Przetargi.pl
Przebudowa i remont istniejących przepompowni ścieków na terenie gminy Lubiewo

Gmina Lubiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89-526 Lubiewo, ul. Hallera
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 493 10 , fax. 52 519 02 14
  • Data zamieszczenia: 2020-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubiewo
    ul. Hallera 9
    89-526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 493 10, fax. 52 519 02 14
    REGON: 92351133000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont istniejących przepompowni ścieków na terenie gminy Lubiewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Przebudowa i remont istniejących przepompowni ścieków na terenie gminy Lubiewo”. 2. Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 4. Region przyjazny środowisku, Działanie 4.3 Rozwój infrastruktury wodno-ściekowej, Schemat: Inwestycje w zakresie gospodarki wodno-ściekowej w polityce terytorialnej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. 3. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie odbywała się na działkach o nr ewid.: - 47/1, 412/17, 98 obręb Bysław, - 118/4 obręb Bysławek, - 208/11, 290/1 obręb Minikowo, - 109/13, 458, 587/2 obręb Lubiewo. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: - prace remontowe istniejących zbiorników betonowych, które mają za zadanie odtworzenie stanu pierwotnego, - prace stanowiące przebudowę, tj. wymiana na każdym z 9 obiektów przepompowni istniejących agregatów pompowych (pomp) wraz z całą armaturą hydrauliczną, tj. odcinającą w zbiornikach czerpalnych przepompowni ścieków oraz komorach zasuw oraz przebudowa istniejących szaf sterowniczych przepompowni ścieków. a) Punkty pracy oraz opisy na poszczególne pompownie: 1/ Bysław (przy plaży), PK2 Bysławek, PK3 Lubiewo ul. Witosa: Q = 4 l/s, H = 7,4 m, moc znamionowa pompy nie większa niż 1,5 kW, sprawność w punkcie pracy nie mniejsza niż 43%, prędkość obrotowa nie większa niż 1446 obr./min, króciec ssawny DN100, króciec tłoczny DN80, masa pompy nie większa niż 65 kg, zapotrzebowanie na moc w punkcie pracy nie większe niż 0,67 kW, wirnik śrubowo-odśrodkowy lub równoważny odporny na owijanie się materiałów włóknistych; 2/ PK4 Minikowo: Q = 5 l/s, H = 39 m, moc znamionowa pompy nie większa niż 7,5 kW, sprawność w punkcie pracy nie mniejsza niż 39%, prędkość obrotowa nie większa niż 2855 obr./min, króciec ssawny DN100, króciec tłoczny DN80, masa pompy nie większa niż 96 kg, zapotrzebowanie na moc w punkcie pracy nie większe niż 4,9 kW, wirnik śrubowo-odśrodkowy lub równoważny odporny na owijanie się materiałów włóknistych; 3/ PK5 Minikowo: Q = 3 l/s, H = 13 m, moc znamionowa pompy nie większa niż 1,5 kW, sprawność w punkcie pracy nie mniejsza niż 38%, prędkość obrotowa nie większa niż 2920 obr./min, króciec ssawny DN65, króciec tłoczny DN65, masa pompy nie większa niż 60 kg, zapotrzebowanie na moc w punkcie pracy nie większe niż 1 kW, wirnik śrubowo-odśrodkowy lub równoważny odporny na owijanie się materiałów włóknistych; 4/ Lubiewo „Nagać”, PK3 Bysławek: Q = 7 l/s, H = 30 m, moc znamionowa pompy nie większa niż 5,5 kW, sprawność w punkcie pracy nie mniejsza niż 40%, prędkość obrotowa nie większa niż 1446 obr./min, króciec ssawny DN100, króciec tłoczny DN80, masa pompy nie większa niż 80 kg, zapotrzebowanie na moc w punkcie pracy nie większe niż 5,1 kW, wirnik śrubowo-odśrodkowy lub równoważny odporny na owijanie się materiałów włóknistych; 5/ PK2 Lubiewo ul. Wodna: Q = 3 l/s, H = 8,4 m, moc znamionowa pompy nie większa niż 1,5 kW, sprawność w punkcie pracy nie mniejsza niż 37%, prędkość obrotowa nie większa niż 1446 obr./min, króciec ssawny DN100, króciec tłoczny DN80, masa pompy nie większa niż 80 kg, zapotrzebowanie na moc w punkcie pracy nie większe niż 0,7 kW, wirnik śrubowo-odśrodkowy lub równoważny odporny na owijanie się materiałów włóknistych; 6/ PK1 Bysławek: Q = 4,5 l/s, H = 12,6 m, moc znamionowa pompy nie większa niż 3,0 kW, sprawność w punkcie pracy nie mniejsza niż 36%, prędkość obrotowa nie większa niż 2845 obr./min, króciec ssawny DN100, króciec tłoczny DN80, masa pompy nie większa niż 80 kg, zapotrzebowanie na moc w punkcie pracy nie większe niż 1,5 kW, wirnik śrubowo-odśrodkowy lub równoważny odporny na owijanie się materiałów włóknistych. b) Szacunkowa średniodobowa ilość ścieków dla poszczególnych przepompowni: Przepompownia Bysław przy plaży (dz. nr 981) – ok. 20.000 dm3 Przepompownia PK1 Bysławek (dz. nr 412/17) – ok. 80.000 dm3 Przepompownia PK2 Bysławek (dz. nr 47/1) – ok. 60.000 dm3 Przepompownia PK3 Bysławek (dz. nr 118/4) – ok. 50.000 dm3 Przepompownia Lubiewo „Nagać” (dz. nr 587/2) – ok. 100.000 dm3 Przepompownia PK2 Lubiewo (dz. nr 458) – ok. 20.000 dm3 Przepompownia PK3 Lubiewo (dz. nr 109/13) – ok. 20.000 dm3 Przepompownia PK4 Minikowo (dz. nr 208/11) – ok. 40.000 dm3 Przepompownia PK5 Minikowo (dz. nr 290/1) – ok. 20.000 dm3 UWAGA! 1/ Wykonawca, bez dodatkowego wynagrodzenia, jest zobowiązany do: - zapewnienia wywozu nieczystości napływających do remontowanych przepompowni do punktu zlewnego, tj. na oczyszczalnię ścieków w Bysławiu, - wykonania rozruchu mechanicznego i technologicznego przepompowni ścieków, - przeprowadzenia instruktażu personelu w siedzibie Zakładu Komunalnego w zakresie obsługi przepompowni ścieków oraz wykonanych instalacji i dostarczonych urządzeń, - dostarczenia instrukcji obsługi przepompowni. 2/ Zdemontowane urządzenia i armaturę należy przekazać do Zakładu Komunalnego Gminy Lubiewo. 3/ Zamawiający wymaga, aby komunikacja przepompowni z dyspozytornią odbywała się przez Internet, nie przez GSM. 4/ Program pracy przepompowni powinien być zapisany na karcie pamięci w sterowniku, co daje możliwość wymiany sterownika we własnym zakresie bez konieczności kupowania nowego programu sterującego. 5. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000-7 Roboty budowlane 45232152-2 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku do zgłoszenia robót, stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ, projekcie wykonawczym stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącej Załącznik Nr 9 do SIWZ oraz przedmiarze robót, stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ. 7. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 2) oznakowania terenu budowy, m.in. umieszczenie tablicy informacyjnej wynikającej z ustawy Prawo budowlane (jeśli dotyczy), 3) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót, 5) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót przed wejściem na plac budowy (jeśli dotyczy), 6) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci gazowej, sieci wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia – naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 7) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów, 8) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) pokrycia kosztów odtworzenia nawierzchni dróg, 10) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 11) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 12) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 13) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 14) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, 15) prowadzenia dziennika budowy, 16) wykonanie planu BIOZ – jeśli dotyczy, 17) serwisowania całości przedmiotu zamówienia w okresie gwarancyjnym. 8. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy. 9. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. 10. Uproszczony kosztorys ofertowy oraz harmonogram rzeczowo-finansowy będzie wymagany od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i zostanie przedłożony przez Wykonawcę najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 11. Dołączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego. 12. Zamówienie objęte jest zgłoszeniem robót nie wymagających pozwolenia na budowę znak: BD.6743.LUB.71.2020 z dnia 05 sierpnia 2020 r. 13. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych wykonujących roboty budowlane polegające na remoncie istniejących zbiorników betonowych, czyszczeniu i myciu zbiorników, przebudowie przepompowni ścieków, tj. demontażu istniejących oraz montażu nowych agregatów pompowych (pomp) wraz z całą armaturą hydrauliczną, przebudowie istniejących szaf sterowniczych przepompowni ścieków. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. 14. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, o których mowa wyżej będą na czas wykonywania przez nich robót zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). 15. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wykonujące ww. czynności zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców powyższe oświadczenie należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. Oświadczenie powinno zawierać: informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika, a także datę złożenia oświadczenia i podpis osoby uprawnionej do złożenia w imieniu Wykonawcy i Podwykonawcy. 16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzający wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Lubiewie, ul. Hallera 9, pokój nr 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego Bank Spółdzielczy Koronowo O/Lubiewo 46 8144 0005 2008 0080 1270 0032. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Natomiast kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy w sposób trwały związać z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1) formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, 3) dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium, 4) zobowiązanie do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, gdy wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów – jeśli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach