Przetargi.pl
Przebudowa i remont obiektu sportowego przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi

Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
  • Data zamieszczenia: 2020-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
    Piotrkowska 175
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
    REGON: 36442956300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont obiektu sportowego przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    [numeracja zgodna z SIWZ] 3.1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest „Przebudowa i remont obiektu sportowego przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi”, działka nr ewidencyjny 486/6, 488/3 - OBRĘB G-40, w zakres którego wchodzi: 3.1.1 remont boisk sportowych (boiska trawiastego i szutrowej bieżni lekkoatletycznej): 3.1.1.1 W zakres remontu wchodzi wykonanie boiska z nawierzchni trawiastej z trawą naturalną wokół którego przewidziano bieżnię. Bieżnie z urządzeniami lekkoatletycznymi powinny być zgodne z przepisami IAAF oraz PZLA. 3.1.1.2 Bieżnia lekkoatletyczna 3.1.1.2.1 Wokół boiska zaprojektowano bieżnię okrężną o długości 400 m z sześcioma torami okrężnymi i ośmioma torami prostymi do biegów sprinterskich o standardowym promieniu wirażu R=36,5m. Szerokość toru wynosi 1,22+-0,01m. Na całym obwodzie przewidziano strefę bezpieczną z nawierzchni syntetycznej identycznej jak cała bieżnia. 3.1.1.2.2 Bieżnia wraz ze wszystkimi urządzeniami lekkoatletycznymi, pasami bezpieczeństwa, rozgrzewkowa bieżnia wraz ze skocznią do skoku w dal wykonane będą z nawierzchni syntetycznej – pełny poliuretan „Full Pur”: 3.1.1.2.2.1 bezspoinowa, 3.1.1.2.2.2 poliueratanowo-gumowa o grubości od 13 do 14 mm, 3.1.1.2.2.3 nieprzepuszczalna dla wody, 3.1.1.2.2.4 do użytkowania w butach z kolcami, 3.1.1.2.2.5 wykonana bezpośrednio na placu budowy na podbudowie asfaltobetonowej lub betonowej. 3.1.1.2.2.6 składająca się z 3 warstw z czego górna warstwa użytkowa o grubości min. 4 mm. 3.1.1.2.2.7 nie dopuszcza się stosowania komponentów z recyklingu w żadnej warstwie nawierzchni syntetycznej oraz zastosowania granulatu SBR z produkcji pierwotnej ani z recyklingu lub barwionych w masie i powlekanych powierzchniowo oraz EPDM z recyklingu. 3.1.1.2.3 Dodatkowo Zamawiający stawia warunek aby oferowana nawierzchnia do zastosowania na przedmiotowym obiekcie była zainstalowana na co najmniej dwóch stadionach wykonanych w warunkach klimatycznych zbliżonych do panujących w Polsce, posiadających certyfikat IAAF Class 1. 3.1.1.3 Konkurencje sportowe - należy wykonać: 3.1.1.3.1 Skocznie do skoku w dal i trójskoku – dwuścieżkową, dwutorową skocznię, długości 60m, szerokości 1,22m wraz z belką odbiciową, wokół zeskoczni wykonać łapacze piasku szerokości 50 cm. 3.1.1.3.2 Rzutnię do pchnięcia kulą – dwa stanowiska do rzutów kula na płycie lekkoatletycznej oraz jedno stanowisko poza płytą przewidziane do rozgrzewki. Sektor rzutów długości 25m. Nawierzchnia koła do pchnięcia kula wykonana z betonu z odwodnieniem. 3.1.1.3.3 Skocznię do skoku o tyczce – dwie dwukierunkowe skocznie z rozbiegiem długości 45m i 36,2m, szerokości 1,22m , zakończony skrzynką. 3.1.1.3.4 Rzutnie do rzutu oszczepem – dwie rzutnie do rzutu oszczepem, sektor rzutów długości 100m, długość rozbiegu rzutni 33,5m 3.1.1.3.5 Rzutnie do rzutu młotem i dyskiem - sektor rzutów długości 90m skierowany na nawierzchnie trawiastą, 3.1.1.3.6 Rów z wodą do biegu z przeszkodami długości 3,66m+-0,02m szerokości 3,66+-0,02m i głębokości od strony przeszkody 0,5m pod powierzchnia bieżni, 3.1.1.3.7 Zeskok do skoku wzwyż 3.1.1.4 Elementy rozgrzewkowe: 3.1.1.4.1 Rozgrzewkowa bieżnia z zeskokiem do skoku w dal i trójskoku - długości 73,0m szerokości toru 1,22m, koloru fioletowego lub czerwonego. Bieżnia zakończona zeskokiem do skoku w dal i trójskoku długości 8,0m. 3.1.1.4.2 Rozgrzewkowa rzutnię do pchnięcia kulą, wymiary oraz szczegóły koła i progu rzutni identyczne jak dla rzutni na płycie lekkoatletycznej. 3.1.1.5 Boisko trawiaste 3.1.1.5.1 W ramach inwestycji przewidziano również do wykonania boisko z nawierzchni trawiastej z trawa naturalną o polu gry 63 x 100 m. 3.1.1.5.2 Wysianie trawy należy wykonać na odpowiedniej podbudowie, należy również wykonać system drenażu i nawadnia boiska. 3.1.1.5.3 W płycie boiska planowane jest wykonanie instalacji technicznej dla obsługi zawodów lekkoatletycznych. 3.1.1.5.4 Za liniami bramkowymi zamontowane będą bramki do gry piłkę nożną, demontowane na czas zawodów lekkoatletycznych. Należy wykonać zadaszenie dla zawodników rezerwowych i sędziów. 3.1.1.5.5 Poza bramkami boisko wyposażone będzie również w tuleje do bramek osadzane w fundamencie betonowym, maszty odciągowe do siatki montowane w tulejach, siatki do bramek, chorągiewki narożne uchylne. 3.1.2 przebudowa, budowa i rozbudowa zewnętrznych instalacji: wodociągowej (nawadnianie boiska), kanalizacji deszczowej (odwodnienie boiska, bieżni, ciągów pieszych), budowa wewnętrznej linii energetycznej, oświetlenia na terenie, 3.1.3 rozbiórkę wiaty stalowej i czterech budynków gospodarczo-magazynowych zlokalizowanych na nieruchomości, 3.1.4 remont budynku magazynowego nr 5, 3.1.5 wycinka drzew i wykonanie nasadzeń kompensacyjnych wraz z niezbędnymi pracami pielęgnacyjnymi realizowanymi w ramach gwarancji przez okres 36 miesięcy po zakończeniu inwestycji, 3.1.6 ogrodzenie bieżni i obudowa urządzeń sterujących na obiekcie, 3.1.7 remont ogrodzenia obiektu, 3.1.8 dostawa czterech mobilnych trybun na 124 miejsca każda, bez zadaszenia 3.2 Wykonawca w terminie realizacji umowy zobowiązany jest na własny koszt i własnym staraniem uzyskać pozwolenie na użytkowanie oraz świadectwo certyfikacji kategorii IVA PZLA według klasyfikacji IAAF dla OBIEKTÓW LEKKOATLETYCZNYCH. Zamawiający, dopuszcza certyfikację warunkową IVa kategorii z maksymalnie 5-cio letnim terminem na wykonanie uzupełnień w zakresie warunków dla tej kategorii. 3.2.1 W przypadku negatywnej decyzji Polskiego Związku Lekkiej Atletyki i nieprzyznaniu dla przebudowanego obiektu IVA kategorii IAAF z winy Wykonawcy, Zamawiający uzna, że przedmiot umowy nie został wykonany w sposób prawidłowy i odmówi jego odbioru. W takim przypadku Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt w oparciu o protokół Polskiego Związku Lekkiej Atletyki i zawarte w nim uwagi dokona niezbędnych poprawek w celu ponownej oceny przez PZLA skutkującej uzyskaniem certyfikacji IVA kategorii PZLA według klasyfikacji IAAF. 3.3 Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia został ujęty w Planie rocznym do Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu, zatwierdzonym przez Ministra Sportu. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie przedsięwzięcia objętego niniejszym zamówieniem z środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. 3.4 Uwaga: Na terenie objętym inwestycją znajduje się hala lekkoatletyczna, która będzie funkcjonowała przez cały okres prowadzenia robót. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznych dróg komunikacyjnych do hali oraz do zorganizowania zaplecza budowy i placu budowy w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych. 3.5 Szczegółowy zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: 3.5.1 Remont boisk sportowych (boisko trawiaste i szutrowej bieżni lekkoatletycznej) na obiekcie sportowym przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi (data opracowania: 11.2017, zgłoszenie robót w dniu 29.11.2017); 3.5.2 Remont boisk sportowych (boiska trawiastego i szutrowej bieżni lekkoatletycznej) oraz ciągów pieszych utwardzonych na terenie Rudzkiego Klubu Sportowego – Projekt Zagospodarowania Terenu, Projekt budowlany – branża elektryczna, Projekt budowlany – branża instalacyjna (data opracowania 11.2017, uzyskana Decyzja Prezydenta Miasta Łodzi nr DAR-UA-V.602.2019 z dnia 2019.07.09); 3.5.3 Projekt rozbiórki wiaty stalowej i 4 budynków gospodarczo-magazynowych na terenie obiektu sportowego (data opracowania 11.2017, uzyskana Decyzja Prezydenta Miasta Łodzi nr DAR-UA-III.528.2018 z 16.03.2018r.); 3.5.4 Projekt remontu budynku magazynowego nr 5 na terenie obiektu sportowego (data opracowania 11.2017, zgłodzenie robót w dniu 21.05.2020 r.) 3.5.5 Ekspertyza przyrodnicza i dendrologiczna oraz projekt nasadzeń zastępczych dla stadionu lekkoatletycznego przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi (data opracowania 2019 r., uzyskana Decyzja Marszałka Województwa Łódzkiego z dnia 24.03.2020 pismo znak: RŚI.7120.1.86.2020.KZ); 3.5.6 Remont ogrodzenia na obiekcie sportowym przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi (data opracowania 11.2017); 3.5.7 Projekt ogrodzenia bieżni i obudowy urządzeń sterujących na obiekcie sportowym przy ul. Rudzkiej 37 w Łodzi (data opracowania 11.2017); 3.5.8 Operat wodnoprawny na szczególne korzystanie z wód w zakresie odprowadzenia wód opadowych i roztopowych do rzeki Ner w km 108+281, pochodzących z terenów stadionu lekkoatletycznego przy ulicy Rudzkiej 37 w Łodzi, województwo łódzki ( data opracowania 11.2017, uzyskano pozwolenie wodnoprawneDDS-OŚR-IV.6341.149.2017.PŁ z 10.05.2018); 3.5.9 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót; 3.5.10 Przedmiary robót [Udostępnione przedmiary maja charakter wyłącznie pomocniczy ułatwiający sporządzenie oferty. Wykonawca winien samodzielnie określić i wycenić zakres i rodzaj robót koniecznych do prawidłowego wykonania zamówienia, w oparciu o udostępnione opracowania projektowe.]; 3.6 Celem projektu jest stworzenie centrum treningowego lekkiej atletyki, które będzie mogło funkcjonować przez cały rok, niezbędnego do uprawiania sportu wyczynowego i osiągania najwyższych światowych wyników. 3.7 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w TOMIE III SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz w TOMIE II SIWZ– Formularz Aktu Umowy. 3.8 Przedmiot zamówienia został opisany następującymi kodami CPV: Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe kody CPV: 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45212210-1 Jednofunkcyjne ośrodki sportowe 45223000-6 Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45342000-6 Wznoszenie ogrodzeń 45340000-2 Instalowanie ogrodzeń, płatów i sprzętu ochronnego 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45315100-9 Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45320000-6 Roboty izolacyjne 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45351000-2 Mechaniczne instalacje inżynieryjne 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 3.9 Minimalny okres gwarancji i rękojmi (liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Inwestycji): 3.9.1 na roboty budowlane – 60 miesięcy (wykonawca może zadeklarować dłuższy okres gwarancji i rękojmi za wady za co zostaną mu przyznane dodatkowe punkty w kryterium oceny ofert), 3.9.2 na dostawy – 24 miesiące, 3.9.3 na zieleń – 36 miesięcy; Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści opisu przedmiotu zamówienia zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się, więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. 3.9.4 W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w opisie przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.9.5 Wykonawca który oferuje metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest tą równoważność wykazać. Stosownie do punktu 35 Wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 2018-07-12, C-14/17, w tym celu wymaga się złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów i oświadczeń potwierdzających np. karty katalogowe / specyfikacje techniczne / opisy itp. „[…]jeżeli specyfikacje techniczne, które znajdują się w dokumentacji zamówienia, odnoszą się do znaku towarowego, danego pochodzenia lub danej produkcji, podmiot zamawiający powinien wymagać, aby oferent przedstawił już w jego ofercie dowód równoważności oferowanych przez niego produktów w stosunku do tych określonych w rzeczonych specyfikacjach technicznych." [źródło: https://szukio.pl/fragmenty/2416] 3.10 Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności polegające na faktycznym wykonywaniu prac w zakresie robót ogólnobudowlanych, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę / Dalszego Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1 Wysokość wadium ustala się w następującej kwocie: 80 000,00 PLN (słownie złotych: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 9.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium wynosi 30 dni. Bieg ważności wadium rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 9.3.1 pieniądzu, 9.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 9.3.3 gwarancjach bankowych, 9.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 9.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 9.4 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: 9.4.1 wskazanie Wykonawcy, wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ ubezpieczenia, wskazanie Gwaranta (banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego udzielającego gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 9.4.2 dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 9.4.3 wskazanie sumy gwarancyjnej, 9.4.4 określenie terminu ważności gwarancji, 9.4.5 z treści gwarancji lub poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia Zamawiającemu na pierwsze pisemne żądanie pełnej sumy wadium w przypadku, gdy zajdą ku temu przewidziane w ustawie okoliczności, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9.5 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w GETIN Bank w Łodzi, nr konta: 29 1560 0013 2002 2020 4000 0013 podając w tytule przelewu nr referencyjny postępowania: ZIM-DZ.2620.40.2020. Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 9.6 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9.7 Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo-kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 9.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.13 SIWZ. 9.9 Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.10 Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9.8 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 9.13.1 którego oferta została wybrana: 9.13.1.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 9.13.1.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 9.13.1.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.13.2 w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Szczegółowe zasady wnoszenia wadium w sytuacji w której Wykonawca zdecyduje się na składanie oferty w formie elektronicznej opisane zostały w TOMIE IV SIWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie określono
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7.1 Wykaz oświadczeń składanych przez wykonawcę WRAZ Z OFERTĄ w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: 7.1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Formularz nr 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania – Formularz nr 3 do SIWZ; 7.1.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, w postępowaniu: 7.1.2.1 zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ, oraz 7.1.2.2 składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentu, który określa w szczególności: 7.1.2.2.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 7.1.2.2.2 sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.3 zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.4 czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi / roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 7.1.3 Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ. 7.1.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - oświadczenia z pkt 7.1.1. SIWZ: 7.1.4.1 Formularz Nr 2 winien być złożony w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 7.1.4.2 Formularz Nr 3 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7.2 Wykonawca, BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJACEGO w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej zostanie umieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. 7.3 Wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO w oparciu o art. 26 ust. 2 Ustawy w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni składa aktualne na dzień ich złożenia nw. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia, a także że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego: 7.3.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy): 7.3.1.1 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Wzór wykazu robót zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3. SIWZ. 7.3.1.2 dowodów, o których mowa w pkt 7.3.1.1. Dowodami są: 7.3.1.2.1 referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, 7.3.1.2.2 jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. dokumentów - inne dokumenty. 7.3.1.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3 SIWZ. 7.3.2 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 3 Ustawy): 7.3.2.1 Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 7.3.2.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.3.2.3 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.3.2.4 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7.3.3 W celu potwierdzenia, że oferowana nawierzchnia syntetyczna z pełnego poliuretanu spełnia wymagania określone przez zamawiającego: 7.3.3.1 Aktualny Atest Higieniczny lub dokument równoważny. 7.3.3.2 Aktualny kompletny raport z badania na zgodność z regulacjami IAAF, wydany w celu uzyskania certyfikatu produktowego IAAF, potwierdzający określone w Opisie przedmiotu zamówienia parametry, 7.3.3.3 Kompletny raport z badań potwierdzający bezpieczeństwo ekologiczne oraz zawartość określonych związków chemicznych, wydane przez niezależne laboratorium posiadające akredytację. 7.3.3.4 Kompletny raport z badania na zgodność z aktualną normą EN 14877:2013 lub PN-EN 14877:2014 potwierdzający niewyszczególnione w Opisie przedmiotu zamówienia parametry. Nie dopuszcza się wyników badan z różnych raportów ani zbiorczych podsumowań wyników z różnych raportów. 7.3.3.5 Kompletny raport z badań zawartości WWA, wykonany przez niezależne akredytowane laboratorium. 7.3.3.6 Kompletny raport z badań odporności na zamrażanie (mrozoodporność), wykonany przez akredytowane laboratorium, potwierdzający określone wymagania. 7.3.3.7 Karta techniczna oraz potwierdzająca jej technologie wykonania. 7.3.3.8 Autoryzacja producenta oferowanej nawierzchni sportowej wydana wykonawcy i dotycząca przedmiotowego zadania wraz z potwierdzeniem gwarancji. 7.3.3.9 Certyfikaty IAAF Class 1 dla co najmniej dwóch obiektów wykonanych w warunkach klimatycznych zbliżonych do panujących w Polsce z oferowanego systemu nawierzchniowego zgodnego z żądaną grubością nawierzchni bieżni. 7.3.3.10 Aktualny dokument potwierdzający wdrożenie przez producenta nawierzchni polityki zarządzania jakością – EN ISO 9001, 7.3.3.11 Aktualny certyfikat IAAF dla oferowanej nawierzchni o wymaganej grubości na bieżnię. > Ww. katalog jest katalogiem zamkniętym wymaganych dokumentów. Wymagań odmiennych od powyższych, a zawartych w treści dokumentacji składającej się na Opis przedmiotu zamówienia nie stosuje się. W szczególności zamawiający rezygnuje z wymogu określonego w pkt. 12 na stronie 18 dokumentu „PROJEKT WYKONAWCZY ARENA LEKKOATLETYCZNA” (zawartego w Tomie III SIWZ) i nie wymaga złożenia próbki oferowanej nawierzchni. > Opisane powyżej wymagania dotyczące akredytacji oraz niezależności laboratoriów należy interpretować zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (tj. Dz.U. 2019 poz. 544).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach