Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług pralniczych dla jednostek Policji woj. dolnośląskiego.

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-040 Wrocław, Podwale
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48713403716 , fax. +48717824171
  • Data zamieszczenia: 2020-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
    Podwale 31-33
    50-040 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48713403716, fax. +48717824171
    REGON: 93015621600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dolnoslaska.policja.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług pralniczych dla jednostek Policji woj. dolnośląskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Usługi obejmują pranie wodne, pranie chemiczne oraz dezynfekcję, prasowanie i maglowanie oraz drobne naprawy krawieckie i naprawy krawieckie wybranych przedmiotów zgodnie ze specyfikacją asortymentową wskazaną w załącznikach nr 1a-1d do SIWZ – odpowiednio do części postępowania. 2. Zamawiający określa pod pojęciem usługi pralniczej następujące czynności: a. Pranie chemiczne (czyszczenie), b. Pranie wodne lub chemiczne, c. Pranie wodne lub chemiczne, prasowanie, d. Pranie wodne lub chemiczne, prasowanie, dezynfekcja na żądanie, e. Pranie wodne lub chemiczne, maglowanie, dezynfekcja na żądanie, f. Pranie wodne lub chemiczne, dezynfekcja na żądanie, g. Drobne naprawy krawieckie (np. przyszycie guzika, zszycie dziury itd.), h. Naprawy krawieckie tzw. bielizny pościelowej (np. zszycie rozerwanego prześcieradła / poszewki). Wykonawca wykona usługę pralniczą zgodnie z normą PN-EN 14065 (normy przenoszące europejskie normy zharmonizowane) oraz obowiązującymi wymogami sanitarno-epidemiologicznymi, w szczególności w zakresie dezynfekcji przedmiotów zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. 2019 r. poz. 1239, 1495 z późn. zm.). Usługa winna być wykonana zgodnie z wymogami instytucji Państwowej Inspekcji Sanitarnej, SANEPID-u, Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej i Państwowego Zakładu Higieny. 3. Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, zostało podzielone na 4 części: Część 1: Wykonywanie usługi pralniczej dla Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu oraz dla Komend Powiatowych Policji w: Górze Śl., Miliczu, Oławie, Oleśnicy, Środzie Śl., Trzebnicy, Wołowie i Strzelinie. Część 2: Wykonywanie usługi pralniczej dla Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze oraz dla Komend Powiatowych Policji w: Bolesławcu, Kamiennej Górze, Lubaniu, Lwówku Śl. i Zgorzelcu. Część 3: Wykonywanie usługi pralniczej dla Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu oraz dla Komend Powiatowych Policji w: Dzierżoniowie, Kłodzku, Świdnicy i Ząbkowicach Śl. Część 4: Wykonywanie usługi pralniczej dla Komendy Miejskiej Policji w Legnicy oraz dla Komend Powiatowych Policji w: Głogowie, Jaworze, Lubinie, Polkowicach i Złotoryi. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę w jednej, dwóch, kilku lub wszystkich częściach postępowania. Maksymalna ilość części, w której Wykonawca może złożyć ofertę: 4. 4. W odniesieniu do warunku określonego w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp dotyczącego dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych (Dz.U.UE.L Nr 94, s. 65), Zamawiający informuje, że opis przedmiotu zamówienia nie ma wpływu na dostępność dla osób niepełnosprawnych. 5. W odniesieniu do warunku określonego w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: 1) Zamawiający wymaga, aby została zatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę 1 (słownie: jedna) osoba wykonująca czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę jednej osoby wykonującej wskazane w ust. 2 SIWZ czynności. 3) W przypadku, gdy Wykonawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie osobiście wykonuje czynności, określone w ust. 2 SIWZ, oraz do wykonania przedmiotu niniejszej umowy nie kieruje innych osób, wówczas nie będzie zobowiązany do wykazania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Miejsce wykonywania usługi: Wykaz danych teleadresowych poszczególnych jednostek (i podległych komórek) organizacyjnych Policji woj. dolnośląskiego stanowi załącznik nr 2 do IPU. Dopuszczalność udziału podwykonawców: Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców (załącznik nr 4 do SIWZ). W przypadku braku takiej informacji w ofercie, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zamierza wykonać zamówienie bez udziału podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu będzie stosował tzw. procedurę odwróconą, uregulowaną w art. 24 aa ustawy Pzp, tzn. najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu. Wszyscy Wykonawcy składają do oferty oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, jednakże ocena wstępna (dokonywana na podstawie tego oświadczenia oraz oświadczenia dot. przynależności do tej samej grupy kapitałowej) braku podstaw do wykluczenia dokonywana będzie wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (w każdej z części postępowania). Korzystając z przepisów art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający przed udzieleniem zamówienia nie wymaga od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona złożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. Dla Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, wstępna ocena braku podstaw do wykluczenia będzie jednocześnie oceną ostateczną. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie dot. przynależności do grupy kapitałowej). Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. Wykaz oświadczeń i dokumentów, które Wykonawca składa wraz z ofertą. 1) wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ oraz załączniki asortymentowe od numeru 1 a do 1 d w zależności od części postępowania, w której Wykonawca składa ofertę. 2) do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ). Wykonawcy, którzy chcą złożyć oświadczenie wskazane w pkt 2 w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przesyłają je w terminie składania ofert na adres: iwona.rogaczewska@wr.policja.gov.pl. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oświadczeń przez Wykonawcę, jest poczta elektroniczna. UWAGA! Złożenie oświadczeń wraz z ofertą na nośniku danych (np. CD, pendrive) jest niedopuszczalne, nie stanowi bowiem jego złożenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych: - stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s, - komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje, - zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. Zamawiający dopuszcza w szczególności następujące formaty przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf,.xps, .odt. Informacje na temat przesyłania, kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: - Wykonawca wypełnia formularz oświadczenia tworząc dokument elektroniczny. - Po stworzeniu przez Wykonawcę dokumentu (oświadczenia) elektronicznego, Wykonawca podpisuje ww. oświadczenie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne- podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie. - Podpisane elektronicznie oświadczenie może zostać zaszyfrowane, tj. opatrzone hasłem dostępowym. W tym celu Wykonawca może posłużyć się narzędziami oferowanymi przez oprogramowanie, w którym przygotowuje dokument oświadczenia (np. Adobe Acrobat), lub skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi na licencji open-source (np.: AES Crypt, 7-Zip i Smart Sign) lub komercyjnych. - w przypadku zaszyfrowania oświadczenia Wykonawca zamieszcza hasło dostępu do pliku w treści formularza ofertowego, składanego w formie pisemnej. W treści formularza ofertowego Wykonawca może zawrzeć, jeśli to niezbędne, również informacje dla prawidłowego dostępu do dokumentu, w szczególności informacje o wykorzystanym programie szyfrującym lub procedurze odszyfrowania danych zawartych w oświadczeniu. - Wykonawca przesyła Zamawiającemu podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym oświadczenie na wskazany adres poczty elektronicznej tj. iwona.rogaczewska@policja.gov.pl, w taki sposób, aby dokument ten dotarł do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W treści przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego oświadczenie dotyczy oraz nazwę wykonawcy dowolne oznaczenie pozwalające na identyfikację Wykonawcy. - Zamawiający potwierdzi Wykonawcy dostarczenie wiadomości zawierającej oświadczenie. - Datą przesłania oświadczenia będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierającej oświadczenie z serwera pocztowego Zamawiającego. 3) Jeżeli Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z pomocą podwykonawców – oświadczenie o udziale podwykonawców – załącznik nr 4 do SIWZ. 4) Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 Ustawy Pzp: a) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. b) są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt a) specyfikacji. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: - łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), - oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców). Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem Konsorcjum jeżeli załączone pełnomocnictwo nie będzie wskazywało inaczej. 5) W przypadku wnoszenia oferty przez wspólników spółki cywilnej należy załączyć dodatkowo gdy oferta nie jest podpisana przez wszystkich wspólników - pełnomocnictwo wspólników do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy podpisane przez wszystkich wspólników lub ich prawnie upoważnionych przedstawicieli. Pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie oryginału bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach