Przetargi.pl
Przebudowa drogi wewnętrznej nr DWM-17 w Medyce.

Gmina Medyka ogłasza przetarg

  • Adres: 37-732 Medyka, Medyka 288
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 16 671 53 91 , fax. 16 671 53 91
  • Data zamieszczenia: 2015-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Medyka
    Medyka 288 288
    37-732 Medyka, woj. podkarpackie
    tel. 16 671 53 91, fax. 16 671 53 91
    REGON: 65090037000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.medyka.itl.pl/bip
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi wewnętrznej nr DWM-17 w Medyce.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie polegać będzie na przebudowie drogi wewnętrznej nr DWM-17 w Medyce położonej na działkach o nr 546 i 563 według ewidencji gruntów w miejscowości Medyka. Konstrukcja nawierzchni jezdni Konstrukcja nawierzchni jezdni została zaprojektowana w oparciu o Katalog Konstrukcji Nawierzchni z Podbudową Stabilizowaną Katalitycznie. Warstwę ścieralną nawierzchni należy wykonać z betonu asfaltowego ACS. Do wykonania warstwy podbudowy należy zastosować technologię ulepszenia i hydrofobizowania gruntu związane spoiwem hydraulicznym. Obramowanie jezdni na odcinku z chodnikiem stanowi krawężnik betonowy 30x15cm posadowiony na ławie z betonu z oporem. Pobocza jezdni należy utwardzić kruszywem łamanym niezwiązanym o uziarnieniu do 20 mm na całej szerokości. W przypadku różnicy wysokości ponad 2 cm pomiędzy powierzchnią pobocza a powierzchnią istniejących zjazdów, nawierzchnię zjazdów należy utwardzić takim samym kruszywem łamanym redukując w ten sposób zbyt dużą różnicę wysokości. Konstrukcja nawierzchni chodnika Na połączeniu istniejącego chodnika i zjazdu do szkoły zostanie wykonany chodnik o następującej konstrukcji nawierzchni: Obramowanie chodnika stanowi betonowe obrzeże 30x8cm posadowione na podsypce piaskowej. Chodnik należy wykonać na całej dostępnej szerokości tj. pomiędzy krawężnikiem a cokołem ogrodzenia. W przypadku gdyby powierzchnia chodnika znajdowała się ponad górną powierzchnią cokołu, chodnik należy zabezpieczyć obrzeżem betonowym 30x8 cm. Konstrukcja nawierzchni zjazdu Obramowanie boczne i zewnętrzne (od strony bramy) nawierzchni zjazdów stanowi obrzeże betonowe 30x8cm ustawione na podsypce piaskowej. Od strony jezdni drogi gminnej nawierzchnię zjazdów należy obramować krawężnikiem betonowym przejazdowym 100x20x15 cm. Obrzeże należy ustawić górną krawędzią równo z nawierzchnią zjazdu. Krawężnik przejazdowy na styku jezdni drogi gminnej może być ustawiony ze światłem max. 2 cm ponad powierzchnią jezdni drogi gminnej. Trasa i usytuowanie elementów drogi Trasa drogi została zaprojektowana w oparciu o współrzędne geodezyjne w układzie 2000 wskazane w tabelach na planie zagospodarowania terenu. Projektowaną jezdnię należy wytyczyć w oparciu o ww. współrzędne i wymiary podane na planie sytuacyjnym. Krawężnik betonowy na obramowaniu jezdni na odcinku z zaprojektowanym chodnikiem, należy ustawić ze światłem min. 12 cm, max. 16 cm. Na zjeździe do szkoły niweleta krawężnika powinna być płynnie obniżona do światła max. 2 cm. Zaleca się zastosowanie krawężników przejazdowych na połączeniu nawierzchni zjazdów i jezdni drogi gminnej. Zewnętrzne obrzeże chodnika powinno być ustawione górną krawędzią równo z powierzchnią chodnika, tak aby nie tworzyć sztucznej przeszkody pomiędzy nawierzchnią chodnika a poboczem gruntowym. Nawierzchnia chodnika powinna być wykonana z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego. Kształt kostki należy uzgodnić z Inwestorem. Kostkę należy ułożyć na podsypce piaskowej. Dopuszcza się wykonanie podsypki pod nawierzchnię chodnika z piasku łamanego lub drobnego kruszywa granulowanego o uziarnieniu od 2 do 4 mm. Podłoże gruntowe pod nawierzchnię chodnika należy wyprofilować zgodnie z pochyleniem poprzecznym nawierzchni chodnika i przed ułożeniem warstwy wzmacniającej i podsypki, zagęścić w sposób określony w ST D-08.02.02. Chodniki z kostki brukowej. Nie dopuszcza się, aby warstwa wzmacniająca była wykonywana bez uprzedniego wyprofilowania i zagęszczenia podłoża gruntowego. Chodnik należy ułożyć zgodnie z zaprojektowaną niweletą krawężnika i z pochyleniem poprzecznym 2÷3% skierowanym w kierunku jezdni drogi gminnej. Zjazd do szkoły powinien posiadać nawierzchnię z kostki brukowej koloru bordo. Szerokość zjazdu przy bramie należy dostosować do szerokości bramy wjazdowej. Zamiast wyokrągleń zastosować skosy 1:1 licząc od bramy. Rozwiązania projektowe w zakresie odwodnienia drogi i terenu Odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi łączenie z przyległym terenem zostało zapewnione poprzez odpowiednie ukształtowanie powierzchni jezdni, poboczy i chodnika. Wody opadowe z jezdni i chodnika zostaną częściowo przejęte przez istniejące rowy przydrożne a częściowo przez projektowane ścieki przykrawędziowe z prefabrykatów betonowych. Do wykonania ścieku przykrawędziowego należy zastosować prefabrykaty ściekowe trójkątne posadowione na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z betonu klasy C12 lub C15. Projektowany ściek w km 0+045,39 posiada najwyższy punkt niwelety z którego wody opadowe popłyną w dwóch kierunkach. Do projektowanej studzienki ściekowej w km 0+012 i do projektowanego ścieku skarpowego przy przepuście w km 0+164. Projektowaną studzienkę ściekową należy połączyć przykanalikiem z rur PVC dn 160mm o dł. 7 m z istniejąca studzienką ściekową. Pochylenie podłużne przykanalika nie powinno być mniejsze niż 0,5%. Studzienka ściekowa powinna być wyposażona w kratę żeliwną klasy D400. Przy przepuście w km 0+164 ściek zakończyć prefabrykatami skarpowymi. Istniejący przepust w km 0+164 od strony wlotu (lewa strona) należy przedłużyć o 1 m rurą betonową fi 60 cm wraz z wykonaniem prostej ścianki czołowej. Wyprowadzenie wód opadowych poza teren pasa drogowego będzie realizowane na dotychczasowych zasadach tzn. poprzez rów odpływowy na działce nr 541 gdzie znajduje się wylot przepustu. Urządzenia infrastruktury technicznej W miejscu skrzyżowania projektowanej nawierzchni drogi z istniejącymi liniami podziemnej infrastruktury technicznej, przed wykonaniem robót związanych ze stabilizacją podłoża, należy dokonać kontrolnych odkrywek przewodów w celu ustalenia dokładnej rzędnej ich posadowienia. Podobna zasada obowiązuje również na istniejących przepustach pod koroną drogi. W przypadku stwierdzenia zbyt płytkiego przebiegu przewodów i zagrożenia ich uszkodzenia w czasie mechanicznego mieszania gruntu, roboty w tych miejscach należy wykonać poprzez ręczną wymianę istniejącego gruntu na mieszankę gruntowo-spoiwową przygotowaną w wytwórni zewnętrznej. Dopuszcza się przygotowanie mieszanki na miejscu poprzez wymieszanie gruntu ze spoiwem w betoniarce lub w inny sposób uzgodniony z Inwestorem. Wszystkie pokrywy studni kanalizacyjnych oraz zawory na linii wodociągowej i gazowej powinny być dostosowane do poziomu projektowanej nawierzchni lub projektowanego terenu. Roboty ziemne i gospodarka gruntami oraz odpadami W ramach niniejszej inwestycji przewiduje się do wykonania niewielkie ilości robót ziemnych związanych z odpowiednim wyprofilowaniem terenu pod roboty związane ze stabilizacją gruntu. Grunty pozyskane z wykopów powinny być zagospodarowane w miejscach niedoboru gruntu. Profilowanie należy prowadzić wg rzędnych wskazanych na rysunku przekroje podłużne z uwzględnieniem grubości warstwy rozkładanego spoiwa drogowego. Przygotowane do stabilizacji podłoże powinno spełniać wymagania określone w WT-5 Mieszanki związane spoiwem hydraulicznym. Wykonawca robót jest zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych badań podłoża gruntowego w celu ustalenia odpowiedniego składu mieszanki gruntowo-spoiwowej. Ilość otworów badawczych powinna być dostosowana do warunków terenowych. Odległość pomiędzy sąsiednimi otworami nie powinna przekraczać 200 metrów. Nie przewiduje się pozyskania gruntów z ukopów w pasie drogowym ani z terenu przyległego do drogi. W przypadku braku odpowiedniej ilości gruntu do wykonania nasypów, Wykonawca zobowiązany jest do jego pozyskania poza terenem inwestycji. Z pasa terenu przewidzianego do stabilizacji należy usunąć humus. Nadmiar humusu należy zagospodarować w pasie drogowym w sposób uzgodniony z Inwestorem lub przewieźć w miejsce wskazane przez Inwestora. Wszelkiego rodzaju materiały budowlane stanowiące nadmiar lub materiały uszkodzone nie nadające się do wbudowania powinny być niezwłocznie usunięte z terenu inwestycji przez Wykonawcę robot. Roboty budowlane wykonane zostaną w pasie drogi wewnętrznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do przedmiotowego postępowania w wysokości : 3 500,00 zł ( słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku n/w formach : 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z p. zm.). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Żurawicy, Filia Medyka nr 78 9113 0004 2001 0009 0434 0024 3. Wadium wniesione w formie pieniądza jest skuteczne, gdy przed terminem składania ofert środki pieniężne zostały zaksięgowane na rachunku bankowym zamawiającego. Wszelkie ryzyko związane ze skutecznością dostarczenia zamawiającemu wadium i konsekwencje jego ewentualnego braku przed terminem składania ofert ponosi Wykonawca. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych - z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej , o której mowa a art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.medyka.itl.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach