Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg powiatowych oraz towarzyszącej im infrastruktury drogowej na terenie powiatu nowodworskiego

POWIAT NOWODWORSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Ignacego Paderewskiego 1B
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. + 48 22 765 32 36
  • Data zamieszczenia: 2024-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT NOWODWORSKI
    ul. Ignacego Paderewskiego 1B
    05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. + 48 22 765 32 36
    REGON: 013270034
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowodworski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg powiatowych oraz towarzyszącej im infrastruktury drogowej na terenie powiatu nowodworskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie w części 1 obejmuje roboty z zakresu bieżącego utrzymania dróg administrowanych przez Zarząd Powiatu Nowodworskiego z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim, polegające na: profilowaniu oraz naprawach nawierzchni dróg gruntowych, uzupełnianiu lokalnych ubytków poboczy gruntowych, ścinaniu zawyżonych poboczy, naprawie i czyszczeniu przepustów pod drogami, przełożeniu istniejących nawierzchni chodników (remont cząstkowy chodników), odtwarzaniu rowów odwadniających, a także czyszczeniu wpustów ulicznych, studni rewizyjnych i ścieków przykrawężnikowych. 2. W zakresie profilowania dróg gruntowych zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) mechaniczne profilowanie drogi równiarką samojezdną do uzyskania żądanego profilu i spadków,2) mechaniczne zagęszczenie profilowanej nawierzchni gruntowej walcem samojezdnym.3. W zakresie napraw lokalnych uszkodzeń nawierzchni gruntowych zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) wykonanie prac przygotowawczych,2) spulchnienie gruntu w miejscu naprawy na głęb. 2-3 cm (w obrysie uszkodzenia oraz w razie konieczności nawilgocenie gruntu podłoża),3) wypełnienie ubytku oraz jego zagęszczenie zgodnie z obowiązującą normą,4) wyrównanie naprawianych miejsc do spadku poprzecznego zgodnego ze spadkiem istniejącego pobocza.4. W zakresie uzupełnienia lokalnych ubytków poboczy gruntowych zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) wykonanie prac przygotowawczych,2) równomierne uzupełnienie zaniżonego pobocza przy pomocy równiarki samojezdnej do uzyskania wymaganego spadku poprzecznego,3) zagęszczenie uzupełnianego pobocza do uzyskania żądanego wskaźnika zagęszczenia.5. W zakresie ścinania zawyżonych poboczy gruntowych zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) wykonanie prac przygotowawczych,2) ścięcie zawyżonego pobocza przy grubości ścinania 15-20 cm oraz średniej szerokości ścinania 1,5 m, przy pomocy równiarek, ścinarek do poboczy, koparek frezujących lub innych maszyn oraz nadanie im odpowiedniego spadku oraz wywiezienie nadmiaru gruntu na odkład (transport na odległość 5 km),3) zagęszczenie powierzchni pobocza walcem do uzyskania żądanego wskaźnika zagęszczenia, 4) oczyszczenie jezdni szczotką mechaniczną.6. W zakresie wymiany lub naprawy przepustów pod drogami zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) wykonanie prac przygotowawczych,2) naprawę bądź wymianę uszkodzonych przepustów, tj. rozbiórkę uszkodzonego przepustu lub / i wykop oraz wykonanie nowego przepustu o średnicy 0,5-0,6 m z rur przepustowych PCV ze ściankami czołowymi wraz z robotami w zakresie odtworzenia nawierzchni bitumicznej.7. W zakresie oczyszczenia przepustów pod drogami zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) oczyszczenie przepustów oraz wlotów i wylotów przepustów pod drogami,2) przepusty należy oczyścić z namułu, roślinności, liści lub innych zanieczyszczeń utrudniających spływ wody, mechanicznie lub ręcznie, za pomocą łopat, szpadli, siekier itp.,3) zapewnienie drożności przewodów rurowych przy użyciu linek ze szczotką lub tłokiem, wiader kanałowych, czyszczaków talerzowych, spiral kanałowych, skręcanych żerdzi, motopomp przepuszczających silny strumień wody lub za pomocą specjalnych samochodów z urządzeniami ssąco-tłoczącymi do ciśnieniowego czyszczenia przewodów,4) zebranie zanieczyszczeń oraz wywiezienie dowolnym środkiem transportu na składowisko odpadów.8. W zakresie odtwarzania rowów odwadniających zamówienie obejmuje wykonanie następujących prac:1) wykonanie prac przygotowawczych,2) usunięcie gruntu, namułu i zanieczyszczeń nagromadzonych w przekroju rowu,3) wywiezienie urobku na odkład (na odległość 5 km),4) wyprofilowanie skarp i dna rowu z nadaniem im wymaganych pochyleń i spadków. 9. W zakresie naprawy chodników prace obejmują wykonanie następujących robót:1) rozebranie nawierzchni chodnika,2) oczyszczenie i przesortowanie rozebranego materiału,3) spulchnienie, uzupełnienie i wyrównanie podsypki piaskowej z jej ubiciem,4) wymiana podsypki cementowo-piaskowej wraz z jej przygotowaniem,5) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej z ręcznym ubiciem,6) wypełnienie spoin piaskiem.10. Czyszczenie wpustów ulicznych, studni rewizyjnych, ścieków przykrawężnikowych:1) ustawienie barier ochronnych,2) otwarcie włazów i przewietrzanie wpustów chodnikowych i studni rewizyjnych,3) sprawdzenie środowiska wpustów i studni rewizyjnych na obecność niebezpiecznych gazów lub cieczy,4) wydobycie osadów na powierzchnię i załadowanie na samochód,5) oczyszczenie ścieku przykrawężnikowego, ręcznie lub mechanicznie, polegające na usunięciu ze ścieku luźnych zanieczyszczeń, jak również innych zanieczyszczeń, tj. wyrastająca roślinność,6) zamknięcie wpustów i włazów i zdemontowanie barier ochronnych,7) uporządkowanie terenu z resztek osadów,8) odwiezienie osadów i zanieczyszczeń na zwałkę.11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1-3 do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia w części 2 jest wykonanie remontów cząstkowych na bazie emulsji asfaltowej i grysu na drogach powiatowych o nawierzchni bitumicznej administrowanych przez Zarząd Powiatu Nowodworskiego z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim.2. Ogólna charakterystyka dróg będących w utrzymaniu Zarządu Powiatu Nowodworskiego - łączna długość dróg powiatowych o nawierzchni bitumicznej na terenie objętym przedmiotem zamówienia wynosi 195,553 km.3. W ramach realizacji zamówienia w części 2 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących prac:1) oczyszczenie i osuszenie naprawianego uszkodzenia,2) wypełnienie uszkodzenia emulsją asfaltową i grysem,3) naprawę uszkodzeń w nawierzchni należy wykonać z zastosowaniem remonterów drogowych.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1-3 do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia w części 3 jest wykonanie remontów cząstkowych przy użyciu mieszanek mineralno – bitumicznych w technologiach „na zimno” i „na gorąco” na drogach powiatowych administrowanych przez Zarząd Powiatu Nowodworskiego z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim.2. Ogólna charakterystyka dróg będących w utrzymaniu Powiatu Nowodworskiego - łączna długość dróg powiatowych na terenie objętym przedmiotem zamówienia wynosi 195,553 km.3. Opis prac:1) Remonty cząstkowe przy użyciu mieszanek mineralno - bitumicznych „na gorąco”:a) wycięcie uszkodzonych miejsc z nadaniem regularnych kształtów,b) oczyszczenie uszkodzonych miejsc oraz uprzątnięcie rumoszu,c) skropienie dna oraz krawędzi wyboju,d) rozścielenie mieszanki mineralno-bitumicznej w jednej lub dwóch warstwach (w zależności od głębokości wyboju),e) zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki,f) zasypanie powierzchni górnej warstwy kruszywem;2) Remonty cząstkowe przy użyciu mieszanek mineralno - bitumicznych „na zimno”:a) oczyszczenie i osuszenie naprawianego uszkodzenia,b) wypełnienie wyboju mieszanką mineralno-bitumiczną „na zimno”,c) zasypanie naprawianej powierzchni kruszywem oraz zagęszczenie.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1-3 do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia w części 4 jest utrzymanie oznakowania pionowego dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Powiatu Nowodworskiego z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim wraz z montażem elementów oznakowania poziomego na tych drogach.2. Ogólna charakterystyka dróg będących w utrzymaniu Zarządu Powiatu Nowodworskiego - łączna długość dróg powiatowych na terenie objętym przedmiotem zamówienia wynosi 217,063 km, w tym drogi o nawierzchni bitumicznej stanowią 195,553 km.3. Prace w zakresie konserwacji oznakowania pionowego polegały będą na uzupełnieniu brakujących lub wymianie zniszczonych bądź nieaktualnych elementów oznakowania pionowego (wymiana tablic, rozbieranie / montaż / pionowanie słupków do znaków), myciu tablic znaków oraz montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego takich jak: oznakowanie aktywne, progi wyspowe, bariery oraz poręcze ochronne. Wielkość tablic znaków – grupa średnia z folii odblaskowej II generacji. Wszystkie elementy oznakowania niezbędne do wykonania zamówienia zapewnia Wykonawca w ramach cen wskazanych w ofercie.4. Prace w zakresie wykonania oznakowania aktywnego polegać będą na montażu oznakowania w typie wskazanym przez Zamawiającego, wyposażonego w fotowoltaiczne zestawy solarne. Zamawiający przewiduje, iż do montażu mogą być w tym zakresie zlecone następujące typy aktywnych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego: A-30 „inne niebezpieczeństwa”; B-20 „stop”; B-33 „ograniczenie prędkości”; C-9 „nakaz jazdy z prawej strony znaku”; C-10 „nakaz jazdy z lewej strony znaku”; U-3 „tablica prowadząca”; U-5c „słupek przeszkodowy aktywny”; U-6a i U-6b „tablice kierunkowe”; U-9a, U-9b i U-9c „tablice do oznaczania obiektów w skrajni drogi”; D-6 „przejście dla pieszych”. Zamawiający zastrzega jednak, iż nie każdy ze wskazanych typów znaków aktywnych może zostać zlecony do montażu. Zlecenia Zamawiającego w tym zakresie wystawione zostaną zgodnie z bieżącymi potrzebami, na podstawie zgłaszanych Zamawiającemu wniosków i analizy aktualnej sytuacji w zakresie zagrożeń bezpieczeństwa ruchu na drogach powiatowych. Konkretny, zlecany do montażu typ znaku aktywnego zostanie wskazany Wykonawcy w zleceniu, o którym mowa niżej w pkt 11. W skład każdego z zestawów wchodzić będą: tablica znaku, rura do montażu tablicy znaku i zestaw solarny. Zestaw solarny powinien posiadać stosowne uchwyty do montażu na rurze znaku. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku zestawu dotyczącego oznakowania aktywnego przejścia dla pieszych, powinien on zapewniać automatyczną sygnalizację obecności pieszego w pobliżu przejścia dla pieszych - i w konsekwencji - aktywować sygnalizację błyskową po obydwu stronach przejścia. Montowane przez Wykonawcę zestawy powinny pracować bez zewnętrznego źródła zasilania dzięki wbudowanemu akumulatorowi i panelowi słonecznemu. Każdy zestaw powinien posiadać możliwość ustawienia czasu działania i czułości radaru, tak aby urządzenie działało w każdych warunkach pogodowych. 5. Szczegółowe wymagania dotyczące zastosowanego oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 2310 z późn.zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2311 z późn.zm.). 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1-3 do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia w części 5 jest bieżące utrzymywanie oznakowania poziomego dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Powiatu Nowodworskiego z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim. Utrzymanie to polegało będzie na cienkowarstwowym i grubowarstwowym malowaniu oznakowania dróg.2. Ogólna charakterystyka dróg będących w utrzymaniu Zarządu Powiatu Nowodworskiego objętych przedmiotem zamówienia w części 5 - łączna długość dróg powiatowych o nawierzchni bitumicznej wynosi 195,553 km.3. Prace w zakresie oznakowania poziomego polegały będą na wykonaniu lub odnowieniu oznakowania zgodnie z specyfikacją techniczną przez cienkowarstwowe i grubowarstwowe wykonanie linii segregacyjnych i krawędziowych oraz znaków poprzecznych (tj. przejść dla pieszych P-10, "linii bezwzględnego zatrzymania - stop" P-12, "linii warunkowego zatrzymania złożonej z trójkątów" P-13), znaków uzupełniających (tj. linie przystankowe P- 17), strzałek, powierzchni wyłączonych z ruchu, piktogramów (np. P-20, P-23), itp. Materiały do znakowania cienkowarstwowego - farby nakładane warstwą grubości od 0,3 mm do 0,8 mm. Materiały do znakowania grubowarstwowego – farby chemoutwardzalne nakładane warstwą grubości od 0,9 mm do 5 mm. Oznakowanie będzie wykonywane z wykorzystaniem tzw. mikrokulek szklanych refleksyjnych - materiału do posypywania lub narzucania pod ciśnieniem na oznakowanie wykonane materiałami w stanie ciekłym, w celu uzyskania widzialności oznakowania w nocy. W przypadku ręcznego malowania strzałek i innych symboli na jezdni, malowanie to wykonywane będzie farbą chlorokauczukową.4. Szczegółowe wymagania dotyczące zastosowanego oznakowania poziomego określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2311 z późn.zm.). 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1-3 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zobowiązany jest wnieść wadium w kwocie:1) część nr 1 – 7 000,00 zł,2) część nr 2 – 5 300,00 zł,3) część nr 3 – 1 500,00 zł,4) część nr 4 – 2 100,00 zł,5) część nr 5 – 1 700,00 zł.2. Wadium może być wniesione w:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 419).3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj.: Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach, numer rachunku: 53 8009 1046 0019 8904 2002 0009 z dopiskiem w tytule przelewu: „Wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego numer ZP.272.6.2024” oraz wskazać numer części, na którą składana jest oferta zabezpieczana wadium.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, który wskazano w ust. 3, pod warunkiem, że uznanie środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert, który wyznaczono na 14.06.2024r., godz. 12:00.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.6. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach musi zawierać zobowiązanie gwaranta do zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą, jeżeli zaistnieją przesłanki do zatrzymania wadium, określone w ust. 13 na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty,2) innej niż pieniądz – oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej został załączony do oferty; Zamawiający dopuszcza również, by wadium w formie innej niż pieniądz zostało przekazane Zamawiającemu w innej dacie niż oferta, byleby moment złożenia wadium Zamawiającemu nie przekroczył terminu składania ofert, który wyznaczono na 14.06.2024r., godz. 12:00. W sytuacji przekazywania przez Wykonawcę oryginału gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej w innej dacie niż oferta, dokument ten Wykonawca zobowiązany jest przekazać jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na następujący adres e-mail Zamawiającego: zp@nowodworski.pl lub za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na Platformie e-Zamówienia, stosując odpowiednie zasady korzystania z tych narzędzi określone w części VIII SWZ.8. Pozostałe informacje dotyczące wadium zawarte w części IX SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej. Warunek ten stawiany jest w ramach części nr 1, 2, 3 i 5. W części 4 zamówienia Zamawiający nie stawia żadnych warunków udziału w postępowaniu. Odnośnie warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, iż dysponuje dla:1) Części 1 następującym sprzętem: co najmniej jedną równiarką oraz co najmniej jednym walcem samojezdnym do zagęszczenia podłoża;2) Części 2 następującym sprzętem: co najmniej dwoma remonterami;3) Części 3 następującym sprzętem: co najmniej jednym recyklerem, co najmniej jedną piłą spalinową do cięcia asfaltu, co najmniej jednym młotem do skuwania podbudowy, co najmniej jedną zagęszczarką oraz co najmniej jednym walcem samojezdnym;4) Część 5 następującym sprzętem: co najmniej jedną malowarką do wykonywania oznakowania poziomego.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum / spółka cywilna), są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia co najmniej jeden z nich – lub - że warunek ten spełniają wspólnie (łącznie). Sprzęt posiadany przez poszczególnych członków konsorcjum / spółki cywilnej może być zatem sumowany.W przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia co najmniej Wykonawca, lub co najmniej podmiot na zasoby którego powołuje się Wykonawca, lub – że warunek ten spełniają wspólnie (łącznie) Wykonawca i podmiot, na zasoby którego Wykonawca się powołuje. Sprzęt posiadany przez Wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby może być zatem sumowany.W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu, zobowiązany jest wykazać, iż dysponuje ilością sprzętu wymaganą łącznie dla części, na jakie składana jest oferta.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach