Przetargi.pl
Przebudowa z rozbudową budynku przy ul. Chopina 2 w Lewinie Kłodzkim na Centrum Społeczno-Kulturalno-Edukacyjne wraz z zagospodarowaniem przyległych działek na działalność kulturalno-edukacyjno-społeczną

Gmina Lewin Kłodzki ogłasza przetarg

  • Adres: 57-343 Lewin Kłodzki, ul. Nad Potokiem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 698 428 , fax. 748 698 273
  • Data zamieszczenia: 2019-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lewin Kłodzki
    ul. Nad Potokiem 4
    57-343 Lewin Kłodzki, woj. dolnośląskie
    tel. 748 698 428, fax. 748 698 273
    REGON: 89071812000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lewin-klodzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa z rozbudową budynku przy ul. Chopina 2 w Lewinie Kłodzkim na Centrum Społeczno-Kulturalno-Edukacyjne wraz z zagospodarowaniem przyległych działek na działalność kulturalno-edukacyjno-społeczną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa z rozbudową budynku przy ul. Chopina 2 w Lewinie Kłodzkim na Centrum Społeczno-Kulturalno-Edukacyjne wraz z zagospodarowaniem przyległych działek na działalność kulturalno-edukacyjno-społeczną”. 2. Zadanie pn.: „Przebudowa budynku przy ul. Chopina 2 w Lewinie Kłodzkim na Centrum Społeczno-Kulturalno-Edukacyjne wraz z zagospodarowaniem przyległych działek na działalność kulturalno-edukacyjno-społeczną” jest dofinansowane w ramach Działania 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. 3.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: budowę dźwigu osobowego przy elewacji południowej, wykonanie zewnętrznych schodów, rozbudowę istniejącej przybudówki, wykonanie utwardzenia wokół budynku oraz ścieżek i dojść, miejsc postojowych, zagospodarowanie przestrzeni dla imprez plenerowych wraz z oświetleniem i małą architekturą, wykonanie rozbudowy z przebudową budynku (między innymi: wykonanie ścianki kolankowej o wysokości 1,2 m nad ostatnią kondygnacją, wykonanie nowej więźby dachowej powtarzającej geometrię dachu pierwotnego, wykonanie nowego pokrycia dachowego z łupka włóknocementowego powtarzającego pierwotną formę pokrycia dachwego, adaptację obiektu dla potrzeb Centrum Społeczno – Kulturalno - Edukacyjnego, wymianę stolarki okiennej oraz drzwiowej, renowację elewacji w zakresie oczyszczenia, oczyszczenie elementów kamiennych, usunięcie wypraw tynkarskich w partiach zdegradowanych, uzupełnienie ubytków tynku, wykonanie tynków renowacyjnych w partiach zawilgoconych oraz tynków wapienno – trasowych w pozostałych partiach, konserwacja oraz uzupełnienie dekoracji architektonicznej, malowanie elewacji farbami silikatowymi, montaż rynien, rur spustowych oraz obróbek blacharskich z blachy tytanowo – cynkowej wraz z pracami towarzyszącymi), wymianę instalacji elektrycznej, telefonicznej i teleinformatycznej, wykonanie instalacji wentylacyjnej, wykonanie kotłowni gazowej, instalacji solarnej zasilającej ciepłą wodę użytkową, instalacji centralnego ogrzewania, wodno – kanalizacyjnej i hydrantowej. 4. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje prac ujętych w projekcie budowlanym a dotyczących: • pochylni dla niepełnosprawnych od strony ul. Chopina; • instalacji klimatyzacji; • instalacji monitoringu; • wykonania trybun w zakresie zagospodarowania terenu. 5. Szczegółowy zakres robót został określony w załączonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiary robót. 6. Dane obiektu: - powierzchnia zabudowy – 366,80 m2, - powierzchnia użytkowa – 805,90 m2, - kubatura – 2 611,00 m3, - ilość kondygnacji naziemnych – 4, 1 , - wysokość do kalenicy – 16,9 m. 7. W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. Do mogących występować w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót znaków towarowych, patentów zastosowanie ma określenie „lub równoważne", Oznacza to, że Wykonawca może użyć innych produktów niż określone w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, jednakże wyłącznie pod warunkiem, ze posiadają one tożsamy charakter użytkowy (tożsamość funkcji) oraz, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwo użytkowania nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 8. Obowiązkiem Wykonawcy jest wykonanie wszystkich czynności, w tym wszystkich niezbędnych prób i badań, uzgodnień i odbiorów przewidzianych przepisami prawa, mających na celu uzyskanie przez Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. 9. Wykonanie zamówienia obejmuje w szczególności: 1) uzyskania niezbędnej decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz brakujących warunków przyłączenia, 2) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 3) ponoszenie przez Wykonawcę kosztów zużywanych mediów (prąd, woda, ścieki) w okresie realizacji zamówienia, 4) wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, 5) wszelkie roboty winny być wykonane w uzgodnionych w harmonogramie rzeczowo – finansowym terminach, a w przypadku przerw związanych z warunkami pogodowymi, winny być trwale zabezpieczone przed zniszczeniem, 6) zagospodarowanie i wywóz gruntu z wykopów oraz gruzu we własnym zakresie, 7) właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach Dz. U. z 2019 r. poz. 701, ze zm. oraz ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska Dz. U. z 2018 r. poz. 799 ze zm.), 8) wykonanie niezbędnych rusztowań, 9) odtworzenia wszelkich dróg i chodników zniszczonych w trakcie realizacji robót, 10) doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót, 11) opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej zgodnie z wymogami prawa budowlanego, 12) współpraca z Zamawiającym celem uzyskania ostatecznego pozwolenia na użytkowanie obiektu wraz z opiniami i stanowiskami organów wymienionych w art. 56 Prawa budowlanego, 13) obsługa geodezyjna robót, wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną w wersji papierowej i elektronicznej (2 egz.), 14) przeprowadzenie szkolenia dla pracowników w zakresie obsługi sprzętu i urządzeń obiektu wraz ze szkoleniami stanowiskowymi, 15) dostarczenie instrukcji użytkowania obiektu, w tym m.in. instrukcje użytkowania sprzętu i urządzeń obiektu oraz instrukcje stanowiskowe, 16) dostarczenie pełnej i zgodnej z prawem instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z wszelkimi ewentualnymi uzgodnieniami, w tym po wyborze urządzeń instalacji p.poż wykonanie projektu wykonawczego i uzgodnienie go z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, 17) dokonanie odbioru w zakresie Urzędu Dozoru Technicznego, 18) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, 19) realizację zadania zgodnie z decyzją nr 6/XI/B/2017 – pozwolenie na budowę 10. Pozostałe wymagania odnośnie realizacji inwestycji: 1) prace należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym oraz wytycznymi z uzyskanej decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Wszelkie materiały zamienne winny uzyskać akceptację Zamawiającego, Projektanta oraz Inspektora Nadzoru. 2) Wykonawca winien zapewnić właściwą obsługę budowy w zakresie uprawnionego geodety, 3) kolorystyka materiałów winna być każdorazowo uzgadniana z Zamawiającym, 4) wszystkie zastosowane do budowy materiały i wyroby budowlane winny być dopuszczone do stosowania w budownictwie ze szczególnym uwzględnieniem obiektów użyteczności publicznej, 5) zamówienie należy zrealizować zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz wymaganiami organów uprawnionych do odbioru budynku. Powyższe dotyczy zwłaszcza zabezpieczeń obiektu i jego zgodności z obowiązującymi przepisami BHP, ochrony p. poż. oraz sanitarnymi, 6) Zamawiający uzgodni ostateczną kolorystykę elewacji oraz elementów wnętrz na etapie realizacji na podstawie próbek materiałów przedstawionych do akceptacji przez Wykonawcę, 7) inwestycję należy wykonać w sposób umożliwiający korzystanie z niej zgodnie z przeznaczeniem i wymaganiami Zamawiającego, 8) w przypadku wątpliwości lub pojawienia się na budowie nieprzewidzianych w projekcie okoliczności Wykonawca powiadomi niezwłocznie Zamawiającego, 9) wszelkie przepięcia, przełączenia, podłączenia powinny być uzgadniane i zgłaszane z odpowiednim wyprzedzeniem Zamawiającemu, 10) Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszystkich niezbędnych zgłoszeń i uzgodnień, w odniesieniu do ewentualnych utrudnień, mogących pojawić się w związku z prowadzonymi robotami, 11) przed złożeniem oferty Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z opisem przedmiotu zamówienia. Wykryte niezgodności, niejasności, powinien zgłosić Zamawiającemu. 12) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie max. 14 dni od podpisania umowy uszczegółowiony harmonogram rzeczowo-finansowy. 13) Wykonawca zobowiązany jest do: a) zachowania porządku na terenie budowy i w otoczeniu, b) wywozu materiałów do utylizacji, c) ogrodzenia i oznakowania terenu budowy oraz wyposażenia w urządzenia sanitarne. 11. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone poniżej: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) montaż instalacji i urządzeń sanitarnych i elektrycznych b) wszelkich prac ogólnobudowlanych z wyłączeniem prac, których wykonanie wymaga posiadania stosownych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz czynności w zakresie nadzoru nad pracami i pracownikami 2) Sposób dokumentowania spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, zmiany osób zatrudnionych na umowę o pracę, sposób kontroli i sankcji za niedopełnienie wymogu w trakcie realizacji zamówienia został określony we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w umowie z podwykonawcą zawarł postanowienia określone ww. punktach, dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez podwykonawcę osób wykonujących niezbędne czynności wskazane w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). 4) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. Okres gwarancji wynosi min. 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji, co zostanie ocenione zgodnie z rozdz. XIII SIWZ. Maksymalny okres gwarancji wynosi 60 miesięcy. 13. Zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy PZP Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był dostosowany do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, 3) kosztorys ofertowy, sporządzony w oparciu o przedmiary robót; 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdz. V pkt 4 SIWZ, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu trzeciego – według Załącznika nr 7 do SIWZ, 5) dowód wniesienia wadium, 6) pełnomocnictwo o którym mowa w rozdz. X pkt 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach