Przetargi.pl
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania na cele mieszkalne budynku przy ul. Nadbrzeżnej 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim

Gmina Nowogród Bobrzański ogłasza przetarg

  • Adres: 66-010 Nowogród Bobrzański, ul. Słowackiego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 290 962 , fax. 683 276 663
  • Data zamieszczenia: 2019-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowogród Bobrzański
    ul. Słowackiego 11
    66-010 Nowogród Bobrzański, woj. lubuskie
    tel. 683 290 962, fax. 683 276 663
    REGON: 97077075980001
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.nowogrodbobrz.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania na cele mieszkalne budynku przy ul. Nadbrzeżnej 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania na cele mieszkalne budynku przy ul. Nadbrzeżnej 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim”, określone dokumentacją projektową Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy budynku usługowo-mieszkalnego w zakresie prac remontowych, konstrukcyjnych oraz dociepleniowych. Zakres obejmuje również przebudowę i remont dachu nad istniejącym obiektem. Celem przebudowy jest zmiana sposobu użytkowania budynku. Pomieszczenia na parterze i pierwszym piętrze zostaną przekształcone na mieszkania. W wyniku prac zmianie ulegnie powierzchnia użytkowa obiektu. Istniejący budynek pełni funkcję usługowo-mieszkalną, w części parteru i I piętra znajdowała się przychodnia lekarska. W chwili obecnej większa część budynku jest pustostanem. Na poddaszu zlokalizowane jest mieszkanie 3 pokojowe, nie będące zakresem opracowania za wyjątkiem prac instalacyjnych obejmujących wykonanie pionów kanalizacyjnych i pionów wody pod wodomierz mieszkaniowy oraz instalację gazu do kotła CO. Lokal mieszkalny jest zamieszkały i roboty budowlane musza być przeprowadzane w sposób zapewniający dostęp do tego mieszkania oraz umożliwiający korzystanie z mediów. Obiekt jest całkowicie podpiwniczony. Wskaźniki techniczne obiektu: - powierzchnia zabudowy – 124,3 m2 - kubatura budynku – 1376,4 m3 - wysokość – 11,5 m - wymiary zewnętrzne budynku – 14,75 x 9,7 m Budynek murowany z cegły ceramicznej pełnej w technologii tradycyjnej o podłużno–poprzecznym układzie ścian nośnych. Posadowienie na ławach fundamentowych ceglano–kamiennych. Dwie kondygnacje nadziemne oraz poddasze będą zaadoptowane na lokal mieszkalny. Strop nad piwnicą konstrukcji kleina, stropy nad parterem i I piętrem konstrukcji drewnianej z pustym pułapem. Dach nad obiektem o konstrukcji drewnianej, płatwiowo-kleszczowy z dwoma ścianami stolcowymi, kryty dachówką ceramiczną karpiową. Schody o konstrukcji murowanej, na kondygnace powyżej parteru za stopniami drewnianymi. Kominy murowane z cegły pełnej. Planowane prace nie wprowadzają istotnych zmian w układzie konstrukcyjnym obiektu. Zakres robót: a) Prace przygotowawcze wewnątrz budynku  Zeskrobanie i zmycie istniejącej farby ze ścian i sufitów we wszystkich pomieszcze-niach,  Skucie istniejących lamperii z płytek ceramicznych,  Rozebranie części ścianek działowych,  Częściowe skucie zawilgoconych tynków,  Wykucie i demontaż istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej,  Wykucie otworów w ścianach,  Rozbiórka istniejących podłóg,  Rozbiórka istniejących sufitów,  Wykucie bruzd pod instalacje,  Rozbiórka istniejącej instalacji wod–kan i CO, b) Prace remontowe w lokalach mieszkalnych i na klatce schodowej  Osadzenie nadproży i podciągów stalowych,  Zamurowanie otworów drzwiowych,  Wykonanie instalacji wody, kanalizacji, CO, gazu oraz elektrycznej,  Montaż przewodów koncentrycznych spalinowych dla kotłów gazowych CO i wentylacyjnych w istniejących kominach. Uwaga – dla lokalu na poddaszu przewidziano nowe przewody koncentryczne wy-prowadzone przez strop i dach,  Ocieplenie ścian zewnętrznych elewacji,  Ocieplenie ścian od wewnątrz za pomocą płyt poliuretanowych,  Remont dachu – wymiana pokrycia dachowego wraz z ociepleniem i impregnacją konstrukcji, wydłużenie okapów, wykończenia blacharskie  Wykonanie tynków cementowo wapiennych i szpachlowanie ścian ze wzmocnieniem siatką z włókna szklanego,  Wykonanie nowych podłóg na parterze i I piętrze,  Wydzielenie pomieszczeń poprzez wykonanie ścian gipsowo kartonowych,  Wykonanie okładziny ścian ocieplanych z płyt gipsowo-kartonowych,  Docieplenie sufitów wełną mineralną i wykonanie okładzin gipsowo – kartonowych na ruszcie stalowym,  Montaż podłóg wg układu warstw,  Wykonanie okładzin z płytek ceramicznych na ścianach łazienki i fartucha w pom. kuchni,  Montaż nowej stolarki okiennej i drzwiowej (drzwi wejściowe do lokali mieszkalnych o odporności ogniowej EI30)  Roboty malarskie,  Wykończenie podłóg Powyższe prace obejmują swym zakresem części wspólne budynku takie jak:  Klatka schodowa, piwnica oraz części zewnętrzne w postaci elewacji budynku.  Prace nie obejmują remontu mieszkania na poddaszu.  W lokalu na poddaszu przewidziano wykonanie dwóch kominów z lokalu bezpośrednio przez dach. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, będąca za-łącznikiem do SIWZ. Zamówienie ma charakter ryczałtowy. Załączone do SIWZ przed-miary mają jedynie charakter poglądowy. Wycenę należy przeprowadzić na podstawie za-łączonej dokumentacji technicznej. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do określonych przez projektanta po uprzednim zaakceptowaniu ich przez zamawiającego. 3. Zakres zamówienia obejmuje zakup wszystkich materiałów przewidzianych do realizacji za-mówienia. 4. Po zakończeniu robót ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i dopro-wadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót. 5. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, Wykonawca powinien zapoznać się z przedmio-tem zamówienia oraz pozyskać wszelkie niezbędne informacje, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. W cenie oferty Wykonawca przedstawi wszystkie koszty za dostawy, roboty i inne elementy niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia zgodnie z przyjętą technologią wyko-nania robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Uwaga: jeśli w projekcie lub pozostałej dokumentacji przetargowej wska-zano nazwę normy, należy przez to rozumieć tą normę lub równoważną. 6. Ponadto zakres zadania obejmuje: a) W przypadku zajęcia pasa drogowego poniesienie wszelkich kosztów z tego tytułu, b) Zapewnienie kierownika budowy c) przeprowadzenie wymaganych badań i sprawdzeń potwierdzających właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia, d) opracowanie dokumentacji powykonawczej, e) opracowanie i wdrożenie programu zapewnienia jakości zgodnie ze STWiORB f) sporządzenie i wdrożenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, g) opracowanie książki obmiaru robót lub innego dokumentu, podpisanego przez kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego, pozwalającego na potwierdzenie wykonania robót budowlanych, h) opinia technologiczna lub operat kolaudacyjny opracowany przez kierownika budowy i po-twierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego zawierający m.in. wnioski uwzględnia-jące wyniki badań oraz potwierdzenie o zgodności wykonania robót z projektem budowla-nym, STWiORB i programem zapewnienia jakości. i) dostarczanie informacji miesięcznych o zaawansowaniu realizacji zadania j) Wykonawca zobowiązany jest przyjąć do realizacji typ/materiał nawierzchni utwardzonych zgodnie z Projektem Wykonawczym z zachowaniem wytycznych SIWZ. k) Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyle-głym i doprowadzenia do stanu, z przed rozpoczęciem robót. l) Wykonawca ma obowiązek utylizacji odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót budowlanych. m) Wskazane jest, aby Wykonawca zapoznał się na miejscu z wszelkimi okolicznościami realiza-cji przedmiotu zamówienia przeprowadzając wizję lokalną. n) Informacja dotycząca robót zamiennych lub zaniechanych. i Informacja dotycząca robót zamiennych: - Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do niniejszego zamówienia robót zamiennych. - Roboty zamienne możliwe do wykonania w ramach umowy, o czym mowa we wzorze umowy, zawsze będą robotami dotyczącymi robót budowlanych objętych zakresem określonym w dokumentacji projektowej i STWiORB, ale o innym charakterze niż pierwotnie planowano. - Roboty zamienne możliwe do wykonania zawsze będą dotyczyły robót budowlanych niewykraczających poza opis przedmiotu zamówienia. - Roboty zamienne muszą odpowiadać co najmniej warunkom opisanym w dokumen-tach przetargowych. Warunki dotyczą w szczególności poziomu standaryzacji, odpo-wiedniej funkcjonalności, jakości czy parametrów dotyczących danego elementu ro-bót. - Roboty zamienne mogą polegać m.in. na zmianie sposobu wykonywania jakiegoś ele-mentu robót lub zastosowaniu innych, równoważnych w stosunku do dokumentacji projektowej i STWiORB, urządzeń i / lub materiałów budowlanych. - Roboty zamienne mogą wynikać: - ze zmian zaproponowanych przez Wykonawcę, Nadzór Inwestorski lub przez Zamawiającego po spełnieniu warunków określonych przepisami prawa, - z wad dokumentacji projektowej i STWIORB jeśli zmiany te będą konieczne i niezależne od woli stron lub w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie nie-zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowią-zującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia. ii Ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia: i. na skutek zmian zaproponowanych przez Wykonawcę, Nadzór Inwestorski lub przez Zamawiającego po spełnieniu warunków określonych przepisami prawa i zgodnie z za-pisami zawartymi w niniejszych dokumentach przetargowych, ii. z wad dokumentacji projektowej i STWIORB, jeśli zmiany te będą konieczne i nieza-leżne od woli stron lub w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211340-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu środków finansowych do Zamawiającego), w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 2. W tytule przelewu należy wpisać „wadium w przetargu GKZ.271.1.6a.2019.MK” 3. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim BS Żagań o/Nowogród Bobrzański 97 9657 0007 0020 0200 0693 0001 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmiotu , o których mowa w art. 6b u7st. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. wadium może być wniesione w jednej lub w kilku formach. 5. Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, w której wnoszone będzie wadium musi stanowić zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołanie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, ze zaistniały okoliczności, o których mowa w ust. 13 niniejszego rozdziału, bez potwierdzania tych okoliczności. Termin obowiązywania gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie określonym przez Zamawiającego, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy pzp zostanie odrzucona. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13 pkt 2) i 3) niniejszego rozdziału. 10. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wówczas wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) Nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) Spowodował, ze zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie; 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w rozdziale IV ust. 4 i 5 niniejszej siwz, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył Oświadczenia lub pełnomocnictw, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 3) Wykonawca ie wyraził zgody na poprawienie w jego ofercie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3) ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zaleca się wpisanie w ofercie cenowej nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium wniesione przelewem. 15. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach