Przetargi.pl
„Przebudowa mostu JNI 30004496 w ciągu drogi powiatowej 1815 O Izbicko – Grodzisko w m. Grodzisko ul. Główna”

Powiat Strzelecki ogłasza przetarg

  • Adres: 47-100 Strzelce Opolskie, ul. Jordanowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4401700;4401755 , fax. 77 4401701
  • Data zamieszczenia: 2019-09-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Strzelecki
    ul. Jordanowska 2
    47-100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie
    tel. 77 4401700;4401755, fax. 77 4401701
    REGON: 53141265100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa mostu JNI 30004496 w ciągu drogi powiatowej 1815 O Izbicko – Grodzisko w m. Grodzisko ul. Główna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa mostu drogowego nr JNI 30004496 w ciągu drogi powiatowej 1815 O Izbicko - Grodzisko w miejscowości Grodzisko, w ciągu ul. Głównej. Most usytuowany jest na działce nr 1093. Na działce nr 963/1 zlokalizowany jest fragment koryta cieku przy obiekcie na którym przewiduje się odtworzenie umocnienia dna i skarp. 1.1. Opis stanu istniejącego. Przedmiotowy most usytuowany jest w ciągu drogi powiatowej na 1815 O, nad ciekiem Jędrynie w miejscowości Grodzisko. Obszar inwestycji stanowi mały most oraz fragment drogi na dojeździe do obiektu. Istniejący most wyniesiony jest ponad przyległy teren, a droga przebiega w niewielkim nasypie. Obiekt znajduje się w skosie wynoszącym 45°. Konstrukcję nośną mostu stanowi płyta żelbetowa oparta na masywnych podporach murowanych z kamienia. Obiekt jest konstrukcją jednoprzęsłową o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Na krawędziach płyty przęsła ukształtowano belki podporęczowe, w których zamocowano balustrady z okrągłych rur stalowych. Nawierzchnia jezdni na obiekcie bitumiczna. Szerokość jezdni na moście wynosi ~5 m, a szerokość obustronnych poboczy gruntowych po 0,5 m. Obiekt nie jest wyposażony w chodniki. Szerokość całkowita obiektu wynosi 6,3 m, a długość mierzona wraz ze skrzydłami 7,8 m. Wzdłuż drogi, od strony wody dolnej i wody górnej mostku, pod korytem cieku przebiegają sieci teletechniczne, natomiast od strony wody górnej zlokalizowane są słupy oświetleniowe. Teren przyległy do pasa drogowego w strefie obiektu pokryty jest roślinnością niską, natomiast większe drzewa usytuowane są w odległości większej niż 35 m od przyczółków mostu. Obiekt zlokalizowany jest na obszarze charakteryzującym się nieznaczną gęstością zaludnienia, najbliższe zabudowania mieszkalne, usytuowane są w odległości ok. 150 m i nie są objęte zasięgiem oddziaływania inwestycji. Działki sąsiadujące z pasem drogowym mają charakter użytków rolnych. Inwestycja ma charakter odtworzeniowy i nie zmienia w żaden sposób warunków użytkowania obiektów i terenu inwestycji oraz terenów przyległy, nie wprowadza również żadnych dodatkowych ograniczeń ich użytkowania. 1.2. Zakres przebudowy obejmuje: Przebudowa mostu polega na rozbiórce istniejącego obiektu i jego odbudowie, bez zmiany lokalizacji i o parametrach zgodnych z obowiązującym przepisami. Założono, że przebudowa mostu zostanie wykonana przy wyłączeniu obiektu z ruchu. Zakres prac obejmuje: • zabezpieczenie terenu pod mostem, w tym wód rzeki przed zanieczyszczeniem, • zabezpieczenie i przełożenie urządzeń i sieci obcych w pobliżu mostu, • rozbiórkę istniejącego mostu, • wykonanie żelbetowych fundamentów i ścian bocznych obiektu, • montaż konstrukcji stalowej z blachy falistej, • wykonanie zasypki gruntowej w obrębie konstrukcji stalowej z blachy falistej, • montaż elementów wyposażenie mostu, • odtworzenie nawierzchni drogowej na moście i dojazdach, • lokalne umocnienie dna potoku w obrębie mostu, • uporządkowanie terenu pod obiektem. 1.3. Rozwiązanie sytuacyjne i wysokościowe. Projektowane dowiązanie układu drogowego obejmuje odcinek o łącznej długości 57,55m (wraz z jezdnią na obiekcie mostowym). Na całej długości przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego. Przebudowywany odcinek drogi będzie posiadał przekrój jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu. Z uwagi na przebieg w łuku poziomym i krzywej przejściowej projektowany odcinek będzie posiadał zmienną szerokości jezdni w zakresie od 5,00m (stan istniejący) do 6,80 m (2x3,00 m + 2x0,40 m). Przyjęte poszerzenie wynika z zastosowania łuku poziomego o promieniu R=100,0 m. Szerokości korony drogi będzie się zmieniała w sposób płynny. Projektowana szerokość poboczy –1,00 m, utwardzone frezowiną, spadek poprzeczny 6-8%. Niweleta projektowanego odcinka została dostosowana do rozwiązania wysokościowego obiektu mostowego. Zaprojektowano odcinki proste o pochyleniu podłużnym 2,33 % oraz 2,54 %, łuki pionowe wklęsłe oraz wypukłe o promieniach R=600,0 m. Przyjęto pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne 4,0 % (na łuku poziomym) do dwustronnego 2,0% w miejscu dowiązania. 1.4. Parametry techniczne projektowanego mostu. • Konstrukcja z blach falistych (np. SB-4L) rozpiętości 3,91m • Szerokość całkowita obiektu 10,05m • Szerokość użytkowa obiektu 8,55m • Szerokość jezdni na obiekcie 6,80m • Szerokość chodnika na obiekcie 1,25m • Kąt skrzyżowania obiektu z przeszkodą 46 • Ukos krawędzi konstrukcji nośnej 55 • Długość obiektu (ścianek czołowych) 21,0m od DW; 18,19m od GW • Całkowita długość obiektu 24,50m • Światło poziome 3,91m • Światło pionowe ~1,49m 1.5. Konstrukcja mostu Most zaprojektowano jako wielopłaszczyznową konstrukcję stalową z blachy falistej np. SB-4L. Całkowita długość konstrukcji stalowej mostu wynosi 12,67 m. W projekcie przyjęto powłokę podatną wykonaną z fałdowanej blachy stalowej (min. granica plastyczności 355 MPa) o grubości t = 5,5 mm oraz długości fali a = 380 mm i jej wysokości f = 140 mm. Dobrana konstrukcja spełnia wymagania jak dla klasy A obciążenia taborem samochodowym wg PN-85/S-10030. Arkusze blach będą łączone śrubami sprężającymi klasy 8.8. W przekroju podłużnym most tworzy schemat ramy o dwóch promieniach krzywizny w narożu. Konstrukcję należy zabezpieczyć antykorozyjnie wg wymagań Producenta. Całość konstrukcji należy ułożyć na fundamencie żelbetowym za pośrednictwem kotew fundamentowych i ceownika montażowego. Ławy fundamentowe należy ustawić na podbudowie z chudego betonu. Z uwagi na występowanie w poziomie posadowienie glin piaszczystych o stopniu plastyczności IL=0,25, wrażliwych na zmiany wilgotności - prace fundamentowe należy prowadzić ze szczególną starannością, zgodnie z sztuką budowlaną i właściwymi normami. Krawędzie konstrukcji od czoła należy kotwić w konstrukcji ścian czołowych wg rozwiązania katalogowego Producenta. Dla dostosowania ukosu obiektu (46o) różni się od ukosu konstrukcji stalowej, ściany czołowe na wlocie i wylocie wykonstruowano ze wspornikami zmiennej szerokości. Obiekt zaprojektowano zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia MTiGM z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie na klasę A obciążenia taborem samochodowym wg PN-85/S-10030. Konstrukcja obiektu i jego architektura (forma, elewacja) są tożsame - wynikają bezpośrednio z rozwiązań funkcjonalnych i konstrukcyjno-materiałowych. Formę obiektu dostosowano do czynników komunikacyjnych, ukształtowania terenu i przekraczanej przeszkody oraz istniejącej konstrukcji nośnej. Powiązanie obiektu z nasypem ukształtowano w sposób przejrzysty przez „zatopienie” końców ścian czołowych w nasypie. Styk konstrukcji z terenem to płynne przejście architektonicznej formy w część nowego krajobrazu jakim jest nasyp drogi. 1.6. Nawierzchnie. Konstrukcja nawierzchni na obiekcie jest kontynuacją konstrukcji nawierzchni na dojazdach: • Warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związana cementem C3/4 o grubości 15 cm, • Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązana z kruszywem C90/3 0-31,5 mm o grubości 20 cm, • Warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC22P o grubości 7 cm, • Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W o grubości 5 cm, • Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S o grubości 4 cm. Nawierzchnia na kapach w spadku poprzecznym 3,0% i 4,0%: • mieszanina żywic epoksydowych i poliuretanowych – 5 mm kapy użytkowe, 3 mm kapy nieużytkowe. 1.7. Zarurowanie rowów i reprofilacja terenu. W związku z koniecznością ograniczenia szerokości korpusu nasypu drogowego zaprojektowano zarurowanie odcinków rowów przydrożnych po zewnętrznej stronie łuku. Zaprojektowano przepusty z PEHD o średnicy 500 mm, a w miejscu załamania przepustu w planie projektuje się studnię DN1000. Przepust ułożony zostanie na ławie z kruszywa łamanego 0/31,5 o grubości 0,3 m i szerokości 0,85 m z podsypką piaskową gr. 10 cm. Czoła przepustów zostaną dopasowane do pochylenia skarp i umocnione kamieniem łamanym 15x15cm na betonie gr. 15 cm. Przewiduje się uporządkowanie i niwelację terenu w obrębie obiektu oraz reprofilację skarp do pochylenia 1:1,5. Teren na czole wylotu istniejącej kanalizacji deszczowej (od strony WD obiektu) i przed nim, po reprofilacji zostanie umocniony kamieniem łamanym 15x15cm na betonie gr. 15 cm. 1.8. Umocnienie koryta cieku Przewiduje się lokalne ubezpieczenie dna oraz skarp potoku w obrębie mostu, na długości ok 20 m (2 m na wlocie + 12 m pod mostem + 8 m na wylocie). Umocnienie stanowić będą płyty betonowe typu krata, zakończone palisadą z kołków śr. 10 cm wbitych na 1,5 m. Bezpośrednio przy ścianach czołowych obiektu i w obrębie wylotów zarurowąń rowów umocnienie stanowić będzie bruk kamienny 15 x 15 cm na betonie. 1.9. Przebudowa sieci teletechnicznej i zmiana lokalizacji słupa oświetleniowego W zawiązku z koniecznością zachowania wymaganych przepisami szerokości jezdni i poboczy zachodzi konieczność zmiany lokalizacji słupa oświetleniowego (własność Urzędu Miasta Strzelec Opolskich) znajdującego się przy obiekcie od strony WG i Grodziska. Od strony WD przebiega doziemna sieć teletechniczna Netia S.A kolidująca ze ścianką czołową mostu. Zakres prac obejmuje: roboty ziemne, demontaż linii napowietrznej, demontaż i montaż słupa oświetleniowego, montaż nowej linii napowietrznej, przełożenie kanalizacji teletechnicznej, pomiary. 1.10. Zakres robót. Zakres robót obejmuje m. in.: 1) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, 2) oznakowanie miejsca prowadzonych robót oraz jego utrzymanie, 3) wykonanie prac zgodnie z dokumentacją projektową, opracowaną przez Biuro Usług Projektowo – Budowlanych Maciej Boberski, ul. Rynek 10/6, 49-306 Brzeg, którą stanowi: - Projekt budowlano - wykonawczy – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót (SST) – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Opinia geotechniczna wraz z dokumentacją badań podłoża gruntowego – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Projekt stałej organizacji ruchu – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu KT.7121.263.2018.KS z dnia 24.01.2019 r., - decyzja pozwolenie wodno prawne WOŚ.6341.00101.2016 z dnia 29.12.2016 r., - decyzja nr 26/19 zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę znak spr. UA.6740.1.500.2018.AU z dnia 21.01.2019 r., 4) demontaż oznakowania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektów oraz SST. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 ust. 3 oraz art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy objęte umowną ceną kontraktową: • Obsługa geodezyjna wraz z naniesieniem inwestycji na mapy zasobu geodezyjnego Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich. • Organizacja placu budowy i zaplecza w zakresie kontraktowym i doprowadzenie zaplecza budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. • Zabezpieczenie placu budowy i robót wraz z ich ubezpieczeniem. Wykonawca zabezpieczy roboty, plac budowy oraz ciek wodny na odcinku objętym realizowanym zadaniem w okresie zimowej przerwy technologicznej i będzie ponosił odpowiedzialność za ich stan. • Ochrona dóbr i obiektów osób trzecich zlokalizowanych bezpośrednio wokół placu budowy. • Zabezpieczenie sieci i urządzeń w obrębie robót przed ich uszkodzeniem. • Zabezpieczenie zieleni nie podlegających wycince w obrębie robót. • Spełnienie obowiązków wykonawcy wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202), w tym w zakresie obowiązków kierownika budowy. • Opracowanie i zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych i wymaganych w tym zakresie zgód i uzgodnień. Opracowany projekt i przyjęte rozwiązania w zakresie organizacji ruchu winny być zgodne z projektem budowlanym i projektem wykonawczym oraz właściwą technologią wykonania robót. Wykonawca winien spełnić wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 784) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz nadzoru nad tym zarządzeniem. • Oznakowanie robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z jego utrzymaniem. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z utrzymaniem czasowej organizacji ruchu drogowego przez cały okres realizacji umowy, w tym w szczególności w okresie zimowym i związanej z tym okresem przerwy technologicznej. • Zapewnienie płatnego nadzoru ze strony właścicieli urządzeń obcych zlokalizowanych w drodze - na podstawie i zgodnie z wydanymi uzgodnieniami właścicieli tych urządzeń (dotyczy odpłatnego wytyczenia trasy sieci i urządzeń, nadzoru nad pracami, opracowania dokumentacji powykonawczej lub ewentualnie innych kosztów określonych w uzgodnieniach). • Poniesienie kosztów zmiany miejsca usytuowania słupa oświetlenia ulicznego z oprawą oświetleniową. • Poniesienie nakładów rzeczowo – finansowych związanych z lokalizacją w pasie drogowym drogi powiatowej urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, nie objętych projektem budowlanym w zakresie, w którym lokalizacja tych urządzeń ma związek z realizacją zadania. • Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. • Realizowanie prac zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inwestora Projektem Organizacji Robót. • Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. 1.11. Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy: 1) W trakcie wykonywania robot budowlano-montażowych należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp. 2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 3) W czasie prowadzenia robot drogowych należy wyznaczyć tymczasowe drogi dojazdowe i ciągi piesze i utrzymywać je w właściwym stanie technicznym. 4) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować i ogrodzić. 5) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia. 6) Technologia wykonania robot drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robot. 7) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku. 8) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do: a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy, c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców, d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników, e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników 9) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 10) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym. 11) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach. 12) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika. 13) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników, w tym środki ochrony osobistej. 14) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta 15) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji. 16) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje. 17) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia. 18) Gdy w czasie wykonywania robót ziemnych zostaną znalezione niewypały lub przedmioty trudne do zidentyfikowania, roboty należy przerwać, miejsce odpowiednio zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić właściwe władze administracyjne i policję. 19) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone. 20) Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany do ochrony znajdujących się na terenie inwestycji stałych punktów stabilizowanej osnowy geodezyjnej i ponosi pełną odpowiedzialność za ich zniszczenie, usunięcie lub przemieszczenie. Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 1) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. 2) Ilość zatrudnionych osób ma wynosić min. 50% wszystkich osób za pomocą których Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. 3) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. a) Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, stanowiącym załącznik do umowy. b) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c) Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport o stanie i sposobie zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. d) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego, zobowiązuje się przedstawić do wglądu dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia (przedmiot umowy) jest wykonywany przez osoby będące pracownikami, w tym również kopie umów poświadczonych za zgodność z oryginałem, które stanowią o zatrudnieniu przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia (w tym celu Wykonawca zobowiązany jest do ukrycia danych osobowych, które są zbędne dla realizacji celu takiej weryfikacji przez Zamawiającego). Zamawiający wzywając Wykonawcę do przedstawienia do wglądu dokumentów określonych w zdaniu poprzedzającym, wyznaczy termin nie krótszy niż 10 dni na przedstawienie wymaganych dokumentów. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 12 ust. 1 pkt 11) i 12) projektu umowy Zamawiający z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 pkt 1) lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienia ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Warunki gwarancyjne Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach. 1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na ilość lat zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji (Zamawiający żąda minimalnego okresu gwarancji 4 lat. W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy niż 4 lata okres gwarancji oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu). 2. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego, b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany. 3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 4. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium na zadanie w wysokości 14.000,00 zł. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert 11.10.2019 r. do godz. 10:00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) w pieniądzu: b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018r. poz. 110 z późn. zm). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank Spółdzielczy w Leśnicy O/Strzelce Opolskie, ul. Gogolińska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, nr konta 52 8907 1089 2002 0090 0007 0006. Tytułem: wadium sprawa nr OR.272.36.2019.AG1 4. Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza Zamawiający uznaje dzień i godzinę zaksięgowania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1 do SIWZ; b) zobowiązanie wymagane postanowieniami pkt. 9.2. SIWZ w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; c) w przypadku występowania kilku podmiotów pisemne pełnomocnictwo Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu. Wykonawcy ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu w formie pisemnego pełnomocnictwa (art. 23 ustawy Pzp); d) w przypadku występowania pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty (np. gdy w imieniu wykonawcy występuje inna osoba); e) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. f) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www.bip.powiatstrzelecki.pl) informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach