Przetargi.pl
Przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników punktów Informacji Turystycznej w ramach projektu: Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.

Samorząd Województwa Pomorskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3261555 , fax. 058 3261556
  • Data zamieszczenia: 2011-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samorząd Województwa Pomorskiego
    ul. Okopowa 21/27 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3261555, fax. 058 3261556
    REGON: 19168644300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.woj-pomorskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników punktów Informacji Turystycznej w ramach projektu: Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników i współpracowników Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz innych instytucji zajmujących się informacją turystyczną w województwie pomorskim, będących Partnerami Zapewniającymi Ciągłość Przedsięwzięcia w projekcie Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego, realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. 2. Zamówienie obejmuje: a. Szkolenie z tematyki dot. obsługi klienta-turysty, składające się z: Szkolenie dwudniowe nr 1 - Profesjonalna Obsługa Turysty w punkcie informacji turystycznej 1 i 2 dzień - Zasady profesjonalnej Obsługi Klienta-Turysty - warsztaty z kamerą video Celem szkolenia będzie podniesienie kompetencji zawodowych pracowników Informacji Turystycznej i budowanie pozytywnego wizerunku destynacji oraz opanowanie zasad profesjonalnej obsługi turysty poprzez trening z kamerą wideo w zakresie programu, który obejmuje m.in.: - typologię klientów i dostosowanie do różnych stylów zachowań turysty; - narzędzia i techniki usprawniające obsługę turystów w punkcie informacji turystycznej; - zasady gromadzenia i przekazywania informacji turystom; - zasady postępowania w sytuacjach trudnych; Szkolenie dwudniowe nr 2 - Profesjonalna komunikacja w punkcie informacji turystycznej 1 dzień - Rozmowa telefoniczna i komunikacja przez e-mail i serwisy społecznościowe w punkcie informacji turystycznej - wykłady i warsztaty 2 dzień - Różnice międzykulturowe i obsługa turystów zagranicznych - wykłady i warsztaty Celem 1 dnia szkolenia będzie rozwinięcie umiejętności w zakresie profesjonalnej telefonicznej i e-mailowej obsługi Turysty. W wyniku szkolenia uczestnicy powinni: - poznać zasady i przeprowadzić profesjonalnie rozmowę telefoniczną z Turystą; - poznać zasady e-mailowej etykiety obsługi Turysty z praktycznymi ćwiczeniami ich zastosowania; - poznać reguły prowadzenia rozmów telefonicznych z Turystami w celu udzielenia rzetelnych informacji; - rozwinąć swoje umiejętności interpersonalne poprzez analizę nagrań rozmów telefonicznych i korespondencji mailowej. Celem 2 dnia szkoleniowego będzie podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji międzykulturowej i rozwinięcie umiejętności w zakres i obsługi turystów zagranicznych. Uczestnicy nabędą odpowiednie umiejętności komunikacji w środowisku interkulturowym, będą wiedzieli z czego wynikają różnice międzykulturowe, zdobędą wiedzę na temat różnic międzykulturowych, dowiedzą się jak unikać nieporozumień w komunikowaniu się. Szkolenie należy przeprowadzić dla 50 osób podzielonych na 3 grupy (od 10 do 16-osobowe - łącznie każda grupa uczestniczyć będzie w 4 dniach szkoleniowych). Szkolenia należy zorganizować w 3 miejscowościach: w Tczewie, Gdyni oraz w Słupsku (z możliwością zorganizowania w innym miejscu pod warunkiem zapewniania transportu całej grupy z w/w miejscowości). Podziału osób zgłoszonych na poszczególne szkolenia i przypisania ich do poszczególnych miejscowości dokona Zamawiający. Imienny wykaz osób skierowanych na poszczególne szkolenia Zamawiający przekaże Wykonawcy na 5 dni przed rozpoczęciem całego cyklu szkoleń. Szkolenie zakończone zostanie przekazaniem certyfikatu dla jego uczestników. b. Szkolenia z tematyki dot. obsługi Interaktywnego Systemu Informacji Turystycznej: Szkolenie jednodniowe nr 3 - Prawa autorskie - wykłady W wyniku szkolenia uczestnicy powinni nauczyć się i poznać: - podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego: pojęcie prawa autorskiego, pola eksploatacji, licencje i przenoszenie praw, dozwolony użytek, prawo cytatu, akty prawne zawierające odniesienia do prawa autorskiego, - tematykę dotyczącą utworów prawa autorskiego; - tematykę dotyczącą wykorzystywania wizerunku innych osób w publikacjach i internecie, - tematykę dotyczącą artykułów prasowych i wypowiedzi zamieszczanych w środkach przekazu, - tematykę dotyczacą naruszania praw autorskich. Szkolenie jednodniowe nr 4 - Sztuka copywritingu w turystyce w kontekście marketingu terytorialnego - wykłady i warsztaty Zagadnienia powinny obejmować: formy tekstów a oczekiwania odbiorców-turystów; hasła, nagłówki, tytuły, leady - czyli jak zaciekawić czytelnika w pierwszych sekundach; styl tekstu czyli jakich błędów unikać. Szkolenia i warsztaty mają przygotować osoby w regionie do opracowywania atrakcyjnych i inspirujących tekstów prezentowanych na regionalnym portalu turystycznym w ramach pomorskiego Interaktywnego Systemu Informacji Turystycznej (ISIT). Szkolenie należy przeprowadzić dla 50 osób podzielonych na 3 grupy (od 10 do 16-osobowe - łącznie każda grupa uczestniczyć będzie w 2 dniach szkoleniowych). Szkolenia należy zorganizować w 3 miejscowościach: w Tczewie, Gdyni oraz w Słupsku (z możliwością zorganizowania w innym miejscu pod warunkiem zapewniania transportu całej grupy z w/w miejscowości). Podziału osób zgłoszonych na poszczególne szkolenia i przypisania ich do poszczególnych miejscowości dokona Zamawiający. Imienny wykaz osób skierowanych na poszczególne szkolenia Zamawiający przekaże Wykonawcy na 7 dni przed rozpoczęciem całego cyklu szkoleń. Szkolenie zakończone zostanie przekazaniem certyfikatu dla jego uczestników. c. Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia obowiązkiem Wykonawcy będzie także zorganizowanie dla wszystkich grup wymienionych w ppkt. b) dwóch dodatkowych dni szkoleniowych (łącznie każda grupa uczestniczyć będzie w 2 dodatkowych dniach szkoleniowych), na których zajęcia prowadzić będzie przedstawiciel Zamawiającego (tematyką będzie planowanie i redagowanie treści wizerunkowych na potrzeby ISIT). 3. Wykonawca opracuje merytorycznie i wydrukuje wszystkie materiały szkoleniowe, które oznaczy stosownymi informacjami, zgodnie z podręcznikiem Wytyczne dotyczące promocji projektów UE dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Ponadto Wykonawca wystawi certyfikat ukończenia szkoleń każdemu uczestnikowi. 4. Jeden dzień szkoleniowy powinien obejmować minimum 6 godzin zegarowych (8 godzin lekcyjnych tj. 45-minutowych) zajęć. 5. Wykonawca zapewni sale szkoleniowe o co najmniej następującym standardzie: a. Sala musi spełniać wszelkie wymogi BHP, sanitarne i przeciwpożarowe określone przepisami prawa, b. Sala musi być przystosowana do udziału w szkoleniu osób niepełnosprawnych - w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich, c. Sala musi być wyposażona w co najmniej tyle miejsc siedzących ile przewidziano uczestników szkolenia, d. Sala w okresie zimowym musi być ogrzewana, e. Sala będzie spełniać wymogi akustyczne, oświetleniowe, f. Sala będzie posiadać zaplecze sanitarne, g. W sali znajdować się będzie co najmniej projektor multimedialny, laptop oraz ekran, kamera video - ( dotyczy szkoleń z kamerą wideo), flipchart, flamastry lub tablice tradycyjne; oraz musi posiadać dostęp do internetu na stanowisku pracy trenera, h. Sale położone we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach, i. Sala szkoleniowa musi znajdować się w bezpośrednim dostępie do środków komunikacji publicznej, j. Sala szkoleniowa oraz miejsce wydawania obiadu musza znajdować się w tym samym budynku. Obiad musi być wydawany poza salą szkoleniową. k. Miejsca szkoleń muszą być oznaczone zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi promocji projektów UE dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. 6. Wykonawca zapewni na każdy dzień szkolenia catering według liczby uczestników danego szkolenia. W ramach cateringu wymagane będzie jeden serwis kawowy oraz jeden gorący posiłek obiadowy jednodaniowy. Posiłki powinny być urozmaicone a także uwzględniać polską tradycję kulinarną. 7. Terminy planowanych szkoleń powinny uwzględniać: - zorganizowanie dla każdej z 3 grup szkoleniowych pierwszego z dodatkowych zajęć szkoleniowych (łącznie 3 dni) prowadzonych przez przedstawiciela Zamawiającego z tematyki: planowanie i redagowanie treści wizerunkowych, w terminie do 21 marca 2011 r. Drugi dzień tych zajęć dla każdej z grup - łącznie 3 dni - powinny zostać zorganizowane w maju 2011r. - pozostałe szkolenia powinny zostać przeprowadzone do 17 czerwca 2011 r. 8. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia do akceptacji Zamawiającego szczegółowego programu każdego ze szkoleń przed jego przeprowadzeniem, w którym określona zostanie także liczba trenerów na poszczególnych szkoleniach w terminie 10 dni przed ich przeprowadzeniem. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w szczegółowych programach szkoleń, nie później jednak niż na 5 dni po ich otrzymaniu. 9. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu hospitację zajęć. 10. Wykonawca prowadzi dokumentację niezbędną do realizacji szkoleń (listy obecności, listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych, listy potwierdzające odbiór certyfikatów) według wzoru dostarczonego przez Zamawiającego na etapie realizacji umowy. Wykonawca przekaże protokołem odbioru pełną dokumentację z realizacji szkoleń do biura Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, najpóźniej w ciągu 5 dni po zakończeniu szkolenia w ramach obszaru tematycznego przez daną grupę szkoleniową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie wymaga wniesienia kwoty wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.woj-pomorskie.pl w Biuletynie Informacji Publicznej Zamowienia Publiczne i Ogloszenia
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach