Przetargi.pl
Przebudowa drogi wewnętrznej w m. Ryczywół

Burmistrz Gminy Kozienice ogłasza przetarg

  • Adres: 26900 Kozienice, ul. Parkowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 117 100 , fax. 486 142 048
  • Data zamieszczenia: 2017-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Kozienice
    ul. Parkowa 5
    26900 Kozienice, woj. mazowieckie
    tel. 486 117 100, fax. 486 142 048
    REGON: 52374900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozienice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi wewnętrznej w m. Ryczywół
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa drogi wewnętrznej w m. Ryczywół obejmująca: budowę drogi gminnej na odcinku od istniejącej nawierzchni bitumicznej w m. Ryczywół o długości 274,10 m i szerokości 5,0 m. Vp = 30 km/h; klasa drogi D. Zakres rzeczowy Dokumentacji projektowej obejmuje w szczególności: 1) Roboty pomiarowe i przygotowawcze, 2) Wycinka kolizyjnych drzew, 3) Rozbiórka istniejącego odcinka drogi z bloczków betonowych, 4) Roboty rozbiórkowe istniejących warstw nawierzchni i konstrukcyjnych,  /nawierzchnia jezdni z kruszywa/ 5) Rozbiórka elementów dróg krawężniki i obrzeża, 6) Roboty ziemne, 7) Ułożenie geotkaniny o gramaturze 75 g/m2, np. BONAR TF, 8) Profilowanie podłoża i wykonanie podsypki piaskowej, 9) Wykonanie warstwy podbudowy z kruszyw łamanych, 10) Wykonanie warstwy wiążącej z BA grysowego, 11) Wykonanie warstwy ścieralnej z BA grysowego, 12) Wykonanie poboczy i wjazdów na posesje z kruszywa, 13) Roboty porządkowe, 2. W ramach realizacji zadania inwestycyjnego oraz jego wyceny należy dodatkowo uwzględnić: Uwaga: 1) Gmina Kozienice rozwiązała umowę na realizację zadania z Wykonawcą robót, który wykonał niżej opisany zakres robót: a) Wycinkę drzew w ilości szt. 5, b) Karczowanie zagajników rzadkich i pni na ok. 65%, Karpy i drzewa zalegają na budowie /nie wywiezione/, c) Rozbiórkę krawężników betonowych 15x30cm na podsypce cementowo-piaskowej w ilości 552,00m oraz ław pod krawężniki z betonu w ilości 27,60m3, d) Rozbiórkę nawierzchni z płyt drogowych betonowych gr. 15 cm w ilości 140,00m2, e) Wywiezienie i zutylizowanie ok. 15% materiałów z rozbiórki tj. 25,00m3. Ok. 85% materiałów z rozbiórki zalega na budowie. f) Roboty ziemne – korytowanie wierzchnich warstw w ilości 106,70m2 z wywozem, - pozostały zakres zgodny z opracowanym projektem technicznym. II. Wymagania techniczne i warunki realizacji zamówienia: 1. Zadanie inwestycyjne wykonywane będzie w oparciu o przyjęte rozwiązania konstrukcyjne, lokalizacyjne i materiałowe w zakresie wynikającym z n/w dokumentów: a. Projektu wykonawczego przebudowy drogi wewnętrznej w m. Ryczywół, b. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Roboty zostaną wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej z uwzględnieniem wymagań określonych w umowie, szczegółowej specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz z zachowaniem warunków określonych w SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne oraz parametry charakterystyczne materiałów i urządzeń, zakres prac będących przedmiotem zamówienia określa dokumentacja projektowa o których mowa w pkt. 1 opisu przedmiotu zamówienia. III. Inne prace towarzyszące i wymagania zamawiającego przy realizacji zadania: Do wykonawcy należy: 1) Przed przystąpieniem do robót ziemnych Wykonawca zlokalizuje istniejące uzbrojenie terenu i dokona sprawdzenia położenia i głębokości posadowienia przewodów infrastruktury technicznej. Prace ziemne w pobliżu urządzeń infrastruktury technicznej należy wykonywać ręcznie pod nadzorem pracowników wyznaczonych przez właścicieli sieci. Zabezpieczenie przez Wykonawcę infrastruktury technicznej winno być wykonane zgodnie z zaleceniami dysponentów sieci wynikającymi z warunków technicznych i uzgodnień dokumentacji projektowej. W przypadku uszkodzeń sieci lub urządzeń koszty naprawy lub ich wymiany ponosi Wykonawca. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za skutki ekonomiczne, cywilne i związane z bezpieczeństwem w przypadku uszkodzenia sieci i przyłączy infrastruktury technicznej. 2) Wszystkie istniejące urządzenia infrastruktury technicznej należy wyregulować wysokościowo do projektowanych rzędnych . 3) Wykonanie niezbędnych pomiarów, prób, sprawdzeń i badań w zakresie wykonywanych robót. 4) Geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie, bieżąca obsługa i geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza obiektu. Wykonawca po zakończeniu robót przekaże Zamawiającemu 5 kompletów powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wraz z zestawieniem ilościowym wykonanych robót , przy czym Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej wymaganej na czas odbiorów branżowych . 5) Wywózna bieżąco i utylizacja wszelkich materiałów pochodzących z rozbiórki i uporządkowanie terenu po robotach budowlanych w zakresie i na koszt Wykonawcy. 6) Powiadomienie co najmniej na 14 dni przed planowanym rozpoczęciem robót właścicieli działek rekreacyjnych poprzez pisemne ogłoszenia o planowanych pracach i utrudnieniach. 7) Wykonawca ma obowiązek zapewnić dojazd do działek przylegających do realizowanej drogi oraz zapewnić właścicielom działek rekreacyjnych ciągły, bezproblemowy do nich dojazd. 8) Powiadomienie pisemnie co najmniej na 14 dni przed planowanym rozpoczęciem robót Kozienicką Gospodarkę Komunalną z siedzibą przy ul. Przemysłowej 15 o planowanym terminie rozpoczęcia robót i utrudnieniach z tym związanych. Wykonawca ma obowiązek współpracować z KGK w celu odbioru śmieci. 9) Odtworzenia ewentualnych uszkodzeń powstałych w czasie prowadzenia robót, 10) Wykonanie nieodpłatnych przeglądów i usuwanie uszkodzeń wynikających z wad produkcyjnych lub zastosowania wadliwych materiałów. 11) Dokonanie odbiorów branżowych robót oraz odbioru końcowego przedmiotu umowy. 12) Wykonanie gwarancyjnych przeglądów technicznych. 13) Wykonanie przez uprawnione laboratoria pomiarów i badań w czasie realizacji inwestycji, potwierdzających jakość wykonanych robót i wbudowanych materiałów, 14) W czasie wykonywania robót wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. 15) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zgody na zajęcie pasa drogowego i usunięcia ewentualnych kolizji oraz uzyskania wszelkich innych zgód, decyzji, zezwoleń niezbędnych do prawidłowego wykonania robót. IV. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia : 1. Roboty będące przedmiotem zamówienia wykonawca wykona kompleksowo zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z zaleceniami wynikającymi z dokumentacji projektowej. 2. W ramach robót, o których mowa w pkt. I Wykonawca: - zabezpieczy trwale i oznakuje teren budowy zgodnie z przepisami, - dokona urządzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy, - będzie dbał o porządek na terenie budowy podczas wykonywania robót, - uporządkuje teren budowy po zakończeniu robót, - zapewni ochronę terenów przyległych do placu budowy i ponosi odpowiedzialność cywilną za ewentualne szkody wynikłe z tytułu prowadzonych prac wobec osób trzecich, - będzie prowadził roboty w sposób wolny od przeszkód komunikacyjnych i będzie minimalizował utrudnienia w ruchu kołowym i pieszym, w szczególności umożliwi właścicielom przyległych nieruchomości bezpieczny dojazd i dojście do nieruchomości. - tereny zajęte w czasie realizacji inwestycji przywróci do stanu pierwotnego sprzed ich zajęcia, - roboty objęte zamówieniem zobowiązuje się wykonać pod kierownictwem osób posiadających odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tym zakresie. 3. Uwzględniając specyfikę obiektu i warunki prowadzenia robót na Wykonawcy spoczywa obowiązek zabezpieczenia robót pod względem technicznym i bezpieczeństwa, monitorowanie budowy podczas przerw technologicznych i przerw spowodowanych wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz ocena ryzyka dla zadania inwestycyjnego uwzględniająca zagrożenia jakie mogą wystąpić w okresie realizacji zadania w związku z prowadzonymi robotami, przyjętą technologią i sposobem wykonywania robót oraz uwzględniać ryzyko związane z wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych w czasie realizacji zadania. 4. Przed przystąpieniem do robót, o terminie rozpoczęcia prac budowlanych w obrębie urządzeń infrastruktury technicznej wykonawca zobowiązany jest powiadomić właścicieli tych urządzeń z odpowiednim wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia prac. Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z warunkami i zaleceniami właścicieli sieci infrastruktury technicznej. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenia infrastruktury technicznej w trakcie prowadzenia robót Jeżeli nastąpią uszkodzenia jakiegokolwiek elementu infrastruktury podziemnej lub naziemnej Wykonawca będzie zobowiązany do jego naprawy na własny koszt. 5. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. „Prawo budowlane” i ustawą o wyrobach budowlanych z dn. 16 kwietnia 2004r. wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek urządzeń i materiałów przedstawi inspektorowi nadzoru źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. W przypadku wątpliwości co do jakości zastosowanych urządzeń lub materiałów Zamawiający ma prawo przekazać urządzenie i/lub materiał do badań laboratoryjnych. Negatywny wynik badań spowoduje wstrzymanie odbioru przez zamawiającego. Każdy rodzaj robót, w których znajdą się materiały lub urządzenia nieodpowiadające normom i niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i niezapłaceniem. 6. Wszelkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Traktować je należy jako przykładowe informacje. Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej z zachowaniem wymogów w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Materiały muszą gwarantować realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i zapewniać uzyskanie parametrów technicznych i jakościowych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od założonych w dokumentacji projektowej i SIWZ. W przypadku zastosowania materiałów lub technologii równoważnych niezbędne jest uzyskanie zgody projektanta na ich zastosowanie. 7. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności: - roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót, - odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 8. Wszelkie roszczenia użytkowników dróg, właścicieli działek rekreacyjnych, mieszkańców jakie wpłyną do Zamawiającego, związane z wykonywaniem robót będą kierowane do Wykonawcy w celu ich wyjaśnienia lub załatwienia. V. Opis stanu istniejącego. Istniejąca droga włącza się do drogi powiatowej Droga służy do obsługi przyległych posesji pełniących funkcje działek rekreacyjnych. Droga jest częściowo oświetlona. Teren jest uzbrojony i wyposażony w infrastrukturę techniczną: linie nn, wodociąg, kanalizacja sanitarna. Pas drogowy jest własnością Gminy Kozienice. Droga służy do obsługi działek rekreacyjnych. Postępowanie przetargowe jest drugim w niniejszej sprawie. Umowa z wybranym w pierwszym postępowaniu wykonawcą została rozwiązana. W trakcie obowiązywania tej umowy Wykonawca wykonał roboty wymienione w pkt. 2.1).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.3. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9.3.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.3.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt. 9.2 SIWZ. 9.3.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt. 11.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 9.3.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 11.3 SIWZ składa każdy z Wykonawców. 9.3.5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający żąda, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa, o której mowa w zdaniu pierwszym. winna zawierać co najmniej: - strony umowy, - przedmiot i cel działania konsorcjum, - zakres prac powierzonych do wykonania każdej ze stron i sposób współdziałania, - okres obowiązywania umowy (obejmujący również okres rękojmi i gwarancji jakości), - sposób odpowiedzialności, - sposób rozliczenia płatności, - obowiązki i uprawnienia partnerów, w tym lidera, - regulacje prawne w stosunku do umowy konsorcjum. 9.4. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 9.4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 9.4.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając nie budzące wątpliwości co do czasu, sposobu i zakresu udostępnienia zasobów zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Części I SIWZ – Załącznik nr 4. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć wymagane zobowiązanie. 9.4.3. Zamawiający oceni czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp. 9.4.4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów wyłącznie, jeśli podmioty zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 9.4.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt. 9.2.2. 9.4.6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w w pkt. 11.1 11.1.2. W przypadku poleganiu na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 22a ustawy Pzp Zamawiający zgodnie z pkt. 9.4.2 SIWZ żąda dokumentu stanowiącego załącznik nr 4 Części I SIWZ. 11.1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o którym mowa w pkt. 11.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 11.4. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9, 10 i 11 SIWZ ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 11.5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014r. poz. 1114 oraz 2016 poz. 352). W sytuacji, gdy ww dokumenty będą dostępne pod wskazanym przez Wykonawcę adresem internetowym tylko w języku obcym, zamawiający żąda ich złożenia w formie pisemnej wraz z tłumaczeniem na język polski. Wraz z ofertą Wykonawca składa: a) oświadczenia wymagane postanowieniami pkt. 11.1 SIWZ (składane w oryginale), b) w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innego/innych podmiotów zobowiązanie wymagane postanowieniami pkt.9.4.2 SIWZ, c) jeżeli dotyczy pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (składane w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii) d) jeżeli dotyczy pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu, jeżeli osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa (składane w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach