Przetargi.pl
Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania południowo-zachodniego skrzydła budynku Gimnazjum na przedszkole oraz adaptacja części poddasza nieużytkowego na gimnazjalne sale lekcyjne na działce nr 4141/7 w miejscowości Milówka przy ul. Sportowej 15

Gmina Milówka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-360 Milówka, ul. Jana Kazimierza 123
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8637190 , fax. 033 8637600
  • Data zamieszczenia: 2014-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milówka
    ul. Jana Kazimierza 123 123
    34-360 Milówka, woj. śląskie
    tel. 033 8637190, fax. 033 8637600
    REGON: 00054902200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.milowka.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania południowo-zachodniego skrzydła budynku Gimnazjum na przedszkole oraz adaptacja części poddasza nieużytkowego na gimnazjalne sale lekcyjne na działce nr 4141/7 w miejscowości Milówka przy ul. Sportowej 15
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.:Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania południowo- zachodniego skrzydła budynku Gimnazjum na przedszkole oraz adaptacja części poddasza nieużytkowego na gimnazjalne sale lekcyjne na działce nr 4141/7 w miejscowości Milówka przy ul. Sportowej 15. W ramach przedmiotu zamówienia wykonane zostaną roboty budowlane i instalacyjne w zakresie przebudowy skrzydła budynku Gimnazjum na przedszkole oraz adaptacji części poddasza na gimnazjalne sale lekcyjne. Obiekt objęty opracowaniem obecnie w całości przeznaczony jest na funkcję usług szkolnictwa - Gimnazjum. Zamawiający wprowadza nową funkcję w części A budynku - adaptację parteru południowo-zachodniego skrzydła na potrzeby przedszkola. Przedszkole zaprojektowane jest na parterze budynku - części A projektu, będzie posiadać odrębne wejście i funkcję całkowicie wydzieloną od gimnazjum. Projektowane są następujące pomieszczenia - Parter część A: pomieszczenie przyjęcia dzieci, szatnia dzieci, WC ogólnodostępny, wydawalnia zmywalnia naczyń stołowych, pokój personelu, biuro, WC personelu, magazyn sprzętu dydaktycznego, pomieszczenie porządkowe, komunikacja, 5 sal dla dzieci oraz 5 węzłów sanitarny dzieci. W części A zaprojektowano nowe wejście do części przedszkolnej od strony zachodniej oraz w prostopadłym skrzydle zamiast otworu okiennego od strony północnej powstanie wyjście ewakuacyjne. W związku z koniecznością dostosowania obiektu do tej funkcji wprowadzono nowy podział pomieszczeń poprzez zastosowanie ścian działowych i ścian oddzielenia pożarowego. Każda z 5 sal przedszkolnych wyposażona zostanie w dostępny z niej zespół toalet dla dzieci. Jeden z nich jest nowo projektowany, a pozostałe 4 powstały z podziału 2 istniejących sanitariatów szkolnych. Dodatkowo w części A budynku wydzielone zostaną pomieszczenia takie jak: szatnia dla dzieci, pomieszczenia zaplecza personelu, gabinet dyrektora oraz zespół pomieszczeń służących wydawaniu posiłków. W części B budynku zmienia się sposób użytkowania poddasza. Przeznacza się go na funkcję dydaktyczną, powstaną 3 nowe sale lekcyjne. Wraz z dodatkowymi salami na poddaszu projektuje się dwa zespoły sanitarne (męski i damski), a przestrzeń w bocznych traktach poddasza przeznacza się na podręczne magazyny. Całość zgodnie z rysunkami budowlanymi zostaje oddzielona pożarowo od pozostałej części poddasza i komunikacji pionowej - klatki schodowej. Aby zapewnić dostateczne doświetlenie sal lekcyjnych wprowadza się nowe otwory okienne w postaci zdublowanych okien połaciowych. Nowo projektowany korytarz zostanie z kolei doświetlony czterema pojedynczymi oknami połaciowymi. Projektowane są następujące pomieszczenia - Parter część B: wentylatornia, szatnie 4 pomieszczenia, zespół sanitarny 2 pomieszczenia, magazynek oraz komunikacje. Piętro część B: 2 sale lekcyjne, magazynek, przedsionek WC, WC, pomieszczenie instruktora, komunikacje. Poddasze część B: 3 sale lekcyjne, przedsionek WC kobiet, WC kobiet, Przedsionek WC mężczyzn, WC mężczyzn, 3 magazynki, komunikacje. W części B zamontowane zostaną nowe okna połaciowe doświetlające sale lekcyjne w adaptowanym poddaszu. W związku z adaptacją parteru w części A i poddasza w części B wprowadzone zostają drobne zmiany w elewacjach budynku. Zamurowane zostaną niektóre otwory okienne w obu przeprojektowywanych częściach ze względu na nowo wydzielone strefy pożarowe. W pomieszczeniach należy wykonać instalacje wodno-kanalizacyjną, elektryczną, centralnego ogrzewania oraz wentylacyjną. Zakres robót budowlanych obejmuje między innymi: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe wykonanie fundamentów uzupełnienie ścian budynku stropy podwieszone pokrycie dachowe ścianki działowe tynki i okładziny wewnętrzne stolarka okienna i drzwiowa podłoża i posadzki roboty malarskie elementy ślusarsko - kowalskie elewacja (uzupełnienie) Zakres robót instalacyjnych obejmuje między innymi: instalacja wodociągowa instalacja hydrantowa kanalizacja instalacji sanitarnej instalacje centralnego ogrzewania instalacje wentylacyjne roboty pomocnicze Zakres robót elektrycznych obejmuje między innymi: prace demontażowe poddasze wewnętrzne instalacje elektryczne oraz niskoprądowe poddasze badania i pomiary demontaż istniejących opraw oraz osprzętu instalacyjnego oraz wymiana gniazd i łączników parter wewnętrzne instalacje elektryczne parter rozbudowa tablicy T05 i T04 badania i pomiary pomontażowe Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: załącznik nr 2 do SIWZ - dokumentacje projektowe, załącznik nr 3 do SIWZ - przedmiary robót (opracowanie pomocnicze), załącznik nr 4 do SIWZ - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Roboty realizowane będą na podstawie : Dokumentacji projektowej, STWiORB, prawa budowlanego, sztuki budowlanej, zaleceń Zamawiającego. Inne uwarunkowania: Podane w dokumentacji projektowej przykładowe nazwy handlowe materiałów i ich producentów nie stanowią nakazu ich stosowania. Nazwami handlowymi posłużono się w celu opisania parametrów jakościowych danego wyrobu. Wszystkie elementy wymienione powyżej mogą być zastąpione przez inne, równoważne, posiadające wszystkie wymagane atesty, certyfikaty i pozwolenia. Ciężar udowodnienia, że wyroby przyjęte przez Wykonawcę są równoważne w stosunku do zaproponowanych w dokumentacji projektowej, spoczywa na Wykonawcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Wszystkie wymiary i powierzchnie należy sprawdzić przed zamówieniem materiałów. Wykonawca winien wydzielić i zabezpieczyć teren prowadzonych prac w sposób umożliwiający funkcjonowanie szkoły. Wykonywanie robót, odbiory oraz organizację (bhp, ppoż. oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. Zamawiający wymaga wykonania robót w następującej kolejności: wykonanie części B tj. poddasze wraz z klatką schodową do dnia 30.09.2014 r. Wykonanie części A - przedszkole do dnia 30.11.2014 r. Prace należy prowadzić w sposób zapewniający prowadzenie zajęć lekcyjnych w pozostałej części budynku. Harmonogram robót należy ustalać na bieżąco z dyrektorem placówki. Roboty budowlano-montażowe objęte przedmiotem zamówienia odbywać się będą w funkcjonującym obiekcie szkolnym. Obowiązki Wykonawcy: a) Wykonawca jest zobowiązany do podjęcia wszelkich czynności w celu terminowego i prawidłowego zakończenia zadania inwestycyjnego wraz z niezbędnymi dokumentami, odbiorami, b) Koszty urządzenia zaplecza i placu budowy wraz z dostawą wody i energii elektrycznej obciążają Wykonawcę, c) Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie placu budowy a w szczególności: segregowania, składowania i unieszkodliwiania odpadów oraz gruzu budowlanego pochodzących z rozbiórki, ich wywozu, d) Wykonawca zobowiązany jest: - zapewnić pełne bezpieczeństwo użytkownikom szkoły, mieszkańcom sąsiednich posesji oraz osobom przebywającym w sąsiedztwie placu budowy, - zapewnić bezpieczne przejścia piesze i dojazd, - zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji, budowli, budynków i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne rozbudowywanego i przebudowywanego obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy oraz dróg dojazdowych w tym terenie, - przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy, dróg dojazdowych oraz wykonanych robót, po zakończeniu robót teren doprowadzić do stanu pierwotnego, - prowadzić roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją e) Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w przepisach prawa polskiego, posiadać atesty lub świadectwa ITB dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w: a) dokumentacji budowlano-wykonawczej, b) Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, c) obowiązujących normach, z uwzględnieniem poniższych warunków: materiały mają być zastosowane z uwzględnieniem wszelkich wymogów zawartych w opisach dokumentacji wykonawczej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, wykonawca zobowiązany jest ściśle przestrzegać instrukcji montażu wszelkich systemów stosowanych w wykonywanym obiekcie według instrukcji wydanych przez producentów poszczególnych systemów, przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorowi nadzoru świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych materiałów, technologii i urządzeń niż wskazane w dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (załącznik nr 4 do SIWZ), lecz muszą one spełniać wszystkie normy oraz być o parametrach nie gorszych od wskazanych przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452142002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy zł), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.07.2014 r. do godz.11:00. 2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Banku Spółdzielczym w Węgierskiej Górce 20 8131 0005 0000 0244 2000 0030. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu (parter), natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. W przypadku przesyłania wadium (w formie innej niż w pieniądzu) drogą pocztową lub kurierem - Wykonawca odpowiada za właściwy opis koperty zapewniający jej skierowanie do siedziby Zamawiającego oraz zachowanie terminu na wniesienie wadium. Dokumenty te muszą być ważne do dnia 20.08.2014 r. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 3. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.milowka.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach