Przetargi.pl
Przebudowa ulic gminnych na terenie miasta Milanówka w ramach następujących części: część 1: Przebudowa ulicy Wierzbowej, część 2: Przebudowa ulicy Herberta (dawnej Fiderkiewicza), część 3: Przebudowa ulicy Parkowej (etap I – na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Chrzanowskiej (wraz ze skrzyżowaniem wyniesionym) oraz skrzyżowanie z ul. Podgórną)

Urząd Miasta Milanówka ogłasza przetarg

  • Adres: 05822 Milanówek, ul. Kościuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7583061 w. 109 , fax. 227 248 039
  • Data zamieszczenia: 2018-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Milanówka
    ul. Kościuszki 45
    05822 Milanówek, woj. mazowieckie
    tel. 022 7583061 w. 109, fax. 227 248 039
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://milanowek.pl/bip/menu-przedmiotowe/zamowienia-publiczne-nowe/powyzej-30-000-eur

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulic gminnych na terenie miasta Milanówka w ramach następujących części: część 1: Przebudowa ulicy Wierzbowej, część 2: Przebudowa ulicy Herberta (dawnej Fiderkiewicza), część 3: Przebudowa ulicy Parkowej (etap I – na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Chrzanowskiej (wraz ze skrzyżowaniem wyniesionym) oraz skrzyżowanie z ul. Podgórną)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie ulic gminnych na terenie miasta Milanówka. Zamówienie zostało podzielone na trzy części i obejmuje realizację robót budowlanych zgodnie z przekazaną dokumentacją projektową, dla każdej z części jak również przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej zrealizowanych inwestycji drogowych, które zostały podzielone przez Zamawiającego na następujące części: 1) część 1: Przebudowa ulicy Wierzbowej w ramach której nawierzchnię jezdni należy wykonać z brukowej kostki betonowej typu Behaton (szara) grubości 8 cm. Na ulicy Wierzbowej szerokość jezdni jest zmienna od 3,20 do5,00 m, miejscowo pobocze tłuczniowe szerokości od 0,75 do 1,30 m. Jezdnię należy wykonać w oporniku betonowym o wymiarach 12x25x100 cm na ławie betonowej C12/15 (B-15) z oporem. W okolicy studzienek teletechnicznych krawężnik betonowy wystający. Wszystkie istniejące zjazdy indywidualne do posesji zostaną wyremontowane z zastosowaniem kostki brukowej betonowej typ Behaton grubości 8 cm obramowane opornikiem betonowym z oporem z betonu C12/15. Zjazdy zostały zaokrąglone łukami o promieniu 3,0 m zgodnie z rysunkiem: Projekt zagospodarowania terenu znajdującym się w załączniku nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dalej jako: ,,SIWZ’’. Dojścia do furtek projektuje się kostki betonowej grubości 8 cm obramowane obrzeżem betonowym. Na poboczach zostanie ułożona nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechaniczne frakcji 0/31,5 mm o grubości 20 cm. a) Konstrukcja projektowanej jezdni: - warstwa ścieralna z kostki betonowej (szara) typ Behaton – 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 5 cm, - podbudowa zasadnicza z betonu cementowego – 15 cm, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 ≤4,0 MPa – 20 cm, - warstwa ulepszonego podłoża z pospółki o frakcji ziarnowej 0-31,5 mm – 15 cm. b) Konstrukcja projektowanego zjazdu: - warstwa ścieralna z kostki betonowej (szara) typ Behaton – 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 5 cm, - podbudowa zasadnicza z betonu cementowego – 15 cm, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 ≤4,0 MPa – 20 cm. c) Konstrukcja nawierzchni dojść do furtek: - warstwa ścieralna z kostki betonowej (szara) typ Behaton – 8 cm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – 5 cm, - podbudowa z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4≤6,0 MPa – 10 cm, - warstwa odsączająca z pospółki – 10 cm. Napotkane elementy armatury sieci podziemnych, takie jak pokrywy studni telefonicznych, hydranty, skrzynki wodociągowe i gazowe należy wyregulować do poziomu nowo wykonanych nawierzchni. Należy zredukować zieleńce, plantując powierzchnię terenu, dosypując 10 cm ziemi roślinnej i obsiewając trawą. W pobliżu projektowanego przebiegu drogi na ulicy Wierzbowej występują istniejące drzewa. Na podstawie inwentaryzacji zieleni nie zakłada się wycinki istniejących drzew. Jeżeli wystąpi kolizja z istniejącą bryłą korzeniową drzew z posesji należy zastosować system zabezpieczenia bryły korzeniowej np. poprzez skrzynki antykompresyjne. System zabezpieczy korzenie oraz zapewni im odpowiednie warunki wzrostu, a także ochroni konstrukcje drogi przed szkodliwym działaniem korzeni. Należy zastosować rozwiązania zgodne z rysunkiem nr DB.04.09 znajdującym się w Projekcie budowlanym wykonawczym w załączniku nr 8 do SIWZ. Należy wykonać odkrywki z celu zlokalizowania istniejących brył korzeniowych drzew oraz wyznaczenia ilości potrzebnych skrzynek antykompresyjnych. Na czas budowy należy wygrodzić systemy korzeniowe drzew (co najmniej strefy rzutu korony drzew). Prace w zasięgu stref oddziaływania na istniejący drzewostan należy prowadzić ręcznie, ze szczególną ostrożnością, aby nie uszkodzić korzeni i pnia korony drzew. Podczas prac w zasięgu oddziaływania na drzewa, nie należy składować materiałów budowlanych ani przetrzymywać sprzętu budowlanego. Odwodnienie nawierzchni projektuje się spadkami podłużnymi oraz poprzecznymi z projektowanej drogi na projektowany ściek z kostki brukowej betonowej typu „Holland” gr. 6 cm zlokalizowany w osi jezdni i dalej do projektowanych studzienek rewizyjnych. Wody opadowe będą przejmowane przez wpusty mostowe, typ ciężki lub odpływy liniowe typ U 206x320 będą odprowadzane przykanalikami z rur typu PVC średnicy 160 mm do projektowanych studni rewizyjnych osadnikowych z kręgów betonowych średnicy 800 mm wysokości 30 cm lub 50 cm z betonu klasy C20/25, na ławie fundamentowej gr. 15 cm z betonu C12/15 na podsypce z kruszywa łamanego gr. 10 cm, płyta pokrywowa z betonu klasy C12/15, właz kanałowy typu ciężkiego D-400 kN i dalej kanałami rur typu PEHD średnicy 500 mm do istniejącego kanału deszczowego. Odwodnienie liniowe zlokalizowane od km 0+100,05 do km 0+217,95. 2)część 2: Przebudowa ulicy Herberta (dawnej Fiderkiewicza) - ulica z jezdnią o szerokości 5,5 m o przekroju dwuspadowym z pochyleniami wynoszącymi 2%. Na odcinku Piłsudskiego – Krótka ulica jest jednokierunkowa w kierunku ul. Piłsudskiego z jezdnią o szerokości 4 m i pochyleniem jednostronnym 2%. Wzdłuż ulicy istnieje chodnik dwustronny o zmiennej szerokości w granicach 1,25 m – 3,00 m. Skrzyżowania z drogami poprzecznymi zaprojektowano jako wyniesione. Powierzchnia podwyższona jest o 10 cm, a długość rampy najazdowej wynosi 1 m (spadek 10%). Pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Piłsudzkiego i ul. Krótką zaprojektowano miejsca parkingowe skośne o wymiarach 5,7m x 2,5m. Szerokości zjazdów dostosowane zostały do szerokości bram, a w miejscach połączenia z jezdnią zastosowano skosy 1:1 na długości 1 m. Krawędzie jezdni ograniczono krawężnikami drogowymi betonowymi, obniżonymi w miejscach występowania zjazdów na posesje, krawędzie chodnika obrzeżami betonowymi, a zjazdów wtopionymi opornikami betonowymi. Układ rozwiązania wysokościowego dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu zachowując minimalne spadki potrzebne do odprowadzania wody deszczowej a) konstrukcja projektowanej jezdni: - warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej – 4 cm, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – 8 cm, - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 mm – 20 cm. b) Konstrukcja projektowanego zjazdu: - warstwa ścieralna z kostki betonowej – 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 4 cm, - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 mm – 15 cm, - warstwa odsączająca z pospółki – 15 cm. c) Konstrukcja projektowanego chodnika: - warstwa ścieralna z kostki betonowej – 6 cm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – 4 cm, - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 mm – 15 cm, - warstwa odsączająca z pospółki – 10 cm. Ze względu na brak sieci kanalizacyjnej mogącej stanowić odbiornik projektowanego odwodnienia zaprojektowano odprowadzanie wód opadowych i roztopowych do zbiorników rozsączających. Odprowadzanie wód deszczowych i roztopowych z terenu objętego inwestycją, z projektowanych wpustów deszczowych do zbiorników rozsączających, odbywać się będzie poprzez rury PVC-U. W związku z przebudową ul. Fiderkiewicza występują następujące kolizje z istniejącą infrastrukturą. Kolidujące słupy elektryczne NN i teletechniczne zostaną przesunięte lub wymienione. Istniejące włazy i studnie zostaną wyrównane do poziomu projektowanych ciągów. 3) część 3: Przebudowa ulicy Parkowej (etap I – na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Chrzanowskiej (wraz ze skrzyżowaniem wyniesionym) oraz skrzyżowanie z ul. Podgórną) - ulica z jezdnią o szerokości 5,0 m o przekroju dwuspadowym z pochyleniami wynoszącymi 2%. Wzdłuż krawędzi zaprojektowano ścieki przy krawężnikowe z kostki betonowej o szerokości 30 m. Skrzyżowania z drogami poprzecznymi zaprojektowano jako wyniesione. Powierzchnia podwyższona jest o 10 cm, a długość rampy najazdowej wynosi 1m (spadek 10%). Szerokości zjazdów dostosowane zostały do szerokości bram, a w miejscach połączenia z jezdnią zastosowano skosy 1:1 na długości 1 m. Krawędzie jezdni ograniczono kamiennymi krawężnikami drogowymi, wtopionymi w miejscach wstępowania zjazdów na posesje i w obrębie skrzyżowań wyniesionych. Krawędzie chodnika ograniczono obrzeżami kamiennymi, a zjazdów opornikami kamiennymi. Ulica w układzie drogowym Milanówka pełni funkcję drogi dojazdowej do posesji na osiedlu domów jednorodzinnych, bez ruchu tranzytowego. W celu zachowania parkowego charakteru okolicy nie projektowano wydzielonych utwardzonych ciągów pieszych z pozostawieniem dużej ilości zieleni. Układ rozwiązania wysokościowego dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu zachowując minimalne spadki potrzebne do odprowadzania wody deszczowej. a) konstrukcja projektowanej jezdni: - warstwa ścieralna z kostki kamiennej kwadratowej cięto-łamanej o wymiarze boku 11 cm z jedną powierzchnią płomieniowaną – 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 3 cm, - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0-31,5mm – 24 cm. UWAGA: Nawierzchnię jezdni z kostki kamiennej należy wykonać z podziałem na część jezdną i pieszą poprzez zastosowanie różnych wzorów lub kolorów nawierzchni (z zastrzeżeniem, iż kolorystyka wykorzystywać będzie także inne kolory niż szary). Zróżnicowanie nawierzchni musi zapewnić wizualne oddzielenie części pieszej od części jezdnej. Ułożenie kostki musi zapewniać komfortowe przemieszczanie się osób w różnym obuwiu, jazdy rowerem, na rolkach itd. Przed przystąpieniem do prowadzenia prac związanych z ułożeniem kostki kamiennej Wykonawca zaproponuje Zamawiającemu do akceptacji jej wzór i kolorystykę. Pozostałe wymagania dotyczące kostki szczegółowo określa SST. b) konstrukcja projektowanego skrzyżowania wyniesionego i zjazdu: - warstwa ścieralna z kostki kamiennej kwadratowej cięto-łamanej o wymiarze boku 11 cm z jedną powierzchnią płomieniowaną – 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 3 cm, - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0-31,5mm – 24 cm. c) konstrukcja projektowanego chodnika: - warstwa ścieralna z kostki kamiennej kwadratowej cięto-łamanej o wymiarze boku 11 cm z jedną powierzchnią płomieniowaną – 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 3 cm, - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0-31,5mm – 15 cm. d) Ze względu na brak sieci kanalizacyjnej mogącej stanowić odbiornik projektowanego odwodnienia zaprojektowano odprowadzanie wód opadowych i roztopowych do zbiorników rozsączających. Odprowadzanie wód deszczowych i roztopowych z terenu objętego inwestycją, z projektowanych wpustów deszczowych do zbiorników rozsączających, odbywać się będzie poprzez rury PVC-U. W zakres odwodnienia kanalizacji deszczowej wchodzą: - wpusty uliczne, krawężnikowe oraz krawężnikowo – jezdniowe z kręgów betonowych DN 500 mm z rusztem żeliwnym i osadnikiem, - studnie zbiorcze i rewizyjne betonowe DN 1000 mm, - sieć kanalizacji deszczowej grawitacyjnej wykonanej z rur PVC-U SN* DN 200mm, DN 315 mm, - zbiorniki rozsączające do retencji i rozsączania wód opadowych odprowadzanych z utwardzonych powierzchni terenu (tarasy, parkingi, ulice i inne) Projektowane rozwiązania geometryczne kolidują z trzema słupami napowietrznej linii elektroenergetycznej niskiego napięcia 0,4kV. Kolizje te występują w obrębie skrzyżowań z ulicami Górnoleśną, Chrzanowską i Podgórną. We wszystkich przypadkach zaprojektowano przebudowę linii polegającą na demontażu kolidujących słupów i przeniesieniu instalacji na nowe słupy umieszczone bliżej granicy pasa drogowego. Istniejące włazy i studnie zostaną wyrównane do poziomu projektowanych ciągów. 2. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisuje Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ. 3. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej (o której mowa powyżej), pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy rozumieć, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazania te należy traktować jako przykładowe pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych, wskazując, że minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w dokumentacji technicznej z zastrzeżeniem, że każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub pochodzenie użyte w niniejszej SIWZ winny być interpretowane jako definicje standardów i propozycje projektanta, na podstawie których dokonał on stosownych obliczeń, rozmieszczenia itp., a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie i należy je odczytać z dopiskiem „lub równoważne”. 4. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego powinno ono spełniać następujące warunki: - wszystkie urządzenia zastosowane w systemie równoważnym oraz system jako całość muszą być zaakceptowane przez inspektora nadzoru. - na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek wykonać zamiennie obliczenia dokumentujące uzyskanie nie gorszych efektów niż w rozwiązaniu projektowym. - co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wykonaną przez uprawnionych projektantów dokumentację projektową o stopniu szczegółowości nie mniejszym niż dokumentacja projektowa załączona do SIWZ. 5. Wszelkie ewentualne spory między Zamawiającym, a Wykonawcą dotyczące np. robót dodatkowych, zamiennych itp. będą rozstrzygane po zakończeniu i odbiorze robót i nie mogą być podstawą do przerwania robót przez Wykonawcę. 6. W przypadku, określonym w art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, kiedy opisując przedmiot zamówienia Zamawiający odniósł się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 7. Wykonawca, który do kalkulacji oferty zastosował rozwiązania równoważne do określonych w dokumentacji technicznej, zobowiązany jest do ujawnienia tego faktu w ofercie poprzez wskazanie rozwiązania równoważnego. 8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub usługi lub roboty budowlane, w tym rozwiązania/materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający oceni równoważność zastosowanych materiałów na podstawie dokumentów (karta materiałowa itp.) wystawionych lub publikowanych przez producenta danego materiału. W takiej sytuacji na Wykonawcy ciążyć będzie obowiązek przedłożenia Zamawiającemu stosownych dokumentów stwierdzających, że proponowane materiały równoważne nie są gorsze od materiałów podanych w projekcie oraz uzyskanie zgody Zamawiającego na ich wprowadzenie. 9. Wykonawca nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonych przez Zamawiającego przedmiarach robót, które mają jedynie charakter pomocniczy, a ich treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Wykonawca korzystający wyłącznie z treści przedmiarów robi to na własne ryzyko, gdyż podstawą wyceny zamówienia jest dokumentacja projektowa i pozostałe dokumenty tworzące SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany zaplanować i wycenić wszystkie czynności niezbędne dla realizacji zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami, uwzględniając przyjęte technologie i warunki wykonywania robót bez względu na to, czy czynności te (prace) są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie. Wykonawca powinien wycenić w ofercie również wszelkie prace czasowe i pomocnicze niezbędne do wykonania zamówienia jak np. drogi dojazdowe, wytyczenia i inwentaryzacje geodezyjne, odtworzenie stanu istniejącego terenu, zabezpieczenie drzew itp. Zaleca się wykonanie wizji w terenie przed złożeniem oferty (dostęp do terenu nie jest ograniczony). Przyjmuje się, że zestawienie planowanych prac, na podstawie którego zostało ustalone wynagrodzenie sporządził Wykonawca. 10.Wymagania dotyczące stosunku pracy Zamawiający – zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych polegających na układaniu nawierzchni drogi, zjazdów lub chodników jak również prace montażowe w zakresie budowy odwodnienia były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę. Na okoliczność powyższego Wykonawca (lub Podwykonawca) nie później niż w dniu zawarcia umowy z Zamawiającym przekaże Zamawiającemu wykaz osób skierowanych do realizacji w/w czynności ze wskazaniem imienia i nazwiska danej osoby oraz wymiaru czasu pracy (pełen etat/część etatu). Osoby te muszą brać udział w realizacji zamówienia jak również w dacie zawarcia umowy z Zamawiającym oraz na każde ewentualne żądanie Zamawiającego (w terminie wskazanym przez Zamawiającego, jednak nie krótszym niż 3 dni robocze), Wykonawca przedstawi Zamawiającemu (do wglądu) dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących wykonywania w/w czynności przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał Podwykonawców do zatrudnienia wskazanych osób na umowę o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy oraz do dokumentowania i przekładania stosownych dokumentów umożliwiających przeprowadzenie kontroli Podwykonawcy poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów np. w zawieranych między Stronami umowach. Wykonawca odpowiada za wykonanie tego obowiązku również w stosunku do Podwykonawców. 2) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dowodów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę pracowników w określonym charakterze, skierowanych do pracy na rzecz Zamawiającego, lub nieprzedłożenie ich w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umów o pracę. 3) Wszelkie szczegółowe warunki weryfikacji wypełnienia obowiązku określonego w pkt 10 jak również sankcje z tytułu jego niewypełnienia lub zaistnienia uchybień w jego realizacji precyzują zapisy Wzoru umowy. Przez pojęcie dowodów należy rozumieć zanonimizowane kopie umów o pracę, z zastrzeżeniem, że informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania., oświadczenie własne wykonawcy lub jego Podwykonawcy zawierające w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu zatrudnienia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do dnia 24.10.2018 roku, do godz. 10.00 wnieść wadium w wysokości: 1) dla części nr 1 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), 2) dla części nr 2 – 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), 3) dla części nr 3 – 9 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 2. ZASADY WNOSZENIA, ZWROTU I ZATRZYMANIA WADIUM 1) Wadium może być wnoszone w pieniądzu: a) płatne na konto: Gminy Milanówek w: Banku PKO BP b) Nr rachunku: 06 1020 1026 0000 1202 0263 4954 c) Tytuł przelewu winien umożliwić identyfikację przetargu, którego dotyczy wadium, części, na którą składana jest oferta oraz określać podmiot, w którego imieniu jest wpłacane – w przypadku jeśli przelewu nie dokonuje Wykonawca składający ofertę. Celem właściwej identyfikacji wpłaty z tytułu wadium powinny zawierać w tytule przelewu znak sprawy postępowania. d) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu rozumie się gdy w wyznaczonym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert (oznaczonego datą i godziną) nastąpi uznanie kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 2) Wadium może być również wnoszone w: a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r. poz. 359). 2) Do oferty należy załączyć: - kopię dokumentu, potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu oraz numer konta, na który ma być dokonany zwrot wadium lub - oryginał dokumentu określonego w pkt. 2ppkt 2 lit. a-d i jego kopię potwierdzoną „za zgodność z oryginałem”; - oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot bez uszkodzenia. 3) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4) Wszystkie dokumenty, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp, potwierdzające wniesienie wadium muszą zawierać: - nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, - znak i/lub nazwę postępowania, którego dotyczy, - kwotę gwarancji, - termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, - zobowiązanie Gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. - Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 5) Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6) Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1 – 4 ustawy Pzp. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 4 a – 5 ustawy Pzp. 8) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11) Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7 b) ustawy Pzp, którzy nie wniosą wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złożą wadliwe wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie określa szczegółowych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – zobowiązanie należy złożyć w oryginale wraz z ofertą. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Pzp (zgodnie z rozdz. VII SIWZ). 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. 7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego (np.: podwykonawstwo, konsultacje, doradztwo); 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego (co najmniej na czas realizacji zamówienia); 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (KONSORCJA, SPÓLKI CYWILNE) 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i 2a do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 (jeżeli Zamawiający stawiał wymagania w tym zakresie) ustawy Pzp Natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdz. VII pkt. 2 SIWZ. 4. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez notariusza) winno być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a) postępowania o zamówienia publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, c) ustanowionego Wykonawcy - Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania, d) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę - Pełnomocnika. 5. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą przez Zamawiającego wyłącznie z Wykonawcą - Pełnomocnikiem. 6. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1025). 7. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 8. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach