Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa budynku, położonego w Białymstoku przy ul. Białej 13/33, o klatkę schodową wraz z dodatkowymi robotami w zakresie instalacji elektrycznej.

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BIAŁYMSTOKU ogłasza przetarg

  • Adres: 15-440 Białystok, ul. Malmeda Icchoka 8
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 879 79 50 , fax. 85 879 79 51
  • Data zamieszczenia: 2023-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BIAŁYMSTOKU
    ul. Malmeda Icchoka 8
    15-440 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 879 79 50, fax. 85 879 79 51
    REGON: 002333177
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipmopr.um.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa budynku, położonego w Białymstoku przy ul. Białej 13/33, o klatkę schodową wraz z dodatkowymi robotami w zakresie instalacji elektrycznej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i rozbudowie budynku, położonego na działce o nr ewid. 1419/3 w Białymstoku przy ul. Białej 13/33, o klatkę schodową wraz z dodatkowymi robotami w zakresie instalacji elektrycznej, realizowanych jako przedsięwzięcie grantowe pn.: „Dostosowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku do dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami” w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych, w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca, w szczególności:a) przygotuje dokumentację projektową zamienną do zatwierdzonego projektu budowlanego decyzją o pozwoleniu na budowę, uwzględniając wymogi postawione w programie funkcjonalno-użytkowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SWZ, oraz po zatwierdzeniu przez Zamawiającego proponowanych rozwiązań wykona kompletną dokumentację projektową budowlaną w zakresie nie wymagającym zmiany istniejącego pozwolenia na budowę, tj. doprecyzuje rozwiązania materiałowo-techniczne w dokumentacji technicznej i wykonawczej,b) wykona roboty budowlane w wyniku, których:- wprowadzone zostaną zmiany do zatwierdzonego projektu budowlanego, stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ i zamiast platformy windowej ujętej w dotychczasowej dokumentacji, zostanie wykonana winda z kabiną dostosowaną dla osób niepełnosprawnych,- wykonane zostaną prace dodatkowe/zamienne konieczne do wykonania zmiany, o której mowa w tirecie pierwszym, np. konstrukcyjne, instalacyjne,- wykonane zostaną dodatkowe prace elektryczne, polegające na dostosowaniu części przedlicznikowej (wymiana WLZ) od przyłącza do systemu opomiarowania.3. Realizacja przedmiotu zamówienia nastąpi w następujących etapach:a) etap I – obejmujący wykonanie koncepcji oraz dokumentacji projektowej, w terminie maksymalnie 4 tygodni od dnia zawarcia umowy,b) etap II – obejmujący wykonanie robót budowlanych wraz z dokumentacją powykonawczą, pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót (w oparciu o odebraną w etapie I dokumentację i PFU) oraz wykonanie dokumentacji technicznej urządzenia windy (tzw. dokumentacji rejestracyjnej) – uzgodnionej z Zamawiającym, a następnie z Urzędem Dozoru Technicznego - w terminie - w terminie od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego terenu wykonywania robót, do dnia faktycznego wykonania robót zgodnie z umową, po wpisaniu przez kierownika budowy i potwierdzeniu tego faktu przez Inspektora nadzoru inwestorskiego stosownymi zapisami w dzienniku budowy, z zastrzeżeniem lit. a Zamawiający wymaga, aby w tym etapie Wykonawca wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji zezwalającej na eksploatację windy do UDT najpóźniej do dnia zakończenia robót, potwierdzonym wpisem kierownika budowy w dzienniku budowy. W tym etapie projektanci ze strony Wykonawcy (autorzy dokumentacji projektowej z etapu I) będą pełnić nadzór autorski przy realizacji robót,c) etap III – obejmujący przekazanie windy do eksploatacji.Etap III obejmuje realizację przez Wykonawcę procedury przekazania windy do eksploatacji, tj. uzgodnienie dokumentacji technicznej windy (wykonanej i uzgodnionej z Zamawiającym) z organem właściwej jednostki dozoru technicznego (UDT), wraz z przygotowaniem wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na eksploatację windy, a także wykonanie dokumentacji powykonawczej (do sporządzenia tej dokumentacji Wykonawca powinien przystąpić już w etapie II), uczestniczenie w badaniach dźwigu przeprowadzonych przez UDT, uzyskanie decyzji zezwalającej na eksploatację windy oraz poniesienie opłat rejestracyjnych i przekazanie windy do eksploatacji, po odbiorze końcowym robót,d) etap IV – obejmujący okres gwarancji udzielonej Zamawiającemu przez Wykonawcę.W zakresie realizacji etapu IV do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie napraw gwarancyjnych oraz sprawowanie serwisu gwarancyjnego i konserwacji windy – bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia, tj. w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia. Okres realizacji etapu IV nie jest liczony w terminie realizacji umowy.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób jego realizacji, określa Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), stanowiący załącznik nr 1 do SWZ oraz wzór umowy, stanowiący załącznik nr 11 do SWZ. 5. Pomimo opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ww. dokumentacji, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu, na którym wykonywane będą roboty budowlane, w celu oszacowania przez Wykonawcę, na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyk oraz wszelkich danych jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej odbywa się na koszt własny Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71300000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu,4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), zrealizował co najmniej dwie odrębne roboty budowlane, w tym:- co najmniej jedną robotę budowlaną, która swoim zakresem obejmowała budowę, przebudowę lub remont budynku o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł brutto (rozumiana jako jedna umowa),- co najmniej 1 robotę budowlaną, która swoim zakresem obejmowała instalację windy osobowej w budynku użyteczności publicznej, która została dopuszczona do eksploatacji i zarejestrowana przez Urząd Dozoru Technicznego,oraz potwierdzi, że roboty zostały wykonane należycie.UWAGI!:1) Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej,2) W przypadku posługiwania się doświadczeniem realizowanym w ramach konsorcjum (podmiotów ubiegających się wspólnie o zamówienie) doświadczenie konsorcjanta to wyłącznie zakres faktycznie zrealizowanych przez niego prac. Jeżeli pojedynczy członek konsorcjum chciałby powołać się na doświadczenie całego konsorcjum to powinien skorzystać ze wsparcia pozostałych jego członków w trybie art. 118 ustawy PZP.b) Zamawiający uzna za spełniony warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, jeśli Wykonawca wykaże, że:• dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w rozumieniu ustawyz dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń,• dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w rozumieniu ustawyz dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,• dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, i która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,• dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, i która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm..) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 164 ze zm.). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnionymi wyżej, jeżeli nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019r. poz. 1117 ze zm.), dotyczące świadczenia usług transgranicznych.Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień.2. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców wyżej wymienionych warunków na podstawie danych i informacji zawartych w żądanym do załączenia do oferty – oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy PZP ( zgodnie z wzorem, stanowiącymi załącznik nr 4 do SWZ), oraz w przypadku Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na podstawie dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt. 13 SWZ, złożonych na wezwanie Zamawiającego potwierdzających powyższe oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach