Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych, które wynikają z realizacji projektu pn.: Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób bezrobotnych gminy Dragacz.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 86-134 Dragacz, Dragacz 7A
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 332 48 70 , fax. 52 332 49 74
  • Data zamieszczenia: 2013-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    Dragacz 7A 7A
    86-134 Dragacz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 332 48 70, fax. 52 332 49 74
    REGON: 09236743000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopsdragacz.pdg.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych, które wynikają z realizacji projektu pn.: Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób bezrobotnych gminy Dragacz.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych, które wynikają z realizacji projektu pn.: Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób bezrobotnych gminy Dragacz współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Podziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Głównym założeniem projektu jest zwiększenie aktywności społeczno - zawodowej 6 osób w wieku od 15 do 64 lat, mieszkańców gminy Dragacz zagrożonych wykluczeniem społecznym poprzez kompleksowe zastosowanie instrumentów aktywnej integracji. Uczestnikami projektu są osoby pragnące zaistnieć lub powrócić na rynek pracy, które posiadają zdezaktualizowane bądź zbyt niskie do wymogów rynku pracy kwalifikacje. Przy realizacji zamówienia wymagana jest należyta staranność. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia kursów będących przedmiotem niniejszego zamówienia z innymi kursami realizowanymi przez Wykonawcę w tym samym czasie. Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi następujące formy wsparcia: w ramach Kontraktów Socjalnych: Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy w wymiarze po 24 godziny dla 6 osób. Trening motywacji i kompetencji w wymiarze po 16 godzin dla 6 osób. Brukarz z obsługą wózków jezdniowych w wymiarze po 184 godziny dla 6 osób (zajęcia w jednej grupie). Wymogi o charakterze ogólnym do prowadzonych pozaszkolnych form kształcenia: Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przedstawić przed podpisaniem umowy program nauczania zgodny z wymaganiami paragrafu 22 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 186) do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca w trakcie realizacji kształcenia zapewnia kadrę, pomieszczenie, sprzęt dydaktyczny i tak dalej. zgodnie z paragrafem 19 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 186). Wykonawca wyda uczestnikom na zakończenie kursu zaświadczenie MEN (na arkuszach gilosz) zgodnie z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 186) oraz certyfikaty uczestnictwa w kursach(warsztatach, treningach) współfinansowanym ze środków EFS. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji każdej formy kształcenia ustawicznego zgodnie z paragrafem 21 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 186) na wzorach stanowiących załączniki do umowy. Wykonawca zobowiązany jest dobrać do każdej formy kształcenia wykładowców wykazujących się odpowiednim poziomem wiedzy oraz doświadczeniem adekwatnym do tematyki szkolenia. W przypadku realizacji zajęć poza Dragaczem, Wykonawca zapewni transport z GOPS w Dragaczu do miejsca zajęć i z powrotem dla uczestników Projektu. Wraz z rozpoczęciem zajęć Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu z uczestników zestaw materiałów szkoleniowo - dydaktycznych w postaci: podręcznika (książki, skryptu, teczki formatu A4, notatnika A4, długopisu, ołówka). Wykonawca w ofercie w formie zobowiązania wskaże miejsce realizacji zajęć (teoretycznych i praktycznych, (jeśli dotyczy), a także zapewni Zamawiającemu możliwość zweryfikowania warunków, w których Wykonawca planuje przeprowadzenie kursu przed zawarciem umowy. Zamawiający ma prawo żądać zmiany sali lub miejsca prowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych, jeśli uzna, że nie spełnia ona wymogów SIWZ, a w szczególności wymogów bezpieczeństwa i higieny pracy. Zakup materiałów do praktycznej nauki zawodu powinien mieć charakter celowy i uwzględniać program kursu, jego cel a tym samym ilość i rodzaj wykorzystanych materiałów powinna odpowiadać zakresowi zajęć praktycznych. Materiały te nie mogą pochodzić z odzysku. Ilość materiałów przypadająca na jednego uczestnika musi zapewnić ciągłe, samodzielne wykonywanie czynności związanych z praktyczną nauką zawodu przez cały okres trwania kursu. Materiały do prowadzenia zajęć praktycznych przechodzą na własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest tak zaplanować zajęcia praktyczne, aby w czasie ich trwania każda z osób uczestniczących w kursie aktywnie w nich uczestniczyła, a nie była jedynie obserwatorem pracy innych. Godzina każdej formy kształcenia, o której mowa w opisie przedmiotu zamówienia wynosi 60 minut, w tym 15 minut przerwy. Przerwy ustalane są elastycznie. Wymagane jest aby zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt, w przedziale czasowym od 8:00 do 16:00. Wykonawca zapewni ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnikom kursu oraz niezbędne badania lekarskie, (jeżeli są wymagane przepisami prawa w zakresie uczestnictwa w danym kursie). Czas przeznaczony na badania nie pomniejsza czasu przeznaczonego na edukację. Wykonawca zapewnia catering w postaci ciepłego posiłku i serwisu kawowego w każdym dniu prowadzenia zajęć grupowych: serwis kawowy obejmujący: kawę naturalną, herbatę, śmietankę do kawy, ciastka kruche, soki, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną - bez ograniczeń, ciepły posiłek: drugie danie i napój. Wykonawca zabezpiecza dla każdego Uczestnika: talerze, kubeczki, łyżeczki, serwetki, środki czystości i higieny. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę sprawująca nadzór wewnętrzny nad przebiegiem kursu. Zadaniem opiekuna jest sprawowanie nadzoru nad realizacją usługi i jej zgodności z warunkami umowy oraz administracyjną obsługą kursu. Wykonawca będzie stosował w trakcie prowadzenia kształcenia odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do dokumentowania zdjęciowego przebiegu kursów (teoretycznych i praktycznych) i dostarczenia ich na płycie CD w formacie JPG. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu oraz sposobu prowadzenia szkolenia oraz wglądu do prowadzonej dokumentacji. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo POKL, EFS na materiałach szkoleniowych, edukacyjnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia nowego uczestnika w miejsce osoby, która przerwała kurs w przypadku, gdy nie zostało zrealizowane - więcej niż 20 procent całości czasu trwania kursu. Wymogi szczegółowe do następujących form wsparcia: Brukarz z obsługą wózków jezdniowych w wymiarze 184 godziny dla 6 osób. Celem kursu jest podniesienie kompetencji zawodowych poprzez przygotowanie do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu. Termin realizacji od 2 września 2013 r. do 31 października 2013 r. Wskazane jest, aby Wykonawca posiadał akredytację zgodną z opisem przedmiotu zamówienia. Ilość godzin całego kursu 184 w tym min. 136 godzin zajęć praktycznych (120 h - brukarz, 16 h - obsługa wózków jezdniowych), zajęcia teoretyczne - maksymalnie po 24 h z każdego modułu. W ramach zajęć teoretycznych Wykonawca zapewni każdemu kursantowi materiały szkoleniowe na własność obejmujące: teczka A4, notatnik A4, długopis, ołówek, przybory geometryczne (linijka, ekierka), skrypt lub książka zgodna ze specyfikacją danego kursu. Wykonawca zapewni i przeprowadzi badania lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do odbycia kursu i późniejszego wykonywania zawodu. Przed przystąpieniem do części praktycznej kursu Wykonawca przeszkoli uczestników biorących udział w kursie w zakresie BHP. Moduł I - Brukarz. Zajęcia odbywać się będą pod nadzorem prowadzącego kurs, zgodnie z polskimi normami, sztuką budowlaną oraz przepisami BHP. Wykonawca zapewni materiały do prowadzenia zajęć praktycznych, które przechodzą na własność zamawiającego w takiej ilości, aby na każdego uczestnika przypadał zakres prac w postaci kompleksowego ułożenia nie mniej niż 20 m2 kostki brukowej. Wykonawca zapewni na własny koszt konieczny sprzęt niezbędny do prawidłowego przebiegu kursu praktycznego na wyznaczonym przez Zamawiającego terenie. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia sprzęt oraz narzędzia niezbędne do prawidłowej realizacji kursu brukarz: zagęszczarka gruntu, przecinarka do kostki brukowej, szlifierka kątowa z zestawem tarcz, zestaw przyrządów pomiarowych, praska do cięcia kostki brukowej, kleszcze brukarskie poprzeczne i wzdłużne i inne narzędzia stosowane w zawodzie brukarza. Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia prawidłowości wykonywanych zgodnie z polską normą przez kursantów prac pod względem: prawidłowości wykonania koryta pod ułożenie nawierzchni brukowej, ułożenia i zagęszczenia podsypki piaskowej, prawidłowości układania kostki, prawidłowości wykonywania spoin, sprawdzenia cech geometrycznych oraz zachowanie spadków, wykonania zgodnie ze sztuką budowlaną. W ramach zajęć praktycznych Wykonawca zapewni i pozostawi na własność każdemu uczestnikowi odzież roboczą oraz środki ochrony indywidualnej w odpowiednim dla niego rozmiarze: nakolanniki brukarskie opatrzone znakiem CE, rękawice odporne na ścieranie, powlekane podwójną wulkanizowana gumą, kurtka typu softshell, wodoodporna i wiatroszczelna spodnie typu ogrodniczki, koszula robocza np. flanelowa, obuwie ochronne. Program szkolenia musi zawierać m.in. Techniczne podstawy budownictwa, robót brukarskich, Podstawy wiedzy o robotach drogowych, Podstawy technologii robót brukarskich, Rysunek zawodowy, Wykonywanie robót drogowych z różnych materiałów, Przygotowanie do wykonania i remontów nawierzchni chodników, ulic, placów z kamieni i kostek oraz płyt, Zasady przygotowania do pracy urządzeń i podstawowego sprzętu, Technologie montażowe, Rodzaje materiałów, narzędzi, sprzętów, maszyn (materiałoznawstwo), Przepisy BHP, Zajęcia praktyczne. Wykonawca przeprowadzi zajęcia praktyczne z kursantami obejmujące w szczególności: wykonanie niezbędnych robót ziemnych i przygotowanie podłoża pod ułożenie betonowej kostki brukowej, wykonanie nawierzchni dla ruchu pieszego i ruchu pojazdów powyżej 2, 5 tony z betonowej kostki brukowej zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów prawa tj. ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. nr. 243 poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. nr 43 poz.430 z późn. zm.). Moduł II - Obsługa wózków jezdniowych. Wykonawca zapewni na własny koszt konieczny sprzęt niezbędny do prawidłowego przebiegu kursu praktycznego oraz plac manewrowy. Zajęcia odbywać się będą pod nadzorem prowadzącego kurs, zgodnie z polskimi przepisami BHP. Wykonawca zrealizuje zajęcia praktyczne z prowadzenia wózka jezdniowego z napędem silnikowym na placu manewrowym przystosowanym do powyższego kursu (16h) oraz wykorzystywany sprzęt tj. wózki jezdniowe będą posiadały certyfikat Urzędu Dozoru Technicznego. Kurs kończy się egzaminem Urzędu Dozoru Technicznego i wydaniem stosownych uprawnień (egzamin realizowany jest poza godzinami szkoleniowymi). Program szkolenia musi zawierać m.in. typy stosowanych wózków jezdniowych, budowa wózków jezdniowych, czynności kierowcy przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy, czynności kierowcy w czasie pracy wózkami, wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, wiadomości z zakresu BHP, wiadomości o dozorze technicznym, obsługa i wymiana butli gazowych w wózkach zasilanych gazem propan - butan, praktyczna nauka jazdy wózkami jezdniowymi. Pozostałe warunki, które Zamawiający musi zaakceptować chcąc przystąpić do udzielenia zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik do niniejszego dokumentu. Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy w wymiarze po 24 godziny dla 6 osób. Termin realizacji do 31 października 2013 r. Ilość godzin całego kursu 24 godz. Program warsztatów musi zawierać miedzy innymi: bilans umiejętności zawodowych; dokumenty aplikacyjne i rozmowa kwalifikacyjna, przedsiębiorczość, sposoby poszukiwania pracy, rynek pracy. Trening motywacji i kompetencji w wymiarze po 16 godzin dla 6 osób. Termin realizacji do 31 października 2013 r. Ilość godzin całego kursu 16 godz. Program treningu musi zawierać miedzy innymi: budowanie postawy asertywnej oraz poczucia wartości, godności, analiza motywacji do pracy, prawa, obrona swoich praw w sytuacjach społecznych, wpływ kompleksów społecznych na funkcjonowanie jednostki, radzenie sobie ze stresem, wyrażanie próśb, żądań, oczekiwań i wydawanie poleceń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gopsdragacz.pdg.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach