Przetargi.pl
"Przedbudowa pomieszczeń - przystosowanie na sale zajeć przedszkola dwuoddziałowego w Szkole Podstawowoej nr 1 w Ligocie"

Zespół Obsługi Placówek Oświatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Ligocka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2152057, 2144869 , fax. 32 2144 870
  • Data zamieszczenia: 2018-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych
    ul. Ligocka 1
    43-502 Czechowice-Dziedzice, woj. śląskie
    tel. 32 2152057, 2144869, fax. 32 2144 870
    REGON: 27612492300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zopo.czechowice-dziedzice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przedbudowa pomieszczeń - przystosowanie na sale zajeć przedszkola dwuoddziałowego w Szkole Podstawowoej nr 1 w Ligocie"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia „Przebudowa pomieszczeń – przystosowanie na sale zajęć przedszkola dwuoddziałowego w Szkole Podstawowej nr 1 w Ligocie” jest: 1. Roboty budowlane: - drzwi wejściowe - drzwi wahadłowe - okna p.poż El60 - przebicie i zamurowania, rozbiórki - wykończenie ścian - sufit - posadzka, - stolarka - wyposażenie - węzeł sanitarny - szatnia - sale - posadzka na I piętrze - roboty malarskie – I piętro - roboty malarskie – wiatrołap (bez lamperii) - wydzielenia klatki schodowej, - wejście na poddasze, - klapy oddymiająca - sufit nad klapą 2. Roboty elektryczne - całkowity demontaż istniejącej instalacji elektrycznej i informatycznej w przebudowanych pomieszczeniach, - przełożenie dzwonka szkolnego z projektowanej szatni do korytarza szkoły, - przełożenie czujki ruchu z projektowanej szatni do korytarza szkoły, - WLZ od rozdzielni głównej szkoły do projektowanej rozdzielnicy RP - rozdzielnica RP - instalacja oświetlenia i gniazd wtykowych w przebudowanych pomieszczeniach, - instalację SAP w przebudowanych pomieszczeniach sterujących żaluzjami p-poż. 3. Roboty instalacyjne sanitarne - instalacja wody zimnej i ciepłej - instalacja wewnętrznej kanalizacji sanitarnej, - instalacja c.o. - instalacja wentylacji, - roboty pomocnicze 2/ U w a g a : Wykonawca powinien zapoznać się z dokumentacją przetargową i zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków zgłosić zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy Pzp. 3/ Roboty realizowane będą na podstawie dokumentacji projektowej, opracowanej przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Budowlane „INWEST –BUD” mgr inż. arch. Jerzy Stawowczyk ul. Niepodległości 48 43-52 Czechowice-Dziedzice. 4/ Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części przedmiotu zamówienia, jeżeli taka potrzeba zaistnieje. 5/ Od momentu protokolarnego przejęcia terenu budowy do chwili zrealizowania przedmiotu umowy Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody na osobie i mieniu wynikłe w obiekcie. 6/ Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót zgodnie z projektem technicznym, z zachowaniem wszystkich warunków podanych w dokumentacji, pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane . 7/ Wykonywanie robót, odbiory oraz organizację (bhp, p.poż oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 8/ Wykonawca dokona wszelkich sprawdzeń, badań, pomiarów wykonanych robót oraz uzyska pozytywne protokoły ich odbiorów od stosownych instytucji lub osób, jeśli jest to wymagane przepisami prawa lub innymi przepisami, niezbędnymi do prawidłowego użytkowania obiektu 9/ Wykonawca skompletuje i przekaże Zamawiającemu dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu umowy oraz zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych, w szczególności: dziennik budowy, zaświadczenia właściwych jednostek i organów, niezbędne świadectwa kontroli jakości, atesty, instrukcje użytkowania, karty gwarancyjne . 10/ Wskazanym jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się ze specyfikacją i przedmiarami robót. 11/ Zaleca się przeprowadzenie wizji w terenie. Wymagania jakościowe: - Wszystkie materiały, urządzenia itp. użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w budownictwie oraz być pierwszego gatunku, - Instrukcje obsługi przekazane Zamawiającemu powinny być w języku polskim, - Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w budownictwie są: • Polskie Normy - Certyfikaty zgodności z Polską (Europejską) Normą lub równoważne; • polskie aprobaty techniczne - Deklaracje zgodności z Polską (Europejską) Aprobatą Techniczną lub równoważne; • polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw - Aprobaty techniczne lub równoważne w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej (Europejskiej) Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją; • krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 • kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570, z późn. zm.) lub równoważne. - Jakiekolwiek materiały, które nie spełniają ww. wymagań nie mogą zostać użyte do wykonania robót. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć potwierdzone dokumenty dopuszczające wyrób do stosowania w budownictwie przed wbudowaniem wyrobu. Demontaż wbudowanych wyrobów nie posiadających dopuszczenia do stosowania w budownictwie dokonany będzie na koszt Wykonawcy. - Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. - Wykonawca zobowiązany jest do zaprezentowania Zamawiającemu listy materiałów, które zamierza użyć podczas przebudowy, co najmniej 5 dni przed zabudową i uzyskać pisemną akceptację ich stosowania. - Zamawiający ma prawo domagać się od Wykonawcy dołączenia próbek do ww. listy materiałów oraz dokumentów potwierdzających jakość, pochodzenie, właściwości np. certyfikaty badań itp. Wszelakie materiały, urządzenia i wyroby użyte w ramach prowadzonej inwestycji powinny być fabrycznie nowe i nieużywane, wolne od wad fabrycznych, najwyższej klasy jakości, posiadające odpowiednie atesty i deklaracje zgodności. Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za jakość przeprowadzonych robót, metody użyte przy wykonywaniu prac oraz ich zgodność z dokumentacją projektową i zaleceniami Zamawiającego. - Wskazane w projektach konkretne typy urządzeń i materiałów określają standard wykonania i wymogi techniczne dla stosowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza stosowanie w trakcie procesu budowlanego materiałów zamiennych równoważnych tylko wtedy, gdy: • materiały zamienne są podobne konstrukcyjnie i posiadają nie gorsze pod każdym względem parametry techniczne i jakościowe, • parametry techniczne są potwierdzone badaniami (świadectwa, certyfikaty) wykonanymi przez certyfikowane jednostki badawcze, • Wykonawca uzgodni zamianę z Zamawiającym i uzyska zgodę na zastosowanie urządzeń i materiałów zamiennych wydaną w formie pisemnej. - Zamawiający wymaga od Wykonawcy zrealizowania zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z zachowaniem Polskich Norm, przenoszących normy europejskie przenoszących te normy oraz zgodnie z projektami budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej. - Materiały, które dostarczy Wykonawca muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów budowlanych, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych Ustawie Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017r., poz. 1332 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016r. poz. 1570 z późn. zm.). - Na każde żądanie Zamawiającego (inspektora nadzoru), Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów i urządzeń: certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną lub równoważne. Atesty dostarcza Wykonawca na własny koszt. - Roboty składające się na przedmiot zamówienia objęte projektem należy wykonać w oparciu o obowiązujące przepisy, normy zgodnie z obowiązującym Prawem budowlanym, z należytą starannością, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją. - Wszystkie wykonywane prace muszą być prowadzone w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu przebywających tam osób. Wymóg zatrudnienia o pracę. 1) Zamawiający wymaga na podstawie art.29 ust.3a ustawy Pzp zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednie czynności w realizacji zamówienia- to jest czynności polegające na wykonywaniu prac budowlanych, instalacyjnych w ramach realizacji zamówienia powinny być wykonane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę to jest przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm. 175) Obowiązek zatrudnienia w szczególności zakresu robót obejmującego : - roboty budowlane - roboty instalacyjno elektryczne - roboty instalacji sanitarnych . Wykonawca przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu osób realizujących zamówienie z określeniem rodzaju zatrudnienia. Po zawarciu umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w/w oświadczenie o zatrudnieniu osób. 2) Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób: 1) pełniących funkcję kierownika budowy wskazanych w wykazie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 2 pkt2) ; W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia warunków wymogu zatrudnienia na podstawie umowy i pracę osób objętych umową. Zamawiający uprawniony jest do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie w/w wymogów, - przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania prac. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, wykonujących roboty budowlane niezbędne do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4 oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagania dotyczącego zatrudniania tych osób na podstawie umowy o pracę i sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone we wzorze umowy. Podwykonawcy. 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 3) Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. 4) Brak złożenia przez Wykonawcę jakiegokolwiek oświadczenia w tym przedmiocie zostanie uznane przez Zamawiającego jako niewskazanie jakichkolwiek części zamówienia przewidzianych do podwykonania, czyli zamiar wykonania przez Wykonawcę zamówienia siłami własnymi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium na rzecz Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych 43-502 Czechowice-Dziedzice ul. Ligocka 1 w wysokości 12 000,00zł (dwanaścietysięcyzłotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert tj. 16.05.2018 r. 2. Wykonawca , który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Wadium może być wniesione w jednym lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych; lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręcznie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego( kserokpie dołączyć do oferty): Bank PKO BP Oddział Bielsko-Biała Nr konta: 84 1020 1390 0000 6702 0025 0605 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w sekretariacie Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Czechowicach-Dziedzicach, natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. Dokumenty te muszą być ważne do dnia 14.06.2018r. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 4. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie ,o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy- załącznik nr 1, oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków - załącznik nr 2 , oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia - załącznik nr 3 ,kosztorysy sporządzone na podstawie przedmiarów robót (załącznik nr 4a, załącznik 4b, załącznik 4c) , załącznik nr 7 - projekt umowy., zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dołączyć jeżeli dotyczy), dokumenty pełnomocnictwa osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy (dołączyć jeżeli dotyczy) lub w przypadku reprezentowania podmiotów wspólnie o udzielnie zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach