Przetargi.pl
Przebudowa ul. Dąbrowskiego w Biłgoraju

Gmina Miasto Biłgoraj ogłasza przetarg

  • Adres: 23400 Biłgoraj, Plac Wolności
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 869 600 , fax. 846 869 665
  • Data zamieszczenia: 2017-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Biłgoraj
    Plac Wolności 16
    23400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 846 869 600, fax. 846 869 665
    REGON: 95036902000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Dąbrowskiego w Biłgoraju
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa ul. Dąbrowskiego w Biłgoraju. Zakres opracowania obejmuje nw. roboty podstawowe: - roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, - wykonanie warstwy ścieralnej z SMA 11S, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W, - ustawienie krawężników betonowych i obrzeży, - wykonanie chodników z betonowej kostki brukowej, - wykonanie zjazdów indywidualnych z betonowej kostki brukowej, - wykonanie zatok postojowych z betonowej kostki brukowej, - wykonanie plantowania i obsiania terenów zielonych, - stała organizacja ruchu, - przestawienie słupów oświetleniowych, - przebudowę elementów odwodnienia, kanalizacji deszczowej, - zabezpieczenie infrastruktury podziemnej, - inne roboty towarzyszące. Stan istniejący DP 2973L na projektowanym odcinku w km 0+069 – 0+447 posiada nawierzchnię z klinkieru drogowego oraz nawierzchnię bitumiczną w złym stanie technicznym. Nawierzchnia drogi jest niejednorodna, posiada widoczne uzupełnienia po naprawach i remontach cząstkowych oraz po budowie kanalizacji. Krawężniki betonowe są zniszczone z widocznymi ubytkami w swojej strukturze i odchyleniami od linii prostej. Zjazdy indywidualne w obrębie pasa drogowego nie posiadają jednolitej nawierzchni, miejscami są utwardzone prefabrykatami betonowymi a miejscami są to zjazdy o nawierzchni gruntowej. Istniejący chodnik z betonowej kostki brukowej jest zdeformowany z licznymi uszkodzeniami obrzeży chodnikowych oraz miejscami przerośnięty trawą. Stan projektowany Jezdnia DP 2973L W celu przebudowy DP 2973L na odcinku w km 0+069 – 0+447 (ul. Strażacka -ul. Czerwonego Krzyża) oraz odcinek (ul. Czerwonego Krzyża – „stary młyn”) projektuje się wykonanie nowej jezdni o nawierzchni bitumicznej oraz zatok postojowych, chodników i zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej. Układ projektowanych elementów jezdni, chodników, zatok i zjazdów został przedstawiony na Rys. 2 Plan sytuacyjny. Szczegóły konstrukcyjne oraz układ poszczególnych warstw przedstawiono na Rys. 4 Przekroje i szczegóły konstrukcyjne oraz na Rys. 6 Szczegóły konstrukcyjne. Przed przystąpieniem do robót bitumicznych należy wykonać roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni jezdni i chodników. W trakcie wykonywania robót rozbiórkowych klinkier drogowy oraz kostkę brukową należy rozbierać ręcznie, segregować, układać na paletach i wywozić w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Analogicznie należy postępować ze wszystkimi materiałami rozbiórkowymi nadającymi się do ponownego wbudowania. Przed wykonaniem warstwy ścieralnej należy wykonać regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej. Wszystkie urządzenia infrastruktury podziemnej (włazy, zasuwy, hydranty itp.) występujące w nawierzchni z kostki brukowej należy obrobić kostką trapezową w kolorze nawierzchni w sposób przedstawiony na Rys. 6 Szczegóły konstrukcyjne. Zatoki postojowe W celu poprawienia możliwości parkowania pojazdów zaprojektowano zatoki postojowe usytuowane równolegle do osi jezdni ul. Dąbrowskiego zgodnie z Rys. 2. Plan sytuacyjny. Nawierzchnię zatok postojowych należy wykonać z kostki brukowej betonowej typu Holland gr. 8cm w kolorze szarym. Układ betonowej kostki brukowej na zatokach postojowych prostopadły do osi jezdni zgodnie z Rys. 6 Szczegóły konstrukcyjne. Chodnik Projektuje się wykonanie obustronnego chodnika na całej długości przebudowywanej DP 2973L zgodnie z lokalizacją pokazaną na Rys. 2. Plan sytuacyjny. Chodniki należy wykonać z kostki brukowej gr. 6cm typu Holland z fazą w kolorze oliwkowym. Układ betonowej kostki brukowej na chodnikach prostopadły do ruchu pieszego. Przed każdym przejściem dla pieszych należy ułożyć po obu stronach przejścia 2 rzędy płyt chodnikowych z wybrzuszeniem o wym. 40x40x6 koloru żółtego na całą szerokość przejścia. Wszystkie włazy kanałowe, zasuwy oraz inne napotkane urządzenia uzbrojenia podziemnego należy obrobić kostką trapezową w kolorze nawierzchni w jakiej występuje napotkane urządzenie zgodnie z rozwiązaniem przedstawionym na Rys. 6 Szczegóły konstrukcyjne. Zjazdy Projektuje się przebudowę wszystkich zjazdów z DP 2973L zgodnie z Rys. 2 Plan sytuacyjny. Nawierzchnie zjazdów należy wykonać z kostki brukowej gr. 8cm typu Holland z fazą w kolorze grafitowym. Szerokość zjazdów zgodnie z Rys. 2 Plan sytuacyjny dostosowana do szerokości bram wjazdowych na posesje, długość zjazdów od krawędzi jezdni DP 2973L do bram wjazdowych na posesje. Układ betonowej kostki brukowej na zjazdach prostopadły do ruchu samochodowego. Parametry techniczne projektowanej DP 2973L Konstrukcja nawierzchni jezdni DP 2973L - przekrój uliczny, - jezdnia – szer. 6,00m + poszerzenia na łukach - spadek poprzeczny jezdni – 2% - w-wa ścieralna z SMA 11S – gr. 4cm - w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W – gr. 6cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 20cm (na poszerzeniach) - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 8cm (wyrównanie istniejącej podbudowy) - krawężnik betonowy 15x30cm Konstrukcja zatoki postojowej - kostka brukowa betonowa z fazą - gr. 8cm (kolor szary) - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 20cm - krawężnik betonowy 15x30cm Konstrukcja chodnika - kostka brukowa betonowa z fazą – gr. 6cm (kolor oliwkowy) - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 15cm - obrzeże betonowe jednofazowe 8x30cm Konstrukcja zjazdów indywidualnych - kostka brukowa betonowa z fazą – gr. 8cm (kolor grafitowy) - podsypka cementowo-piaskowa – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 20cm - obrzeże betonowe jednofazowe 8x30cm Odwodnienie Projektuje się odwodnienie powierzchniowe jezdni poprzez spadki podłużne i poprzeczne do wpustów kanalizacji deszczowej. W związku z zmianą szerokości jezdni należy dokonać przebudowy wpustów deszczowych oraz wykonać nowe wpusty zgodnie z lokalizacją pokazaną na Rys. 2 Plan sytuacyjny. Na odcinku w km 0+336,41 – 0+384,67 zaprojektowano rów umocniony płytami ażurowymi, przechodzący w rów kryty łączący się poprzez studnię rewizyjną z istniejącym przepustem pod drogą. Na połączeniu rowu krytego z przepustem należy zamontować studnię rewizyjną Dn 1200. Istniejący przepust należy udrożnić na całej jego długości. Wylot przepustu należy umocnić kamieniem narzutowym (otoczaki) zatopionym w betonie C16/20. Uwagi. Wszystkie materiały użyte do wykonania w/w zadania powinny posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. 1. Ręczne roboty rozbiórkowe nawierzchni klinkierowej jezdni i nawierzchni z kostki betonowej i płyt betonowych wraz z oczyszczeniem, „paletowaniem” i transportem wykona w koordynacji z kierownikiem budowy Miejska Służba Drogowa. 2. Wykonawca przy organizacji robót uwzględni konieczność: • zapewnienia w trakcie trwania robót budowlanych ciągłego dojazdu i wyjazdu dla przyległych do ulicy Dąbrowskiego posesji, a w szczególności do obiektów handlowych, siedziby Komendy Powiatowej Straży Pożarnej oraz Stacji Powiatowego Inspektora Sanitarnego, • szczególnego zabezpieczenia terenu budowy (wygrodzenia), organizacji robót i organizacji ruchu w celu umożliwienia handlu w dzień targowy tj. każdy czwartek w godz. od 5 00 do 13 00. 3. Urządzenie zieleni do granicy istniejącego pasa drogowego. 4. Wykonawca dokonując korekty wysokościowej istniejących i projektowanych włazów żeliwnych na studzienkach kanalizacji deszczowej lub sanitarnej, zlokalizowanych w obrębie jezdni lub utwardzonych poboczy (zjazdy, chodniki, zatoki postojowe) dokona na swój koszt ich wymiany na nowe włazy żeliwne typ ciężki z wkładką betonową. „Stare” włazy do protokólarnego przekazania MSD Biłgoraj. 5. Zamawiający dopuszcza na etapie realizacji korekty lokalizacji i geometrii zjazdów po wcześniejszym uzgodnieniu Zamawiającego z właścicielem posesji, inspektorem nadzoru, projektantem i Inwestorem. 6. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym sposób docinania kostki na chodnikach i zjazdach. Obróbka studni, zaworów i pokryw urządzeń podziemnych kostką trapezową. 7. Nadmiar gruntu wynikający z bilansu robót ziemnych, wszystkie materiały pochodzące z rozbiórki takie jak kostka betonowa, krawężniki, obrzeża, materiał pochodzący z frezowania nawierzchni asfaltowej (destrukt) oraz pozostałe niewymienione wyżej materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca uwzględni w ofercie koszt ułożenia na palecie kostki betonowej z rozbiórki (palety dostarczy Zamawiający). Ww. materiały Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 3 km. 8. Wszystkie prace przebiegające w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót, przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. Przy realizacji zadania Wykonawca powinien respektować wszystkie wymagania określone w warunkach technicznych wydanych przez właścicieli urządzeń infrastruktury, opiniach, uzgodnieniach. 9. Wybrany wykonawca w przypadku zaistnienia potrzeby wyrażonej przez Zamawiającego, udostępni pas drogowy innemu podmiotowi (PGK, PGE, PGNIG, ORANGE itd.) w celu zrealizowania ewentualnej przebudowy, napraw przez zarządcę sieci istniejącego uzbrojenia podziemnego lun naziemnego w obrębie pasa drogowego a nie objętego przedmiotowym projektem. 10. Drewno tj. pnie, gałęzie, karpiny pozyskane z wycinki drzew i krzewów Wykonawca zutylizuje we własnym zakresie. 11. Wykonawca uwzględni w ofercie koszt:  opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zatwierdzeniem w Starostwie Powiatowym. Wymogi dotyczące zatrudnienia: Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 1. Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem całego zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. 2. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: a) Czynności związane z pracami brukarskimi. b) Czynności związane z pracami polegającymi na wykonaniu nawierzchni bitumicznych. Wymagane warunki gwarancji na wykonane roboty i wbudowane urządzenia: Okres gwarancji – min. 5 lat od daty odbioru końcowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: - 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na konto bankowe Zamawiającego, prowadzone w Banku PKO BP O/Biłgoraj, Nr konta bankowego 72 1020 5385 0000 9202 0004 2549 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, ze zm.). Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – Przebudowa – ul. Dąbrowskiego w Biłgoraju.” 4 W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3 ppkt 2)-5) SIWZ muszą zawierać określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 5 PZP. Kserokopię dokumentów potwierdzających wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy. 5 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6 Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 12 7 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesienie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 oświadczenia o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach