Przetargi.pl
,,Przedszkole Miejskie Nr 1 ul. Bohaterów Westerplatte 20 - budowa przedszkola”-opracowanie dokumentacji projektowej

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, Lwowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 218 , fax. 13 47 43 218
  • Data zamieszczenia: 2020-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    Lwowska 28A
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 218, fax. 13 47 43 218
    REGON: 52698900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Przedszkole Miejskie Nr 1 ul. Bohaterów Westerplatte 20 - budowa przedszkola”-opracowanie dokumentacji projektowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej na budowę wolnostojącego parterowego budynku przedszkola miejskiego 6-oddziałowego (dla 150 dzieci) bez barier architektonicznych wraz z niezbędną dla jego prawidłowego funkcjonowania infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu. Lokalizacja ww. obiektu przewidziana jest na działce nr ew. 2894/2 przy ul. Bohaterów Westerplatte 20 w Krośnie, na której zlokalizowane jest przedszkole przeznaczone do rozbiórki, wykonanie powyższych robót również należy uwzględnić w dokumentacji projektowej. Budynek ma spełniać standardy obowiązujące w tego typu placówkach oraz spełniać warunki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Należy zaprojektować wszystkie instalacje wewnętrzne oraz zewnętrzne w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania przedszkola (w tym min. wod-kan., c.o. z miejskiej sieci ciepłowniczej, wentylacyjną, elektryczną, CCTV, SAP, LAN, gazową, p.poż oraz klimatyzację) oraz montaż paneli fotowoltaicznych PVT. Przy opracowaniu dokumentacji projektowej należy uwzględnić nw. program funkcjonalno-użytkowy, przy czym ostateczne przeznaczenie projektowanych pomieszczeń oraz pozostałe elementy składające się na całość przedsięwzięcia winny wynikać z obowiązujących przepisów oraz wymagań jakie musi spełniać przedszkole. 1. Budynek przedszkola (branża budowlana oraz branże instalacyjne): 1) Hol/ Komunikacja. 2) Sale zajęć z zespołem sanitarnym (wyposażonym w 3 miski ustępowe w 3 salach dodatkowo w prysznic, kabiny zamykane drzwiczkami wahadłowymi dwuskrzydłowymi) wraz ze schowkiem porządkowym lub składem na leżaki, (dwie z sal z oddziałów przedszkolnych oddzielone ścianą mobilną, która po złożeniu i połączeniu umożliwi przeprowadzenie imprez przedszkolnych – 6 szt.), 3) Szatnia przy każdej z sal lub jedna dla wszystkich oddziałów, 4) Sala do zabaw ruchomych, ćwiczeń gimnastycznych, wyposażona w sprzęt do ćwiczeń gimnastycznych, w ścieżki sensoryczne, 5) Gabinet do zajęć specjalistycznych logopedy, psychologa lub pedagoga, 6) W.c. dla niepełnosprawnych, 7) W.c. dla rodziców i odwiedzających, 8) Wiatrołap wraz z wózkownią, 9) Pomieszczenie na urządzenia ogrodowe i narzędzia, 10) Wymiennikownia, 11) Pion kuchenny z osobnym wejściem z zewnątrz w skład, którego wchodzą: a) pomieszczenie do odbioru towaru, b) magazyn produktów spożywczych suchych, c) magazyn owoców, warzyw, przetworów, spiżarnia, d) obieralnia, e) pomieszczenie magazynu oraz płukania mięsa, f) pomieszczenie magazynu oraz dezynfekcji jaj, g) kuchnia właściwa, h) zmywalnia, i) pralnia, j) suszarnia, k) wózkowania – pomieszczenie do wydawania posiłków na wózki celem transportu do sal, l) pomieszczenie socjalno - sanitarne personelu kuchennego z szatnią, w. c i prysznic. 12) Pion administracyjny: a) pomieszczenie administracyjne –sekretariat, b) gabinet dyrektora, c) pokój nauczycielski, d) magazyn pomocy dydaktycznych, e) archiwum, f) pomieszczenie sanitarne dla nauczycieli z w.c., g) magazyn środków czystości, h) pomieszczenie gospodarcze dla konserwatora. Budynek winien być dostosowany pod względem dostępu dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia ogólnodostępne winny spełniać wymagania ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696 oraz 2020 poz. 1062). 2. Zagospodarowanie terenu z uwzględnieniem m.in. następujących elementów: 1) plac zabaw z dwoma piaskownicami i urządzeniami ogrodowymi, 2) duży taras umożliwiający bezpośrednie wyjście z każdej sali, na którym zostaną umieszczone siedziska przeznaczone do prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu lub zadaszone patio. 3) parkingi, miejsca postojowe dla pracowników oraz rodziców, 4) układ komunikacyjny (zjazd, dojścia i dojazd), 5) oświetlenie i monitoring, 6) włączenie do sieci ciepłowniczej, 7) zieleń, 8) przyłącza niezbędnych mediów w tym gaz, 9) przebudowa istniejącego kolidującego z projektowanymi obiektami uzbrojenia terenu, 10) pozostała infrastruktura techniczna niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania obiektów. Przed rozpoczęciem prac projektowych wykonawca zobowiązany jest ustalić z Zamawiającym szczegóły założeń projektowych i technologicznych budowy budynku przedszkola. Na terenie przeznaczonym pod lokalizację ww. przedsięwzięcia obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna „Śródmieście XIII”. II. Zakres dokumentacji projektowej Dokumentacja projektowa będąca przedmiotem zamówienia winna zawierać w zależności od potrzeb wynikających z otrzymanych warunków, uzgodnień oraz przyjętych rozwiązań projektowych następujące opracowania: 1. Koncepcja programowo-przestrzenna (2 egz.) winna zawierać następujące opracowania: 2) Część rysunkowa zawierająca: a) Projekt zagospodarowania terenu w skali 1:500, sporządzony na mapie syt. - wys. zawierający m.in. schematyczne przedstawienie obiektu, układu komunikacyjnego, uzbrojenia terenu (plansza podstawowa), b) Rzuty głównego obiektu kubaturowego (rzuty kondygnacji, charakterystyczne przekroje, elewacje), c) Opisy pomieszczeń oraz odpowiadające im powierzchnie umieszczone winny być bezpośrednio na rysunkach, w tabelach obok rysunków, d) Wizualizacja 3 D. 3) Część opisowa zawierająca: a) Zwięzły opis techniczny zawierający podstawowe informacje na temat przyjętych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych stanowiący uzupełnienie treści przedstawionych na planszy zagospodarowania rozwiązań koncepcyjnych, b) Dane techniczne (zestawienia powierzchni, dane konstrukcyjno-materiałowe, instalacyjne itd.), c) Szacunkowy koszt budowy obiektu z podziałem na poszczególne branże. Wykonawca zobowiązany będzie do uzgodnienia opracowanej koncepcji programowo-przestrzennej z Zamawiającym. 2. Uzyskanie podkładu geodezyjnego syt. - wys. do celów projektowych, wymaganych wypisów, wyrysów, zgód właścicieli itp., 3. Przeprowadzenie badań potrzebnych do opracowania projektu (m. in. badania i dokumentacja geologiczno-inżynierska, dokumentacja geotechniczna, ekspertyzy, inwentaryzacje itp.). 4. Przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego wniosków wraz z wymaganymi dokumentami i opracowaniami w celu uzyskania warunków, uzgodnień oraz wymaganych aktualnymi przepisami pozwoleń (m.in. decyzja na rozbiórkę istniejącego na działce budynku przedszkola, wycinkę drzew i krzewów, zgłoszenie robót budowlanych, itp.) wraz z ich uzyskaniem, 5. Przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego materiałów do wniosku oraz wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniem o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę – na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. 6. Opracowanie projektu budowlanego we wszystkich branżach wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami (zgodnie z art. 34 Prawa Budowlanego) wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony – 4 egz., 7. Opracowanie projektu wykonawczego we wszystkich branżach – 3 egz.: a) branża architektoniczna, b) branża konstrukcyjna, c) branża sanitarna, d) branża elektryczna, e) branża telekomunikacyjna, f) mała architektura, g) wystrój wnętrz. 8. Opracowanie kosztorysów inwestorskich – 2 egz., 9. Opracowanie przedmiarów robót – 2 egz., 10. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych – 2 egz., 11. Pozostałe inne opracowania niezbędne w celu wykonania zamówienia wynikające z wymagań jednostek opiniujących i uzgadniających, bądź wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych. Wszystkie przygotowane wnioski o uzyskanie warunków oraz wymaganych decyzji należy wcześniej przedstawić Zamawiającemu celem ich sprawdzenia. Opracowania wymienione w pkt 1, 3 - 7, 9 - 11 oprócz wersji papierowej winny być wykonane i dostarczone również na nośniku elektronicznym z zapisem na CD w formacie ogólnodostępnym np. pdf, doc. itp., natomiast kosztorysy inwestorskie oprócz wersji papierowej i *.pdf winny być dostarczone również w programie do kosztorysowania robót budowlanych w wersji edytowalnej np. *.zuz, *.xml, *.ath lub innym ogólnodostępnym. III. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie ponadto: 1) wsparcie i doradztwo w pracach komisji przetargowej na wezwanie Zamawiającego, 2) przygotowywanie projektów odpowiedzi na pytania w zakresie zagadnień technicznych dotyczących opracowanej dokumentacji projektowej związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. 3) sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji w przypadku zaistnienia takiej potrzeby (na sprawowanie nadzoru autorskiego zostanie zawarta oddzielna umowa ryczałtowa zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do zapisów przedmiotowej umowy w przypadku, gdy wymagać będą tego przepisy prawa obowiązujące na dzień zawarcia umowy na nadzór autorski). Zamawiający w razie uznania, iż konieczna jest realizacja usługi nadzoru autorskiego poinformuje o tym wykonawcę. Skorzystanie z nadzoru autorskiego jest uprawnieniem Zamawiającego i uzależnione jest wyłącznie od potrzeb Zamawiającego, a nieskorzystanie z tego uprawnienia nie powoduje żadnych roszczeń po stronie wykonawcy. Dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych winny być opracowane w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) jak również w oparciu o rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1935 z późn. .zm.) oraz rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 r. poz. 463). Kosztorysy inwestorskie winne być opracowane w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389). Dokumentacja projektowa winna być sporządzona w sposób, aby przyjęte rozwiązania projektowe nie utrudniały uczciwej konkurencji przy opisywaniu przedmiotu zamówienia w postępowaniu na wykonawstwo robót wykonywanych na podstawie ww. dokumentacji, zgodnie z wymaganiami art. 29 oraz art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W dokumentacji projektowej nie mogą występować nazwy własne. Materiały, produkty muszą być opisane za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. Materiały i urządzenia muszą być opisane w sposób zapewniający uczciwą konkurencję (co najmniej trzech producentów musi spełniać opisane parametry). W przypadku zmiany przepisów określających właściwości, jakie ma spełniać dokumentacja projektowa, wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z przepisami obowiązującymi w chwili przekazania dokumentacji projektowej. Dokumentacja powinna być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz zawierać potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych, a także opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów. Opracowana dokumentacja musi być przygotowana w sposób umożliwiający ogłoszenie przetargu na wykonawstwo. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. II. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach