Przetargi.pl
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Innowacyjne metody nauczania dzieci z upośledzeniem umysłowym w powiecie lubelskim.

Powiat Lubelski ogłasza przetarg

  • Adres: 20-074 Lublin, ul. Spokojna 9
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 52 86 600 , fax. 81 52 86 601
  • Data zamieszczenia: 2012-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Lubelski
    ul. Spokojna 9 9
    20-074 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 52 86 600, fax. 81 52 86 601
    REGON: 43102929200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.lublin.pl/powiatlublin/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Innowacyjne metody nauczania dzieci z upośledzeniem umysłowym w powiecie lubelskim.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem realizowanego projektu jest osiągnięcie przez uczniów możliwie jak najwyższego poziomu swojego rozwoju poprzez wdrożenie innowacyjnych programów nauczania, podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej szkół specjalnych oraz podniesienie standardu kształcenia w wyniku polepszenia wyposażenia bazy dydaktycznej. Projektem objęto 160 uczniów oraz 18 nauczycieli z 3 placówek z terenu powiatu lubelskiego prowadzących kształcenie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: - Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Załuczu, - Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bystrzycy, - Zespołu Szkół Specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej w Matczynie. 1. Cel audytu. Celem niniejszego audytu jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez podmiot przeprowadzający audyt, czy realizacja projektu przebiega zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Efektem audytu ma być uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a realizowany projekt jest zgodny z umową i wnioskiem oraz wydanie opinii w tym zakresie. W tym celu sprawdza się, czy działania, na które przedstawiono wydatki rzeczywiście zostały zrealizowane, czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie oraz czy są poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, poprzez badanie w szczególności czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury i/lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej) wnioski o płatność oraz sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów. Audyt zewnętrzny ma prowadzić do uzyskania podstaw do potwierdzenia wiarygodności danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez beneficjenta dokumentach związanych z realizowanym projektem. Stwierdzenie wiarygodności danych będzie miało charakter bezpośredni oraz pośredni, przy czym bezpośrednie sprawdzenie obejmuje badanie ksiąg rachunkowych a sprawdzenie pośrednie - badanie działającego u beneficjenta systemu kontroli wewnętrznej. 2. Sposób realizacji i zakres audytu projektu. Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. Minimalny zakres audytu powinien obejmować: 1) sprawdzenie, czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności w zakresie prawa zamówień publicznych oraz ochrony danych osobowych), 2) sprawdzenie, czy beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo-księgowym, 3) audyt poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, 4) sprawdzenie, czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, 5) sprawdzenie wniosków beneficjenta o płatność z księgami rachunkowymi beneficjenta w części dotyczącej projektu, 6) sprawdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez Beneficjenta, 7) sprawdzenie sposobu promocji projektu, 8) sprawdzenie sposobu przechowywania i archiwizacji dokumentacji związanej z realizowanym projektem. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Efektem przeprowadzonego audytu będą przedstawione Zamawiającemu następujące dokumenty: - raport z realizacji umowy zawierający w szczególności: 1 Data sporządzenia raportu 2 Numer audytowanego projektu 3 Nazwa i adres podmiotu realizującego projekt 4 Nazwa podmiotu przeprowadzającego audyt 5 Imiona i nazwiska audytorów/biegłych rewidentów uczestniczących w audycie oraz numer imiennego upoważnienia do przeprowadzenia audytu 6 Termin przeprowadzenia audytu 7 Czas wykonania audytu 8 Cel audytu 9 Standardy, na podstawie których przeprowadzono audyt 10 Zakres przedmiotowy audytu 11 Podjęte działania i zastosowane techniki audytu 12 Termin realizacji projektu oraz zwięzły opis audytowanego projektu 13 Ustalenia stanu faktycznego 14 Określenie wielkości próby oraz metodologii jej doboru 15 Wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz, czy jakikolwiek z tych problemów ma charakter systemowy 16 Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień 17 Uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień, rekomendacje ----------------------------------------------------- (Podpisy audytorów przeprowadzających audyt) Miejsce, data ----------------------------------- - opinię audytora zawierającą podsumowanie wyników audytu. - listę zweryfikowanych podczas audytu dokumentów. Opinia i lub raport powinny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z powszechnie uznawanymi, międzynarodowymi standardami audytu. 3. Proponowany przebieg prac. Audyt składać się będzie z niżej wymienionych etapów: I. Rozpoczęcie audytu. Audyt rozpocznie się spotkaniem, w którym uczestniczyć będą: audytor odpowiedzialny za realizację wszystkich prac oraz kierownictwo audytowanej jednostki. II. Badanie audytowe. Badanie będzie poprzedzone analizą dokumentów oraz rozmową (wywiadem) z pracownikami audytowanej jednostki. III. Zamknięcie audytu. Audyt zakończy się spotkaniem, którego celem będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń oraz wstępnych wniosków z audytu. 4. Sposób przekazania opinii i raportu będących efektem przeprowadzonych prac. Raport i opinia audytora zostaną sporządzone w języku polskim oraz przekazane do akceptacji Zamawiającego w dwóch egzemplarzach oraz na nośniku elektronicznym (CD-ROM) po zakończeniu badania audytowego do dnia 20 marca 2012 r. 5. Termin realizacji prac. Audyt zostanie przeprowadzony najpóźniej w terminie 3 dni od daty podpisania umowy i zakończony do dnia 20 marca 2012 r. 6. Zespół audytorów. Ze strony Wykonawcy w realizację umowy zaangażowane będą następujące osoby:
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 741212005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.lublin.pl/powiatlublin/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną