Przetargi.pl
„Przebudowa ul. Rybackiej w Elblągu - budowa oświetlenia drogi i usunięcia kolizji z sieciami elektroenergetycznymi”

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, Łączności
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 552353536, , fax. 552393334
  • Data zamieszczenia: 2019-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    Łączności 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 552353536, , fax. 552393334
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa ul. Rybackiej w Elblągu - budowa oświetlenia drogi i usunięcia kolizji z sieciami elektroenergetycznymi”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: „Przebudowa ul. Rybackiej w Elblągu - budowa oświetlenia drogi i usunięcia kolizji z sieciami elektroenergetycznymi” Przedmiot główny: CPV: 45.31.61.10 - 9 Nazewnictwo wg CPV: Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego Miejsce wykonania robót budowlanych: Elbląg ul. Rybacka Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Rybackiej w Elblągu - budowa oświetlenia drogi i usunięcia kolizji z sieciami elektroenergetycznymi. 2. Przedmiot zamówienia opisuje niżej wymieniona dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowane przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego Sp. z o.o.: A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA 1) PRZEDMIAR ROBÓT Przebudowa ul. Rybacka oświetlenie + kolizje sieci elektroenergetycznej Budowa: Przebudowa ul Rybackiej w Elblągu Obiekt: Oświetlenie terenu i usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych Zamawiający: Gmina Miasto Elbląg 2) PROJEKTY: a) PROJEKT BUDOWLANY Rodzaj opracowania: PROJEKT OŚWIETLENIA I USUNIĘCIA KOLIZJI Z SIECIAMI ELEKTROENERGETYCZNYMI Nazwa inwestycji: Przebudowa ulic Studziennej, Wieżowej, Rybackiej Adres inwestycji: Elbląg, ul. Rybacka na Starym Mieście b) PROJEKT WYKONAWCZY Rodzaj opracowania: PROJEKT OŚWIETLENIA I USUNIĘCIA KOLIZJI Z SIECIAMI ELEKTROENERGETYCZNYMI Nazwa inwestycji: Przebudowa ulic Studziennej, Wieżowej, Rybackiej Adres inwestycji: Elbląg, ul. Rybacka na Starym Mieście B. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH: 1) Rodzaj opracowania: SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT Nazwa inwestycji: Przebudowa ulic Studziennej, Wieżowej, Rybackiej Adres inwestycji: Elbląg, ul. Rybacka na Starym Mieście 2) SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I OBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH D-07.07.01 OŚWIETLENIE DROGOWE ELBLĄG UL.RYBACKA Dz. nr 116,145,146,118,117,115/23,115/21 obręb nr 15 ROBOTY W ZAKRESIE LINII KABLOWEJ 0,4/0,23 kV MONTAŻU OPRAW, OSPRZĘTU, I URZĄDZEŃ ENERGII ELEKTRYCZNEJ Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa wymieniona w pkt A. oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, o których mowa w pkt B. stanowią ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ. 3. Zakres zamówienia. Na zakres robót będących przedmiotem zamówienia, składa się wykonanie oświetlenia drogi ul. Rybackiej i usunięcie kolizji z sieciami elektroenergetycznymi. Szczegółowy zakres zamówienia i technologię wykonania określają przedmiar robót, specyfikacje techniczne oraz projekt budowlany i wykonawczy stanowiące ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ. 4. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot zamówienia, licząc od daty odbioru końcowego robót, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Okres gwarancji zaproponowany przez Wykonawcę będzie jednym z kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze najkorzystniejszej oferty. 5. Zamawiający informuje, że: a) ubiega się o dofinansowanie na wykonanie przedmiotowego zadania z Funduszu Dróg Samorządowych (Ustawa z dnia 23 października 2018 r. Dz. U. z 2018r., poz. 2161), b) posiada ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz miejsc postojowych w ramach „Przebudowy ulicy Rybackiej” oraz dokonał zgłoszenia robót budowlanych polegających na przebudowie ulicy Rybackiej w Elblągu, c) powoła inspektora nadzoru do zarządzania i nadzoru nad robotami obejmującymi wykonanie przedmiotu zamówienia, d) wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu przez inspektora nadzoru musza zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem drogowym, którego funkcje w imieniu Prezydenta Miasta Elbląga realizuje Departament Zarząd Dróg, e) inwestycja zlokalizowana jest na terenie objętym ochroną konserwatora zabytków. Wykonawca robót drogowych zapewni nadzór archeologiczny nad całością robót związanych z przebudową ul. Rybackiej, f) przedstawicielem Zamawiającego przy realizacji przedmiotu zamówienia jest Kierownik Referatu Inwestycji Drogowych w Departamencie Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu, g) zleci wykonanie budowy drogi oraz odwodnienia drogi ul. Rybackiej firmą wybranym w osobnym zamówieniu. Wykonawca podlega Kierownikowi Budowy, który wykonuje roboty drogowe. Wykonawca musi skoordynować roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia z wykonaniem przez firmy jw. budowy drogi oraz odwodnienia ul. Rybackiej oraz z robotami firmy Zakład Usług Budowlanych "MYTYCH" Spółka z o.o. wykonującą budynek wraz z przyłączami przy ul. Rybackiej. 6. Wykonawca musi zapewnić obsługę geodezyjną inwestycji, w tym m. in.: a) wykonanie szkicu topograficznego z wytyczeniem obiektu, b) wykonywanie na bieżąco pomiarów, obliczeń, szkiców umożliwiających określenie ilości jednostek wykonanych robót dla poszczególnych pozycji kosztorysu ofertowego i ich wycenę, c) sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej i zgłoszenie jej do państwowych zasobów geodezyjnych. 7. Wykonawca musi ustanowić Kierownika Robót w branży elektroenergetycznej. 8. Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego na zmianę Kierownika Robót. W tym celu Wykonawca przedłoży Zamawiającemu pisemne uzasadnienie wraz z: a) oświadczeniem o przyjęciu obowiązku Kierownika Robót, b) decyzją o nadaniu uprawnień, c) zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, d) oświadczeniem Kierownika Robót potwierdzonym przez przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu dla osoby pełniącej tę funkcję. 9. Wykonawca będzie zobowiązany, w czasie trwania budowy do zapewnienia na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należytego ładu, porządku, przestrzegania przepisów BHP, ochrony znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywania ich w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy do uporządkowania terenu. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do: a) wykonania całego zakresu zleconych robót siłami własnymi lub siłami własnymi i podwykonawców, b) ochrony urządzeń podziemnych zlokalizowanych na obszarze realizacji inwestycji i odpowiedzialności za ich ewentualne uszkodzenie, c) zawarcia umowy z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami § 11 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ - w przypadku powierzenia części zakresu robót podwykonawcom. 11. Materiały drogowe pozyskane z rozbiórki w trakcie prowadzenia robót, nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca odwiezie i protokolarnie przekaże do magazynu Zamawiającego, mieszczącego się w Elblągu przy ul. Kwiatkowskiego lub w inne wskazane miejsce przez Zamawiającego w granicach administracyjnych miasta Elbląg. Przekazane materiały muszą zostać zinwentaryzowane, oraz posortowane i złożone na paletach we wskazanym miejscu. Pozostałe materiały pozyskane z rozbiórek oraz odpady stanowią własność Wykonawcy. 12. Wykonawca musi być ubezpieczony z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Dowody ubezpieczenia – kopię polis Wykonawca musi dostarczyć w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. 13. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za oznakowanie i zabezpieczenie tej części robót, które prowadzone będą w pasie drogowym pod ruchem. Wykonawca wykona oznakowanie drogi w miejscu wykonywanych robót i na objazdach, musi być ono zgodne z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem Wykonawcy i na koszt Wykonawcy. Projekty czasowej organizacji ruchu na czas realizacji przebudowy wykonane przez Wykonawcę muszą zawierać niezbędne ustalenia, uzgodnienia oraz zatwierdzenia niezbędne dla tego typu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu i zaopiniowaniu przez inspektora nadzoru, Policję muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem. 14. Wykonawca robót zobowiązany będzie realizować roboty zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę. 15. W czasie prowadzonych robót Wykonawca musi zapewnić przejezdność ulic, dojazdów i dojść do przyległych nieruchomości oraz w sposób zapewniający funkcjonowanie podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia z materiałów, które będą spełniały wszelkie wymogi Ustawy Prawo Budowlane (Art.10), tj. będą zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach w zharmonizowanych lub europejskich aprobatach, będą posiadały odpowiednie certyfikaty i znaki CE lub B. Dla potwierdzenia spełnienia wymogów dla wszystkich materiałów przed ich wbudowaniem Wykonawca musi uzyskać akceptację inspektora nadzoru. 17. Wykonawca przedstawi inspektorowi nadzoru i Zamawiającemu do zaakceptowania harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu zamówienia – w terminie 8 dni od podpisania umowy oraz aktualizację harmonogramu na każde żądanie Zamawiającego. Harmonogram musi być dostosowany i skoordynowany z robotami drogowymi i robotami związanymi z budową oświetlenia i usunięcia kolizji z sieciami energetycznymi. 18. Roboty należy prowadzić w taki sposób, aby: a) zminimalizować czas wyłączenia chodników i jezdni z ruchu, b) zminimalizować utrudnienia w ruchu, c) zminimalizować utrudnienia w obrębie stanowiącym zakres inwestycji oraz w rejonach jego wpływu na pozostałą część układu komunikacyjnego Elbląga, d) zapewnić dojazdy do przylegających nieruchomości, e) zabezpieczyć teren budowy w okresie zimowym w sposób umożliwiający wykonywanie obowiązków zarządcy drogi związanych z utrzymaniem zimowym jezdni i chodników. 19. Podczas realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia, Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania zaleceń i uwag ujętych w warunkach technicznych i uzgodnień wydanych przez firmy branżowe, zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym, specyfikacji technicznej, a także zaleceń i poleceń inspektora nadzoru oraz Wykonawca musi zapewnić i pokryć koszty nadzorów i odbiorów wymaganych przez gestorów sieci i właścicieli urządzeń budowanych i przebudowywanych. 20. Wykonawca zobowiązany będzie do wystawiania oddzielnych faktur według polecenia inspektora nadzoru na podstawie Przejściowych Świadectw Płatności. 21. W przypadku opóźnień w postępie robót w stosunku do harmonogramu, o którym mowa w ust. 11 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ: a) powyżej 10% terminu wskazanego w harmonogramie, Wykonawca przedstawi inspektorowi nadzoru program naprawy opóźnień w terminie wskazanym przez inspektora nadzoru. W przypadku przekroczenia wskazanego terminu, inspektor nadzoru ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar zgodnie z § 12 ust. 1 pkt. 1 ppkt 4 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ, b) powyżej 20% terminu wskazanego w harmonogramie Wykonawca jest zobowiązany przedstawić nowy harmonogram z niezmienionym terminem umownego zakończenia robót w terminie wskazanym przez inspektora nadzoru. W przypadku przekroczenia wskazanego terminu, inspektor nadzoru ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar zgodnie z § 12 ust. 1 pkt. 1 ppkt 5 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 22. Wykonawca musi powiadomić gestorów sieci o rozpoczęciu i zakończeniu robót oraz wykonywać roboty zgodnie z warunkami technicznymi gestorów. 23. Wykonawca musi zapewnić obsługę geodezyjną powykonawczą o której mowa w § 1, ust. 4 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 24. Po upływie okresu gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany będzie zgłosić roboty do odbioru ostatecznego. 25. Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z firmami branżowymi, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji i będą siłami własnymi realizować ich remonty lub wymieniać w trakcie realizacji inwestycji oraz z właścicielami sąsiadujących nieruchomości. 26. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych. 27. W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 143a – 143d ustawy Prawo zamówień publicznych. 28. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: a) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, b) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. 29. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 30. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 31. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 32. Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na roboty budowlane podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 2 500,00 złotych (słownie dwa tysiące pięćset złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 95 1020 1811 0000 0902 0334 1138 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu. 2. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Uwaga: a) dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą, b) zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ. 2) Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Uwaga: a) Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, c) oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ, d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach