Przetargi.pl
Przebudowa infrastruktury drogowej po przebudowie systemu kanalizacji sanitarnej w Centrum Jarocina – ul. Kościelna

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Al. Niepodległości
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 499 500 , fax. 627 472 225
  • Data zamieszczenia: 2020-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 627 499 500, fax. 627 472 225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://jarocin.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa infrastruktury drogowej po przebudowie systemu kanalizacji sanitarnej w Centrum Jarocina – ul. Kościelna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Zamówienie dotyczy przebudowy ulicy Kościelnej w Jarocinie w zakresie nawierzchni drogi i parkingu wraz z wykonaniem urządzeń/elementów małej architektury oraz dokonaniem nasadzeń zieleni. 1. Nawierzchnia drogi i parkingu: Zamówienie dotyczy przebudowy infrastruktury drogowej po przebudowie systemu kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz sieci wodociągowej na ulicy Kościelnej w Jarocinie. Podstawowe parametry techniczne: - droga gminna - klasa techniczna – D - nośność – 100 kN/oś - szerokość jezdni zmienna, przekrój jednojezdniowy - kategoria ruchu – KR2 - prędkość projektowa – 30 km/h Charakterystyczne parametry techniczne drogi: • jezdnia - długość odcinak: 57,40 m - szerokość jezdni ulicy: 4,7 m - spadek jezdni poprzeczny jednostronny: 2% - spadek podłużny jezdni: min. 0,99%, max 1,11% - nawierzchnia jezdni z kamiennych płyt granitowych gr. 10 cm, górą cięta i płomieniowana. Układ nawierzchniowy 8 elementowy • chodniki - szerokość chodnika (jednostronny): 2,4 – 2,95 m - spadek poprzeczny jednostronny: 2,0 % - spadek podłużny zgodny z niweletą jezdni - nawierzchnia z kamiennych płyt granitowych o wym. 75x45 cm, gr. 6 i 8 cm, górą płomieniowana. • zjazdy - szerokość zjazdu: 3,0 – 5,5 m - spadek poprzeczny zgodny z istniejącą niweletą - spadek podłużny na szerokości chodnika lub ścieżki max 3% na pozostałej długości dostosowany do istniejących rzędnych na wjeździe - nawierzchnia z bruku klinkierowego o wym. 10x20x5,2 cm kolorze czerwonym • miejsca postojowe - szerokość miejsc postojowych: 2,5 m - szerokość miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych: 3,6 m - długość miejsc postojowych: 5,0 m - spadek podłużny: 2,0 % - spadek poprzeczny zgodny z niweletą jezdni (max 2,5 %) - nawierzchnia z kamiennej kostki granitowej, surowo łupanej 8/11, kol. jasnoszary (materiał z rozbiórki rynku). UWAGA: w kosztach realizacji zadania należy uwzględnić transport materiału z magazynu gminnego (Cielcza ul. Gajówka 1, 63-200 Jarocin) wraz z załadunkiem i rozładunkiem. - miejsca postojowe wyznaczone brukiem klinkierowym w kolorze czerwonym o wym. 20x10x5,2 cm. • plac manewrowy - wymiar placu manewrowego – zgodnie z projektem zagospodarowania terenu - spadek podłużny: 0,22 % - spadek poprzeczny: 1,0 – 2,0% - nawierzchnia jezdni z kamiennych płyt granitowych gr. 10 cm, górą cięta i płomieniowana. Układ nawierzchni 8 elementowy. 2. Mała architektura: Zamówienie obejmuje wykonanie urządzeń/elementów małej architektury takich jak: - donice o wym. 100x100 cm wys. 75 cm (kwadratowych): 3 szt. - ława bez oparcia z konstrukcji stalowej z blachy ocynkowanej: 2 szt. - ława z oparciem z konstrukcji stalowej z blachy ocynkowanej: 1 szt. - kosze na śmieci betonowe: 4 szt. - stojak na rowery z prostokątnej stalowej konstrukcji: 4 szt. - doświetlacz okien piwnicznych: 5 kpl. 3. Zieleń: Zamówienie obejmuje szpalerowe nasadzenia zieleni przyulicznej. Planuje się drzewa w formie piennej z koroną rozpoczynającą się na wysokości 2,2 m oraz wielopniowej z 2-5 pniami. Dodatkowo pola zieleni znajdujące się pod drzewami mają być obsadzone zielenią niską. Zieleń ma zostać nasadzona we wcześniej przygotowanym gruncie, zapewniony ma być również system automatycznego nawadniania (podziemne linie kroplujące a także system nawadniania dokorzeniowego drzew). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiają projekty architektoniczno-budowlane pn.: „Rewitalizacja Śródmieścia: Przebudowa infrastruktury drogowej po przebudowie systemu kanalizacji sanitarnej w Centrum Jarocina” BRANŻA: Drogowa, Konstrukcyjna, Sanitarna, Elektryczna; „Automatyczne nawadnianie dla nasadzeń drzew, krzewów, bylin i roślin cebulowych przy ul. Św. Ducha, ul. Kościelnej, ul. Śródmiejskiej, ul. Wrocławskiej, ul. Wyszyńskiego oraz na płycie rynku wraz z zasilaniem w energię elektryczną”; Przebudowa infrastruktury drogowej po przebudowie systemu kanalizacji sanitarnej w Centrum Jarocina” BRANŻA: Zieleń, Mała architektura. Zamówienie obejmuje przebudowę ulicy Kościelnej przedstawioną w powyższych projektach architektoniczno-budowlanych. DODATKOWE INFORMACJE: 1. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić osobę posiadającą kwalifikację do wykonywania badań archeologicznych, o których mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. 2. Zamówienie nie obejmuje w części wykonania podbudowy w związku z czym roboty nawierzchniowe należy poprzedzić przygotowaniem istniejącej podbudowy poprzez jej wyprofilowanie lub ewentualne uzupełnienie ubytków (z materiałów o parametrach nie gorszych niż istniejące) co należy uwzględnić w cenie oferty. 3. Zakres zadania realizowany będzie w obszarze prowadzonych robót związanych z przebudową systemu kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz sieci wodociągowej przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarocinie w związku z czym mogą wystąpić trudności z dojazdem/dostawą towarów na plac budowy pojazdami o ładowności powyżej 20 ton. W związku z powyższym należy przewidzieć/uwzględnić w cenie oferty dostawę materiałów budowlanych pojazdami o mniejszej ładowności. 4. Kryterium oceny ofert w części dotyczącej gwarancji nie obejmuje pielęgnacji gwarancyjnej drzew, krzewów oraz bylin co został unormowane/uwzględnione w przedmiarze z zakresu kształtowania terenów zielonych i usług sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych (Przedmiar zieleń). 5. W część zdania o którym mowa o „Automatycznym nawadnianiu dla nasadzeń drzew, krzewów, bylin i roślin cebulowych przy ul. Św. Ducha, ul. Kościelnej, ul. Śródmiejskiej, ul. Wrocławskiej, ul. Wyszyńskiego oraz na płycie rynku wraz z zasilaniem w energię elektryczną” należy uwzględnić koszty montaż na Ratuszu głównej stacji sterującej. 5.2. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 77310000-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia projekt budowalny pn.: „Przebudowa ul. Przemysłowej oraz ul. Zacisznej od posesji nr 14 do skrzyżowania z ul. Przemysłową w Jarocinie” – SIWZ TOM III. 5.4. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Tom II SIWZ Wzór umowy. 5.5. Informacja nt. wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 5.5.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących wszystkie prace i roboty będące przedmiotem niniejszej umowy w trakcie realizacji zamówienia. Wyżej wymienione prace obejmują: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe; roboty ziemne; elementy uliczne; nawierzchnie; schody i pochylnie; małą architekturę; roboty wykończeniowe; nawadnianie; zabezpieczenie instalacji podziemnych; nasadzenia; wykończeni powierzchni pod nasadzeniami; pielęgnację gwarancyjną. Powyższy wymóg nie dotyczy osób odnośnie których Wykonawca wykaże, że ww. czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez Wykonawcę lub podwykonawcę oraz co do zasady nie ma on zastosowania do kierownika robót. Wymóg ten nie dotyczy także osób samozatrudnionych oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z przedmiotem niniejszej umowy. 5.5.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: • żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, • żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, • przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.5.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. 5.5.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1.000,00 złotych za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku określonego w pkt. 5.5.1. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie krótszym niż 7 dni, żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1. czynności. 5.5.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5.6. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, b) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt. 10 Tomu I (IDW) SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1 Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 42.000,00 zł (słownie: czterdzieści dwa tysiące złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 16.2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 16.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 16.3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem WADIUM – „Przebudowa infrastruktury drogowej po przebudowie systemu kanalizacji sanitarnej w Centrum Jarocina – ul. Kościelna” Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale wraz z ofertą - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie dokumentu elektronicznego w postaci gwarancji bankowej / poręczeniowej, spełniającego wymogi rozporządzenia dot. elektronicznego dokumentu bankowego. Dokument ten winien być utrwalony na elektronicznym nośniku informacji i podpisany za pomocą podpisu elektronicznego przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia, w sposób który zapewniałby przez cały okres przechowywania dokumentu (czyli co najmniej przez okres wymaganego zabezpieczenia oferty wadium) możliwość dokonania kontroli integralności dokumentu, weryfikacji podpisu elektronicznego (lub danych identyfikujących) oraz możliwość odczytania wszystkich informacji zawartych w gwarancji wadialnej. Natomiast po upływie okresu przechowywania - usunięty z nośnika, tak aby nie było możliwe odtworzenie dokumentu. Wykonawca może doręczyć dokument elektroniczny (e-gwarancję bankową) poprzez fizyczne przekazanie nośnika informacji z dokumentem w ofercie (np. płyta CD, pendrive, komputerowy dysk wymienny) lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, poprzez e-mail. 16.3.2. Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię papierowego dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 16.4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 16.5. Zwrot wadium 16.5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 16.5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w pkt. 16.5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16.5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 16.6. Utrata wadium 16.6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16.6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Ofertę stanowi prawidłowo wypełniony i podpisany formularz „Oferta” wraz z załącznikami: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 9.2 IDW; 2) Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 10.2. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 4) Pełnomocnictwo lub inny dokument, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5) Kosztorys ofertowy. 6) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach