Przetargi.pl
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu warsztatów podnoszących kompetencje społeczne w ramach cyklu Szkoła Rodziców dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin wraz ze wsparciem towarzyszącym dla dzieci

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2674982; 7614760, 61 , fax. 032 2674982, 7614760, 7614761
  • Data zamieszczenia: 2013-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. 11 Listopada 1 1
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 2674982; 7614760, 61, fax. 032 2674982, 7614760, 7614761
    REGON: 00344824400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ----------
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu warsztatów podnoszących kompetencje społeczne w ramach cyklu Szkoła Rodziców dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin wraz ze wsparciem towarzyszącym dla dzieci
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu warsztatów podnoszących kompetencje społeczne w ramach cyklu Szkoła Rodziców dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin wraz ze wsparciem towarzyszącym dla dzieci. 2. Uczestnikami warsztatów, o których mowa w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia, zwanych dalej zajęciami, będą wskazani przez Zamawiającego uczestnicy projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie oraz dzieci. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: 1) Program warsztatów: a) umiejętność radzenia sobie z finansami; b) metody samodzielnego rozwiązywania problemów domowych; c) sztuka zarządzania czasem; d) radzenie sobie ze stresem i agresją; e) umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych; f) podział obowiązków domowych; g) radzenie sobie w sytuacji buntu dziecka; h) aktywne uczestniczenie w życiu dziecka - formy zaangażowania; i) zwiększenie kompetencji wychowawczych; j) podnoszenie poziomu kompetencji rodzicielskich i poprawa relacji wewnątrzrodzinnych - współdziałanie w relacjach rodzic - dziecko mające na celu wspólne przygotowanie przedstawienia teatralnego (jasełek - widowiska o Bożym Narodzeniu), w tym: przygotowanie dekoracji, strojów, rekwizytów, wsparcie dzieci w zakresie nauki roli, itp. (moduł zajęć o charakterze edukacyjno - ćwiczeniowym włączający do zajęć dzieci uczestników warsztatów - 16 godzin zegarowych). 4. Liczba godzin - 20 godzin zegarowych dla każdego uczestnika zajęć grupowych oraz 16 godzin zegarowych zajęć z udziałem dzieci (działanie łączne rodzic - dziecko). 5. Liczebność grup - maksymalnie 5 grup po maksymalnie 11 uczestników zajęć grupowych. 6. Wykonawca zobowiązuje się: 1) wykonać przedmiot niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu tego rodzaju usług; 2) ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi zajęciami oraz w drodze do miejsca zajęć i z powrotem wszystkich uczestników zajęć, przestrzegać obowiązujących przepisów BHP oraz ponieść wszelkie niezbędne koszty związane z realizacją zajęć, warsztatów, treningów, doradztwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami SIWZ oraz postanowieniami wzoru umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia; 3) wydać uczestnikom zajęć zaświadczenia/certyfikaty dotyczące uczestnictwa w zajęciach opatrzone informacją o realizowaniu zajęć w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wraz ze stosowną wizualizacją, zawierające co najmniej następujące dane: a) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika zajęć, b) nazwę organizatora zajęć, c) pełną nazwę i forma prowadzonych zajęć, d) cel zajęć, e) okres trwania zajęć, f) wykaz przedmiotów/zagadnień ze wskazaniem nazwy przedmiotu/zagadnienia, wymiaru godzin poszczególnych przedmiotów/zagadnień oraz łącznego wymiaru godzin zajęć, g) pieczęć i podpis organizatora zajęć, h) miejsce i datę wystawienia zaświadczenia / certyfikatu i numer zaświadczenia / certyfikatu. Certyfikat zostanie wydrukowany przez Wykonawcę (biały papier, format A4, +/- 200g/m2, połyskujący, druk kolorowy); 4) zapewnić każdemu z uczestników zajęć nieodpłatnie materiały szkoleniowe adekwatne do treści zajęć. Materiały wykorzystywane podczas realizacji zajęć powinny być przekazywane uczestnikom na początku zajęć bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Zastrzega się, że wszystkie materiały winny być wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego; 5) oznakować miejsca prowadzenia zajęć objętych przedmiotem niniejszego zamówienia poprzez zamieszczenie informacji o współfinansowaniu zajęć przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja ta winna zostać opatrzona logiem Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007 - 2013. Wykonawca zobowiązany jest analogicznie oznakować wszystkie dokumenty związane z przygotowaniem i zorganizowaniem zajęć będących przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym materiały szkoleniowe oraz dokumenty potwierdzające ukończenie zajęć, 6) zapewnić podczas zajęć z dziećmi oraz modułu wspólnego z udziałem rodziców nieodpłatnie materiały niezbędne do przeprowadzenia zajęć (materiały plastyczne, materiały niezbędne do przygotowania przedstawienia w tym: do przygotowania dekoracji, rekwizytów czy strojów). Wszelkie stosowane w trakcie zajęć praktycznych materiały, preparaty używane przez uczestników zajęć i ich dzieci muszą posiadać stosowne atesty dopuszczające je do obrotu na terenie Polski; 7) zapewnić uczestnikom zajęć catering w ilości odpowiadającej ilości osób biorących udział w zajęciach. Catering obejmuje: a) jeden gorący posiłek, to jest: zupę, drugie danie (dania mięsne, rybne lub warzywne), sałatkę i napój oraz b) przekąski zimne, kawę, herbatę, zimne napoje i wyroby cukiernicze - dostępne w trakcie przerw. Dostawa posiłków powinna się odbywać przy zachowaniu podstawowych norm sanitarnych i BHP. Posiłki zapewnione przez Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące; 8) zapewnić dzieciom objętym opieką catering w dniach prowadzonych zajęć w ilości odpowiadającej ilości dzieci objętych wsparciem. Catering obejmuje jeden gorący posiłek, to jest: zupę, drugie danie i napój oraz napoje i przekąski w ciągu dnia. Dostawa posiłków powinna się odbywać przy zachowaniu podstawowych norm sanitarnych i BHP. Posiłki zapewnione przez Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące oraz dostosowane do wieku dziecka; 9) zapewnić: a) odpowiednie zaplecze w celu wystawienia przedstawienia teatralnego, wyposażone w scenę, miejsca siedzące w ilości odpowiadającej ilości uczestników, osób towarzyszących, dzieci oraz przedstawicieli Zamawiającego oraz b) wystawę prac plastycznych i miejsce ekspozycji tych prac; 10) zapewnić podczas przedstawienia teatralnego będącego wynikiem warsztatów poczęstunku dla wszystkich uczestników (rodziców, osób towarzyszących, dzieci oraz przedstawicieli Zamawiającego) obejmującego kawę, herbatę, soki owocowe, wodę mineralną, ciastka, paluszki, kanapki; 11) niezwłocznie informować Zamawiającego o absencji uczestników w zajęciach lub rezygnacji z uczestnictwa w czasie jego trwania, a także innych okoliczności mających wpływ na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia; 12) przekazać Zamawiającemu listy obecności wraz z podpisami uczestników, listy potwierdzające odbiór materiałów dydaktycznych, listy potwierdzające odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku, listy potwierdzającej zwrot kosztów dojazdu w przypadkach określonych w ust. 9 niniejszego punktu ogłoszenia, zaświadczenia / certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w zajęciach, informację o nieukończeniu zajęć przez uczestnika, jeżeli sytuacja taka będzie miała miejsce oraz dzienniki zajęć - w terminie 7 dni od dnia zakończenia zajęć; 13) sporządzić sprawozdanie z realizacji usługi i przekazać go Zamawiającemu w terminie do 7 dni, od dnia zakończenia zajęć; 14) sporządzić narzędzia do ewaluacji uczestników projektu podczas zajęć w postaci badań ankietowych przeprowadzonych przed i po rozpoczęciu zajęć, oceniających poziom osiągniętych rezultatów. Analiza osiągniętych wyników ankietowych zostanie przekazana Zamawiającemu w postaci raportu do 7 dni od zakończenia zajęć; 15) archiwizować dokumentację związaną z przeprowadzonym przedmiotem niniejszego zamówienia do roku 2020 oraz wskazać miejsce archiwizacji wyżej wymienionej dokumentacji. Wymóg ten związany jest z zapisami umowy ramowej dotyczącej realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 16) oznakować wszystkie dokumenty związane z przygotowaniem i zorganizowaniem zajęć będących przedmiotem zamówienia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013; 17) przedstawić Zamawiającemu harmonogram zajęć wraz z programem zajęć w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z harmonogram form wsparcia stanowiącym załącznik Nr 1 do umowy (wzór umowy określono w załączniku nr 6 do SIWZ). 7. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji: 1) list obecności na zajęciach zawierających tytuł zajęć, datę, imię, nazwisko i podpis uczestnika zajęć; 2) dzienników zajęć zawierających tytuł prowadzonych zajęć, listę uczestników zajęć, konspekt zajęć; 3) list potwierdzających odbiór przez uczestników materiałów szkoleniowych zawierających imię, nazwisko oraz podpis uczestnika zajęć; 4) list potwierdzających odbiór poczęstunku zawierających datę, imię, nazwisko oraz podpis uczestnika zajęć, 5) listy potwierdzającej zwrot kosztów dojazdu w przypadkach określonych w ust. 9 niniejszego punktu ogłoszenia, 6) zaświadczenia / certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w zajęciach. 8. Wykonawca wykona przedmiot niniejszego zamówienia na obszarze działania Zamawiającego, to jest w granicach administracyjnych Gminy Będzin. 9. Wykonawca winien zapewnić wszystkim uczestnikom zajęć i dzieciom transport do miejsc prowadzonych zajęć i z powrotem bądź pokryć koszt takiego dojazdu, o ile uczestnik podpisze stosowne oświadczenie dotyczące samodzielnego przybycia na miejsce prowadzonych zajęć. 10. Projekt Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Budżetu Państwa. 11. Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć grupowych rodziców (20 godzin) opiekę łącznie nad maksymalnie 34 dziećmi do 7 roku życia w formie zajęć aktywnego działania twórczego, mających na celu zorganizowanie w konsekwencji przedstawienia teatralnego oraz wystawy prac własnych dzieci - zajęcia teatralne i plastyczne. Kolejne 16 godzin zajęć z udziałem dzieci przewidziane jest jako działanie łączne (współpraca dziecko - rodzic) mające na celu wspólne przygotowanie przedstawienia teatralnego - moduł realizowany w ramach zajęć rodziców wskazanych w ust. 3 niniejszego punktu ogłoszenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby dzieci do 7 roku życia wymagających opieki o +/- 5 dzieci. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość objęcia opieką dzieci powyżej 7 roku, zachowując określoną powyżej maksymalną liczbę dzieci planowanych do objęcia przedmiotowym wsparciem. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wraz z ofertą opisu sposobu organizacji opieki nad dziećmi do 7 roku życia w formie zajęć aktywnego działania twórczego, jak również działania łącznego (współpraca dziecko - rodzic). 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia w trakcie realizacji niniejszego zamówienia liczby uczestników zajęć o maksymalnie 5 osób. W takim przypadku Wykonawcy będzie przysługiwać tylko wynagrodzenie za liczbę osób faktycznie uczestniczących w zajęciach. 13. Zajęcia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia winny być przeprowadzone przez Wykonawcę dysponującego wykwalifikowaną kadrą wykładowców / instruktorów posiadających wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe odpowiadające opisowi przedmiotu niniejszego zamówienia lub prowadzonych przedmiotów/zagadnień - a także, jeżeli są wymagane - udokumentowane uprawnienia do prowadzenia przedmiotowych zajęć. 14. Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć: 1) dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywać się będą zajęcia (toaleta zlokalizowana w pobliżu sali, w której odbywać się będą zajęcia i umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody), 2) niezbędne narzędzia, urządzenia i materiały na czas trwania prowadzonych zajęć, 3) dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi form wsparcia z podanymi tematami zajęć zgodnie z zakresem prowadzonych zajęć, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć. Zajęcia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia zostaną przeprowadzone w pomieszczeniach z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją, dostosowanych do prowadzenia zajęć, z zapewnionym zapleczem, posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, których powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu prowadzonych zajęć oraz liczby uczestników tych zajęć
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805700000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bedzin.bip.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach