Przetargi.pl
Przebudowa ul. Reja (na odcinku od ul. Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) i ul. Kasprzaka w Lęborku.

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2013-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl, www.wybierzlebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Reja (na odcinku od ul. Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) i ul. Kasprzaka w Lęborku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Reja (od ul. Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) i Kasprzaka w Lęborku wraz z odwodnieniem. Odcinki ulic położone są w zabytkowej części miasta Lęborka. 1.1 Parametry zaprojektowanych ulic: a) Ul. Reja: długość ulicy ok. 68 m, ulica o przekroju jednoprzestrzennym o szerokości od 11.1 m do 12.1 m (kategoria ruchu KR2) z obustronnymi ściekami; b) Ul. Kasprzaka: długość ulicy ok. 42 m, ulica o szerokości jezdni 3,5 m, szerokość chodników zmienna od 0,9 do 1,4 m, ulica będzie dopuszczona do ruchu samochodowego (ruch kategorii KR2). 1.2 W ramach inwestycji przewiduje się: a) Rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej i kamiennej podbudowy oraz chodników z płyt betonowych; b) Dobudowę odcinka kanalizacji deszczowej (w ul. Reja o długości 26,60 m); c) Budowę wpustów deszczowych (6 szt.) wraz z przykanalikami oraz podłączenie do kanalizacji deszczowej istniejących rur spustowych (zgodnie z projektem 9 podłączeń plus dodatkowo 3 w ul. Kasprzaka i 1 w ul. M. Reja); d) Budowę nawierzchni z kostki kamiennej z obustronnymi ściekami ( ul. Reja); Budowę nawierzchni z kostki kamiennej z obustronnymi chodnikami z kostki kamiennej ( ul. Kasprzaka); e) Przebudowę kolidującego uzbrojenia (regulacja wysokościowa studni i włazów). W ZWIĄZKU Z TYM, ŻE ULICE OBJĘTE INWESTYCJĄ ZNAJDUJĄ SIĘ W ŚCISŁYM CENTRUM MIASTA, ROBOTY MUSZĄ BYĆ PROWADZONE TAK, ABY ZMINIMALIZOWAĆ ICH UCIĄŻLIWOŚĆ DLA MIESZKAŃCÓW I UŻYTKOWNIKÓW TEGO TERENU. 2. Zakres zamówienia: 2.1 Przedmiot zamówienia należy w zakresie zaznaczonym w załączniku graficznym ( Załącznik nr do 8 SIWZ ) wykonać zgodnie z następującymi elementami dokumentacji projektowej pn. Przebudowa ulic śródmieścia: M. Curie - Skłodowskiej (na odcinku od ul. Staromiejskiej do ul. Armii Krajowej), M. Reja (na odcinku od ul. Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) oraz ul. Kasprzaka w Lęborku: a)Projektem budowlanym i wykonawczym (branża sanitarna, drogowa, docelowa organizacja ruchu) - Załącznik nr 9 do SIWZ;b)Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik nr 10 do SIWZ;c)Przedmiarem robót - Załącznik nr11 do SIWZ;d)decyzją pozwolenia na budowę nr 118/06 z dnia 24.07.2009 - Załącznik nr 12 do SIWZ;e)zapisami niniejszej SIWZ. 2.2 Na ulicy Reja należy kontynuować układanie następujących elementów: a)nawierzchnia jezdni - ma być układana z kostki kamiennej 10x10 - materiał Zamawiającego. Wykonawca ma uwzględnić podczas obliczania ceny ryczałtowej załadunek i przewiezienie kostki na miejsce inwestycji z magazynu odległego o 2 km. b)nawierzchnia chodników - ma być układana z kostki granitowej ( szarej ) 8/10, ciętej płomieniowanej w górnej powierzchni, stanowiącej nawierzchnię chodników - materiał Wykonawcy. c)opaski w nawierzchni chodników ( jedna wzdłuż budynków i obrzeży ograniczających chodniki, druga wzdłuż ścieku ) mają być układane z kostki czerwonej 8/10 o szerokości 30cm. - materiał Wykonawcy. d)obustronny ściek - ma być układany z kostki 8/10 kamiennej w kolorze grafitowym, ciętej płomieniowanej w górnej powierzchni - materiał Wykonawcy. 2.3Na ulicy Kasprzaka należy układać następujące elementy: a)nawierzchnia jezdni - ma być układana z kostki kamiennej 10x10 - materiał Zamawiającego. Wykonawca ma uwzględnić podczas obliczania ceny ryczałtowej załadunek i przewiezienie kostki na miejsce inwestycji z magazynu odległego o 2 km. b)nawierzchnia chodników - ma być układana z kostki granitowej ( szarej ) 8/10, ciętej płomieniowanej w górnej powierzchni - materiał Wykonawcy.c)krawężniki kamienne - należy zdemontować krawężniki kamienne z ul. Reja i wstawić je w ul. Kasprzaka. Nadmiar krawężników należy przewieźć do magazynu - patrz ppkt.3.3 2.4W ramach układania nawierzchni ulic z kostki kamiennej Wykonawca ma uwzględnić podczas obliczania ceny ryczałtowej, zastosowanie materiału własnego przekazanego przez Zamawiającego. W gestii Wykonawcy będzie załadunek i przewiezienie kostki na miejsce inwestycji z magazynu odległego o koło 2 km. 2.5Wykonawca ma wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej wymianę istniejących słupków znaków drogowych i tablic znaków drogowych poprzez montaż stylizowanych słupków, na których będą zamocowane nowe tarcze znaków, bez zmiany ich rodzaju i lokalizacji. Wykonawca ma zamontować znaki małe. Wzór słupków stanowi Załącznik nr 13 do SIWZ. 2.6Nie należy wykonywać oświetlenia ulicznego. 2.7Wykonawca ma wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej nie uwzględnionego w dokumentacji projektowej podłączenia 4 dodatkowych istniejących rur spustowych (1 w ul. M. Reja i 3 w ul. Kasprzaka). 2.8Zakres zamówienia obejmuje uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającej na wykonanie robót budowlanych przebudowy ulicy Reja (od ul. Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) i Kasprzaka w Lęborku wraz z odwodnieniem, zlokalizowanych w granicach miasta lokacyjnego, którego układ urbanistyczny został wpisany do rejestru zabytków województwa pomorskiego A-208. 2.9Zakres zamówienia obejmuje przeprowadzenie archeologicznych badań ratowniczych wyprzedzających dla robót w ul. Reja (na odcinku od ul. Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) i ul. Kasprzaka, położonych w strefie W ochrony archeologicznozno - konserwatorskiej, w tym uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, Delegatura w Słupsku oraz wykonanie sprawozdań z badań; szczegółowy zakres badań określi wojewódzki Konserwator Zbytków w wydanym pozwoleniu (złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na badania archeologiczne - w gestii Wykonawcy). 3. UWAGI: 3.1Prace muszą być podzielone na dwa etapy, w celu zminimalizowania uciążliwości robót. Kolejność wykonywania poszczególnych etapów nie jest narzucona i zostanie ustalona przed podpisaniem umowy. 3.2W związku z powyższym podziałem teren budowy pod poszczególne etapy realizacji zadania będzie również przekazywany etapami (odrębny protokół przekazania terenu budowy dla każdego etapu i odrębny protokół zakończenia danego etapu prac). 3.3Zdemontowane płytki chodnikowe, krawężniki, elementy infrastruktury drogowej i wszystkie inne elementy nawierzchni (łącznie z tymi przykrytymi warstwą asfaltu), należy dostarczyć do magazynu zlokalizowanego w odległości około 2 km od miejsca inwestycji i przekazać Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Miejskiej w Lęborku.W tym celu należy przyjąć następująca procedurę: a)po przekazaniu określonego odcinka ulicy do realizacji teren zostanie komisyjnie obfotografowany i określona zostanie ilość materiału do odzysku, który winien trafić do magazynu. b)w przypadku nawierzchni kamiennych przykrytych asfaltem, czynności wyżej wymienione będą wykonane po zdjęciu asfaltu. Jeżeli Wykonawca nie umożliwi komisyjnego określenia ilości materiałów do demontażu, np. będzie rozbierał kamienną nawierzchnię wraz z asfaltem, wówczas zostanie przyjęte 100% nawierzchni kamiennej do odzysku i tym samym rozliczeń. c)dokumentem rozliczeniowym będzie protokół przyjęcia demontowanego materiału przez w/w magazyn. 3.4Zakres zamówienia obejmuje również: a)geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie b)ogrodzenie terenu budowy (odcinków prac tego wymagających) c)wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów) d)tymczasowa organizacja ruchu (Zamawiający wymaga zapewnienia ciągłego dojazdu do posesji wzdłuż ulicy przed i po godzinach prowadzenia prac oraz w dni wolne od pracy) e)organizację terenu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe, f)usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, g) realizację prac zgodnie z uwagami zawartymi w uzgodnieniach branżowych, h) uporządkowanie terenu po zakończonych pracach budowlanych, i) dostosowanie istniejących dojazdów, dojść do bram, wjazdów itp. do niwelety drogi będącej przedmiotem zamówienia, j)przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, z potwierdzeniem o przyjęciu do zasobu geodezyjnego, k)przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej wszelkie zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej, zawierającej wszelkiego rodzaju atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów, l)zastosowanie wpustów ulicznych typu zawiasowego z zamknięciem, m)regulację istniejącego uzbrojenia np. studzienek telekomunikacyjnych, skrzynek nad zasuwami do nowych rzędnych. 3.5Przy sporządzaniu wyceny ofertowej przedmiary robót należy traktować jako pomocnicze do określenia ilości i zakresu robót. Szczegółowe ilości i zakres opisuje dokumentacja projektowa. 3.6W trakcie prowadzenia robót wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia dla MPWiK terenu budowy po dokonaniu rozbiórek nawierzchni ulicy w celu wykonania robót remontowych kanalizacji sanitarnej i wodociągowej. Wykopy zostaną zasypane i zagęszczone. Wyniki zagęszczeń zostaną przedstawione kierownikowi robót. Czas trwania prac prowadzonych przez MPWiK - 10 dni. 4.Przy określaniu terminu zakończenia zadania wykonawca musi uwzględnić czas prac prowadzonych przez MPWiK określony w pkt. 3.6. Działu III SIWZ 5.Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac zaleca się przeanalizowanie opisu przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 6.Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 7.1Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 1 do Projektu umowy, którego nie należy wypełniać przy składaniu oferty. 7.2Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako Harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy. 7.3Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie opracowanych dokumentacji oraz prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 8.Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, przedmiarach, specyfikacjach technicznych lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art.30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż gwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. 9.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100), przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.1.Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S. A. 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910 z dopiskiem: Przebudowa ulicy Reja (na odcinku od ul.Staromiejskiej do ul. Kasprzaka) i ul.Kasprzaka w Lęborku. 3.2.Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi, z zastrzeżeniem art. 63g tej ustawy, dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 4.Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie a kopię gwarancji należy włączyć do oferty. 5.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 5.1.wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 5.2.wykonawca, którego oferta została wybrana: a.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6.Zamawiający zwróci wadium: 6.1.wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp 6.2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, ustawy Pzp niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3.niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 9.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach