Przetargi.pl
Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.

Polski Instytut Ekonomiczny ogłasza przetarg

  • Adres: 02-001 Warszawa, Al. Jerozolimskie 87
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polski Instytut Ekonomiczny
    Al. Jerozolimskie 87
    02-001 Warszawa, woj. mazowieckie
    REGON: 381375093
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pie.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci. Badanie powinno być przeprowadzone zgodnie z następującymi parametrami:1 Nazwa badania Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) dotyczące doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci. 2 Pogłębiony opis badania Celem wywiadów będzie analiza doświadczeń poszukiwania pracy i zidentyfikowanie katalogu trudności, z jakimi borykały lub nadal borykają się kobiety powracające do pracy po przerwie wynikającej z obowiązków opiekuńczych (urlop macierzyński, rodzicielski, wychowawczy). W wywiadach kobiety zostaną zapytane również o subiektywną ocenę swoich możliwości na rynku pracy i zdolności pogodzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych.Przy tak zdefiniowanych celach badania Zamawiający, w toku konsultacji z Wykonawcą, przygotuje scenariusze wywiadów, ustali kolejność wywiadów i doprecyzuje w razie potrzeby skład poszczególnych grup focusowych. Po sfinalizowaniu tych ustaleń Wykonawca przeprowadzi wywiady.3 Metoda badawcza Zogniskowane wywiady grupowe (Focused Group Interview): stacjonarne i online4 Szacowany średni czas trwania jednego wywiadu 2 h5 Populacja Kobiety, które przerwały aktywność zawodową ze względu na obowiązki opiekuńcze nad dziećmi – dodatkowe zawężenie poszczególnych grup określone w kryteriach rekrutacyjnych6 Liczba wywiadów W ramach badania przeprowadzone zostanie 9 zogniskowanych wywiadów grupowych: 3 stacjonarne i 6 online. W każdym z nich udział weźmie 5 kobiet.7 Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację scenariusza bazowego wywiadów 10 dni roboczych8 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy - Umożliwienie uczestnictwa przedstawiciela Zamawiającego (max 2 osoby) w co najmniej 2 wybranych wywiadach.- Udostępnianie na bieżąco nagrań i transkrypcji z przeprowadzanych wywiadów (w ciągu 4 dni roboczych po przeprowadzeniu wywiadu);- Po drugim, czwartym i szóstym wywiadzie przedstawiciel Zamawiającego, po odsłuchaniu nagrań, odbędzie konsultacje z Wykonawcą- Jeżeli Zamawiający zidentyfikuje problemy związane z realizacją celów badawczych, w toku konsultacji Zamawiającego z Wykonawcą, zostaną wprowadzone poprawki do scenariusza i/lub dokonana zmiana w kryteriach rekrutacyjnych do kolejnych wywiadów- Przygotowanie i przekazanie syntetycznego raportu nt. realizacji badania (informacje o przebiegu badania) ok. 5 stron.9 Orientacyjny termin rozpoczęcia realizacji badania wrzesień/październik 2022 r. 10 Kryteria rekrutacyjne Określone poniżej w 3 kategoriachKobiety poszukujące nowej pracy (od co najmniej 6 miesięcy) po co najmniej rocznej przerwie w pracy Kobiety, które znalazły nową pracę (przed co najmniej roczną przerwą związaną z opieką nad dzieckiem/dziećmi pracowały w innym miejscu) Kobiety, które przed przerwą związaną z opieką nad dzieckiem pracowały przez co najmniej 3 lata na etacie, a po przerwie założyły własną działalność gospodarczą(1) 1 dziecko do 3 lat, wyższe wykształcenie, mieszkanki średnich i dużych miast (6) 1 lub więcej dzieci, mała miejscowość, wyższe wykształcenie (8) 1 lub więcej dzieci (2 lata lub więcej), mała miejscowość/wieś(2) 1 dziecko (powyżej 3 lat), wyższe wykształcenie, 3 mieszkanki mniejszych miejscowości i 2 dużych i/lub średnich miast (7) 1 lub więcej dzieci, średnie i duże miasto, wyższe i średnie wykształcenie (9) 1 lub więcej dzieci (2 lata lub więcej), duże miasto(3) 2 matki 1 dziecka do 6 lat, 3 matki 2 dzieci (w tym jedno co najmniej 6 lat), wykształcenie średnie lub zawodowe, mieszkanki średnich i dużych miast (4) 3 lub więcej dzieci, mieszkanki średnich i dużych miast, wykształcenie wyższe (5) 2 matki 1 dziecka do 6 lat, 3 matki 2 dzieci (w tym jedno co najmniej 6 lat), wykształcenie wyższe, mała miejscowość Mała miejscowość – do 100 tys. mieszkańców (z uwzględnieniem wsi)Średnie miasto – 100 – 250 tys. mieszkańcówDuże miasto – powyżej 250 tys. mieszkańcówDodatkowe kryterium rekrutacyjne:- w wywiadach online zróżnicowanie regionalne w poszczególnych grupach (mieszkanki różnych województw)2. Ogólne wymagania dotyczące realizacji badań jakościowych techniką zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI):A. Wykonawca przeprowadzi wywiady FGI w formie wywiadów face-to-face i online. Jeżeliz niezależnych od Wykonawcy przyczyn (np. odgórnych przepisów ograniczających możliwość spotkań face-to-face z uwagi na zagrożenie epidemiczne) niemożliwe okaże się realizowanie wywiadów bezpośrednich, za zgodą Zamawiającego, wywiady w drodze wyjątku będą mogły się odbyć w formie zdalnej (video-konferencji), a Zamawiający dostosuje ostateczny koszt badania do zmienionej formy wywiadów.B. Wywiady będą przeprowadzone zgodnie ze scenariuszem przygotowanym przez Zamawiającego. Wykonawca po otrzymaniu scenariusza przeprowadzi dwa wywiady próbne (wliczające się do całej puli wywiadów), po których przedstawi sugestie co do poprawy scenariusza przed realizacją pozostałej próby.C. Wywiady powinny być realizowane zgodnie z wytycznymi co do cech respondentów (kryteriów udziału). Zamawiający może, na pisemny wniosek Wykonawcy (np. informację mailową) wyrazić zgodę na modyfikacje listy respondentów w przypadku trudności dotarcia do wybranego typu respondenta. O trudnościach z umówieniem i realizacją wywiadów z określonymi typami respondentów Wykonawca powinien informować niezwłocznie, tak by minimalizować ryzyko niezrealizowania założeń badania.D. Wykonawca zapewni prawidłową realizację wymogów związanych z ochroną danych osobowych uczestników badań (obowiązek informacyjny, uzyskanie zgód, prawne i techniczne uwarunkowania gromadzenia i przetwarzania danych). E. Wszystkie wywiady powinny być rejestrowane w formie audio. Każdorazowo Wykonawca poinformuje respondenta o nagrywaniu wywiadu. F. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż cztery dni robocze od terminu przeprowadzenia wywiadu sporządzi:a. z każdego wywiadu transkrypcję (w uzasadnionych, pojedynczych przypadkach – notatkę);b. transkrypcja lub notatka powinna zawierać zapis rozmowy, ale również metryczkę wywiadu pozwalającą przypisać określone transkrypcje do grup respondentów. Metryczka powinna umożliwić kontrolę realizacji założeń próby badawczej oraz umożliwić kategoryzację respondentów na etapie analizy materiału jakościowego.G. Wykonawca przygotuje system (np. dostęp do odpowiedniego miejsca sieciowego) umożliwiający Zamawiającemu bieżący monitoring stanu realizacji badania jakościowego oraz wgląd do przygotowywanych systematycznie transkrypcji. H. Wykonawca zapewni, że osoby prowadzące wywiady (moderatorzy) będą odpowiednio przygotowane w zakresie metodologii i przedmiotu badania – będą posiadały wyższe wykształcenie zdobyte na kierunkach społecznych (np. ekonomia, socjologia, stosunki międzynarodowe) lub ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze badań społecznych. I. Wykonawca zapewni, że zatrudnia osoby lub zespół osób zajmujących się rekrutacją respondentów do badań.J. Wykonawca posiada studio fokusowe do realizacji jakościowych badań fokusowych (FGI) wyposażonego w lustro weneckie lub podgląd za pomocą telewizora, wraz z salą podglądową dla Zleceniodawcy, oraz z możliwościami technicznymi do cyfrowego nagrywania wywiadów jakościowych realizowanych w tym studiu (audio oraz wideo) i wysyłaniu transmisji w trakcie badania online łączem internetowym.K. Zamawiający dopuszcza możliwość wynagradzania uczestników badania (respondentów) za udział w wywiadach. Koszty takich wynagrodzeń pokrywających koszty dojazdu oraz poświęcony czas powinny być zaplanowane i wliczone w ofertę przetargową złożoną przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79315000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.2. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp).3. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada udokumentowane doświadczenie:A. W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali należycie co najmniej 4 usługi polegające na realizacji badań jakościowych o tematyce społecznej (dotyczącej opinii, zachowań, doświadczeń, oczekiwań ludzi) metodą zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) na próbie dorosłych Polaków, wartość każdej usługi wynosiła co najmniej 30 000 złotych brutto (a w przypadku jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona walucie innej niż złoty, przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację usługi);B. Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą brały udział w realizacji zamówienia, zdolnymi do wykonania zamówienia, o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia, odpowiadającym warunkom określonym poniżej:a. kierownikiem prac badawczych, spełniającym łącznie następujące wymagania:• posiadającym co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie nauk społecznych lub ekonomicznych, który uczestniczył, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w realizacji co najmniej 3 projektów badawczych w zakresie badan jakościowych z wykorzystaniem grupowych wywiadów pogłębionych;• ekspertem ds. moderacji wywiadów grupowych i analizy danych jakościowych, który uczestniczył w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w realizacji co najmniej 3 projektów badawczych w zakresie badan jakościowych z wykorzystaniem grupowych wywiadów pogłębionych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-25

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach