Przetargi.pl
Przeprowadzenie szkoleń dla pielęgniarek, położnych i kadry medycznej pt.: ”Jak można poprawić relacje pacjent – kadra medyczna”

Specjalistyczny Szpital Ginekologiczno-Położniczy im. E. Biernackiego w Wałbrzychu ogłasza przetarg

  • Adres: 58301 Wałbrzych, ul. Paderewskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 877 183 , fax. 748 877 103
  • Data zamieszczenia: 2017-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Specjalistyczny Szpital Ginekologiczno-Położniczy im. E. Biernackiego w Wałbrzychu
    ul. Paderewskiego 10
    58301 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 748 877 183, fax. 748 877 103
    REGON: 89004717900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: SPZOZ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie szkoleń dla pielęgniarek, położnych i kadry medycznej pt.: ”Jak można poprawić relacje pacjent – kadra medyczna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA OGÓLNE WYMAGANIA DLA WSZYSTKICH SZKOLEŃ: 1. Sale wykładowe: - zapewnia Zamawiający/Partnerzy – nieodpłatnie - adresy szkoleń: I szkolenie - II dekada m-ca listopada 2017 roku – 18 osób - Specjalistyczny Szpital Ginekologiczno - Położniczy im. E. Biernackiego w Wałbrzychu, ul. Paderewskiego 10 II szkolenie - III dekada m-ca listopada 2017 roku – 15 osób - Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu, ul. Kamieńskiego 73a III szkolenie - I dekada m-ca grudnia 2017 roku – 17 osób - Specjalistyczny Szpital Ginekologiczno - Położniczy im. E. Biernackiego w Wałbrzychu, ul. Paderewskiego 10 2. Materiały szkoleniowe: zapewnia Wykonawca • dostosowane do wymaganej liczby uczestników każdego szkolenia, • wyposażenie w sprzęt audiowizualny (ekran i projektor multimedialny) oraz w nagłośnienie, w tym minimum jeden mikrofon oraz komputer przenośny umożliwiający odtwarzanie niezbędnych plików pakietu MS Office, • tablica magnetyczna suchościeralna bądź typu flipchart z kompletem pisaków, • przygotowane, wydrukowane i dostarczone na miejsce szkolenia materiały szkoleniowe (w języku polskim) składające się z programu szkolenia, teczki, długopisu, notatnika oraz materiałów przygotowanych przez wykładowcę. 3. Przerwa kawowa : • w formie szwedzkiego stołu podczas każdego wykładu (kawa, herbata cukier w saszetkach, śmietanka do kawy oraz cytryna w plastrach – bez ograniczeń; woda mineralna gazowana i niegazowana w butelkach po 0,5l -po 2 butelki na osobę dziennie; ciastka kruche – po 100 g na osobę dziennie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastawę stołową i sztućce. 4. Lunch – jeden raz w ciągu każdego dnia wykładowego dla każdego uczestnika Obowiązkowe zapewnienie wersji wegetariańskiej lub wegańskiej w liczbie zadeklarowanej przez uczestników na początku każdego dnia wykładowego. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić miejsce siedzące do spożycia posiłku oraz zastawę stołową i sztućce. OPIS SZKOLENIA „Przeprowadzenie szkoleń dla pielęgniarek, położnych i kadry medycznej pt.: ”Jak można poprawić relacje pacjent – kadra medyczna” 1. Rodzaj szkolenia: Szkolenie dla kadry medycznej w rozumieniu, w szczególności Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie standardów postępowania medycznego przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych w dziedzinie położnictwa i ginekologii z zakresu okołoporodowej opieki położniczo-ginekologicznej, sprawowanej nad kobietą w okresie ciąży, porodu, połogu, w przypadkach występowania określonych powikłań oraz opieki nad kobietą w sytuacji niepowodzeń położniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2007) 2. Wymagania dla podmiotu prowadzącego: - Organizatorami szkolenia mogą być: a) uczelnie, szkoły prowadzące działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych oraz podmioty lecznicze; b) inne podmioty, które w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia ich działalności jest krótszy – w tym okresie – należycie wykonały co najmniej dwa zamówienia, obejmujące swoim zakresem organizację i przeprowadzenie szkoleń, którymi objęta została grupa kadry medycznej w ilości co najmniej 20 osób. - Zgodnie z zasadami wsparcia w ramach Programu Operacyjnego PL07: Poprawa i lepsze dostosowanie ochrony zdrowia do trendów demograficzno-epidemiologicznych wykonawcą nie może być Partner projektu nr 267/07/13 pt. „Mały DolnoŚlązak – Program poprawy opieki perinatalnej na terenie województwa dolnośląskiego”. Wymagania stawiane osobie prowadzącej szkolenie: Osoba posiadającą minimum 3 - letnie doświadczenie zawodowe pracy w szpitalach specjalistycznych III poziomu referencyjnego lub w szkoleniu kadry medycznej zatrudnionej w szpitalach jw. oraz posiadająca tytuł magistra psychologii ze specjalnością psychologii klinicznej. Szczegółowe wymagania dotyczące sali seminaryjnej: 1. Sale seminaryjne zapewnia Zamawiający/Partnerzy – nieodpłatnie. 2. Po zakończeniu każdego ze szkoleń Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić sale wykładowe do stanu, w jakich je przejął od Zamawiającego/Partnerów (sprzątanie, układ mebli, wyposażenie, itp.). 3. Obustronne czynności przekazania i przejęcia sal wykładowych wymagają formy pisemnej, potwierdzonej przez obie Strony. Liczba uczestników szkolenia: 50 osób, wykłady: 3 grupy szkoleniowe po około 16 uczestników Tematyka szkolenia: Część seminaryjna : 1. Warunki komunikacji personelu medycznego z pacjentką i jej rodziną po niepowodzeniu położniczym. 2. Komunikacja interpersonalna – narzędzie budowania nastawienia. 3. Komunikacja i jej wpływ na postawę i nastawienie pacjentki. 4. Stworzenie pozytywnego klimatu rozmowy – profilaktyka trudnych sytuacji. 5. Zachowania sprzyjające komunikacji z pacjentka i jej rodziną . 6. Zachowania , których należy unikać w trakcie komunikacji z pacjentką i jej rodziną. 7. Nauka podstawowych metod usprawniających komunikację. 8. Aktywne słuchanie. 9. Pytania – typologia , funkcje i zasady zadawania pytań . 10. Jak stawiać trudne pytania, aby uniknąć zakłopotania pacjentki i uzyskać wiarygodną odpowiedź . 11. Praca z emocjami pojawiającymi się w trakcie rozmowy i emocjami związanymi z sytuacja pacjentki. 12. Zrozumiały język – sposób przekazywania informacji z zakresu medycyny. 13. Komunikacja werbalna i niewerbalna. 14. Umiejętność obrony własnych granic w kontakcie z pacjentką i jej rodziną 15. Zachowania asertywne sposobem radzenia sobie z trudną pacjentką . 16. Zalecenia - jak je przekazywać i z jakich metod korzystać , aby pacjentka się do nich dostosowała. Ćwiczenia w warunkach symulowanych Opis założeń programu: Cel szkolenia: Personel medyczny będzie posiadał umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej z pacjentką po niepowodzeniu położniczym i jej rodziną , dostrajania się do różnych sytuacji oraz przekazywania informacji w sposób zrozumiały i precyzyjny. Dokument świadczący o ukończeniu szkolenia Certyfikat autoryzowany przez osobę prowadzącą szkolenie. Czas trwania szkolenia: 1 dzień wykładów dla każdej z grup, łącznie 3 dni 1 dzień szkoleniowy oznacza 7 godzin zegarowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80561000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Nie podlegają wykluczeniu; Brak podstaw do wykluczenia zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego wraz z ofertą oświadczenia – wg wzoru na załączniku nr 2 do SIWZ. 2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Warunek zostanie wstępnie spełniony jeżeli Wykonawca wraz z ofertą przedłoży podpisane oświadczenie – wg wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach