Przetargi.pl
"Przebudowa ulicy Kamiennej i B. Chrobrego"

Gmina Brzeg - Burmistrz Brzegu ogłasza przetarg

  • Adres: 49300 Brzeg, ul. Robotnicza
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 169 950 , fax. 774 169 952
  • Data zamieszczenia: 2019-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeg - Burmistrz Brzegu
    ul. Robotnicza 12
    49300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 774 169 950, fax. 774 169 952
    REGON: 53051784000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brzeg.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa ulicy Kamiennej i B. Chrobrego"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy zakres rzeczowy zadania określa dokumentacja techniczna składająca się z projektów budowlanych i wykonawczych: a) wielobranżowego projektu budowlanego „Przebudowa ulic Kamiennej i B. Chrobrego w Brzegu” b) wielobranżowego projektu budowlanego „Przebudowa ulic Ofiar Katynia i Piwowarskiej w Brzegu” c) wielobranżowego projektu wykonawczego „Przebudowa ulic Kamiennej i B. Chrobrego w Brzegu d) wielobranżowego projektu wykonawczego „Przebudowa ulic Ofiar Katynia i Piwowarskiej” w zakresie przebudowy ul. Ofiar Katynia – etap 2b Zakres niniejszego zamówieniem dotyczy przebudowy skrzyżowania ulic Ofiar Katynia, Mickiewicza, Powstańców Śląskich i Kamiennej na skrzyżowanie typu rondo wraz z budową oświetlenia na tym skrzyżowaniu i na ulicy Mickiewicza. Z zakresu przedmiotowej dokumentacji wykonana została już przebudowa ulicy Piwowarskiej, przebudowa ulicy Ofiar Katynia na odcinku od km 0+108,3 do km 0+774, oraz budowa odcinka sieci kanalizacji deszczowej dla budynku PSP nr 3 w ul. Kamiennej. e) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót f) projektów zieleni wraz z zestawieniem drzew i krzewów do wycinki oraz zestawieniem nasadzeń zastępczych g) dokumentów pomocniczych, którymi są przedmiary robót budowlanych dla poszczególnych elementów zadania. Na odcinku od skrzyżowania ul. Kamiennej z ul. B. Chrobrego do skrzyżowania z ul. Herberta, Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania do przebudowy ulicy Kamiennej nowej kostki granitowej takiej samej jak zostanie przyjęta do przebudowy ulicy B. Chrobrego. Pozostały odcinek ulicy Kamiennej należy wykonać z kostki granitowej z demontażu, którą przed ponownym wbudowaniem należy poddać obróbce, tj. z czterech stron przyciąć zaś z góry płomieniować. Zakres robót budowlanych obejmuje: 1) Przebudowę skrzyżowania ulic Kamiennej, Mickiewicza, Powstańców Śląskich i Ofiar Katynia na skrzyżowanie typu rondo – teren działek nr 641/3, 349/3, 629, 279 obręb Brzeg-Centrum, 2) Przebudowę pasa drogowego ulicy Kamiennej w zakresie jezdni, chodników, zjazdów, peronów przystankowych, zatok postojowych i terenów zielonych – teren działek nr 279, 233 obręb Brzeg-Centrum, 3) Przebudowę pasa drogowego ulicy B. Chrobrego w zakresie jezdni, chodników, zjazdów i terenów zielonych wraz z przebudową skrzyżowań z ulicami Piastowską i Kamienną – teren działek nr 306/6, 286/3, 277/4, 1016 obręb Brzeg-Centrum, 4) Budowę odwodnienia pasów drogowych przebudowywanych dróg i skrzyżowań w zakresie wykonania odcinków sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami – teren działek nr 641/3, 349/3, 629, 279, 277/4, 1016, 286/3 obręb Brzeg-Centrum, 5) Demontaż istniejącego oświetlenia ulicznego na skrzyżowaniu ulic: Ofiar Katynia, Mickiewicza Kamiennej i Powstańców Śląskich oraz oświetlenia ulicznego wzdłuż ulic: Kamienna, Mickiewicza, B. Chrobrego i Księcia Jerzego II Piasta – teren działek nr 641/3, 349/3, 286/3, 1016, 277/4, 279, 233, 198, obręb Brzeg-Centrum, 6) Budowę oświetlenia ulicznego na skrzyżowaniu typu rondo oraz na skrzyżowaniu ulic Kamiennej i B. Chrobrego, a także wzdłuż ulic: Mickiewicza, Kamiennej, Księcia II Jerzego Piasta i B. Chrobrego w obrębie działek nr 286/3, 1016, 277/4, 279, 233, 198, 641/3, 349/3, 629 obręb Brzeg-Centrum, 7) Demontaż odcinka sieci gazowej oraz budowę nowego odcinka sieci gazowe n/c w związku z przebudową skrzyżowania ulic Ofiar Katynia-Mickiewicza-Kamienna-Powstańców Śląskich na działkach nr 279, 641/3, 629, 349/3 obręb Brzeg-Centrum, jako usunięcie kolizji z nowym układem komunikacyjnym dróg, 8) Przebudowę odcinka sieci teletechnicznej na działkach nr 641/3, 279 obręb Brzeg-Centrum, jako usunięcie kolizji z nowym układem komunikacyjnym dróg, 9) Usunięcie drzew i krzewów oraz wykonanie nasadzeń zastępczych wraz z zagospodarowaniem terenów zielonych w obrębie przebudowywanych dróg gminnych i skrzyżowań, 10) Dostawę i montaż elementów małej architektury, tj. wiaty przystankowe, kosze, ławki, stojaki na rowery, 11) Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego przebudowywanych dróg, 12) Montaż aktywnego oznakowania wraz z zasilaniem, 13) Wykonanie regulacji wysokościowej urządzeń obcych zlokalizowanych na terenie objętym inwestycją, 14) Renowację istniejących studzienek na kanalizacji ogólnospławnej, do których podłączona zostanie budowana sieć kanalizacji odwadniającej dla przebudowywanych dróg, 15) Wykonanie robót rozbiórkowych z wywozem i utylizacją odpadów budowlanych, 16) Wykonanie zabezpieczeń istniejącej infrastruktury technicznej podziemnej zlokalizowanej na terenie objętym przedmiotowym zadaniem. Ponadto w trakcie realizacji zadania konieczne będzie opracowanie przez Wykonawcę projektu czasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia terenu na czas budowy wraz z jego zatwierdzeniem przez Komisję ds. zarządzania ruchem przy Starostwie Powiatowym w Brzegu, zlecenia na koszt Wykonawcy nadzorów przy robotach wykonywanych przy sieciach wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych i gazowych, inwentaryzacja materiałów kamiennych pozyskanych z rozbiórki, obróbki materiałów kamiennych (cięcie i płomieniowanie) przed ich ponownym wbudowaniem, wykonanie koniecznych badań, sprawdzeń, i pomiarów odbiorowych oraz kompletnej inwentaryzacji geodezyjnej dla wykonanego zakresu robót budowlanych, a także sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej dla całego zadania z zestawieniem rodzaju użytych materiałów. Wykonawca zrealizuje niezbędne czynności i poniesie wszelkie koszty związane z realizacją zadania tj. wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, jak również inne tj. w szczególności koszty zakupu niezbędnych wyrobów budowlanych, koszty związane z obsługą geodezyjną budowy, koszty związane z próbami, badaniami i odbiorami technicznymi potwierdzonymi stosownymi protokołami, koszty sporządzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z protokołami i zestawieniami materiałowymi, koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, sporządzenia projektu czasowej organizacji ruchu w okresie budowy wraz z jego zatwierdzeniem w Starostwie Powiatowym w Brzegu i projektu organizacji placu budowy wraz z ich wprowadzeniem oraz późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, oznakowania, ogrodzenia i zabezpieczenia budowy, wykonania doprowadzenia mediów na czas budowy (woda, energia elektryczna), koszty związane z odbiorami, badaniami i sprawdzeniami wykonanych robót, koszty wywozu i składowania odpadów pochodzących z rozbiórki i demontażu, koszty utylizacji materiałów niebezpiecznych, koszty zabezpieczenia i naprawy urządzeń z tytułu awarii związanej z wykonywanymi robotami budowlanymi itp., koszty nadzorów branżowych sprawowanych przez właścicieli sieci infrastruktury technicznej wodociągowej, kanalizacyjnej, gazowej, elektrycznej, cieplnej, koszty obróbki materiałów kamiennych przed ich ponownym wbudowaniem (cięcie i płomieniowanie), koszty ubezpieczenia budowy, koszty wprowadzenia stałej organizacji ruchu, koszty związane z nadzorem robót przy przebudowie sieci gazowej w obrębie przebudowywanego skrzyżowania na rondo przez właściciela sieci, koszt związany z zagazowaniem i odpowietrzeniem sieci gazowej i instalacji u odbiorców itp. Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania wyłącznie takich wyrobów budowlanych, które zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz odpowiadają wymogom dokumentacji projektowej oraz szczegółowym specyfikacjom technicznym wykonania i odbioru robót, w tym w szczególności spełniają warunki określone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2016r. poz.1570 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2018r. poz.1202 z poźn. zm.). Cechy materiałów muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji. Jeżeli w SIWZ, dokumentacji projektowej, przedmiarach robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty, czy wyroby „równoważne”, a obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. Roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia realizowane będą łącznie z robotami opisanymi we wzorze umowy. Wykonawca będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z właścicielami wskazanych we wzorze umowy sieci oraz do ustalenia warunków wzajemnej współpracy przy realizacji zadania. Zamawiający dopuszcza zastosowanie nowej kostki granitowej na jezdni przebudowywanych dróg od skrzyżowania ulicy B. Chrobrego z Piastowską poprzez skrzyżowanie z ul. Kamienną do skrzyżowania z ul. Herberta. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia nie będzie realizował przebudowy ul. Piwowarskiej i przebudowy ul. Ofiar Katynia na odcinku od km 0+108,3 do km 0+774, oraz budowy odcinka sieci kanalizacji deszczowej dla budynku PSP nr 3 w ul. Kamiennej, który to zakres robót została wykonany w latach 2017-2018 w ramach odrębnych zamówień. Zamawiający informuje, że w roku 2018 Brzeskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. przebudowało sieć ciepłowniczą w obrębie ulicy Kamiennej oraz skrzyżowania ulic Kamienna-Powstańców Śląskich-Ofiar Katynia-Mickiewicza co zostało przedstawione na mapach powykonawczych stanowiących załącznik do niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób: a) w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Santander Bank Polska S.A., nr rachunku: 94 1090 2141 0000 0001 3528 6629 (kopię potwierdzenia wpłaty proszę dołączyć do oferty), b) w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np.: umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów. 4) Zwrot wadium: a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7) Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli było wymagane), c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8) Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postepowaniu określonych w art. 22 ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, 3) oświadczenie dotyczące spełniania przesłanek określonych w art. 24 ust.1 pkt 12-23 i ust. 5 ustawy Pzp skutkujących wykluczeniem z postępowania – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, 4) wykaz pracowników wykonawcy załącznik nr 7 do SIWZ, 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, (jeżeli dotyczy), 6) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy), 7) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy), 8) wadium (np. oryginał gwarancji, poręczenia) lub kopia potwierdzenia wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach