Przetargi.pl
PRZEBUDOWA, ROZBUDOWA WARSZTATÓW SZKOLNYCH PRZY ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. G. STANISŁAWA MACZKA W KORONOWIE

Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-066 Bydgoszcz, Konarskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 525 835 422 , fax. 525 835 452
  • Data zamieszczenia: 2017-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy
    Konarskiego 1-3
    85-066 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 525 835 422, fax. 525 835 452
    REGON: 092356219
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA, ROZBUDOWA WARSZTATÓW SZKOLNYCH PRZY ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. G. STANISŁAWA MACZKA W KORONOWIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudowa i rozbudowa warsztatów szkolnych przy Zespole Szkół Zawodowych im. Gen. Stanisława Maczka w Koronowie przy ul. Dworcowej 53 w Koronowie, gmina Koronowo na działce nr 642. 2) Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do SIWZ. 3) Zakres zmówienia obejmuje: a) w ramach rozbudowy: rozbudowa budynku o powierzchnię 89,96m2, w wyniku której powiększy się powierzchnia istniejącej pracowni obróbki ręcznej oraz powstanie nowa pracownia programowania i obsługi obrabiarek CNC, wykonanie schodów zewnętrznych przy projektowanym wejściu do budynku warsztatów szkolnych. b) w ramach przebudowy: przebudowa pracowni obsługi silników samochodowych (pom. nr 1.01 wg INW.) obejmująca wyminę drzwi zewnętrznych na bramę segmentową z powiększeniem otworu do 2,50m x 2,50m, wymiana istniejącego okna z powiększeniem wymiaru do 2,10m x 2,50m, wymianę istniejącego okna na ściankę z pustaków szklanych, zamurowanie otworu drzwiowego do pomieszczenia nr 1.04 wg INW., wykonanie otworu drzwiowego do projektowanego pom. nr 1.03, przebudowa pracowni obsługi silników samochodowych (pom. nr 1.02 wg INW.) obejmująca wydzielenie pomieszczeń o nr 1.03 oraz 1.04, wykucia otworu drzwiowego do pom. nr 1.05 wg INW., zamurowaniu otworów drzwiowych do pom. nr. 1.04 i 1.05 wg INW., wymianę istniejących okien na ściankę z pustaków szklanych, wymianę drzwi do pomieszczenia 1.03 wg INW. z dostosowaniem otworu, montaż naświetli dachowych, połączenie pomieszczeń nr 1.03 i 1.04 wg INW. z projektowaną pracownią programowania i obsługi obrabiarek CNC (pom. nr 1.23), przebudowa pracowni diagnostyki i naprawy samochodów (pom. nr 1.05 wg INW.) obejmująca wymianę istniejącej bramy zewnętrznej na bramę segmentową z drzwiami wraz z dostosowaniem otworu w ścianie przez rozbiórkę części ściany, wykonanie słupów żelbetowych i podciągu stalowego, zmianę lokalizacji i wymiarów kanału, zmianę lokalizacji urządzeń diagnostyki pojazdów, montaż naświetli dachowych, połączenie pomieszczeń nr 1.07 i 1.08 wg INW. poprzez wykonanie otworu drzwiowego o wymiarach 1,05m x 2,00m, przebudowa pracowni obróbki mechanicznej (pom. nr 1.10 wg INW.) obejmująca wymianę witryn wewnętrznych na witryny o wym. 1,60m x 0,80m z częściowym podmurowaniem otworów, demontaż drzwi, wykonanie otworu drzwiowego o wym. 2,07m x 2,87m między pomieszczeniem 1.10 a 1.14 wg INW., montaż naświetli dachowych, przebudowa pracowni obróbki ręcznej (pom. nr 1.14 wg INW.) obejmująca wydzielenie pomieszczenia sali audio-wizualnej (pom. nr 1.17), korytarza (pom. nr 1.18) oraz komunikacji do pracowni obróbki mechanicznej, rozbiórkę schodów wewnętrznych, rozbiórkę ściany zewnętrznej w celu połączenia z projektowaną rozbudową wraz z wykonaniem słupów żelbetowych i podciągów stalowych, montaż naświetli dachowych, przebudowa pomieszczenia techniczno-gospodarczego (pom. nr 1.12 wg INW.) obejmująca wydzielenia szatni damskiej (pom. nr 1.15) oraz umywalni damskiej (pom. nr 1.16), zamurowanie otworu okiennego, wymiana drzwi i powiększenie otworu drzwiowego na korytarz, przebudowa pomieszczenia jadalni (pom. nr 1.11 wg INW.) obejmująca wydzielenie pomieszczenia szatni męskiej (pom. nr 1.10), umywalni męskiej (pom. nr 1.11), ustępu (pom. nr 1.12), toalety męskiej (pom. nr.1.13) oraz toalety damskiej oraz dla osób niepełnosprawnych (pom. nr 1.14), zamurowanie otworów okiennych, wykucie otworów drzwiowych, zamurowanie otworów okiennych w pomieszczeniach nr 1.15, 1.16 oraz 1.17 wg INW., wymiana drzwi wewnętrznych z dostosowaniem otworu, montaż naświetli dachowych, przebudowa instalacji c.o. przebudowa instalacji elektrycznej, przebudowa instalacji wod-kan, przebudowa instalacji monitoringu, przebudowa instalacji wentylacji mechanicznej, przebudowa schodów zewnętrznych do portierni. c) w ramach robót towarzyszących: docieplenie ścian zewnętrznych i ścian fundamentowych, docieplenie stropodachów wentylowanych granulatem z wełny mineralnej, docieplenie stropodachu niewentylowanego styropapą wraz z wykonaniem nowego pokrycia na tej części dachu, wymianę daszków żelbetowych na daszki z poliwęglanu, wymiana obróbek blacharskich, wykonanie opaski grysowej wokół budynku. roboty wykończeniowe wewnątrz budynku. dostawa i montaż budek dla ptaków - zgodnie z decyzją RDOŚ 4) Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej w obiekcie w celu weryfikacji niezbędnych danych do przygotowania rzetelnej oferty. Na wniosek zainteresowanych Wykonawców Zamawiający wyznaczy termin przeprowadzenia wizji lokalnej, a o wyznaczonym terminie poinformuje niezwłocznie zainteresowanych Wykonawców oraz zamieści stosowaną informację na stronie internetowej. 5) Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane na terenie Zespół Szkół w okresie trwania roku szkolnego. Należy wziąć ten fakt pod uwagę podczas planowania i organizacji robót, tak aby nie zakłócić normalnego funkcjonowania szkoły i wykonać roboty w terminie umownym. 6) Wykonawca zachowa szczególną ostrożność przy organizacji placu budowy, jak i w trakcie wykonywania prac, mając na uwadze bezpośrednie sąsiedztwo obiektu z innym, w którym przebywa młodzież. 7) Wykonawca zapewni kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia i doświadczenie gwarantujące należyte wykonanie przedmiotu zamówienia. 8) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (j.t. Dz. U. 2016 r. poz. 1987 z późn.zm.) w tym: a) przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie oraz ponosi koszty z tego tytułu, b) Wykonawca wykaże Zamawiającemu miejsce składowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/w ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. 9) Wszystkie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia muszą posiadać parametry techniczne jakie wskazano w materiałach do przetargu lub równoważne jakościowo. Wszystkie dostarczone i użyte przez Wykonawcę materiały muszą być fabrycznie nowe, wcześniej nieużywane. 10) Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5) powinny one odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. 2016, poz. 1570 z późn. zm.). 11) Materiały z rozbiórek, możliwe do ponownego wbudowania (jak np. kaloryfery itp.), pozostają własnością Zamawiającego. 12) Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp – Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby spełnione zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego, w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy. 13) Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2017 r. po. 1666, z późn. zm.): Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową. Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje z tytułu nie spełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy. 14) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji, liczonej od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, zgodnie z okresem gwarancji podanym w złożonej ofercie na wykonane: a) roboty budowlane; b) roboty instalacyjne (w tym zamontowane urządzenia) - wraz z serwisowaniem; 15) Wykonawca przygotuje i przekaże Użytkownikowi szczegółową i skróconą instrukcję obsługi urządzeń w języku polskim. 16) SERWIS i NAPRAWY GWARANCYJNE a) Zapisy niniejszego punktu dotyczą serwisowania i ewentualnych napraw w okresie udzielonej gwarancji: instalacji wentylacyjnej i zamontowanych urządzeń . b) Wykonawca w okresie objętym gwarancją w ramach świadczonego serwisu gwarancyjnego wykonywać będzie nieodpłatnie wszelkie niezbędne dla zachowania uprawnień gwarancyjnych czynności przewidziane przez producenta w tym: coroczne przeglądy okresowe, konserwacje itp. oraz wymianę materiałów eksploatacyjnych (np. filtry). c) Wykonawca w okresie gwarancji zapewni bezpłatny serwis i dojazd serwisanta do siedziby Użytkownika. d) Ewentualne niezbędne naprawy gwarancyjne będą dokonywane przez upoważnionych specjalistów Wykonawcy. Wszystkie koszty naprawy obciążają Wykonawcę. e) Wszystkie użyte przez Wykonawcę materiały muszą być fabrycznie nowe, wcześniej nieużywane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 11.000,00 zł. przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu, należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, w Banku PKO BP o numerze 05 1020 1462 0000 7502 0317 1139 z adnotacją określającą nazwę zadania na które jest wnoszone wadium „WADIUM Przebudowa, rozbudowa warsztatów szkolnych przy Zespole Szkół Zawodowych im. G. Stanisława Maczka w Koronowie” 3. Dowód wniesienia wadium. Zaleca się dołączyć do oferty potwierdzenie przelewu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego - w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 4. Potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy – należy dołączyć do oferty w formie oryginału. 5. Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, na zasadach i w trybie określonym w art. 46 ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Treść zobowiązania powinna potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem udostępniającym swoje zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. Zobowiązanie musi zostać złożone w oryginale. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, w ust. 2 pkt. 3 SIWZ 1) ppkt. a, b i d - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt. 1 ppkt. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 4 pkt. 1 ppkt. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach