Przetargi.pl
Przebudowa targowiska przy ul. Dąbskiej w Uniejowie - Etap I

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2019-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99-210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa targowiska przy ul. Dąbskiej w Uniejowie - Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Zamówienie obejmuje przebudowę istniejącego targowiska w Uniejowie o nawierzchni z destruktu pofrezowego, z wydzieleniem utwardzonych miejsc handlowych, chodnikami oraz miejscami postojowymi i drogami manewrowymi. 3.2. Zakres inwestycji obejmuje między innymi następujące roboty: 3.2.1. wykonanie robót ziemnych: wykonanie nasypów, wykopów oraz korytowania w niezbędnym zakresie, 3.2.2. ułożenie krawężników, oporników i obrzeży betonowych oraz nawierzchni z kostki betonowej, 3.2.3. wykonanie 3 zjazdów, 3.2.4. ustawienie i montaż kontenera sanitarnego wraz z przyłączami do sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, energetycznej, 3.2.5. ustawienie wiat śmietnikowych, 3.2.6. wykonanie oświetlenia terenu, tj. 4 słupów z zasilaniem z sieci energetycznej, 3.2.7. wykonanie trawników i zieleńców. 3.2.8. Wykonanie ogrodzenia terenu, montaż furtek i bram ogrodzeniowych. 3.3. Szczegółowy opis robót zawierają: dokumentacja projektowa, pomocniczy przedmiar robót, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, które stanowią załącznik do niniejszej SIWZ. 3.4. Działka, na której urządzone jest targowisko oznaczona jest w ewidencji gruntów i budynków nr 33/12 i 33/14, obręb 1 miasto – Uniejów, gmina Uniejów. Jest to teren niezabudowany. Wyjątek stanowią przenośne altany handlowe, które w ramach niniejszego zamówienia należy przetransportować w miejsca wskazane przez Zamawiającego, tj. do: 3.4.1. Brzozówki szt. 2 – orientacyjna ilość km 15, 3.4.2. Czepowa szt. 1 – orientacyjna ilość km 7, 3.4.3. Zaborowa szt. 1 – orientacyjna ilość km 10, 3.4.4. Wielenina Kolonii szt. 1 – orientacyjna ilość km 7, 3.4.5. Kuczek szt. 1 – orientacyjna ilość km 6, 3.4.6. Skotnik szt. 1 – orientacyjna ilość km 6, 3.4.7. Gór szt. 1 – orientacyjna ilość km 10, 3.4.8. Pęgowa szt. 1 – orientacyjna ilość km 12, 3.4.9. Hipolitowa szt.1 – orientacyjna ilość km 8, 3.4.10. Lekaszyna szt. 1 – orientacyjna ilość km 15, 3.4.11. Rożniatowa szt. 1 – orientacyjna ilość km 9, 3.4.12. Rożniatowa Kolonii szt. 2 – orientacyjna ilość km 11, 3.4.13. Kozanek Wielkich szt. 1 – orientacyjna ilość km 12, 3.4.14. Dąbrowy szt. 1 – orientacyjna ilość km 8, 3.4.15. Brzezin szt. 1 – orientacyjna ilość km 3, 3.4.16. Uniejów, ul. Arcybiskupa Jakuba Świnki szt. 2 – orientacyjna ilość km 1,5. Zamawiający informuje, że jedna altana ma szerokość 708 cm, wysokość 453 cm + ozdobna drewniana iglica wysokości 48 cm, ciężar ok. 3 tony. Altany muszą być przewiezione w całości, zabezpieczone przed możliwym uszkodzeniem podczas transportu oraz ustawione na blokach betonowych lub odpowiednio równej nawierzchni odizolowanej od podłoża gruntowego we wskazanym miejscu. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju powstałe uszkodzenia, a w przypadku ich powstania do ich usunięcia na własny koszt. 3.5. Przedmiotowa nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do drogi wojewódzkiej Nr 473 na odc. ul. Dąbskiej w Uniejowie oraz do drogi powiatowej Nr 3741E ul. Wiśniowej w Uniejowie. W ramach zamówienia należy wykonać zjazdy na ww. drogi, tj. 2 na drogę wojewódzką i jeden na drogę powiatową. 3.6. W ramach przedmiotowego zamówienia należy utwardzić strefę handlu tj., stoiska handlowe oraz drogi manewrowe, chodniki i miejsca postojowe wewnątrz targowiska. Zamawiający wymaga, aby na:  jezdni manewrowej wykonać kostkę w kolorze szarym,  miejscach postojowych – szara, przy czym miejsca postojowe muszą być oddzielone od siebie kostką koloru grafitowego,  miejsca handlowe – kostka brukowa w kolorze piasek pustyni,  chodnik – kostka brukowa w kolorze grafit. Ponadto Zamawiający wymaga aby zjazdy były wykonane w kostce brukowej koloru czerwonego. 3.7. Cały teren targowiska należy ogrodzić panelowym ogrodzeniem. Na odcinku przylegającym do otaczających teren inwestycji dróg należy wykonać panele na podmurówce. Zamawiający wymaga ogrodzenia panelowego systemowego z trzema przetłoczeniami, z drutu 5 mm o oczkach 50x200 w ocynku ogniowym malowane proszkowo w kolorze RAL 6005. Panel ogrodzeniowy ma mieć wysokość 1730 mm i szerokość 2500 mm. Ogrodzenie ma być osadzone na słupkach stalowych w rozstawie 2,58 m mocowane w fundamencie betonowym [40x40x100cm]. Podmurówka pomiędzy słupkami przy drodze wojewódzkiej i drodze powiatowej ma zostać wykonana z płyty pełnej prefabrykowanej o wysokości 250 mm, szerokości dostosowanej do rozstawu słupków. Furtka ogrodzeniowa winna być ocynkowana i malowana proszkowo na kolor zielony RAL 6005. Rama wykonana z profilu zamkniętego 40x40x3 wypełniona panelem ogrodzeniowym o grubości 5 mm i oczkach 50 x 200mm. Furtka ma mieć szerokość 110x173 cm. Słupki furtki wykonane z profilu 80x80x3. Stopa fundamentowa betonowa 40x40x100cm z betonu B-20. Furtka winna mieć klamkę nierdzewną, zamknięcie na zamek, 3 komplety kluczy. Brama ma być otwierana automatycznie przesuwna wykonana z kształtownika 60x40mm + poprzeczka 60x40mm + belka dolna 60x60mm + szyna jezdna 80mm, w ocynku ogniowym, wypełnionego panelem ogrodzeniowym z siatki w ocynku ogniowym malowane proszkowo kolorze zielonym RAL 6005. Średnica drutów poziomych i pionowych 5 mm. Wielkość oczek: 50 x 200 mm. Brama o wymiarach 600x173 cm. Słupki bramowe wykonane z profilu 80x80x3 mocowane w fundamencie betonowym [40x40x100cm]. Zamawiający wymaga zamontowania bram automatycznych przesuwanych z siłownikiem. Sterowanie za pomocą pilota z możliwością obsługi bezpośrednio z bramy. Wykonanie zasilania bram leży w gestii Wykonawcy. 3.8. Na terenie targowiska należy ustawić kontener sanitarny wraz z przyłączeniem do sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i energetycznej. Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania dokumentacji projektowej przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej. W okresie do dnia 01.09.2019r. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przekazania Zamawiającemu zaakceptowanego projektu przyłączy przez instytucje, których zgoda jest wymagana. 3.9. W sąsiedztwie kontenera sanitarnego oraz w części północno - zachodniej terenu inwestycji należy ustawić wiaty śmietnikowe oparte o system modułowy. Wiata śmietnikowa powinna mieć wymiary 482x324 cm i wykonana w kolorze RAL 8016. Konstrukcja wykonana ze stali, ocynkowanej ogniowo i proszkowo malowanej. Zadaszenie wykonane z blachy głęboko tłoczonej trapezowej ocynkowanej, grubości 0,5 mm. Wypełnienie boczne z paneli, z blachy ocynkowanej malowane proszkowo w kolorze RAL 7016. Drzwi do wyciągania kubłów o poj. 1100 l - 1 szt.. Zamknięcie na zamek, klamka nierdzewna, 3 komplety kluczy. Dach wiaty osłonięty otokiem, w którym zainstalowany jest system odprowadzania wody. Rynna odprowadzająca wodę z dachu: rynny stalowe, ocynkowane, powlekane obustronnie poliuretanem (70µm) w kolorze RAL 8016. Wiata na słupach 80/80/2. Montaż wiaty poprzez wbetonowanie słupów. 3.10. W ramach zamówienia należy wykonać tablice pod regulamin targowiska. Rozmiar tablicy pod regulamin targowiska 140 cm x 200 cm. Tablice pod regulamin targowiska mają być jednostronne, wykonane z blachy ocynkowanej, zabezpieczone laminatem UV, osadzone w profilach aluminiowych, trwale mocowane na dwóch słupkach. Części aluminiowe malowane proszkowo. Ponadto Zamawiający załącza projekt regulaminu targowiska. 3.11. Zamawiający informuje, iż nie realizuje na tym etapie budowy zadaszenia targowiska i montażu lamp fotowoltaicznych, które ujęte są w projekcie budowlanym. 3.12. Zamawiający wymaga aby w okresie od 28.10.2019r. do 4.11.2019r. teren targowiska został uporządkowany, odpowiednio zabezpieczony przed dostępem osób nieupoważnionych i był dostępny jako parking. W tym czasie zabrania się prowadzenia jakichkolwiek robót budowlanych. 3.13. Zamawiający informuje, iż zobowiązuje się do przeniesienia obecnie funkcjonującego targowiska do dnia 31.08.2019r. W związku z powyższym do robót budowlanych można będzie przystąpić 1.09.2019r. Uwaga! 3.14. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.15. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.16. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.17. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.18. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w pomocniczym przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, tj. między innymi wykonanie wymaganych badań i sprawdzeń, wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy, wykonanie dla potrzeb budowy przyłączeń do mediów i ponoszenie kosztów ich zużycia, koszty opracowania i zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu a także wykonanie prac porządkowych terenu w rejonie realizacji robót. 3.19. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą zarejestrowaną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.20. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.21. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.22. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.23. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.24. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. Wyroby budowlane muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie. 3.25. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.26. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.27. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.28. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów i urządzeń wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Nie wykazanie materiałów i urządzeń równoważnych traktowane będzie, jako deklaracja zastosowania materiałów i urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej. 3.29. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.30. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 3.31. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.32. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.32.1. dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.32.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.32.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.32.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.32.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 3.32.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, bhp, 3.32.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.32.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.32.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.32.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 3.32.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. 9.2. Zamawiający ustala wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 20 000,00 zł. (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100). 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 9.3.1. pieniądzu, 9.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 9.3.3. gwarancjach bankowych, 9.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 9.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 9.4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : Nr 18 8557 0009 2005 0200 0130 0026 z dopiskiem „Przetarg nieograniczony Przebudowa targowiska przy ul. Dąbskiej w Uniejowie – etap I” nr sprawy: ZP.271.6.2019. w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. 9.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 9.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 9.7. Wadium w pozostałych akceptowanych formach (oryginał) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: „Wadium – przetarg nieograniczony na wykonanie zadania „Przebudowa targowiska przy ul. Dąbskiej w Uniejowie” – Etap I” nie otwierać przed 14 marca 2019r. godz. 13.30. 9.8. Kserokopię dowodu wpłaty / wniesienia wadium proponuje się dołączyć do oferty. 9.9. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, stanowiący formę wniesienia wadium, winien spełniać co najmniej następujące wymogi: 9.9.1. ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów; 9.9.2. określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ); 9.9.3. określać termin ważności (wynikający z SIWZ); 9.9.4. być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. 9.10. Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.11. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt 9.1. – 9.10. oferta zostanie odrzucona. 9.12. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium, tj. adres banku, numer konta, itp. 9.13. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Wykaz oświadczeń w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania 7.1.1. Wykonawca obowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 7.1.1.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 7.1.1.2. oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 7.2. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą. 7.2.1. Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę wraz z: 7.2.1.1. Pełnomocnictwem do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; jeżeli dotyczy 7.2.1.2. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS które mogą być poświadczone przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. poz. 570 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7.2.1.3. Dowód wniesienia wadium. 7.2.1.4. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.3. W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy, lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 7.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7.6. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 7.7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7.7.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.7.2. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 7.7.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7.7.4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7.7.5. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach