Przetargi.pl
Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń administracyjnych w budynku oświaty - przedszkolu gminnym - z przeznaczeniem na żłobek (ETAP I)" w ramach zadania inwestycyjnego: "MALUCH +" 2020 - utworzenie oddziału żłobka gminnego.

Gmina Bierzwnik ogłasza przetarg

  • Adres: 73-240 Bierzwnik, ul. Kopernika
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 95 768 01 30 , fax. 95 768 01 11
  • Data zamieszczenia: 2020-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bierzwnik
    ul. Kopernika 2
    73-240 Bierzwnik, woj. zachodniopomorskie
    tel. 95 768 01 30, fax. 95 768 01 11
    REGON: 21096703000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.bierzwnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń administracyjnych w budynku oświaty - przedszkolu gminnym - z przeznaczeniem na żłobek (ETAP I)" w ramach zadania inwestycyjnego: "MALUCH +" 2020 - utworzenie oddziału żłobka gminnego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn."Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń administracyjnych w budynku oświaty - przedszkolu gminnym - z przeznaczeniem na żłobek (ETAP I) ". Obiekt znajduje się przy ul. Szkolnej, działka nr 31/5, obręb 0007 Bierzwnik. Projekt jest dofinansowany w ramach rządowego programu "Maluch plus"2020. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z dokumentacją projektową, a także wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące jakie z technicznego punktu widzenia są konieczne do prawidłowego wykonania oraz przekazania do użytkowania zadania pod nazwą: " Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń administracyjnych w budynku oświaty - przedszkolu gminnym - z przeznaczeniem na żłobek (ETAP I)". Projekt budowlano - wykonawczy obejmuje: inwentaryzację architektoniczno - budowlaną, projekt budowlany przebudowy części budynku wraz ze zmianą sposobu użytkowania (ETAP I i ETAP II). UWAGA!!!! Przedmiotem zamówienia nie jest przebudowa i adaptacja pomieszczeń o numerach w projekcie 1/18, 1/19, 1/20, tj: sali dziennego pobytu, łazienki dzieci, magazynu (ETAP II). Załącznik nr 16 rzut parteru rozgranicza pomieszczenia Etapu nr 2. Zakres zamówienia obejmuje (ETAP I): a) prace demontażowe, rozbiórkowe, b) ściany i sufity, c) posadzki, d) wymiana stolarki okiennej, drzwiowej, montaż świetlików,e) elewację zewnętrzną,f) wykonanie rampy południowo-wschodniej, schodów, pochylni,g) wewnętrzną instalację elektryczną, sanitarną, c.o., wodną, wentylacyjną,h) wyposażenie w projektowane urządzenia i infrastrukturę zawartą w dok. projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 20 000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach: 1) W pieniądzu – przelewem na rachunek depozytowy: Urząd Gminy w Bierzwniku 16 8355 0009 0019 3584 2000 0005 Bank GBS o. w Bierzwniku Zaleca się aby w tytule przelewu oprócz nazwy Wykonawcy, informacji do jakiego postępowania wadium zostało wniesione podać nr NIP lub aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty (oryginał), o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: a) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, b) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 4) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia Gmina Bierzwnik) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7.5 niniejszego rozdziału, bez potwierdzania tych okoliczności, Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7.3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 7.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 7.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie. 2) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7.5, ppkt 2 niniejszego rozdziału). 7.7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7.8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7.6 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 7.10. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7.11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 7.12. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę. 7.13. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej - dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz - oryginał należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się umieszczenie dokumentu wadialnego w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty, np. umieszczony w foliowej oprawie, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: SIWZ rozdział 6. pkt 6.1. 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, z powodów określonych w pkt. 5.1 rozdziału nr 5, Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. Oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.2 oraz podmioty trzecie, na zasobach których wykonawca polega spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlegają wykluczeniu, wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i podmiotach trzecich, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, ww. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (spółka cywilna osobno, każdy ze wspólników osobno) natomiast oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i podmiotach trzecich składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ppkt. 1) i 2) powyżej, potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje, o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w ppkt. 1) i 2) pkt 6.1. niniejszego Rozdziału 6. 6. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem 5, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (wg wzoru zał. nr 5 do SIWZ). 7. Stosowne pełnomocnictwo – w sytuacji, o której mowa w rozdziale 4 i 8. 8. Dowód wniesienia wadium.6.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 6.2.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.6.8. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 poz. 1126 z późn. zm.) składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 6.9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy kopie dokumentów lub oświadczeń dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów, są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę albo te podmioty albo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 6.10. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. 6.11. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa w sekcji 6.3. w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 6.12. W przypadku wskazania przez wykonawcę aktualności dokumentów, o których mowa w sekcji 6.3. które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów (o ile są one aktualne). 6.13. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasobach lub sytuacji którego wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi wewłaściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasadach lub sytuacji którego wykonawca polega, na podstawie pełnomocnictwa. 6.14. Podpisy wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 6.15. W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, na dokumentach tych powinny się znaleźć podpisy wykonawcy, według zasad, o których mowa w pkt 6.9, 6.13 i 6.14 oraz klauzula „za zgodność z oryginałem" i data ich potwierdzenia. W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem każdą stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźć się na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczanych stron.6.16. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający (...) Dz.U. z 2016 poz. 1126 ze zmianami Dz. U. z 2018 poz. 1993), mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Wykonawcy zagraniczni. 6.17. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w punkcie 6.3. lit. a, b, c niniejszego rozdziału składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert), b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. (dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert). 6.18. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin wystawienia dokumentów zgodnie z pkt. 6.17.lit. a) lub b) niniejszego rozdziału. 6.19. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach