Przetargi.pl
Przebudowa drogi transportu rolnego Rudnik - Strzybniczek

Gmina Rudnik ogłasza przetarg

  • Adres: 47-411 Rudnik, Kozielska1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. + 48 324106428 , fax. + 48 324106428
  • Data zamieszczenia: 2022-09-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rudnik
    Kozielska1
    47-411 Rudnik, woj. śląskie
    tel. + 48 324106428, fax. + 48 324106428
    REGON: 276258523
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-rudnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi transportu rolnego Rudnik - Strzybniczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi transportu rolnego Rudnik –Strzybniczek. 1.1 Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie wyłącznie ETAPU 3 Przebudowę drogi transportu rolnego o szerokości jezdni 3,00 m wraz z poboczami o łącznej szerokości 1,00 m na długości 645,35 mb (odciek KM 1+471 – KM 2+116,35). Planowany zakres prac obejmuje głównie: roboty pomiarowe, mechaniczne korytowanie, transport urobku, wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych naturalnych oraz wykonanie nawierzchni z asfaltobetonu.1.2 Szczegółowy zakres robót - opis przedmiotu zamówienia oraz sposób ich wykonania określony jest w:- dokumentacji projektowej (tj. projekt budowlano wykonawczy - stanowiący zał nr 4 do SWZ,- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiącej zał. nr 5 do SWZ,- przedmiar robót stanowiący zał . nr 6 do SWZ opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia stanowiącymi integralną część zamówienia.UWAGA: Zakres robót na podstawie dokumentacji projektowej został podzielony na trzy etapy .Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wyłącznie 3 etapu ( odcinek KM 1 + 471 –KM 2 +116,35) Pozostały zakres opisany w projekcie jako ETAP 1, 2 realizacyjny nie jest objęty przedmiotem zamówienia. 2. Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy (tj. 5 lat). Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy (tj. 5 lat) zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ. 3. Brak deklaracji okresu gwarancji w formularzu ofertowym, bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum tj. 60 m-cy skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art.226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji okresu gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożenia ofert, przyjęte zostanie 84 miesiące, natomiast w treści umowy – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie 4. Okres udzielonej gwarancji stanowi w niniejszym postępowaniu – kryterium oceny ofert. Okres gwarancji należy zadeklarować w miesiącach licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych(tj. 60 m-cy lub 72 m-ce lub 84 m-ce). 5. Stosownie do treści art. 102 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w dokumentacji projektowej,specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych przedmiarze robót, stanowiącymi załączniki do SWZ. 6. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces,który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. 7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. 8. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 i 5 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 9. Użycie w SWZ lub załącznikach do SWZ znaków towarowych oznacza, że zostały one podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymaganych standardach. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych lecz nie gorszych niż wskazane w dokumentacji ,których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej.10.Wykonawca, który zastosuje materiały lub urządzenia równoważne, będzie obowiązany wykazać, że zastosowane przez niego materiały lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający określił w dokumentacji podstawowe parametry materiałów i urządzeń. W każdym przypadku należy je rozumieć jako minimalne wymagania jakie muszą spełnić oferowane materiały i urządzenia tj. maja one mieć parametry nie gorsze niż podano. 11.Na podstawie art. 95 ust 2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy (t.j Dz. U. z 2020r. poz 1320 ) Powyższy obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę obejmuje roboty ogólnobudowlane tj. • roboty rozbiórkowe, korytowanie, profilowanie, • składowanie i odwóz urobku ziemnego • plantowanie i utwardzenie pobocza kruszywem • wykonanie nawierzchni mineralnej objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia o którym mowa w rozdz. V ust. 1.1 SWZ(obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy oraz kierowników budowy i kierowników robót) Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w Projekcie Umowy.12.W przypadku prac wykonywanych zgodnie z art. 12 ustawy Prawo Budowlane, tj. tych, które może wykonywać osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne w budownictwie Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób na wyżej wymienionych warunkach. Na potwierdzenie powyższego wymaga się, aby Wykonawca lub Podwykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy przedłożył Zamawiającemu: pisemne oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia wraz z wykazem osób zatrudnionych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę - według wzoru stanowiącego zał. nr 3 do umowy.13 Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy (przedstawionych Zamawiającemu według wzoru stanowiącego zał. nr 3 do umowy) z osobami faktycznie wykonującymi czynności przy zamówieniu. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pisemnego oświadczenia (według wzoru stanowiącego zał. nr 3 do umowy) w terminie wskazanym jak powyżej będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy.14.W przypadku zmiany osób zatrudnionych na umowę o pracę, (tj w trakcie trwania umowy o pracę) , Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu aktualną listę pracowników .W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do aktualności przekazanej Zamawiającemu listy pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia zatrudnionych na umowę o pracę, sposobu ich zatrudnienia,Wykonawca zobowiązany jest na pierwsze żądanie Zamawiającego przedłożyć zaktualizowaną listę osób zatrudnionych na umowę o pracę.15.Każdorazowa zmiana wykazu osób o których mowa w ust. 14 nie wymaga aneksu do niniejszej umowy.16.Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę. Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Wykonawcy.17.Zasady dotyczące zatrudniania i rozliczania podwykonawców zawarte są w § 4wzoru umowy stanowiącego integralną część SWZ tj. załącznika nr 3.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach