Przetargi.pl
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Drobinie na budynek pełniący funkcje kulturalne oraz budowa silosu na pelet na działkach o nr ewid. 694 i 695 w miejscowości Drobin

Urząd Miasta i Gminy Drobin ogłasza przetarg

  • Adres: 09-210 Drobin, Piłsudskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 24 2601441 w. 107, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Drobin
    Piłsudskiego 12
    09-210 Drobin, woj. mazowieckie
    tel. 24 2601441 w. 107, , fax. -
    REGON: 00054664400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.drobin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Drobinie na budynek pełniący funkcje kulturalne oraz budowa silosu na pelet na działkach o nr ewid. 694 i 695 w miejscowości Drobin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Drobinie na budynek pełniący punkcje kulturalne oraz budowę silosu na pelet na działkach o nr ewid. 694 i 695 w miejscowości Drobin. Charakterystyczne parametry inwestycji: Wielkość istniejącego budynku OSP przed projektowanymi zmianami : - powierzchnia zabudowy - 434,00 m2 + schody - 5,50 m2, - powierzchnia całkowita - 482,60 m2, - powierzchnia użytkowa - 398,30 m2 + piwnica - 35,50 m2 + wieża strażacka - 9,60 m2, - kubatura - 2167,00 m3 + wieża strażacka - 172,00 m3. Wielkość obiektu po projektowanych zmianach : - powierzchnia zabudowy – 438,50 m2 + schody, podjazd dla osób niepełnosprawnych – 15,25 m2, - powierzchnia całkowita – 482,60 m2, - powierzchnia użytkowa – 398,30 m2 + piwnica - 35,50 + wieża strażacka - 9,60 m2, - kubatura - 2130,00 m3 + wieża strażacka - 172,00 m3. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w dwóch etapach: Etap I do 11.10.2019 r.  Roboty elektryczne: demontaż, roboty montażowe.  Instalacja sanitarna: instalacja wody ciepłej i zimnej, instalacja p-poż, kanalizacja sanitarna, instalacja c.o., kotłownia. Etap II do 11.10.2020 r.  Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku OSP na budynek pełniący funkcje kulturalne oraz silosu na pelet: dach, konstrukcja pokrycie, roboty murarskie i betonowe, stolarka, stropy, tynki wewnętrzne – malowanie, podłoża i posadzki, elewacja, roboty zewnętrzne, płyta fundamentowa silosu.  Montaż inteligentnego oświetlenia budynku objętego inwestycją polegającego na wykonaniu oświetlenia adaptacyjnego z wykorzystaniem światła dziennego i czujnika obecności. Prace należy prowadzić zgodnie z projektem budowlanym oraz pozostałą dokumentacją. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w SIWZ. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające, tj. w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. Załączone przedmiary mają charakter pomocniczy. Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę, zostanie wezwany do złożenia wraz z innymi wskazanymi dokumentami z rozdziału IX niniejszej SIWZ, kosztorysów ofertowych wykonanych na podstawie sprawdzonych i ewentualnie uzupełnionych przedmiarów robót, w celu późniejszego zweryfikowania robót i wartości wynagrodzenia przy fakturowaniu częściowym i końcowym. 2. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie media, w tym energię elektryczną, wodę i poniesie koszty z tym związane. 3. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały, urządzenia i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania i przekazania obiektów do użytkowania – zarówno wynikające wprost z dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, jak również w nich nieujęte, tj. m.in. roboty przygotowawcze i porządkowe, wywóz i utylizacja odpadów, koszty zorganizowania placu budowy w tym: zaplecza budowy, wykonania niezbędnych badań, uzgodnień, sprawdzeń i opinii, Wykonawca zapewni tyczenie geodezyjne, obsługę geodezyjną w trakcie realizacji robót oraz sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przez uprawnionych geodetów. 4. Prace objęte przedmiotem zamówienia muszą być zgodne ze sztuką budowlaną i opisem technicznym z jednoczesnym obowiązkiem ze strony Wykonawcy, dokonania wizji lokalnej w terenie, celem ustalenia warunków realizacji robót, mających wpływ na kalkulację ceny ofertowej, oraz analizy dokumentacji projektowej z uwzględnieniem likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. 5. Wykonawca gwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 6. Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane, zabezpieczy plac budowy i wykona oznakowanie miejsca robót. 7. Wszelkie prace należy wykonywać zgodnie z przepisami BHP i przepisami z zakresu ochrony przeciwpożarowej. 8. Od dnia protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza oraz ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim. 9. Wszelkie materiały, urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 10. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, operacja typu "Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne" w ramach działania "Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich"/poddziałania 7.4 "Inwestycje w tworzenie, ulepszanie lub rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji i kultury oraz powiązanej infrastruktury”. 11. Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy Pzp wymagania dotyczące dostępności osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników przedstawiają się następująco: podjazd dla osób niepełnosprawnych – 15,25 m2. 12. Wymagania Zamawiającego wynikające z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących roboty wymagające bezpośredniego nadzoru Wykonawcy objęte zakresem zamówienia wskazanym w Rozdziale III pkt 1 SIWZ, które umożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej przedmiotem (z wyjątkiem obsługi geodezyjnej i kierownika budowy), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalność gospodarczej ( t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm. ). 13. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazanie w pkt 6 czynności będzie polegało na:  na etapie składania ofert Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika Nr 1 do SIWZ,  w trakcie realizacji zamówienia, Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie pełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w powyższym punkcie. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i zanonimizowanych dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania robót budowlanych.  w trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym, w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: a) dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie oraz datę złożenia oświadczenia, b) wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności, wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, c) określenie liczby tych osób, d) rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu, e) podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 2) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. Osoby wskazane w oświadczeniu muszą brać udział w realizacji zamówienia. Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji ww. wykazu (niezwłocznie, nie później niż w kolejnym dniu roboczym następującym po zmianie osób ujętych w wykazie). W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do złożonych oświadczeń, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umów o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy ww. oświadczenie (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. pozbawione danych osobowych pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 14. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt 13 czynności Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności. Powyższy wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudnienia osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach, tj. ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych ( t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 266 ), ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn, zm.). 16. Podstawę do sporządzenia oferty cenowej stanowi opis przedmiotu zamówienia, dokumentacja projektowa i dokonana wizja lokalna w terenie. Dołączony do niniejszej specyfikacji przedmiar robót ma charakter poglądowy i służy jedynie do opisu przedmiotu zamówienia, nie jest natomiast podstawą do określenia ceny przedmiotu zamówienia. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarach robót koniecznych do wykonania na podstawie projektu budowlanego nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w ramach wynagrodzenia umownego. 17. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych przedmiot zamówienia należy wykonać z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Uwaga: Jeżeli w dokumentach przetargowych dokonano opisu przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, to w związku z treścią art. 29 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający nie ogranicza możliwości zastosowania przez Wykonawcę urządzeń i materiałów równoważnych, o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentacji projektowej. Przez pojęcie „równoważne” Zamawiający rozumie oferowanie materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę/zgłoszeniem oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w przedmiotowych dokumentach. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego Wykonawca jest zobowiązany wykazać w ofercie, na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w zakresie:  gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),  charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),  parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konsultacje). W przypadku spełnienia powyższych warunków Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Jednocześnie Zamawiający informuje, że ciężar dowodu spełnia warunku „równoważności” spoczywa na Wykonawcy. W przypadku zastosowania przez Wykonawcę wyrobów budowlanych, urządzeń „równoważnych”, należy dokumenty udawadniające równoważność złożyć do oferty. Nie ma możliwości proponowania wyrobów budowlanych i urządzeń „równoważnych” i udawadniania przez Wykonawcę „równoważności” na etapie wykonywania robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 17.000,00 PLN (słownie: siedemnaście tysięcy złotych zero groszy ) do upływu terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Bank Spółdzielczy „Mazowsze” w Płocku Oddział w Drobinie, nr rachunku: 35 9042 1068 0420 0358 2000 0950 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu PZ.271.16.2019” 4. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdują się na koncie Zamawiającego w terminie (godzina) składania ofert. Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie dokumentu do oferty, co jest równoznaczne z wniesieniem wadium przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań dotyczących tego warunku; jego ocena zostanie dokonana na podstawie podpisanego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożone zgodnie z art. 25a.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach