Przetargi.pl
Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Wydrznie z przeznaczeniem na utworzenie dwóch placówek 14 osobowych.

Powiat Grudziądzki ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Małomłyńska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 45 14 400 , fax. 56 45 14 401
  • Data zamieszczenia: 2020-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Grudziądzki
    ul. Małomłyńska 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 45 14 400, fax. 56 45 14 401
    REGON: 87111861000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatgrudziadzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Wydrznie z przeznaczeniem na utworzenie dwóch placówek 14 osobowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Wydrznie z przeznaczeniem na utworzenie dwóch placówek 14 osobowych. Zamówienie obejmuje w szczególności: - przebudowę części pomieszczeń dla adaptacji na dwa odrębne lokale – placówki opiekuńczo – wychowawcze 14 osobowe każda; - ogólny remont pomieszczeń; - roboty instalacyjne; - prace remontowe na głównej klatce schodowej oraz w wiatrołapie na parterze. Powierzchnia użytkowa wyodrębnionych funkcjonalnie placówek opiekuńczo – wychowawczych wynosi : - na 1 piętrze : 287,16 m2 - na 2 piętrze : 290,36 m2. Każda placówka posiada 7 dwuosobowych pokoi po około 16m2 każdy, w tym jeden w każdym lokalu dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Jeden dodatkowy pokój ( poza ciągiem pokoi dla dzieci) przeznaczony jest dla opiekuna. Każda placówka ma kuchnię z zapleczem magazynowym ( spiżarnią) oraz jadalnię wraz z pokojem wypoczynku i spotkań wspólnych. W placówce znajdować się będzie pralnia wraz z pomieszczeniem porządkowym oraz garderoba – szatnia okryć wierzchnich. Jedno pomieszczenie wc wraz z prysznicem przeznaczone jest dla 4 osób, przewidziano łącznie w każdej placówce 4 pomieszczenia wc. Budynek posiada dwie żelbetowe klatki schodowe wyposażone w instalację oddymiania. Przewiduje się w projekcie wydzielenie pożarowe klatek schodowych – poprzez montaż drzwi w klasie pożarowej EIS30 – wg lokalizacji oznaczonej na rysunkach. 3. ZAKRES PRAC: Załączone do przetargu przedmiary robót należy traktować informacyjnie. Wykonawca dokona wyceny wszystkich robót koniecznych do kompleksowej realizacji zadania. 1) LOKAL NA 1 PIĘTRZE: a) roboty przygotowawcze: - wykonanie wyburzeń – projektowanych przejść pomiędzy pomieszczeniami wraz z montażem podciągów stalowych i ich obróbką - dostosowanie (powiększenie) otworów drzwiowych do nowej stolarki wewnętrznej o szerokości 90cm wraz z montażem nadproży - rozbiórka ścian będących w kolizji z nowa funkcją pomieszczeń - rozbiórka boazerii oraz sufitów podwieszanych w pomieszczeniu komunikacji ( usunięcie materiałów palnych z dróg ewakuacyjnych) - demontaż istniejących podłóg i posadzek wraz z ich naprawą - demontaż istniejącej stolarki wewnętrznej b) roboty montażowe i wykończeniowe: - zamurowanie odcinków ścian istniejących, których otwory są w kolizji z nową funkcją pomieszczeń - wykonanie ścianek działowych murowane z gazobetonu gr 12 cm lub ewentualnie na rusztach metalowych z podwójnym opłytowaniem GK w klasie min. EI30 pomiędzy pokojami i pom wc, pomiędzy pokojem a pralnią ścianka gr min 18cm - demontaż istniejących płytek ceramicznych na ścianach i podłogach oraz montaż płytek ceramicznych w pomieszczeniach mokrych, kuchni i pralni na ścianach do wys. min 2,0m - wykonanie tynków wewnętrznych na nowych ścianach i zamurowaniach oraz przygotowanie istniejących tynków ( na ścianach i sufitach) do malowania wraz z gruntowaniem i myciem ścian i sufitów - wykonanie gładzi na ścianach i sufitach wraz z dwukrotnym malowaniem farbami wysokogatunkowymi - wykonanie nowych podłóg z płytek ceramicznych wraz z cokołami w pomieszczeniach mokrych, kuchni, spiżarni, jadalni i pokoju dziennego, pralni, szatni i komunikacji, należy przewidzieć wykonanie napraw posadzek oraz warstw wyrównawczych i wygładzających - montaż paneli podłogowych wraz z listwami, panele bezfugowe, min. Klasa AC4, gr 10mm w pokojach sypialnianych oraz w pokoju opiekuna - montaż drzwi wewnętrznych do pomieszczeń wraz z maskownicami – drzwi do pokoi na drodze ewaluacyjnej wykonać w klasie EI30, drzwi do pom wc bezklasowe z dolnym podcięciem w celu zapewniania wentylacji - w pomieszczenie WC dostosowane dla potrzeb dziecka niepełnosprawnego montaż pochwytów - montaż drzwi dymoszczelnych EIS30 łączących lokal z klatkami schodowymi – na każdy lokal 2 szt drzwi EIS30 ( drzwi z przeszkleniem i naświetlem). c) Wewnętrzne instalacje sanitarne - II piętro: Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku placówki opiekuńczo-wychowawczej obejmuje wewnętrzną kanalizację sanitarną z rur PVC z włączenie do istniejących odpływów i białym montażem, wewnętrzną instalacją wodociągową z rur PE-Xc i PP-R Stabi (c.w.u. zasilana z istniejącej kotłowni) i wentylację wspomaganą wentylatorem kanałowym i ściennymi. d) Zakres prac elektrycznych: a) Wymiana istn. rozdzielnicy głównej i kondygnacyjnych wraz z liniami zasilającymi, b) Instalacja oświetlenia podstawowego i ewakuacji, c) Instalacja gniazd wtyczkowych, d) Instalacja gniazd siłowych, e) Instalacja zasilania wentylacji, f) Instalacja RTV, g) Instalacja LAN. 2) LOKAL NA 2 PIĘTRZE: a) roboty przygotowawcze: - wykonanie wyburzeń – projektowanych przejść pomiędzy pomieszczeniami wraz z montażem podciągów stalowych i ich obróbką - dostosowanie ( powiększenie) otworów drzwiowych do nowej stolarki wewnętrznej o szerokości 90cm wraz z montażem nadproży - rozbiórka ścian będących w kolizji z nowa funkcją pomieszczeń - rozbiórka boazerii oraz sufitów podwieszanych w pomieszczeniu komunikacji ( usunięcie materiałów palnych z dróg ewakuacyjnych) - demontaż istniejących podłóg i posadzek wraz z ich naprawą - demontaż istniejącej stolarki wewnętrznej b) roboty montażowe i wykończeniowe: - zamurowania odcinków ścian istniejących, których otwory są w kolizji z nową funkcją pomieszczeń - wykonanie ścianek działowych murowane z gazobetonu gr 12 cm lub ewentualnie na rusztach metalowych z podwójnym opłytowaniem GK w klasie min. EI30 pomiędzy pokojami i wc, pomiędzy pokojem a pralnią ścianka gr min 18cm - demontaż istniejących płytek ceramicznych na ścianach i podłogach oraz montaż płytek ceramicznych w pomieszczeniach mokrych na ścianach do wys min 2,0m - wykonanie tynków wewnętrznych na nowych ścianach i zamurowaniach oraz przygotowanie istniejących tynków ( na ścianach i sufitach) do malowania wraz z gruntowaniem i myciem ścian i sufitów, - wykonanie gładzi na ścianach i sufitach wraz z dwukrotnym malowaniem farbami wysokogatunkwymi - wykonanie nowych podłóg z płytek ceramicznych wraz z cokołami w pomieszczeniach mokrych, kuchni, spiżarni, jadalni i pokoju dziennego, pralni, szatni i komunikacji, należy przewidzieć wykonanie napraw posadzek oraz warstw wyrównawczych i wygładzających, - montaż paneli podłogowych wraz z listwami, panele bezfugowe, min. Klasa AC4, gr 10mm w pokojach sypialnianych oraz w pokoju opiekuna - montaż drzwi wewnętrznych do pomieszczeń wraz z maskownicami – drzwi do pokoi na drodze ewaluacyjnej wykonać w klasie EI30, drzwi do pom wc bezklasowe z dolnym podcięciem w celu zapewniania wentylacji - w pomieszczenie WC dostosowanym dla potrzeb dziecka niepełnosprawnego montaż pochwytów - montaż drzwi dymoszczelnych EIS30 łączących lokal z klatkami schodowymi – na każdy lokal 2 szt drzwi EIS30 ( drzwi z przeszkleniem i naświetlem). - roboty instalacyjne – wg projektów branżowych c) Wewnętrzne instalacje sanitarne - II piętro: Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku placówki opiekuńczo-wychowawczej obejmuje wewnętrzną kanalizację sanitarną z rur PVC z włączeniem do projektowanych odpływów (wg I Etapu) i białym montażem, wewnętrzną instalacją wodociągową z rur PE-Xc (c.w.u. zasilana z projektowanej instalacji w I Etapie), rozdział wewnętrznej instalacji wody p.poż. z hydrantami Hp25 i wentylację wspomaganą wentylatorem kanałowym i ściennymi. d) Zakres prac elektrycznych: a) Wymiana istn. rozdzielnicy głównej i kondygnacyjnych wraz z liniami zasilającymi, b) Instalacja oświetlenia podstawowego i ewakuacji, c) Instalacja gniazd wtyczkowych, d) Instalacja gniazd siłowych, e) Instalacja zasilania wentylacji, f) Instalacja RTV, g) Instalacja LAN. 4. ROBOTY TOWARZYSZĄCE: - wykonanie ścian szybu windowego – z Sliki gr 18cm wraz z demontażem odcinków stropu od piwnicy po 2 piętro ( BEZ MONTAŻU PODNOŚNIKA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH) - wykonanie demontażu ścianki działowej w wiatrołapie na parterze budynku (pom. Archiwum), - wykonanie nowej ścianki działowej w wiatrołapie, - wykonanie tynków na nowych ścianach, - przygotowanie istniejących tynków pod malowanie wraz z wykonaniem gładzi – zakres oznaczony na rysunku – dotyczy odcinków komunikacji w klatce schodowej ( na poziomej drodze) oraz w wiatrołapie, - malowanie przygotowanych tynków wg zakresu podanego wyżej, - montaż drzwi EI60 w piwnicy oraz zamurowanie wraz z obrobieniem drzwi do schowka pod schodami, - montaż drzwi EIS30 – 5 szt ( drzwi z przeszkleniem i naświetlem), - montaż nowej instalacji hydrantowej - projektowany dodatkowy pion poprzez wszystkie kondygnacje, - roboty instalacyjne wg projektów branżowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. nr 8 do siwz). Zamawiający dysponuje przedmiarem robót, który załącza do SIWZ jako materiał pomocniczy i uzupełniający w stosunku do dokumentacji budowlanej. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu i jest dostępna na stronie internetowej zamawiającego. W przypadku, gdyby wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa będzie udostępniana (wypożyczana) wykonawcom w celu sporządzenia oferty. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie i niezbędne do odbioru przez instytucje takie jak sanepid oraz straż pożarną. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 8.Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: a) Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2020 r. poz. 215) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu lub udostępniany na rynku krajowym, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i zamierzonemu zastosowaniu co oznacza, że jego właściwości użytkowe umożliwiają prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma on być zastosowany w sposób trwały, spełnienie podstawowych wymagań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. b) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, ze zm.) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu lub udostępnione na rynku krajowym zgodnie z przepisami odrębnymi, a w przypadku wyrobów budowlanych - również zgodnie z zamierzonym zastosowaniem. 9.Roboty budowlane realizowane będą na podstawie decyzji nr ŚB.6740.225.2020 z dnia 02.06.2020r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę. 10.Roboty prowadzone będą w czynnym budynku Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Wydrznie. Wszelkie roboty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia muszą być tak zorganizowane przez Wykonawcę, aby nie utrudniały działalności Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Wydrznie. W związku z przeprowadzaniem robót w obiekcie użytkowym, należy zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z przeprowadzanymi pracami. Wykonawca winien zapewnić szczególne bezpieczeństwo wychowankom i pracownikom Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Wydrznie. Zabezpieczenie terenu winno być przeprowadzone w sposób określony w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 06 9500 0008 0007 1198 2000 0530 z dopiskiem na przelewie: Wadium „ Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Wydrznie z przeznaczeniem na utworzenie dwóch placówek 14 osobowych ” należy załączyć do oferty). Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, ul. Małomłyńska 1, 86 – 300 Grudziądz - Biuro Obsługi Interesanta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 10 niniejszego rozdziału siwz. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 5 niniejszego rozdziału siwz., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1) formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym załącznik nr 1 do siwz., 2) dowód wniesienia wadium, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Pzp - jeżeli dotyczy; 4) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba nie uprawniona do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli dotyczy; 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę - jeżeli dotyczy; 6) uproszczony kosztorys ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach