Przetargi.pl
Przebudowa dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie

Zarząd Powiatu Olsztyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 10-516 Olsztyn, Plac Bema 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5210500 , fax. 089 5210501
  • Data zamieszczenia: 2011-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego
    Plac Bema 5 5
    10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5210500, fax. 089 5210501
    REGON: 51074266900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-olsztynski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia realizowany w budynku położonym na działce geodezyjnej nr 204, obrębie nr 3 m. Barczewo, ul. Niepodległości 9, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Poprawa jakości opieki długoterminowej w regionie poprzez modernizację i wyposażenie barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie. Inwestorem jest Zamawiający- Powiat Olsztyński. Inwestycja realizowana w ramach projektu pn. Poprawa jakości opieki długoterminowej w regionie poprzez modernizację i wyposażenie barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie. Inwestorem jest Zamawiający- Powiat Olsztyński. 2.Lokalizacja prowadzonych robót: a) budynek szpitala: piwnica, parter, pierwsze piętro, poddasze; b) budynek kaplicy adaptowany na świetlicę; c) teren nieruchomości- zagospodarowanie terenu. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia został wyszczególniony w załączniku nr 6 do SIWZ. W pierwszej kolejności należy wykonać: montaż urządzeń w kotłowni i instalację c.o., roboty w budynku B oraz remont przyłącza kanalizacyjnego. 3. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze złożoną ofertą, wymaganiami SIWZ Nr IF-IFI.272.7.1.2011 z dnia 06.10.2011r., zawartą umową, projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę Bw/1/2011 z dnia 05.01.2011r, Harmonogramem rzeczowo- finansowym robót budowlanych, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, kosztorysem ofertowym, obowiązującymi przepisami prawa, normami, zasadami sztuki budowlanej i należytą starannością. 4. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty w wymiarze- co najmniej 5 lat, licząc od dnia ich odbioru końcowego; 2) przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych ( oznakowane symbolem CE, umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie materiałów budowlanych, dla których producent wydał deklarację zgodności z Polskimi Normami, które uzyskały aprobatę techniczną).Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego; 3) dla nowych instalowanych i montowanych urządzeń należy dostarczyć komplet: osprzętu, oznakowań, instrukcji obsługi i konserwacji, środków ochrony indywidualnej i zbiorowej z zakresu bhp oraz ochrony przeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi; 4) oznakowanie budynku i instalacji zgodnie z wymaganiami przepisów szczegółowych, a w szczególności: dróg ewakuacyjnych, lokalizacji sprzętu p.poż., armatury, urządzeń, instalacji, miejsc występowania zagrożeń i ograniczeń w zakresie przebywania i komunikacji, informacyjne w zakresie pomieszczeń i komunikacji; 5) prowadzenie robót pod stałym nadzorem technicznym, z zachowaniem obowiązujących przepisów, w tym: bhp i przeciwpożarowych oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru; 6) przy wykonywaniu niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia: a) kierownika budowy oraz kierowników robót wymaganych specjalności, przez osoby posiadające uprawnienia do kierowania; b) obsługi geodezyjnej terenu budowy, wykonania geodezyjnych pomiarów powykonawczych; c) opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej dla budynku, niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie; d) opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ewentualnego opracowania projektów zamiennych- w przypadku wystąpienia istotnych zmian od zatwierdzonego projektu budowlanego, 5. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) Wykonawca przez cały okres realizacji umowy, zobowiązany będzie do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; 4) spełnienie innych wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 6. Przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ obejmują zakres robót planowanych do wykonania w odniesieniu do projektu budowlanego i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Zawarte w przedmiarach zestawienia, obrazują skalę robót budowlanych niezbędnych do dokończenia inwestycji i stanowią pomoc Wykonawcy w oszacowaniu kosztów robót budowlanych. 7. Użycie w SIWZ określeń przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp. uzasadnia specyfika przedmiotu zamówienia, którego Zamawiający nie jest w stanie opisać w inny sposób. Należy podkreślić, iż intencją Zamawiającego było jedynie opisanie przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne opisanym, gwarantujące utrzymanie wymaganych norm, parametrów, standardów techniczno-jakościowych i funkcjonalnych określonych przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności zastosowanych rozwiązań z przedmiotem zamówienia, zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, spoczywa na Wykonawcy. 8. Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do: 1) realizacji zakresu obowiązków przez kierownika budowy, które zostały określone w ustawie z dnia 07 lipca 1994r.- Prawo budowlane (Dz.U. 2010r, Nr 243, poz.1623 z późn.zm.), w tym: sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 2) wykonania niezbędnych pomiarów, badań, prób i sprawdzeń oraz przygotowania kompletnej dokumentacji odbiorowej, wymaganej przy przekazaniu obiektu do użytkowania; 3) prowadzenia książki obmiarów; 4) wykonania robót umożliwiających montaż urządzeń i wyposażenia szpitala, zakupionego przez Zamawiającego, zgodnie z rozwiązaniami technologicznymi przewidzianymi w dokumentacji projektowej; 5) naprawy wszelkich uszkodzeń powstałych w obrębie placu budowy w okresie od dnia jego przekazania Wykonawcy do dnia odbioru końcowego robót, wykonania robót pomocniczych i przygotowawczych, usunięcia usterek bądź ponownego wykonania robót wadliwie wykonanych; 6) utrzymania porządku i ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy i terenach przyległych. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać teren budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady i śmieci oraz ponieść koszty z tym związane; 7) zabezpieczenia całodobowej ochrony obiektu w okresie trwania robót budowlanych; 8) zabezpieczenia składowanych tymczasowo na placu budowy materiałów (do czasu ich wbudowania), przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą- jakości, właściwości i parametrów; 9) pokrycia kosztów: ochrony obiektu, ogrzewania budynku, poboru energii elektrycznej i wody- podczas prowadzenia robót; 10) przedkładania inspektorowi nadzoru do akceptacji: a) wszelkich zmian Harmonogramu rzeczowo- finansowego robót budowlanych, b) dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania robót oraz stanowiących przedmiot odbioru, protokółów odbiorów, faktur częściowych i faktury końcowej. c) odstępstw od projektu budowlanego, opracowanych projektów zamiennych oraz opracowanej dokumentacji powykonawczej, d) protokółów konieczności, protokółów różnicowych, kosztorysu powykonawczego. 10. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej na terenie budowy przed złożeniem oferty, celem zapoznania się z zakresem robót, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia i rozpoznania wszelkich uwarunkowań, które mogą mieć wpływ na przyszły proces realizacji zadania i podaną w ofercie cenę. Wykonawca powinien każdorazowo zawiadomić Zamawiającego o zamiarze dokonania wizji lokalnej z zachowaniem formy pisemnej. Zgłoszenie należy złożyć do Biura Obsługi Interesantów (BOI), znajdującego się na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Olsztynie, które na kopii potwierdzi jego wpływ. Zamawiający informuje, że teren budowy jest dozorowany przez firmę ochrony obiektu. Pracownik ochrony umożliwi każdorazowo wejście Wykonawcy na teren budowy, po okazani- kopii pisma (zgłoszenia) z pieczątką potwierdzającą jego wpływ do BOI, dokumentu tożsamości oraz dokonaniu wpisu osób wchodzących do ewidencji prowadzonej przez firmę ochrony.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452627008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 20.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych ), w terminie do dnia 09.12.2011r , do godz. 10.00. 2. Wadium może być wnoszone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ( z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 109, poz. 1158 z późn. zm. ), przy czym: 1) wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno być wpłacone przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Olsztynie- Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie, nr konta 49 8857 0002 3001 0000 3900 0003. Na przelewie należy umieścić informację Wadium - przetarg na przebudowę dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie. Wymagane dołączenie kopii wpłaty do oferty. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania na rachunku Zamawiającego; 2) wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć odrębnie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Pl. Bema 5- Biuro Obsługi Interesanta (parter), w terminie do dnia 09.12.2011r , do godz. 10.00. 3) w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania z ofertą. Jeżeli termin ważności wadium będzie krótszy, to taka oferta podlega odrzuceniu ze względu na nieskutecznie wniesione wadium. 3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz z wyjątkiem Wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 4. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5. Zgodnie z art. 46, ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/ - zakładka zamówienia publiczne.
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach