Przetargi.pl
„Remont dróg w miejscowości Klonowiec Wielki"

Gmina Łanięta ogłasza przetarg

  • Adres: 99-306 Łanięta, Łanięta 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (24) 356 74 00
  • Data zamieszczenia: 2024-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łanięta
    Łanięta 16
    99-306 Łanięta, woj. łódzkie
    tel. (24) 356 74 00
    REGON: 611015721
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalanieta.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont dróg w miejscowości Klonowiec Wielki"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Remont dróg w miejscowości Klonowiec Wielki wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego z podziałem na 2 części.2. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:1) „Remont dróg w miejscowości Klonowiec Wielki” – w skład którego wchodzi: Remont drogi gminnej nr 102280E w miejscowości Klonowiec Wielki Gmina Łanięta oraz Remont drogi gminnej nr 102296E w miejscowości Klonowiec Wielki Gmina Łanięta. Podział zamówienia na części był niezasadny z punktu widzenia technicznego i organizacyjnego. Zamówienie dotyczy remontu dróg gminnych, krótkich odcinków dróg z różnym rodzajem robót i dzielnie zamówienia na części spowodowałoby podwyższenie kosztów wykonania gdyż nieopłacalne byłoby angażowanie sprzętu na wykonanie pojedynczych odcinków drogi. Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8/2023/3939/PolskiLadUwaga: Zamawiający na podstawie art. 310 ustawy pzp zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane – dotyczy każdej części.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Dokumentacja - projekt, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót – Załącznik nr 4 do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zamawiający dołożył wszelkich starań, aby w opisie przedmiotu zamówienia nie znalazła się żadna nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu. Jeśli w dokumentach zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, ma ona wyłącznie charakter informacyjny. Podstawą do określenia ceny, ryczałtowej za przedmiot zamówienia jest dokumentacja projektowa oraz ilości robót wynikające z tej dokumentacji. UWAGA: Przedmiar robót ma charakter pomocniczy.Okres gwarancji i rękojmi – minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 5 lat, maksymalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 7 lat. Okres udzielonej gwarancji i rękojmi jest w przedmiotowym postępowaniu część 1 kryterium oceny ofert.4. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę, lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy, oraz kryteria lub zasady, mające zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części: Każdy Wykonawca może złożyć ofertę wyłącznie na część 1 lub 2.5. Szczegółowe obowiązki wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego - Załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia dla części 1.Zamawiający przewiduje zawarcie odrębnych umów na każdą część składającą się na niniejsze zamówienie, zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego w tym dla części 1 oraz 2.6. Zamawiający przekaże na realizację Przedmiotu zamówienia Wykonawcy zaliczkę w kwocie 5% Wynagrodzenia (lub 5% udziału własnego) w terminie do 5 dni od dnia zawarcia Umowy.7. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 pzp dotyczy wyłącznie części 1:Zamawiający wymaga na podstawie art. 95 ust. 1 pzp zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) dotyczącego pracowników fizycznych – wykonujących czynności przygotowawcze, rozbiórkowe, porządkowe, operatorzy maszyn, urządzeń.W celu weryfikacji zatrudniania, przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w szczególności: oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, zawierającego informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika. Powyższe zostanie przekazane Zamawiającemu najpóźniej w dniu zawarcia Umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania od wykonawcy w każdym czasie realizacji przedmiotu zamówienia poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w składzie zespołu wykonującego prace Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy lub podwykonawcy, odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane powyżej. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.8. Oferty wariantowe: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9. Zamówienia uzupełniające: Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp.1. Przedmiotem zamówienia jest Remont dróg w miejscowości Klonowiec Wielki wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego z podziałem na 2 części:2) „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru”2. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:2) „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru” – w specjalności inżynieryjnej drogowej - Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8/2023/3939/PolskiLadUwaga: Zamawiający na podstawie art. 310 ustawy pzp zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane – dotyczy każdej części.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Dla części 2 - w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania wszystkich obowiązków inspektora nadzoru wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725) nad realizowanymi robotami (Dokumentacja zał. nr 4) do czasu odbioru końcowego robót budowlanych oraz w okresie udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych gwarancji i rękojmi. Wykonawca zobowiązuje się do rozliczenia zadania z wykonawcą robót budowlanych, oraz pobytów w ramach nadzoru inwestorskiego na budowie w trakcie jej realizacji minimum 1 raz w tygodniu oraz na każde dodatkowe żądanie Wykonawcy i Zamawiającego. Wykonawca musi posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania robót w branży inżynieryjnej drogowej. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725) oraz rozporządzenia w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).UWAGA:Ilość pobytów w ramach nadzoru inwestorskiego – minimalna ilość pobytów 1 raz w tygodniu. Maksymalna ilość pobytów 3 razy w tygodniu. Ilość pobytów w ramach nadzoru inwestorskiego jest w przedmiotowym postępowaniu część 2 kryterium oceny ofert.4. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę, lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy, oraz kryteria lub zasady, mające zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części: Każdy Wykonawca może złożyć ofertę wyłącznie na część 1 lub 2.5. Szczegółowe obowiązki wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego - Załącznik nr 1a do Specyfikacji Warunków Zamówienia dla części 2. Zamawiający przewiduje zawarcie odrębnych umów na każdą część składającą się na niniejsze zamówienie, zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego w tym dla części 1 oraz 2.6. Zamawiający przekaże na realizację Przedmiotu zamówienia Wykonawcy zaliczkę w kwocie 0,03% Wynagrodzenia (lub 0,03% udziału własnego) w terminie do 5 dni od dnia zawarcia Umowy.7. Oferty wariantowe: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 8. Zamówienia uzupełniające: Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach