Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków

GMINA BOLESŁAWIEC ogłasza przetarg

  • Adres: 98-430 Bolesławiec, Rynek 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BOLESŁAWIEC
    Rynek 1
    98-430 Bolesławiec, woj. łódzkie
    REGON: 250855541
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.boleslawiec.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie przebudowy i rozbudowy gminnej oczyszczalni ścieków w ramach inwestycji pn.: „Przebudowa i rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków”. Przedsięwzięcie zakłada rozbudowę i przebudowę przestarzałej technologicznie i zbyt małej względem istniejących potrzeb oczyszczalni ścieków w nowoczesną mechaniczno-biologiczną oczyszczalnię pracującą w technologii przepływowego, niskoobciążonego osadu z osadnikiem wtórnym. W trakcie inwestycji nastąpi kompleksowa budowa elementów oczyszczalni (nowego ciągu technologicznego) wraz z rurociągiem ścieków oczyszczonych, a także wykonaniem zasilania awaryjnego, oświetlenia terenu oraz budową budynku gospodarczego oraz termomodernizacją budynku socjalnego. 2. W ramach zamówienia należy:a) Wykonać Dokumentację projektową na podstawie Programu Funkcjonalno –Użytkowego (zw. dalej PFU) oraz na podstawie uzyskanych w trakcie prac projektowych opinii, uzgodnieńi decyzji ,b) Uzyskać pozwolenie na budowę lub dokonać skutecznego zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót budowlanych,c) Sporządzić Projekt Wykonawczy – projekt techniczny dla każdej z branż,d) Sporządzić Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót,e) Wykonać roboty budowlane w zakresie określonym w PFU i wykonanej na jego podstawie dokumentacji projektowej,f) Pełnić nadzór autorski,g) Uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.3. W zakresie dokumentacji projektowej Wykonawca opracuje: 1) Projekt budowlany – 4 egzemplarzeUwaga: w myśl Prawa budowlanego Zamawiający dopuszcza złożenie projektu budowlanego do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej w formie elektronicznej, przy czym wymaga się przedłożenia co najmniej jednego projektu dla Zamawiającego w formie papierowej.2) Projekt wykonawczy – projekt techniczny dla każdej z branż – 4 egzemplarze.3) Kosztorys inwestorski - 3 egzemplarze.4) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych - 2 egzemplarze.5) plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,6) projekt organizacji robót i projekt czasowej organizacji ruchu - 2 egzemplarze7) Kompletny spis opracowań z oświadczeniem, że dokumentacja wykonana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć – 2 egzemplarze.Całość opracowanej dokumentacji powinna być wykonana w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, na dysku CD lub DVD lub pamięci Flash (USB) zabezpieczonej przed usunięciem danych (2 egzemplarze).4. Dokumentację projektową dla zadania, należy sporządzić w zakresie zgodnym z:1) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2020, poz. 1609 z zm.), 2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021, poz. 2458),3) Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454 ),4) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 2351 ze zm.),5) Obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i normami,6) Uzyskanymi na etapie projektowania decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami branżowymi.5. Oraz dokumenty po realizacji zadania obejmujące:1) dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy,2) geodezyjny operat powykonawczy,3) protokoły sprawdzeń i badań,4) kosztorysy powykonawcze zadania.Wykonawca przekaże w/w dokumentację w 3 egzemplarzach.6. Prawa autorskie – w ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów.7. W zakresie uzgodnień, opinii oraz decyzji Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji następujących działań:1) uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, opinii oraz decyzji niezbędnych do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę2) uzgodnienie projektu budowlanego z Zamawiającym przed wystąpieniem o wydanie pozwolenia na budowę,3) uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz nieoprotestowanych zgłoszeń robót budowlanych. 8. Roboty budowlane obejmują przebudowę i rozbudowę gminnej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w miejscowości Chotynin, Gmina Bolesławiec, powiat wieruszowski, województwo łódzkie.Zadanie polega na realizacji zestawu robót budowlanych usprawniających pracę Oczyszczalni Ścieków. Zakresy tych prac wynikają z konieczności odtworzenia cech technologicznych obiektów oczyszczalni, a przez to wzmocnienie zdolności procesowych całego obiektu.Docelowa przepustowość (określona przez Zamawiającego na podstawie pomiarów eksploatacyjnych) winna wynosić:Przepływ Jednostki Ścieki z kanalizacji Ścieki dowożone RAZEMŚredni dobowy m3/d 500 30 530Maksymalny dobowy m3/d 650 30 680Maksymalny godz. m3/h 40 4 44Oczyszczalnia ścieków w miejscowości Chotynin, Gmina Bolesławiec zostanie rozbudowana i przebudowana jako mechaniczno – biologiczna oczyszczalnia ścieków pracująca w technologii przepływowego, niskoobciążonego osadu czynnego z osadnikiem wtórnym oraz z mechanicznym odwadnianiem osadu. Do oczyszczalni będą dowożone również ścieki wozami asenizacyjnymi w ilości do 30 m3/d. Ścieki te po przejściu przez stację zlewczą trafiać będą do przebudowanej przepompowni ścieków surowych. Ścieki do oczyszczalni doprowadzane są rurociągiem grawitacyjnym.W zakres ciągu technologicznego oczyszczalni ścieków wchodzić będzie przebudowana przepompownia ścieków surowych.W kolejnym etapie oczyszczania ścieki tłoczone są z pompowni głównej na nowo zamontowany sitopiaskownik. Urządzenie zamontowane będzie w pomieszczeniu nowego budynku.Oczyszczone mechanicznie ścieki odprowadzane będą dalej grawitacyjnie do komory rozdziału reaktora biologicznego.Skratki i piasek gromadzone będą w osobnych pojemnikach, umieszczonych na poziomie 0,0 m i odbierane przez wyspecjalizowaną firmę.Reaktor biologiczny stanowi układ dwóch komór cyrkulacyjnych osadu czynnego, dwóch komór beztlenowych i osadnika wtórnego:- podłużne komory cyrkulacyjne,- osadnik wtórny radialny,- komory beztlenowe.9. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia określony został w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU), stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ oraz wyjaśnienia Zamawiającego udzielone w poprzednich postępowaniach – Załącznik nr 9 do SWZ.10. Po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca uzyska w imieniu Zamawiającego decyzję o zezwoleniu na użytkowanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 50.000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy i 00/100 złotych);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:35 8413 0000 0700 0101 2000 0008Z adnotacją:“Przebudowa i rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków”UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Bolesławiec,7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 robotę budowlaną która polegała na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ściekówo przepustowości min. 60 m3/d.Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Do wykazu robót należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie.Uwagi:1) Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa”, „remont” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6, 7a i 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r., poz.2351 ze zm.).2) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum,z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.4) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polskiw dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,w którym zostanie on opublikowany.b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia i skieruje do jego realizacji co najmniej następujące osoby spełniające poniższe wymagania:.Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: kierownikiem budowy - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, kierownikiem robót budowlanych - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, kierownikiem robót elektrycznych - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, kierownikiem robót drogowych - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Zamawiający dopuszcza łączenie kilku uprawnień w ramach jednej osoby.Uwagi:1) Uprawnienia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznychw budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.)2) Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2331 ze zm.).3) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach