Przetargi.pl
Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II.

Zarząd Powiatu Olsztyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 10-516 Olsztyn, Plac Bema 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5210500 , fax. 089 5210501
  • Data zamieszczenia: 2010-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego
    Plac Bema 5 5
    10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5210500, fax. 089 5210501
    REGON: 51074266900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-olsztynski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj usług architektonicznych, inżynieryjnych, konserwatorskich i archeologicznych oraz robót budowlanych i konserwatorskich obejmujących: wykonanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, uzyskanie pozwolenia na budowę i pozwoleń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz wykonanie na podstawie tej dokumentacji robót budowlano-konserwatorskich w zakresie remontu i przebudowy części kompleksu zamkowego zlokalizowanego w Olsztynku przy ul. Zamkowej 6, w którym mieści się Zespół Szkół. Do udzielenia niniejszego zamówienia stosuje się przepisy dotyczące robót budowlanych, ponieważ ich wartościowy udział w zamówieniu jest największy. Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje: 1)Etap I- etap badawczy, faza projektowa: a)uzyskanie pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie badań konserwatorskich, architektonicznych, archeologicznych oraz innych badań prowadzących do naruszenia substancji zabytkowej zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi dla inwestycji z dnia 30.09.2009r; b)wykonanie badań konserwatorskich, architektonicznych, archeologicznych i ekspertyz konstrukcyjnych określonych w wytycznych konserwatorskich dla inwestycji z dnia 30.09.2009r. oraz pozwoleniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; c)sporządzenie inwentaryzacji stanu istniejącego obiektów objętych niniejszym zamówieniem; d)sporządzenie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych, prac konserwatorskich oraz wszelkich innych prac składających się na remont obiektów objętych zamówieniem, tj. dokumentacji określających stan wyjściowy obiektów i precyzujących ich wartość zabytkową określonych w w/w wytycznych oraz dokumentacji opracowanych na ich podstawie, czyli programu prac konserwatorskich oraz kompletnego projektu budowlanego zawierającego opracowania w zakresie wszystkich branży niezbędnych do uzyskania pozwolenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zakresem opisanym w SIWZ, z uwzględnieniem wytycznych konserwatorskich z dnia 30.09.2009r. oraz wytycznych Programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania: Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II w sposób zgodny z ustaleniami określonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego; e)w projekcie budowlanym należy uwzględnić rozmieszczenie i montaż wyposażenia w zaprojektowanych pomieszczeniach zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 3.5 Programu funkcjonalno-użytkowego oraz w uzgodnieniu z użytkownikiem obiektów (Dyrektor ZSZ Olsztynek). Zakup i dostawa wyposażenia będzie należeć do Zamawiającego. Przy projektowaniu instalacji gazowej jej przebieg należy skonsultować z Użytkownikiem (Dyrektor ZSZ Olsztynek); f)w projekcie budowlanym należy uwzględnić wykonanie i zainstalowanie na czas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich wolnostojącej tablicy informującej o dofinansowaniu inwestycji ze środków UE oraz, po zakończeniu robót budowlanych, 2 wolnostojących tablic pamiątkowych zainstalowanych przy budynku. Koszt wykonania i instalacji tablic poniesie Zamawiający; g)opracowanie projektów wykonawczych, szczegółowych kosztorysów ofertowych z wykazem RMS zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz informacji BIOZ, specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, projektu organizacji terenu budowy uwzględniającego wszystkie niezbędne elementy zagospodarowania placu budowy, ewentualnych opinii technicznych, ekspertyz i badań technicznych; h)aktualizacja mapy do celów projektowych, uzyskanie wymaganych warunków technicznych, opinii, uzgodnień i pozwoleń przy współudziale Zamawiającego; i)sporządzenie wszelkich innych ekspertyz i opracowań, których potrzeba ujawni się w trakcie prac projektowych i realizacji; j)przedłożenie opracowanej dokumentacji, w tym: określającej stan wyjściowy obiektów, programu prac konserwatorskich, projektu budowlanego, projektów wykonawczych wszystkich branż uszczegóławiających projekt budowlany, kosztorysów ofertowych wraz z zestawieniem cen materiałów i opracowań towarzyszących: -Inżynierowi Kontraktu do sprawdzenia, wskazania ewentualnych zmian lub uzupełnień i akceptacji w imieniu Zamawiającego, -Zamawiającemu do zatwierdzenia - ostatecznej wersji dokumentacji projektowej, zaakceptowanej przez Inżyniera Kontraktu; k)uzyskanie pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych, prac konserwatorskich oraz wszelkich innych prac składających się na remont obiektów objętych projektem/zmiany decyzji przy współpracy z Inżynierem Kontraktu oraz Zamawiającym; l)uzyskanie pozwolenia na budowę przy współpracy z Inżynierem Kontraktu oraz Zamawiającym. 2)Etap II- faza wykonania robót budowlanych: a)sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Planu BIOZ), dokonywanie przy udziale lub z upoważnienia Zamawiającego niezbędnych zawiadomień i zgłoszeń; b)protokolarne przekazanie Wykonawcy przez Zamawiającego przy udziale Inżyniera Kontraktu terenu budowy; c)wykonanie robót budowlanych, prac konserwatorskich, badań archeologicznych oraz innych niezbędnych do prawidłowego wykonania niniejszego zamówienia na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej i konserwatorskiej; zgodnie z pozwoleniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniem budowlanym, oraz podpisaną umową między Zamawiającym a Wykonawcą, Harmonogramem rzeczowo-finansowym robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i SIWZ; d)wykonanie robót pomocniczych, przygotowawczych i porządkowych oraz naprawa ewentualnych uszkodzeń; e)zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż oraz nadzoru autorskiego projektantów przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane; f)zapewnienie i prowadzenie obsługi konserwatorskiej, archeologicznej i geodezyjnej terenu budowy; g)wykonanie (lub wymiana) instalacji niezbędnych do użytkowania pomieszczeń (zgodnie z dokumentacją projektową uwzględniającą wytyczne Programu funkcjonalno-użytkowego pkt 3.4); należy uwzględnić zaprojektowany system odzyskiwania wody deszczowej na cele gospodarcze, monitoringu oraz sygnalizacji pożaru z użyciem czujników dymowych, termicznych lub optycznych; h)prowadzenie dokumentacji budowy; i)montaż dostarczonych przez Zamawiającego maszyn, instalacji i wyposażenia szkoły w urządzenia i obiekty niezbędne do funkcjonowania placówki zgodnie z rozwiązaniami przewidzianymi w dokumentacji projektowej; j)wykonanie niezbędnych pomiarów, badań i sprawdzeń; k)zainstalowanie urządzeń, dokonanie rozruchu urządzeń i wyposażenia, przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji instalacji na etapie rozruchu; l)zagospodarowanie terenu należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową, która uwzględnia zawarte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym założenia oraz wytyczne Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dobór materiałów i szczegółowe rozwiązania projektowe wymagają każdorazowo zatwierdzenia przez Inwestora. Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu po wykonywanych pracach i co najmniej przywrócenia stanu pierwotnego; m)przeprowadzenie wymaganych prób i badań, opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla budynku oraz dokumentacji powykonawczej i geodezyjnych pomiarów powykonawczych. 3)Etap III - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie: a)przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, związanych z oddaniem obiektu do użytkowania i przekazanie ich Zamawiającemu; b)przygotowanie, opracowanie i przekazanie instrukcji obsługi i eksploatacji obiektu, instalacji i urządzeń związanych z obiektem i przekazanie ich Zamawiającemu; c)uzyskanie pozwolenia na użytkowanie przy współpracy z Inżynierem Kontraktu oraz Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych), w terminie do dnia 14 stycznia 2011r , do godz. 10.00. 2.Wadium może być wnoszone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007r., Nr 42, poz. 275 z poźn. zm.), przy czym: 1)wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno być wpłacone przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Olsztynie - Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie, nr konta 49 8857 0002 3001 0000 3900 0003. Na przelewie należy umieścić informację Wadium - przetarg na Przebudowę obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II. Wymagane dołączenie kopii wpłaty do oferty. 2)wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć odrębnie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Pl. Bema 5- Biuro Obsługi Interesanta (na parterze), w terminie do dnia 14 stycznia 2011r , do godz. 10.00, 3)w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania z ofertą. Jeżeli termin ważności wadium będzie krótszy, to taka oferta podlega odrzuceniu ze względu na nieskutecznie wniesione wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach