Przetargi.pl
Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kolonia Bolimowska Wieś

Gmina Bolimów ogłasza przetarg

  • Adres: 99417 Bolimów, ul. Łowicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 380 305 , fax. 468 380 386
  • Data zamieszczenia: 2017-03-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolimów
    ul. Łowicka 9
    99417 Bolimów, woj. łódzkie
    tel. 468 380 305, fax. 468 380 386
    REGON: 53538500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kolonia Bolimowska Wieś
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kolonia Bolimowska Wieś. Przedmiotowa droga stanowi własność Gminy Bolimów. 1.1. W zakres niniejszej inwestycji wchodzą następujące roboty budowlane: - uzupełnienie istniejącej konstrukcji jezdni, - oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej, - wykonanie poszczególnych warstw bitumicznych, - remont istniejących zjazdów, - wykonanie poboczy. Teren, na którym planowana jest inwestycja położony jest na terenie gminy Bolimów. Planowana inwestycja obejmuje działkę o numerze ewidencyjnym nr 193/2. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 10,00 m. Ciąg jezdni, na którym planowana jest inwestycja przebiega w terenie zabudowanym. Na początku projektowanego odcinka szerokość istniejącej nawierzchni wynosi 5,00 m i dalej przechodzi w jezdnię o szerokości około 3,00 m. Po obydwu stronach jezdni występuje pobocze ziemne. Po obydwu stronach jezdni zlokalizowane są rowy przydrożne. W km 0+211,30 pod jezdnią zlokalizowany jest przepust rurowy, które to jest w złym stanie i należy go odtworzyć. Wody opadowe odprowadzane są poprzez spadki podłużne i poprzeczne po istniejącym terenie. Na działce, na której planowana jest inwestycja przebiega: - sieć wodociągowa, sieć teletechniczna, sieć energetyczna. a). Parametry techniczne: kategoria ruchu KR2 prędkość projektowa 30 km/h długość jezdni 362,00 m szerokość jezdni 3,00 - 5,00 m szerokość poboczy – 075 m spadek poprzeczny jezdni - daszkowy 2% zjazdy szerokości 4,50 m – długość zmienna odwodnienie – powierzchniowe b). Sytuacja: Planowana inwestycja mieści się w granicach pasa drogowego. Trasę planowano trzymając się osi istniejącej nawierzchni bitumicznej. Przebudowę jezdni projektuje się istniejącym śladem. Na trasie przewidziano dwa łuki poziome oraz jedno załamanie trasy. Istniejące zjazdy na działki przyległe są w złym stanie i należy je wyremontować poprzez wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego. Pod jezdnią w km 0+211,30 należy ułożyć przepust z rur PEHD o średnicy 60 cm, usytuowany na ławie żwirowej o grubości 15 cm. Konstrukcję w tym miejscu należy odtworzyć tak jak na odtwarzanej konstrukcji jezdni. Połączenie istniejącej konstrukcji jezdni z nowo wykonywaną konstrukcją, przed ułożeniem warstwy wyrównawczej należy wzmocnić za pomocą ułożenie geosiatki z włókien szklanych 50/50 KN. - Jezdnia Projektowana jezdnia posiadać będzie szerokość od 3,00 m do 5,00 m. Na początku i na końcu odcinka szerokość tę należy dostosować do istniejących szerokości istniejącej nawierzchni bitumicznej (patrz plan sytuacyjny). Jezdnia posiadać będzie spadek poprzeczny daszkowy dwuprocentowy. Przed przystąpieniem do układania warstw asfaltowych zarówno podbudowę na uzupełnionej konstrukcji jak i nawierzchnię na istniejącej jezdni należy dokładnie oczyścić i skropić emulsją asfaltową. Także skropienia emulsją asfaltową należy dokonać pomiędzy warstwą wyrównawczą a ścieralną. Na początku i na końcu planowanego odcinka należy wykonać wcinkę na długości 1,00 m w celu uzyskania łagodnego połączenia dwóch nawierzchni. - Zjazdy Istniejące zjazdy na posesje należy wyremontować. Oś zjazdów zaprojektowano pod kątem 90 stopni do osi przebudowywanej jezdni. Przecięcie krawędzi jezdni i nawierzchni zjazdów wyokrąglone będzie za pomocą łuków o promieniu 3,0 m. Zjazdy należy wyremontować do granicy pasa drogowego. Spadki zjazdów należy dostosować do spadku podłużnego jezdni i do istniejącego terenu działek, do których prowadzą zjazdy. c). Niweleta: Z uwagi na fakt, iż trasa przebudowywanej jezdni w planie przebiega po starym śladzie jezdni bitumicznej nie przewidziano korekt wysokościowych planowanej inwestycji. Jedynie na długości początkowych 24 m należy zniwelować oś tak aby wody opadowe swobodnie przepływały wzdłuż jezdni. Na początku i na końcu projektowanego odcinka wysokościowo nawierzchnię należy dostosować do istniejących nawierzchni bitumicznych d). Konstrukcja: - Nawierzchnia jezdni 4 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego w ilości 100 kg/m2 – istniejąca nawierzchnia bitumiczna - Nawierzchnia odtworzonej konstrukcji 4 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego w ilości 100 kg/m2 6 cm – podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 20 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie 15 cm – podłoże stabilizowane cementem o Rm=2,5 MPa Zjazdy z betonu asfaltowego 4 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 4 cm – warstwa wiążącą z betonu asfaltowego 15 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie 10 cm – warstwa piasku stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa Pobocza Pobocza wykonać z destruktu asfaltowego – warstwa 15 cm po zagęszczeniu, Zestawienie powierzchni Powierzchnia jezdni wynosi 1291,30 m2. Odwodnienie Przewiduje się odwodnienie powierzchniowe wód opadowych za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych po terenie przyległym i do przydrożnego rowu. Roboty ziemne Roboty ziemne polegać będą na wykonaniu koryta w miejscu pod konstrukcję poszerzenia jezdni i istniejących zjazdów. Podłoże gruntowe pod wyżej wymienione roboty należy wyprofilować i zagęścić do odpowiedniego wskaźnika zagęszczenia. W przypadku stwierdzenia zalegania w podłożu gruntów niebudowlanych lub też nie nadających się do zagęszczenia, należy je wymienić lub doprowadzić do grupy nośności G-1. 1.6. Wykonawca zobowiązany jest również do: - opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie sporządzonego we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami projektu organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót), - wykonania oznakowania pionowego, - utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały. - prowadzenia wszelkich prac związanych z realizacją zadania zgodnie z zasadami BHP, - ręcznego wykonania robót ziemnych w bezpośredniej bliskości istniejącego uzbrojenia z zachowaniem szczególnej ostrożności. Prace te winny być wykonywane pod nadzorem pracownika użytkownika sieci. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zawiadomić właścicieli istniejących sieci o zamiarze rozpoczęcia prac budowlanych, - zabezpieczenia drzew w obrębie placu budowy prze uszkodzeniami mechanicznymi, - stosowania wszelkich materiałów, wyrobów i urządzeń posiadających odpowiednie atesty oraz odpowiadające obowiązującym Normom, Specyfikacjom Technicznym Robót oraz odnośnym przepisom ich wykorzystania oraz stosowania. - zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót oraz wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załączona do SIWZ dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiar robót. 2.1. Nazwy i kody opisujące przedmiot zamówienia (CPV): 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 3. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 4. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. - w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał – o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu powyżej, dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych, - jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie (tj. roboty ziemne, roboty związane z wykonywaniem podbudowy i układaniem poboczy, roboty bitumiczne). Wymóg ten dotyczy osób, które bezpośrednio wykonują czynności związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 5.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie do spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 5 czynności. W tym celu wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 5.2. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie lub w terminie określonym w umowie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 5 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 5.2.1. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, - rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 5.3. Za każdy stwierdzony przypadek zatrudnienia na innej podstawie niż umowa o pracę w tym nieprzedłożenie przez wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 w terminie wskazanym przez zamawiającego, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 1 – krotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę zgodnie z ustawą z dnia 10 października 2012 roku o minimalnym wynagrodzeniu (Dz. U. z 2015 r. poz. 2008 z późn. zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 września 2016 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2017 r. (Dz.U. 2016 poz. 1456), 5.4. W przypadku powzięcia informacji, że Wykonawca lub Podwykonawca nie spełnia warunków dotyczących zatrudnienia, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 50 9297 0005 0600 0215 2012 0006 w banku Bank Spółdzielczy Skierniewice o/Bolimów. z dopiskiem „Przetarg nieograniczony – Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kolonia Bolimowska Wieś”. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie, 7. W dokumencie tym, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta - Gminy Bolimów, dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek, albo żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Zamawiającego, albo żądanie złożenia wezwania np. tylko w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Zamawiającego z żądaniem zapłaty). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach