Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia publicznego jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Orońsko

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 26-505 Orońsko, ul. Szkolna 8
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2013-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Szkolna 8 8
    26-505 Orońsko, woj. mazowieckie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oronsko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Orońsko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zbieranych selektywnie oraz odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Orońsko i zagospodarowanie odebranych odpadów, tj. odzysk lub unieszkodliwienie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm).. Realizacja usługi będącej przedmiotem zamówienia powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) oraz zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r. oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Orońsko, przyjętego uchwałą Nr XXXII/188/13 Rady Gminy w Orońsku z dnia 26 marca 2013 r. Odbiór odpadów będzie odbywał się na terenie całej gminy Orońsko, której obszar zajmuje 8 196 ha, liczba zameldowanych mieszkańców na dzień 31.12.2012 r. wynosi 5918 osób (Zamawiający nie dysponuje odrębnym wykazem z liczbą osób faktycznie zamieszkałych). Szacunkowa liczba nieruchomości wynosi 1350, w tym liczba nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej 1341 , a liczba budynków wielorodzinnych (powyżej czterech lokali) - 9 (Łaziska Osiedle). Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. W skład gminy Orońsko wchodzi 19 sołectw - szczegółowe dane zamieszczono w tabeli w siwz Zakres zamówienia obejmuje: 1.Rodzaje i częstotliwość odbioru odpadów stanowiących przedmiot zamówienia: a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe po wydzieleniu frakcji zbieranych selektywnie - częstotliwość odbioru: -z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej do czterech lokali włącznie - jeden raz w miesiącu, -z obszarów zabudowy wielorodzinnej powyżej czterech lokali - dwa razy w miesiącu. b)Odpady zbierane selektywnie (papier i tektura, szkło białe i kolorowe, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - częstotliwość odbioru: -w każdym rodzaju zabudowy - jeden raz w miesiącu. c) Odpady ulegające biodegradacji - częstotliwość odbioru: -w każdym rodzaju zabudowy - dwa razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października i jeden raz w miesiącu w okresie od 1 listopada do 31 marca. d)Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - częstotliwość odbioru: -w każdym rodzaju zabudowy - dwa razy w roku (jeden termin na wiosnę, drugi na jesieni). 2.Sposób odbioru odpadów komunalnych a)Odbiór odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub workach wystawionych przed wejściem na nieruchomość w zabudowie jednorodzinnej oraz miejsc przeznaczonych na pojemniki w zabudowie wielorodzinnej odbywa się w dni robocze, w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w tym należy zapobiegać wysypywaniu odpadów z pojemników i worków podczas odbioru oraz uprzątać odpady z miejsc ich gromadzenia; należy również zabezpieczyć przewożone odpady przed wysypaniem podczas transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itp.); b)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe po wydzieleniu frakcji zbieranych selektywnie w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej do czterech lokali włącznie odbierane będą w systemie pojemnikowo-workowym z pojemników o pojemnościach od 120 do 1100 litrów lub z worków w kolorze czarnym o pojemności od 60 do 120 litrów; c)Odbiór selektywnie zebranych odpadów w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej do czterech lokali włącznie będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się cztery rodzaje worków: - żółty o pojemności od 60 do 120 litrów na odpady z tworzyw sztucznych, metali i opakowania wielomateriałowe; - niebieski o pojemności od 60 do 120 litrów na odpady z papieru i tektury makulatura, w tym: opakowania, gazety, czasopisma, itd.; - zielony o pojemności od 60 do 120 litrów na odpady ze szkła i opakowania szklane; - brązowy o pojemności od 60 do 120 litrów na odpady ulegające biodegradacji; d)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe po wydzieleniu frakcji zbieranych selektywnie w zabudowie wielorodzinnej powyżej czterech lokali włącznie odbierane będą z pojemników o pojemności od 240 do 5500 litrów; e)Odbiór selektywnie zebranych odpadów w zabudowie wielorodzinnej powyżej czterech lokali włącznie odbierane będą z pojemników o pojemności od 240 do 5500 litrów; f)Worki do pierwszego odbioru odpadów w ilości: czarne - 1400 szt., żółte, niebieskie, zielone i brązowe - po 1500 szt. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w terminie do 10 dni od dnia zawarcia umowy do Urzędu Gminy w Orońsku, gdzie będą wydawane mieszkańcom; g)Nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem - należy odebrać w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - fax nr (48) 618 59 18 lub e-mail: srodowisko@oronsko.pl; h)Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości; i)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją zamówienia. 3.Worki powinny posiadać następujące parametry: materiał folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów, opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe do Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do segregacji odpadów. Obowiązkiem Wykonawcy będzie: uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do zbierania odpadów komunalnych - po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru zebranych odpadów komunalnych, w ilości i kolorystyce odpowiadającej liczbie odebranych worków. 4.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, harmonogramu odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, z uwzględnieniem ww. sposobu i częstotliwości odbioru odpadów. Harmonogram powinien być sformułowany w sposób jasny i przejrzysty dla całego obszaru gminy Orońsko i powinien zawierać dane kontaktowe Wykonawcy (nr telefonu). Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości - po 1 egz. w formie papierowej dla każdego właściciela w następujących terminach: -za okres od 1 lipca 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. - w terminie do 10 dni od zawarcia umowy, -za okres od 1 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2014 r. - w terminie do końca listopada 2013 r. Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy: 1.Oferowanie właścicielom nieruchomości zakupu lub najmu pojemników. Zakup lub najem będzie przedmiotem umowy cywilno prawnej pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości. Oferowane pojemniki muszą być czyste i estetyczne. Koszt sprzedaży lub najmu pojemników nie może być wliczony w cenę zamówienia. 2.Bieżące zaopatrywanie obsługiwanych nieruchomości w worki o odpowiedniej wytrzymałości do zbiórki odpadów. 3.Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) oraz rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dn. 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.). 4.Wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy Orońsko. 5.Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu. 6.Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 7.Ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. 8.Prowadzenie dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zawierających informacje o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, liczby właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), do końca miesiąca następującego po kwartale którego dotyczą. 9.Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających masę odebranych w danym miesiącu poszczególnych rodzajów odpadów oraz sposób i miejsce ich zagospodarowania. Raporty wraz z kopiami kart przekazania odpadów i faktur (poświadczonych za zgodność z oryginałem) należy przekazywać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu którego dotyczy raport. 10.Monitorowanie realizacji obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z ww. obowiązku, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Sposób zagospodarowania odpadów: 1. Wykonawca jest zobowiązany do: a)przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi. W przypadku awarii instalacji regionalnej, bądź w stanach odbiegających od normalnej eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczej, określonej w wojewódzkim planie gospodarki odpadami . b)przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło. 3. Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 4. W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do maksymalnego ułatwienia właścicielom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz odpadów ulegających biodegradacji powstających na terenie nieruchomości, m.in. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. 5. Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów ulegających biodegradacji, w szczególności przez: a) umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego); Zamawiający nie przekaże wykazu właścicieli nieruchomości celem zawarcia przez Wykonawcę umów cywilnych na w/w usługi; b) dostarczanie worków na odpady komunalne zbierane selektywnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający ustala wadium w wysokości 8 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oronsko.bip.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach