Przetargi.pl
Przedsiębiorczość w perspektywie zmian gospodarczych - Diagnoza dla Miasta Mławy

Burmistrz Miasta Mławy ogłasza przetarg

  • Adres: 06-500 Mława, Stary Rynek 19
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6546441 , fax. 023 6543652
  • Data zamieszczenia: 2009-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Mławy
    Stary Rynek 19 19
    06-500 Mława, woj. mazowieckie
    tel. 023 6546441, fax. 023 6543652
    REGON: 00052482600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mlawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedsiębiorczość w perspektywie zmian gospodarczych - Diagnoza dla Miasta Mławy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi badawczej: Przedsiębiorczość w perspektywie zmian gospodarczych - Diagnoza dla Miasta Mława w kontekście przygotowania lokalnego rynku gospodarczego na realizację negatywnych scenariuszy rozwoju ekonomicznego oraz wzmocnienia sektora prywatnej przedsiębiorczości jako stabilnego pracodawcy konkurencyjnego wobec przedsiębiorstw z innych części regionu i kraju zwanej dalej Usługa badawcza. 2) Przedmiotem zamówienia jest także przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych wraz z prawami zależnymi w zakresie raportu wstępnego oraz raportu końcowego wraz z aneksami z badania, na warunkach określonych w umowie stanowiącej Załącznik nr 5 do SIWZ. 3) Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki (POKL), Priorytet VIII, Działanie 8.1, Poddziałanie 8.1.2. 4) Zasady wizualizacji projektu: we wszystkich materiałach dotyczących badania znajdzie się wizualizacja, zgodnie z wymogami, o których mowa w wytycznych POKL oraz zgodnie z wytycznymi wskazanymi przez Zamawiającego. 5) Zadanie Wykonawcy obejmuje następujące czynności: a) identyfikację problemu (na podstawie wstępnego badania wtórnego na źródłach zastanych i przygotowanie krótkiego raportu cząstkowego zawierającego prezentację badań, zestawienie problematyki badawczej, wyniki badania i rekomendacje oraz wstępne pytania badawcze); - Stworzenie przeglądu podobnych badań i baz danych - analiza źródeł. Stworzenie podstaw teoretycznych do budowania hipotez i wnioskowania na podstawie badań empirycznych. b) operacjonalizację celów badania; - Przygotowanie roboczych celów badania i wstępnych hipotez, które będą odzwierciedlać podstawowe problemy badania oraz określone wyżej potrzeby Zamawiającego. Działanie powinno odbywać się przy ścisłej współpracy z Zamawiającym po uprzednim przygotowaniu raportu cząstkowego z wykonania etapu a. Etap b powinien ściśle opierać się na przesłankach płynących z analizy doświadczeń zdobytych w etapie a. c) przygotowanie metodologii badania (określenie metody doboru próby, jej wielkości i źródła oraz warstwowania, określenie operatu losowego); - Badania ilościowe powinny zostać zrealizowane metodą wywiadów kwestionariuszowych lub wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI) . Próba powinna być dobrana losowo z operatu zawierającego dane firm aktywnych. Losowanie powinno odbyć się z zachowaniem warstwowania według następujących kryteriów: I. Wielkość zatrudnienia z zachowaniem struktury: firmy małe zatrudniające do 49 pracowników (w tym wyodrębnione firmy mikro - zatrudniające do 9 pracowników) i przedsiębiorstwa średniej wielkości - zatrudniające do 249 osób. II. Zróżnicowanie branżowe - warstwowanie próby w oparciu o podział na wybrane przez Wykonawcę sekcje PKD (propozycje wyboru sekcji muszą znaleźć się w Ofercie, lecz ze względu na to, że ich ostateczny wybór będzie dokonany we współpracy ze Zleceniodawcą, propozycje Wykonawcy w tym zakresie nie będą podlegały ocenie merytorycznej). d) opracowanie planu badania oraz harmonogramu jego przeprowadzenia; - Wykonawca przedstawi Zamawiającemu szczegółowy harmonogram przeprowadzenia badania. Harmonogram powinien obejmować też termin i sposób kontroli przez Wykonawcę przeprowadzenia badania. e) zbudowanie narzędzia badawczego (w kooperacji z Zamawiającym); - Narzędzia badawcze powinny umożliwiać rzetelne i zgodne z założeniami przeprowadzenie badań Narzędzia badawcze muszą uzyskać akceptację Zamawiającego. Narzędzia powinny zawierać pytania dotykające przynajmniej wymienionych niżej zakresów wiedzy: I. źródła finansowe dotychczasowych inwestycji (również fundusze UE); II. strategie inwestycyjne przedsiębiorstw ( krótko i długookresowe);kryteria którymi przedsiębiorstwa kierują się przy zatrudnianiu pracowników; III. powody, dla których przedsiębiorstwa chcą inwestować w zatrudnionych pracowników; IV. czy znane są przedsiębiorcom możliwości dofinansowania przedsięwzięć szkoleniowych i modernizacyjnych np. ze środków UE; V. jakie są główne bariery dla lepszego rozwoju przedsiębiorczości w Mławie; f) przeprowadzenie badań jakościowych (min 12 badan typu FGI i min 36 badań typu IDI); g) przeprowadzenie badan ilościowych na próbie nie mniejszej niż n=50 przedsiębiorstw i n = 600 pracowników przedsiębiorstw; h) zebranie i opracowanie danych w postaci bazy danych SPSS; - Zebrane podczas badania dane powinny zostać zagregowane i wprowadzone do bazy danych programu SPSS. Dane zawarte w bazie SPSS powinny stanowić podstawę do wnioskowania o charakterze ilościowym i jakościowym. Po przeprowadzeniu badania Wykonawca zwróci Zleceniodawcy wypełnione kwestionariusze oraz przekaże pełną dokumentację przeprowadzonych badań; zestawienia tabelaryczne zapisane na nośniku CD i w postaci wydruków. i) napisanie raportów cząstkowych raportu końcowego z badań; - Raport z badań powinien zawierać opis badań, wyniki badania (analizy tabel krzyżowych) oraz rekomendacje. Raport powinien zawierać - obok tekstu - także wykresy i tabele, wykresy i tabele powinny zostać wykonane w programie MS Word i MS Excel. Wyniki badania (w formie raportu) powinny być przedstawione Zamawiającemu w formie elektronicznej (na nośniku CD) oraz wydruku. Tabele statystyczne powinny być zapisane w formacie EXCEL i przekazane Zleceniodawcy w postaci wydruku oraz zapisane na nośniku CD; j) Przedstawienie Zamawiającemu wyników badań; Efektem Zamówienia powinien być Raport z badań ( w trzech egzemplarzach drukowanych oraz w wersji elektronicznej na płycie CD), prezentacja głównych tez wynikających z badań wykonana w programie Power Point oraz przekazane Zamawiającemu, zebrane i opracowane w postaci tabelarycznej za pomocą pakietu SPSS 10.0 dane. Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu wraz z bazą danych SPSS klucz kodowy. Wyniki zamówienia muszą zostać przekazane zamawiającemu do 31 marca 2010 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny realizacji projektu na każdym jego etapie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny tych warunków oraz wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie ma obowiązek dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia ich spełniania. 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a. posiadają doświadczenie w przeprowadzeniu w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech projektów badawczych dotyczących bezpośrednio problematyki społeczno-gospodarczej, przy czym wartość każdego z projektów nie powinna być niższa niż 60 000 PLN netto, Załącznik nr 3; b. dysponują zespołem ekspertów legitymujących się odpowiednimi kwalifikacjami odpowiadającymi przedmiotowi zamówienia (opisanymi zgodnie ze wzorem życiorysu zawartego w Załączniku 6), w tym: (a) kierownik projektu badawczego - odpowiedzialny za bieżące zarządzanie realizacją usługi po stronie Wykonawcy i za koordynację wszystkich badań realizowanych w ramach usługi będącej przedmiotem zamówienia. Do jego obowiązków będzie należało: koordynowanie pracą zespołu, przygotowanie końcowych raportów z badań pilotażowych i pełnych dla Zamawiającego. Osoba realizująca to zadanie musi posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu projektami społeczno-gospodarczymi, (b) specjalista w zakresie prowadzenia badań jakościowych w tym ich projektowania, realizacji oraz analizy i interpretacji uzyskanych wyników, posiadającego doświadczenie wynikające z udziału w ciągu ostatnich 3 lat w co najmniej trzech badaniach o tematyce społeczno-gospodarczej, (c) specjalista w zakresie prowadzenia badań ilościowych, w tym ich projektowania, realizacji oraz analizy i interpretacji uzyskanych wyników, posiadającego doświadczenie wynikające z udziału w ciągu ostatnich 3 lat w co najmniej trzech badaniach o tematyce społeczno-gospodarczej, (d) specjalista metodologiczny będzie odpowiedzialny za koordynację badań w odniesieniu do obszaru badawczego zgodnie z zaproponowana przez Wykonawcę metodologią i zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Osoba realizująca to zadanie muszą posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie realizacji w/w zadań, (e) specjalista ds. kodowania danych, będzie odpowiedzialny za generowanie raportów z postępu prac wraz z rozkładami odpowiedzi na pytania ankiety, opracowanie wielowariantowej bazy wyników. Osoba realizująca to zadanie musi posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w przygotowaniu raportów z realizacji w/w zadań, (f) zespół ankieterów w odpowiedniej liczebności gwarantującej realizację usługi w zakresie badań ilościowych w pożądanych terminach. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) posiadają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej do wysokości sumy nie mniejszej niż 100 000 zł; 5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Załącznik nr 2 i 2a .
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; 2) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące Załącznik nr 2 i 2 a do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; 3) informacja z banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, z datą nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 30% kwoty będącej ceną brutto oferty przetargowej. 4) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej do wysokości sumy nie mniejszej niż 100 000 zł; 5) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie trzech projektów badawczych o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. a oraz trzech projektów badawczych określonych w ust. 1 pkt 2) lit. b z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzony według wzoru, który stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z nich; 6) życiorysy ekspertów wykonane zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ; W przypadku wymienienia publikacji autorstwa proponowanych ekspertów, o których mowa w ust. 1 pkt lit. c należy załączyć recenzje tych publikacji. Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnioną od reprezentowania Wykonawcy. 7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w ust. 1 pkt 4) muszą spełnić wszyscy Wykonawcy, a warunki określone w ust. 1 pkt 1 - 3 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców; 8) Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy; 9) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 2 pkt 1) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 10) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 11) Dokumenty, o których mowa w ust. 1,3 i 4, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 12) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Część merytoryczna: Identyfikacja problemu
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mlawa.pl/index-156-51.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach