Przetargi.pl
Przeprowadzenie badania statystyczno-organizacyjnego i demograficzno-socjologicznego dotyczącego sytuacji osób posiadających uprawnienia kombatanckie dla Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych w 2013 roku

Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych ogłasza przetarg

  • Adres: 00-926 Warszawa, ul. Wspólna 2/4
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6619019 , fax. 022 6619073
  • Data zamieszczenia: 2013-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4 2/4
    00-926 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6619019, fax. 022 6619073
    REGON: 01205270800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.udskior.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie badania statystyczno-organizacyjnego i demograficzno-socjologicznego dotyczącego sytuacji osób posiadających uprawnienia kombatanckie dla Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych w 2013 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie badania statystyczno-organizacyjnego i demograficzno-socjologicznego dotyczącego sytuacji osób posiadających uprawnienia kombatanckie (dalej kombatanci) dla Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych w 2013 roku. Badanie zasadnicze (ilościowe) poprzedzone zostanie badaniem pilotażowym. Problematyka badania obejmować będzie kwestie dotyczące: a) stanu zdrowia, typu dolegliwości, stopnia niepełnosprawności kombatantów/kombatantek; b) oceny przez kombatantów/kombatantki dostępności i jakości opieki pielęgnacyjnej oraz jej kosztów; c) dostępności sprzętu rehabilitacyjnego dla kombatantów/kombatantek; d) warunków mieszkaniowych kombatantów/kombatantek; e) otoczenia rodzinno-społecznego kombatantów/kombatantek; f) rodzaju i wysokości świadczeń emerytalno-rentowych otrzymywanych przez kombatantów kombatantki; g) identyfikacji badanych z grupą kombatantów; h) oczekiwań wobec Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych i polityki Państwa skierowanej do badanych; i) udziału w obchodach rocznic organizowanych przez Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz przez władze miejscowe a także stowarzyszenia kombatanckie; j) partycypacji w organizacjach kombatanckich oraz innych przejawów zaangażowania w życie środowiska kombatanckiego. W ramach zamówienia Wykonawca badania będzie zobowiązany do: 1. Przygotowania i edycji narzędzi badawczych do badania ilościowego (kwestionariusza, Karty Respondenta, szczegółowej oraz ogólnej instrukcji dla ankietera). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji przygotowane narzędzia do badań. Szacowany czas trwania wywiadu zasadniczego wynosi maksimum 45 minut (około 35-45 minut). Szacowana liczba pytań otwartych wymagających kodowania wynosi 5. Klucz kodowy, przygotowany w oparciu o transkrypcje, opracowany zostanie przez Wykonawcę, w konsultacji z Zamawiającym. 2. Przeprowadzenia badania pilotażowego na grupie 20 osób w celu zweryfikowania poprawności przygotowania narzędzi badawczych. Z każdego wywiadu pilotażowego sporządzony zostanie indywidualny raport (tzw. ankieta do ankietera po wywiadzie pilotażowym). Na podstawie raportów indywidualnych przygotowany zostanie raport z badania pilotażowego, który stanowić będzie część raportu końcowego. Rekomendowane jest przeprowadzenie pilotażu wg schematu symulacyjnego (nie zaś pilotaż pogłębiony). Wywiady pilotażowe będą realizowane z osobami wskazanymi przez Zamawiającego. 3. Konsultacji merytorycznej przy losowaniu próby i opracowania procedur umożliwiających Zamawiającemu wylosowanie próby podstawowej o liczebności 700 jednostek oraz rezerwowej, dodatkowej oraz próby ostatniej szansy- każdorazowo o liczebności 700 jednostek - odpowiadających strukturze badanej populacji. Próba ta ma być warstwowana ze względu na: płeć kombatanta, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania, kategorię posiadanych uprawnień kombatanckich oraz wiązkowana w obszarze gminy oraz powinna uwzględniać cel badania. Należy przyjąć, iż jednostką losowania jest kombatant/kombatantka. Wiązka ma liczyć nie więcej niż 5 osób. 4. Zakłada się, że wylosowana jednostka uznana zostanie za niedostępną po trzykrotnym braku kontaktu. W takiej sytuacji ankieter może realizować badanie na jednostce rezerwowej, następnie dodatkowej i ostatniej szansy. 5. Wykonawca zrealizuje założone badanie na minimum 700 przypadkach, dokona ich analizy i opracowania wyników. 6. Zamawiający zezwala Wykonawcy na przeprowadzenie pełnego badania z opiekunem osoby wskazanej (tzw. spikerem). 7. Po zakończeniu realizacji badania Wykonawca przeprowadzi terenową kontrolę pracy ankieterów zgodnie ze standardami określonymi w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów, z zastrzeżeniem, iż kontrola przeprowadzona zostanie wyłącznie techniką wywiadu osobistego lub i telefonicznego, w równych proporcjach (nie dopuszcza się kontroli pocztowej). 8. W ramach wymienionych zadań Wykonawca badania będzie zobowiązany do przygotowania i przedłożenia do zatwierdzenia Zamawiającemu (po wcześniejszym uwzględnieniu uwag Zamawiającego), raportu końcowego tekstem ciągłym, zawierającego: a) wprowadzenie; b) streszczenie raportu w języku polskim; c) spis treści; d) opis badania, w tym: zastosowanej metodologii badania ilościowego (wraz z opisem schematu doboru próby i Raportem z pilotażu) oraz źródła, które zostały wykorzystane w badaniu; e) opis wyników badania ilościowego; f) tabele przekrojowe ilustrujące rozkład odpowiedzi na pytania z badania ilościowego; g) wnioski i rekomendacje z położeniem nacisku na zjawiska wymagające szybkiej interwencji. 9. Raport końcowy powinien zawierać także rozbudowaną część metodologiczną obejmującą: a) wyniki badań pilotażowych i informację o ewentualnych zmianach dokonanych w pytaniach kwestionariusza oraz aranżacji sytuacji wywiadu; b) reakcję badanych osób (starszych) na wywiad kwestionariuszowy z wykorzystaniem komputera i stosowanych przez ankieterów schematach (formułach) aranżacyjnych; c) opis kłopotów emocjonalnych, intelektualnych i kulturowych dotyczących pytań występujących w kwestionariuszu, szczególnie pytań drażliwych i trudnych i sposobach radzenia sobie z nimi przez ankieterów; d) opis w raporcie szczegółowych informacji dotyczących relacji między próbą założoną (główną) i próbą zrealizowaną, wraz z komentarzem obejmującym udział w próbie zrealizowanej osób z grupy rezerwowej i dodatkowej; e) pełną informację o przyczynach odmów (szczególnie w próbie głównej) oraz metodologiczną analizę typów niedostępności respondentów. 10. Przekazania Zamawiającemu opracowanego raportu w formie papierowej i elektronicznej. 11. Przekazania Zamawiającemu opisanej bazy danych zawierającej wyniki badania w formacie EXCEL. Zbiór winien być kompletny i spójny logicznie. 12. Wykonawca przedstawi sposób współpracy z Zamawiającym z podaniem nazwisk i danych kontaktowych osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie badania. 13. Na wszystkich dokumentach związanych z przeprowadzonym badaniem, w tym na raporcie końcowym, powinno być umieszczone logo Zamawiającego oraz Wykonawcy. 14. Raport końcowy będzie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonej oceny będą wykorzystywane przez Zamawiającego bez potrzeby uzyskiwania każdorazowej zgody Wykonawcy. Organizacja i plan pracy 1. W terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji wstępną wersję kwestionariusza wywiadu ilościowego. 2. Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo do uwzględnienia uwag zgłoszonych przez Zamawiającego w terminie nieprzekraczającym 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania. 3. W terminie 7 dni roboczych od zaakceptowania przez Zamawiającego pilotażowej wersji kwestionariusza, Wykonawca przeprowadzi badanie pilotażowe oraz przedstawi Zamawiającemu do akceptacji raport z badania. Jego wyniki stanowić będą podstawę przygotowania ostatecznej wersji kwestionariusza, w terminie nie przekraczającym 3 dni roboczych od dnia zakończenia badania pilotażowego. 4. W terminie 3 tygodni od dnia podpisania umowy Wykonawca opracuje procedury umożliwiające Zamawiającemu wylosowanie próby podstawowej o liczebności 700 jednostek oraz rezerwowej, dodatkowej i próby ostatniej szansy - o liczebności 700 jednostek - odpowiadających strukturze badanej populacji. 5. Zamawiający wyśle na swój koszt listy zapowiednie do osób wylosowanych do próby podstawowej i rezerwowej. Po uzyskaniu informacji od Wykonawcy o konieczności wykorzystania próby dodatkowej i próby ostatniej szansy, Zamawiający wyśle listy do kolejnych osób. 6. W terminie nieprzekraczającym 9 tygodni od dnia przekazania Wykonawcy zatwierdzonej przez Zamawiającego ostatecznej wersji kwestionariusza wywiadu ilościowego oraz przekazania pełnych list (zarówno podstawowej jak i rezerwowej oraz dodatkowej) z danymi osobowymi respondentów Wykonawca przeprowadzi badanie i przedstawi Zamawiającemu projekt raportu końcowego z badania ilościowego w formie elektronicznej. Projekt ten zostanie przekazany przez Wykonawcę do Zamawiającego do konsultacji. Zamawiający w ciągu 7 dni od otrzymania projektu raportu końcowego zorganizuje w swojej siedzibie spotkanie z Wykonawcą w celu uzgodnienia ostatecznej wersji raportu końcowego. 7. W terminie nieprzekraczającym 10 dni roboczych od dnia uzgodnienia ostatecznej wersji raportu końcowego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu ostateczną wersję raportu końcowego badania ilościowego w trzech egzemplarzach oraz dodatkowo na płycie CD w formacie umożliwiającym edycję. Ponadto Zamawiający otrzyma od Wykonawcy opisaną bazę danych w formacie EXCEL zawierającą wyniki badań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 730000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4000 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.udskior.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach