Przetargi.pl
Przebudowa drogi w msc. Krzywe wraz z ciągiem pieszo-rowerowym i infrastrukturą towarzyszącą

GMINA SUWAŁKI ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 45
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 875659300
  • Data zamieszczenia: 2023-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SUWAŁKI
    ul. Świerkowa 45
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 875659300
    REGON: 790670970
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi w msc. Krzywe wraz z ciągiem pieszo-rowerowym i infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi gminnej w msc. Krzywe wraz z ciągiem pieszo-rowerowym i infrastrukturą towarzyszącą” .3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi gminnej nr 102007B na odcinku o długości ok. 1 km. 3.3. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa Stadia. Zakres prac do wykonania w szczególności:3.3.1. Stadium I. obejmuje ze strony Wykonawcy kompleksowe przygotowanie dokumentacji polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z przeniesieniem na Zamawiającego majątkowych praw autorskich do dokumentacji projektowej oraz z uzyskaniem zgody właściwego organu na prowadzenie robót oraz wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych do realizowania zadania inwestycyjnego oraz uzyskanie ostatecznej decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – w oparciu na obowiązujące przepisy, także pełnienie nadzoru autorskiego na realizacją robót budowlanych; w tym w szczególności: 1) opracowanie map do celów projektowych,2) opracowanie koncepcji projektowej,3) opracowanie projektu zagospodarowania działki oraz projektu architektoniczno - budowlanego w oparciu o PFU, warunki techniczne wydane przez zarządców sieci oraz pozyskanie wszelkich uzgodnień i opinii niezbędnych do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i wymaganych przepisami prawa (dokumenty i materiały niezbędne do złożenia przez Wykonawcę stosownych wniosków przygotowuje Wykonawca i ponosi on pełną odpowiedzialność za niewłaściwe ich przygotowanie oraz mogące wystąpić z tego powodu skutki),4) uzyskanie (w imieniu Zamawiającego) prawomocnej decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (wydanej w oparciu o złożony przez Wykonawcę wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa;5) opracowanie projektu technicznego, 6) opracowanie Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),7) sporządzenie przedmiaru robót oraz kosztorysu (będącego rozwinięciem kalkulacji cenowej przyjętej w zaoferowanej cenie) odnoszącego się do opracowanej dokumentacji projektowej,8) uzgodnienia z Zamawiającym koncepcji oraz dokumentacji projektowej,9) w zakresie dokumentacji projektowej Wykonawca winien uwzględnić poniższe warunki:a) część rysunkową projektu obiektu budowlanego należy sporządzić zgodnie z § 11 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (wskazanego w projekcie umowy) w sposób: aa) wyróżniający graficznie stan istniejący;bb) uwzględniający elementy projektowane oraz te elementy istniejące, które mają wpływ na przyjęte rozwiązania projektowe lub na które przyjęte rozwiązania oddziałują, b) w projekcie zagospodarowania terenu należy wskazać m.in. elementy odwodnieniowe (projektowane i istniejące) projektowanej drogi – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. poz. 1518), w którym określono, że droga składa się co najmniej z następujących elementów:aa) jezdni;bb) poboczy lub usytuowanych w ich miejscu innych części drogi, jeżeli spełniają one co najmniej jedną z funkcji poboczy określoną w przepisach o ruchu drogowym;cc) urządzeń do odwodnienia;dd) znaków drogowych, sygnalizatorów drogowych lub urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, jeżeli konieczność ich umieszczenia na drodze wynika z przepisów o ruchu drogowym;c) projekt należy sporządzić w sposób czytelny, stosując skalę rysunków umożliwiającą odwzorowanie obiektu z dokładnością zapewniającą czytelność projektu budowlanego, w stosunku do projektu zagospodarowania działki lub terenu wskazana jest skala rysunku 1:500, również dla inwestycji liniowych, d) w stosunku do działek stanowiących własność osób prywatnych, należy wykazać cel drogowy, jaki będzie realizowany na całym wywłaszczanym fragmencie działek (należy opisać, jakie roboty będą prowadzone na danym fragmencie oraz zaznaczyć na projekcie zagospodarowania terenu elementy infrastruktury drogowej planowane do wykonania na fragmentach działek przeznaczonych do wywłaszczenia, e) zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz U. z 2023 r. poz. 162 - dalej jako: specustawa drogowa) zakres wywłaszczeń może obejmować jedynie nieruchomości przeznaczone stricte pod cel drogowy, zatem projekt musi jasno uzasadniać, że wskazana do wywłaszczenia nieruchomość (bądź jej fragment) jest niezbędna, tzn., że bez jej użycia cel drogowy nie może być zrealizowany (powyższe wynikać ma z części opisowej jak i rysunkowej).Wynagrodzenie Wykonawcy za Stadium I nie może przekroczyć 5% sumy wynagrodzenia brutto Wykonawcy za Stadium I i II. Wynagrodzenie Wykonawcy w ramach Stadium I obejmuje również wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich oraz udzielenie zezwoleń na wykonanie praw zależnych określonych w Projekcie umowy do niniejszej SWZ oraz pełnienie nadzoru autorskiego.3.3.2. Stadium II. obejmuje ze strony Wykonawcy:1) dokonanie stosownych zgłoszeń do właściwych organów, w tym do właściwego miejscowo organu nadzoru budowlanego związanych z rozpoczęciem robót budowlanych,2) zrealizowanie inwestycji i wykonanie robót budowlanych, na podstawie zatwierdzonego/zaakceptowanego przez Zamawiającego projektu budowlanego, uwzgledniającego w szczególności:a) parametry drogi gminnej o szerokości podstawowej jezdni 4,5 m (z miejscowym przewężeniem do 3,5m), o nawierzchni bitumicznej, - pobocza gruntowe, - ciągi piesze (z dopuszczeniem ruchu rowerowego) o nawierzchni z kostki betonowej; b) budowę i przebudowę przepustów pod zjazdami (w niezbędnym zakresie)c) przebudowę i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia kolidującego z przebudową drogi – zgodnie z warunkami wydanymi przez właściwych gestorów sieci,d) zapewnienie poprawnego odwodnienia drogi poprzez budowę urządzeń odwadniających oraz odprowadzających wodę,e) budowę i przebudowę zjazdów,f) oznakowanie poziome i pionowe odcinka budowanej drogi,3) wykonanie regulacji wysokościowej lub ewentualnej przebudowy wszelkich ujawnionych elementów sieci uzbrojenia terenu (dotyczy również pobocza). W przypadku stwierdzenia uszkodzenia skrzynek zasuw, hydrantów bądź włazów studni Wykonawca wymieni uszkodzony element na nowy w ramach wynagrodzenia umownego wskazanego w § 7 ust. 1 projektu umowy.4) dowiązanie wysokościowe i terenowe (podłużne) do istniejącego zagospodarowania terenu, w tym zjazdów,5) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz mapą inwetaryzacyjną,6) wypełnienie wniosku o zakończeniu robót budowlanych i złożenie Zamawiającemu wraz z kompletem dokumentów stanowiących niezbędne do złożenia tego wniosku przez Zamawiającego właściwemu organowi nadzoru budowlanego,7) udzielenie gwarancji i rękojmi na dokumentację projektową oraz gwarancji jakości i rękojmi na roboty budowlane.3.4. Zgodnie z art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.) – obiekt należy wykonać z zachowaniem minimalnych wymagań służących zaspokojeniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Obiekt ma zostać dostosowany do osób niepełnosprawnych poprzez zaprojektowane dojścia i przejazdy bez barier architektonicznych. Na przejściu - obrzeża betonowe i krawężnik winny być wykonane w poziomie nawierzchni chodnika. Na dojściu do przejścia dla pieszych w nawierzchni chodnika zastosowano integracyjne płytki w kolorze żółtym z wypustkami na potrzeby osób niedowidzących.3.5. Zamawiający dysponuje „Wstępną promesą dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja3PGR/2021/1185/PolskiLad do kwoty 2 000 000,0 zł (słownie: dwa miliony złotych zero groszy). Udział własny wynosi nie mniej niż 2,01% wartości Zadania inwestycyjnego, z czego wartość Zadania inwestycyjnego stanowi sumę kwot Dofinansowania z Programu i udziału własnego.3.6. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp. 3.7. Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.3.8. Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.3.9. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3.10. Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i załącznikach do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach