Przetargi.pl
Przebudowa ul. Dworcowej, Ks. P. Skargi, Bydgoskiej, Ks. I. Gepperta w Nakle nad Notecią

Gmina Nakło nad Notecią ogłasza przetarg

  • Adres: 89-100 Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 7
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 79 01 , fax. 52 386 79 02
  • Data zamieszczenia: 2013-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nakło nad Notecią
    ul. Ks. P. Skargi 7 7
    89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 79 01, fax. 52 386 79 02
    REGON: 00052622200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.naklo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Dworcowej, Ks. P. Skargi, Bydgoskiej, Ks. I. Gepperta w Nakle nad Notecią
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Opis przedmiotu zamówienia Zakresem przedmiotu zamówienia objęto przebudowę następujących ulic w Nakle nad Notecią: - ul. Dworcowa (odcinek) - na długości 120,2 mb , - ul. Ks.P. Skargi (całość) - długość 357,80 mb, - ul Bydgoska (odcinek 1 - na długości 274,95 mb i odcinek 2 - 406,85 mb) tj. razem 681,80 mb + włączenie do ul. Ks. I. Gepperta . Łączna długość trasy - 1 159,8 mb. Zakres robót drogowych na w/w trasie, obejmuje poszczególne elementy: - jezdnie 9750 m2, - chodniki 4410 m2, - zjazdy 1680 m2, - zatoki 190 m2, - wybrukowanie 15 m2 - ściek przykrawężnikowy 77 m2 Razem powierzchnia utwardzona - 16 122 m2 2.1. Stan istniejący Obszar objęty przebudową to pasy drogowe ulic gminnych o szerokości pasa drogowego z zakresie 15 - 23 m w centralnej części miasta Nakła n. Notecią . Teren zabudowany. Istniejące nawierzchnie : jezdnie - bitumiczne i kostka granitowa, chodniki - kostka betonowa, płyty chodnikowe betonowe i kamienne, wjazdy- kostka betonowa, trylinka, beton. Według inwentaryzacji geodezyjnej i otrzymanych naniesień na opracowywanym terenie występuje następujące uzbrojenie terenu : - kable i linie energetyczne, - kable i linie teletechniczne, - wodociągi, - kanały sanitarne, deszczowe, - oświetlenie terenu, - kanały c.o., - gazociągi. Występująca zieleń - drzewa, krzewy i trawniki . Warunki geotechniczne określone zostały na podstawie wykonanych 10 odwiertów. Występuje na przeważającym obszarze grupa nośności G1 . W obrębie otworów nr 1,2,4,8 grupa ta określona jest jako G2,G3. 2.2. Rozwiązanie projektowe 1) Parametry techniczne Przyjęto następujące parametry techniczne - Klasa -Z, - szerokość jezdni - 7,0 - 9,0 m, - szerokość chodników - 1,5-2,5 m, - kategoria ruchu - KR -3. 2) Rozwiązanie sytuacyjne Trasa ulic nawiązuje do istniejącej geometrii z wprowadzeniem nowych elementów. Przebudowa obejmuje jedynie działki istniejącego pasa drogowego . a/ ul. Dworcowa Geometria jezdni - istniejąca z projektowanym poszerzeniem strony prawej (na odcinku skrzyżowanie z ul. Ks. P. Skargi - koniec trasy) do szerokości 9,0 m. Chodnik strona prawa - likwidacja chodnika na odcinku skrzyżowanie z ul. Ks.P. Skargi - przejście dla pieszych. Strona lewa - wykorzystanie istniejącego chodnika wg pokazanej sytuacji. Szerokości chodnika - zasadnicze 2,5m i zmienne wg wartości na przekrojach poprzecznych. Wjazd projektowany o szerokości istniejącej bramy - typ uliczny o skosach 1:1 Projektowana jest zieleń przyjezdniowa - szerokość 1,7 m. Wydzielenie powierzchni wyłączonej z ruchu za pomocą znaku poziomego P-21. b/ ul. Ks. P. Skargi Geometria jezdni - istniejąca z projektowaną zatoką autobusową (strona prawa). Szerokość jezdni - 7,0 m. Chodniki - obustronne o szerokości zasadniczej 2,0 m i zmienne wg wartości na przekrojach poprzecznych. Wjazdy indywidualne - projektowane o szerokości istniejących bram - typu ulicznego o skosach 1:1 . Wjazd do marketu Lidl - wg istniejącej geometrii. Projektowana jest zieleń przyjezdniowa - szerokość 1,7- 1,9 m. Zatoka autobusowa - szerokość 2 m, długość peronu 20 m. Sygnalizacja świetlna: wykonanie oznakowania pionowego aktywnego zasilanego systemem solarnym na przejściu dla pieszych na ul. Ks. P. Skargi. Montaż diod LED typu kocie oczka przy przejściu dla pieszych. Modernizacja oświetlenia drogowego w zakresie oświetlenia zatoki przystankowej oraz doświetlenia przejścia dla pieszych poprzez dobudowę wysięgnika z dodatkową oprawą na istniejącym słupie. Montaż bariery sprężystej N2W3 dł. 28 m na skrzyżowaniu ul. Ks. P. Skargi - Bydgoska. Przesadzenie 5 drzew. c/ ul. Bydgoska odcinek (1) ul. Ks.P. Skargi - ul. Potulicka oraz odcinek (2) ul. Potulicka - ul. Przecznica Geometria jezdni - istniejąca z projektowaną zatoką autobusową (strona prawa) i z korektami skrzyżowań z ul. Potulicką i ul. Ks.I.Gepperta. Początek przebudowy km 0+031,5. Szerokość jezdni - 9,0 m. Dla odcinka (1) ul. Ks. P. Skargi - ul. Potulicka projektowany jest obustronny przykrawężnikowy ściek o szerokości 0,20 m w km 0+031,5 -0+175,13 oraz prawostronnie w km 0+201,50 - 0+270 i lewostronnie 0+202,60 - 0+232,30. Chodniki - obustronne o szerokości zasadniczej 2,5 m i zmienne wg wartości na przekrojach poprzecznych. Wjazdy indywidualne - projektowane o szerokości istniejących bram - typu ulicznego o skosach 1:1 . Projektowana jest zieleń przyjezdniowa - szerokość 1,8 - 2,5 m. Zatoka autobusowa - szerokość 3,0 m, długość peronu 20 m . Oświetlenie zatoki autobusowej. Montaż sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych przy Szkole Podstawowej Nr 2 i doświetlenie tego przejścia (znak D-6 z sygnalizacją ostrzegawczą i doświetleniem). . Ustawienie nowej lampy oświetleniowej. Przesadzenie 1 drzewa. 2.3. Projektowane zmiany na długości całego przebudowywanego odcinka: Montaż barier ochronnych - 174 m wzdłuż ulic: Dworcowa, Ks. P. Skargi, Bydgoska zgodnie z rysunkami stałej organizacji ruchu. Montaż płytek akustycznych dla osób niewidomych i niedowidzących przy przejściach dla pieszych (13 przejść). 2.4. Odwodnienie Przebudowywane nawierzchnie odwadniane będą do istniejących lub nowych studzienek kanalizacji deszczowej. Lokalizacja ich pokazana została na planach i profilach podłużnych. Realizacja tego elementu projektu odbywać się będzie wg oddzielnego projektowego opracowania branżowego. 2.5. Konstrukcje nawierzchni Zaprojektowana jest następująca konstrukcja : 1) jezdnia a) konstrukcja nowa: - ul Dworcowa km 0+000 - 0+120,2, - ul. Ks. P. Skargi km 0+04,78 - 0+143,50 , 0+340 - 0+354,77, - ul. Bydgoska (1) km 0+031,5 - 0+055,0 , 0+235 - 0+274,95, - ul. Bydgoska (2) km 0+000 - 0+035, 0+374-0+390 SL, 0+390-0 +406,85, - stabilizacja gruntu cementem Rm2,5 MPa - warstwa grubości 15 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0/31,5) warstwa grubości 20 cm, - podbudowa zasadnicza BA ( 0-16 AC16W ) - warstwa grubości 7 cm, - warstwa wiążąca BA ( 0-16 AC 16W) - warstwa grubości 7 cm, - warstwa ścieralna z mieszanki SMA (0-8 SMA8) - warstwa o grubości 4 cm, b) konstrukcja na istniejącej jezdni : - warstwa profilowa BA ( 0-16 AC16W ) - warstwa grubości min 3 cm, - warstwa wiążąca BA ( 0-16 AC 16W) - warstwa grubości 7 cm, - warstwa ścieralna z mieszanki SMA (0-8 SMA8) - warstwa o grubości 4 cm, 2) wjazdy na posesje - betonowa kostka brukowa grubości 8 cm kolor czerwony ułożona na 3 cm, podsypce cementowo - piaskowej (1:4), - podbudowa betonowa C12/15 warstwa grubości 15 cm, - podsypka piaskowa warstwa grubości 10 cm, grubość konstrukcji 36 cm, 3) chodniki - betonowa kostka brukowa grubości 8 cm kolor szary ułożona na 3 cm podsypce cementowo - piaskowej (1:4), - podsypka piaskowa warstwa grubości 10 cm, grubość konstrukcji 21 cm, 4) nawierzchnia zatok autobusowych - kostka granitowa grubości 18 cm (wypełnienie spoin piaskiem kwarcowym na bazie żywic reaktywnych ) ułożona na 3 cm podsypce cementowo - piaskowej, - podbudowa betonowa C16/20 grubość warstwy 20 cm, - warstwa odsączająca z piasku - grubość warstwy 15 cm, grubość konstrukcji 56 cm, 5) ściek przykrawężnikowy - ul Bydgoska (1 ) - betonowa kostka brukowa grubości 8 cm kolor szary ułożona na 3 cm na podsypce cementowo - piaskowej (1:4), - podsypka piaskowa warstwa grubości 10 cm, - betonowa ława C12/15, 6) zramowania nawierzchni : - krawężnik betonowy (z wyjątkiem zatok i wybrukowania- granitowy 15x22x100 cm), - typ uliczny 15x30x100 lub wjazdowy 15x22x100 cm ustawiony na ławie betonowej C12/15 z oporem lub bez , - obrzeże betonowe 8x30x100 cm (chodniki + wjazdy ) lub 6x 30x100 cm (ściek). Dokładne wymiary podano na rysunkach szczegółowych. 2.6. Stała organizacja ruchu Według opracowanego projektu organizacji ruchu z uwzględnieniem doświetlenia nad przejściem przy Szkole Podstawowej Nr 2 (znak D-6 z sygnalizacją ostrzegawczą i doświetleniem). 2.7. Wycinka drzew i krzewów - zieleń Dla realizacji zatoki w ul. Ks. P. Skargi koniecznym jest przesadzenie 5 sztuk drzew. W ramach projektu projektowane jest wykonanie zieleni - trawnika na terenach przyległych do nawierzchni jezdni i chodnika . Grubość warstwy humusu -10 cm. Powierzchnia tego elementu - wg zakresu pokazanego na planach sytuacyjnych - 5350 m2. 2.8. Roboty ziemne Sprowadzają się do wykonania koryta uzupełniającego pod nowe konstrukcje jezdni, wjazdów, chodników, zatok i ukształtowania terenu w zakresie opracowania projektu. Ilości ich zostały obliczone na podstawie przekroi poprzecznych a podano je w tabelach robót ziemnych. Założono wykonanie ręczne ( w pobliżu uzbrojenia ) w wysokości 10 % wartości robót ziemnych. 2.9. Roboty towarzyszące Dla realizacji zadania konieczne jest wykonanie : - robót rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni bitumicznych i z kostki granitowej (ul. Ks. P. Skargi ) wraz z krawężnikami, - robót rozbiórkowych istniejących chodników i wjazdów - wszystkie na długości projektowanej trasy z wyjątkiem lewostronnego chodnika ul. Dworcowej (skrzyżowanie ul. Ks. P. Skargi - pos. 2a ), - robót wynikających z uzgodnień gestorów sieci w obrębie opracowania - tj. regulacje wysokościowe pokryw urządzeń infrastruktury podziemnej, robót zabezpieczających te urządzenia (osłonowe rury dwudzielne), - wykonanie stałej organizacji ruchu, - przestawienie lampy oświetleniowej - włączenie ul. Ks.I.Gepperta, - regulacja wysokościowa istniejących świetlików w budynkach. 2.10. Rozwiązanie kolizji z sieciami uzbrojenia podziemnego 1) Zabezpieczenie sieci energetycznej Uwzględnić należy warunki zawarte w uzgodnieniu znak 9606/u/2012 z dnia 27.8. 2012 r. Na istniejące kable energetyczne zlokalizowane pod projektowaną nawierzchnią w przypadku odsłonięcia należy założyć rury ochronne osłonowe typu arot 160, lokalizacja pokazana na PZT. 2) Zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej - NETIA SA Uwzględnić należy warunki zawarte w uzgodnieniu (warunki techniczne) znak DUU-264/DP12 z dnia 29.8.2012 r. Na istniejące kable teletechniczne zlokalizowane pod projektowaną nawierzchnią w przypadku odsłonięcia należy założyć rury ochronne osłonowe typu arot 160. Lokalizacja pokazana na PZT- TPSA. Uwzględnić należy warunki zawarte w uzgodnieniu znak TOTTNSBU/U7/RN/ 3133/08/2012 z dnia 27.8.2012 r. oraz TOTTNSBU/U7/RN/3142/09/2012 z dnia 17.9.2012. Na istniejące kable teletechniczne zlokalizowane pod projektowaną nawierzchnią w przypadku odsłonięcia należy założyć rury ochronne osłonowe typu arot 160. Ramy i pokrywy studni kablowych na wjazdach do posesji należy wymienić na typ ciężki. 3) Zabezpieczenie sieci sanitarnej i wodociągowej Nie występuje. Przestrzegać należy wytycznych zawartych w uzgodnieniu wydanym przez KPWiK Nakło - nr rej. 120/2012 z dnia 24.8.2012 - regulacja wysokościowa pokryw urządzeń. 4) Zabezpieczenie sieci gazowej Uwzględnić należy warunki zawarte w uzgodnieniu znak OZGB /ETB/1268/2012 z dnia 24.8.2012 r. 5) Zabezpieczenie sieci c.o. Uwzględnić należy warunki zawarte w uzgodnieniu znak EE /878/5456/2012 z dnia 17.8.2012 r. 3. Uwagi końcowe 1) ze względu na występowanie uzbrojenia podziemnego należy zachować ostrożność podczas prowadzenia wszelkich robót w jego pobliżu. Roboty ziemne w tej strefie prowadzić należy ręcznie; 2) lokalizacja uzbrojenia jest pokazana na oryginalnych naniesieniach sieci i przewodów uzbrojenia terenu znajdującym się w egz. nr 1 dokumentacji. W przypadku wątpliwości co do lokalizacji uzbrojenia podziemnego należy skorzystać z tych naniesień i wykonać przekopy kontrolne celem dokładnej lokalizacji urządzeń podziemnych w obecności gestora sieci; 3) roboty należy prowadzić z zabezpieczeniem placu robót wg zatwierdzonej dokumentacji tymczasowej organizacji robót; 4) należy bezwzględnie przestrzegać ustaleń zawartych w uzgodnieniach; 5) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z projektem budowlano- wykonawczym - branża drogowa i projektem stałej organizacji ruchu, opracowanym przez Firmę LOCTOR inż. Janusz Jurkiewicz w Sicienku oraz projektem budowlanym branży elektrycznej opracowanym przez Przedsiębiorstwo Usług Elektroenergetycznych ELEKS w Mroczy; 6) materiały pochodzące z rozbiórki (kostka granitowa i betonowa, krawężniki kamienne i betonowe oraz obrzeża betonowe) nadające się do wykorzystania należy przetransportować na teren Komunalnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Nakle nad Notecią (oczyszczalnia ścieków - Bielawy). Ocena przydatności danego materiału rozbiórkowego zostanie dokonana przez Inspektora Nadzoru, oraz pracownika Zamawiającego w miejscu budowy; 7) budowa kanalizacji deszczowej w w.wym. ulicach jest poza zakresem niniejszego przedmiotu zamówienia. Zostanie zrealizowana przed przystąpieniem Wykonawcy do wykonania robót drogowych. Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, wydane decyzje administracyjne, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji 4. Dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji Dokumentacja projektowa obejmuje: 1) projekt budowlano - wykonawczy branży drogowej, projekt budowlany branży elektrycznej i projekt stałej organizacji ruchu; 2) przedmiary robót. Wykonawca składając ofertę zobowiązuje się wykonać zamierzenie inwestycyjne opisane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz decyzjach administracyjnych. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia (projekt budowlano - wykonawczy branży drogowej i projekt budowlany branży elektrycznej, projekt stałej organizacji ruchu, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzje administracyjne) należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jednocześnie Zamawiający wskazuje i zastrzega, iż Wykonawca nie jest uprawniony do jakichkolwiek jednostronnych interpretacji jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności zawartych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzjach administracyjnych, a wszelkie tego rodzaju wieloznaczności lub niejednoznaczności winien niezwłocznie zgłaszać Inspektorom Nadzoru, do których kompetencji należy wiążące dla Wykonawcy wyjaśnienie tych wieloznaczności lub niejednoznaczności. 5. Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, że odpowiedzialność za wady przedmiotu zamówienia zostanie rozszerzona poprzez udzielenie pisemnej gwarancji; 2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane materiały oraz zamontowane urządzenia przez okres 60 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego; 3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wypełnioną kartę gwarancyjną w dniu końcowego odbioru robót; 4) uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi za wady wygasają po upływie 60 miesięcy licząc od dnia dokonania odbioru końcowego; 5) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach gwarancji i rękojmi, bez dodatkowego wynagrodzenia w całym okresie gwarancji w okresie pierwszych czterech lat do realizacji corocznych przeglądów gwarancyjnych, zapewniających bezusterkową eksploatację wybudowanych obiektów; 6) na dostarczone i zamontowane urządzenia Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny z miejscem wykonania naprawy u Zamawiającego chyba, że zostanie uzgodnione to w innej formie z Zamawiającym; 7) Wykonawca zapewni w okresie gwarancyjnym czas reakcji serwisowej - maksymalnie 24 godziny od pisemnego lub nadanego faksem zgłoszenia; 8) W okresie gwarancyjnym koszty związane z naprawami, przeglądami serwisowymi, wymianą części w tym ewentualną wysyłką ponosić będzie Wykonawca; 9) Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi także po okresie określonym w pkt. 2) i 4) , jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 6. Rozwiązania równoważne 1) użyte w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Nie są one w żaden sposób wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania; 2) Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w dokumentacji projektowej; 3) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów i urządzeń równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie /wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości); 4) dopuszcza się zamienne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem spełnienia co najmniej takich samych lub lepszych właściwości technicznych i przedstawienia zamiennych rozwiązań na piśmie (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania). 7. Wykonanie przedmiotu zamówienia 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową (przez co należy rozumieć projekty budowlano - wykonawcze branży drogowej i elektrycznej, przedmiary robót), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiORB), wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP, p.poż., oraz poleceniami Inspektorów Nadzoru a także Nadzoru Autorskiego (w przypadku ustanowienia); 2) przed rozpoczęciem robót na danym terenie Wykonawca zawiadomi skutecznie właścicieli nieruchomości na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem robót o terminach prowadzenia robót i ograniczeniach ruchu kołowego; 3) przed rozpoczęciem robót Wykonawca przedłoży atesty i świadectwa na podstawowe materiały przewidziane do wbudowania i uzyska akceptacje Zamawiającego (Inspektorów Nadzoru) na ich wbudowanie; 4) Wykonawca dokona odbudowy dróg dojazdowych do miejsc wykonywania robót objętych zamówieniem do stanu sprzed wejścia na budowę z zachowaniem technologii drogi odtwarzanej, odtworzenia ogrodzeń prywatnych posesji w razie ich uszkodzenia i innych uszkodzonych urządzeń terenowych; 5) wykonanie wytyczenia robót i kontrolę ich wykonania w czasie robót prowadzić należy pod stałym nadzorem uprawnionego geodety; 6) przed przystąpieniem do robót ziemnych należy upewnić się czy na terenie inwestycji nie występują urządzenia podziemne (kable, rurociągi itp.) mogące ulec uszkodzeniu w czasie robót oraz ustalić organizację robót polegającą na: a) ustaleniu miejsca do odkładania ziemi urodzajnej, odwożeniu urobku, odprowadzeniu wody z wykopu itp.; b) ustalenie miejsca wywozu odpadów pobudowlanych i z rozbiórki; 7) opracowanie szczegółowego planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. Dz. U. Nr. 120 poz. 1126); 8) opracowanie Planu Realizacji Inwestycji. Treść PRI Wykonawca uzgodni w sposób pisemny z Inspektorami Nadzoru; 9) wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez wad i każdy obiekt wchodzący w skład całego zadania będzie spełniał wymagania projektowe oraz Zamawiający uzyska wszelkie niezbędne decyzje przewidziane prawem budowlanym; 10) Wykonawca przygotuje wymagane prawem dokumenty oraz wniosek do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nakle nad Notecią o udzielenie pozwolenia na użytkowanie obiektów, dla których istnieje konieczność uzyskania takiej decyzji, zgodnie z wymaganiami zawartymi w art. 57 ustawy Prawo budowlane; 11) Wykonawca w imieniu Zamawiającego uzyska wszelkie decyzje, niezbędne celem przystąpienia do użytkowania Obiektu. Zamawiający udzieli odpowiedniego pełnomocnictwa Wykonawcy, uprawniającego go do występowania w imieniu Zamawiającego przed odpowiednimi organami; 12) wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia muszą być nowe. Nie dopuszcza się urządzeń prototypowych, dostarczane urządzenia muszą być pracujące, posiadać wymagane certyfikaty lub deklaracje zgodności CE; 13) do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie; 14) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości); 15) zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm oraz o innych parametrach niż określone w projekcie; 16) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty, w tym dokumentację powykonawczą i powykonawczą inwentaryzację geodezyjną oraz rysunki z naniesionymi zmianami, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej; 17) Wykonawca po zakończeniu robót zwróci Zamawiającemu otrzymaną oryginalną dokumentację projektową oraz przygotuje i złoży w formie papierowej trwale spiętej oraz na nośniku cyfrowym operat kolaudacyjny, w skład którego wchodzić będą: a) dziennik budowy; b) oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu robót i gotowości do odbioru, zgodnie z postanowieniami art. 57 ust. 1 ustawy Prawo budowlane; c) atesty, certyfikaty CE lub deklaracje zgodności na wbudowane materiały i zamontowane urządzenia ruchome i nieruchome; d) dokumentację powykonawczą; e) powykonawczą inwentaryzację geodezyjną; f) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń; g) instrukcje obsługi wszystkich urządzeń ruchomych i nieruchomych; h) protokoły z badania materiałów i urządzeń; i) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji. Wykonawca wykona dwa komplety (kopia i oryginał) wymienionego operatu. 18) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez Inspektora Nadzoru; 19) Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i zastosowanej technologii odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów; 20) wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : a) Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881) cyt: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych; b) Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi; 21) Wykonawca może powierzyć wykonywanie części robót budowlanych Podwykonawcom, z uwzględnieniem następujących postanowień : a) warunkiem podzlecenia wykonania robót Podwykonawcy będzie przedstawienie Zamawiającemu projektu umowy, na warunkach której będą regulowane wzajemne stosunki pomiędzy Wykonawcą, a Podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji projektowej określającej zakres robót zlecanych Podwykonawcy; b) jeżeli w ciągu 14 dni Zamawiający nie wniesie uwag do projektu umowy, uważać się będzie za jego zaakceptowanie; c) uwagi Zamawiającego do projektu umowy Wykonawcy z Podwykonawcą muszą być wniesione niezwłocznie przed zawarciem umowy; d) za wykonane roboty przez Podwykonawcę pełna odpowiedzialność spoczywa na Wykonawcy; e) Wykonawca nie może się uchylić od odpowiedzialności za roboty zlecone do wykonania Podwykonawcy; f) Podwykonawca nie może powierzyć zleconej roboty kolejnemu Podwykonawcy. g) zapłata należnego wynagrodzenia dla Podwykonawców będzie dokonywana na podstawie cesji wierzytelności na rzecz Podwykonawców wynikającej ze stosownej umowy między Wykonawcą i Podwykonawcą. Zamawiający informuje, że dodatkowe obowiązki Wykonawcy, warunki wykonania przedmiotu zamówienia i dostępność dokumentów projektowych są zawarte w Rozdziale IV SIWZ Opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332520
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 50.000,00 złotych, słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: Bank Spółdzielczy Nakło nad Notecią Nr rachunku: 11 8179 0009 0000 3014 2000 0020 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa ul. Dworcowej, Ks. P. Skargi, Bydgoskiej, Ks. I. Gepperta w Nakle nad Notecią Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone również w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeń udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego albo załączyć do oferty. 4. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 6. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 8. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrzenia. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 12. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach: 1) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; 2) jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.naklo.pl- zakładka bip. zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach