Przetargi.pl
„Przebudowa drogi powiatowej Nr 5141 E ul. Piotra Skargi w Zgierzu – przebudowa chodnika”

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Sadowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48422888100 , fax. +48427190816
  • Data zamieszczenia: 2020-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego
    Sadowa 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. +48422888100, fax. +48427190816
    REGON: 47206842300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi powiatowej Nr 5141 E ul. Piotra Skargi w Zgierzu – przebudowa chodnika”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana nawierzchni chodników w ul. Piotra Skargi (droga powiatowa nr 5141 E), na odcinku pomiędzy ul. Parzęczewską a ul. Łęczycką w Zgierzu – I etap, zgodnie z zakresem określonym na załączonej mapie – załącznik graficzny nr 12 do SIWZ. Zamawiający przewiduje wymianę nawierzchni chodników na odcinku pomiędzy ul. Parzęczewska a ul. Łęczycką. UWAGA!: Na dzień sporządzenia niniejszego opisu Zamawiający dysponuje budżetem, który pozwala na wymianę nawierzchni przedmiotowego chodnika po północnej stronie ulicy. Wymiana nawierzchni chodnika po stronie południowej zależna jest od pozyskania środków od Urzędu Miasta Zgierza. Dokumentacja projektowa zamieszczona na BIP dotyczy całego zamierzenia budowlanego w zakresie przebudowy chodnika na ul. Piotra Skargi w Zgierzu po obu stronach – strona północna i strona południowa. Natomiast Wykonawca jest zobowiązany wycenić i złożyć ofertę wyłącznie na podstawowy zakres zamówienia będący przedmiotem niniejszego postępowania tj. przebudowa chodnika po północnej stronie ulicy Piotra Skargi w Zgierzu. 2. Prace polegać będą na wymianie nw. elementów pasa drogowego: 1) krawężniki (od strony jezdni), 2) nawierzchnia chodnika i zjazdów (w istniejącym śladzie), 3) obrzeża (od strony zieleńca), 4) szerokość chodnika zmienna (średnio 2,0 m), 5) odprowadzenie wody powierzchniowe: w ściek przykrawężnikowy. 3. Zakres prac obejmuje: 1) roboty rozbiórkowe, 2) wykonanie koryta, 3) wywóz materiałów rozbiórkowych na wysypisko, 4) wykonanie robót brukarskich, w tym podbudowy pod nawierzchnię chodników i zjazdów, 5) uzupełnienie masą bitumiczną nawierzchni jezdni wzdłuż krawężnika, 6) wymianę bariery przeciwbłotnej. 4. Konstrukcja nawierzchni: 1) kostka betonowa grub. 6 cm (chodnik), 2) kostka betonowa czerwona grub. 8cm (zjazdy), 3) podsypka cementowo - piaskowa 3÷5cm, 4) podbudowa z mieszanki do stabilizacji mechanicznej 0/31,5, 5) grub.15/20cm odpowiednio dla chodnika i zjazdów, 6) krawężnik betonowy „20” układany na ławie betonowej, 7) obrzeże betonowe „8” układane na podsypce cementowo – piaskowej. Po zakończeniu robót otoczenie należy przywrócić do stanu pierwotnego. 5. Zamówienia udzielane na zasadach art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy w przypadku pozyskania środków od Urzędu Miasta Zgierza. W takim przypadku Zamawiający zleci wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie chodnika po stronie południowej ul. Piotra Skargi w Zgierzu – II etap, oraz dodatkowe prace związane z Etapem I i Etapem II, a także prace związane z kontynuacją realizacji robót na dalszych odcinkach chodnika w pasie drogowym drogi powiatowej Nr 5141 E. Ewentualne udzielenie zamówienia zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy będzie stanowić kontynuację zamówienia podstawowego w zakresie robót budowlanych prowadzonych w ul. Piotra Skargi w Zgierzu tożsamych z przedmiotem zamówienia. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie na zasadach art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy: w przypadku wykorzystania środków finansowych z umowy podstawowej i otrzymania środków finansowych w celu zachowania ciągłości zamówienia, lub gdy Zamawiający podejmie decyzję o kontynuacji zamówienia i zabezpieczy środki finansowe w bieżącym roku budżetowym, po zawarciu umowy na zadanie podstawowe. 6. Szczegółowe wytyczne dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia stanowiące opis przedmiotu zamówienia zawarte zostały w następujących opracowaniach: 1) Projekcie umowy – stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ, 2) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-44.03.00 – załącznik nr 5 do SIWZ; 3) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-07.08.05 – załącznik nr 6 do SIWZ; 4) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-44.01.00 – załącznik nr 7 do SIWZ; 5) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-44.02.00 –załącznik nr 8 do SIWZ; 6) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-05.03.17 – załącznik nr 9 do SIWZ; 7) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-03.02.01b – załącznik nr 10 do SIWZ; 8) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nr D-00.00.00 – załącznik nr 11 do SIWZ; 9) Załącznik graficzny – załącznik nr 12 do SIWZ, 10) Przedmiar robót – załącznik nr 13 do SIWZ. UWAGA! Przedmiar robót załączony do SIWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją niniejszej SIWZ. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót, prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji niniejszej SWZ nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie dokumentacji w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji oraz SST. 7. UWAGA! Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, telefon kontaktowy: 42 715 69 50 inspektor Maciej Ciechomski, e-mail: m.ciechomski@powiat.zgierz.pl. 8. Użyte w niniejszej SIWZ pojęcia „przebudowa” i „remont” należy rozumieć w znaczeniu nadanym przez przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2020 r., poz. 1333), zaś pojęcie „chodnik” należy rozumieć w znaczeniu nadanym przez przepisy ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (t.j. Dz.U. 2020 r., poz. 470). 9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami prawa: 1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przepisami regulującymi przedmiotową problematykę; 2) Wykonawca zobowiązany jest do pozyskania we własnym zakresie, w ramach wynagrodzenia określonego w formularzu ofertowym, dokumentacji, uzgodnień oraz wszelkich danych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia; 3) Wykonawca na własny koszt wykona oraz zatwierdzi projekt organizacji ruchu na czas trwania robót. Koszt zmiany organizacji ruchu, oznakowania tymczasowego, jego utrzymanie i demontaż zostaną uwzględnione w cenie robót, 4) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonywanych robót z adnotacją geodety obsługującego inwestycję: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 5141E ul. Piotra Skargi w Zgierzu – przebudowa chodnika” i wskazania, że mieści się w istniejącym pasie drogowym oraz pisemnym potwierdzeniem geodety, że w czasie w/w inwestycji nie został naruszony żaden punkt osnowy geodezyjnej, 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 4 Wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia zgłoszenia robót do odbioru, . 6) Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Wydziałem Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Zgierzu; 7) Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do reprezentowania przed organami opiniującymi, wydającymi decyzje oraz zgody; 8) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić obsługę geodezyjną zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie; 9) Wykonawca opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 10) Wykonawca przekaże dokumentację powykonawczą w formie papierowej w ilości 4 egzemplarzy oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie plików z rozszerzeniem dwg lub dxf. 11) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w trakcie realizacji niniejszej umowy następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) Roboty rozbiórkowe – rozbiórka istniejących chodników, podbudów z trylinki, betonu, asfaltowych zjazdów, b) Roboty ziemne – czynności w zakresie: wyznaczenia pasa drogowego, wykonania wykopów, odłożenia materiału kamiennego przeznaczonego na wykonanie poboczy, odwiezienie pozostałego urobku z wykopów na wysypisko, profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, zagęszczenie podłoża, c) Roboty drogowe – czynności w zakresie: ułożenia podbudowy zasadniczej z kruszywa, łam. 0/31,5mm, skropienia podbudowy emulsją asfaltową, wykonania warstwy wiążącej, skropienia warstwy emulsją asfaltową, ułożenia warstwy ścieralnej, korytowanie podłoża d) Roboty brukarskie – czynności w zakresie: wymiany obrzeży, wymiany nawierzchni chodnika, podbudowa z kruszywa łamanego 31,5 mm oraz podsypki cementowo piaskowej, c) Pobocza – czynności w zakresie: wykonania koryta pod warstwy konstrukcyjne pobocza, ułożenia materiału kamiennego odzyskanego z korytowania pod jezdnię na poboczu, wyprofilowania, nadania spadków oraz zagęszczenie poboczy. d) Roboty końcowe - czynności w zakresie uporządkowania terenu. 2) Wykonawca zobowiązany jest, aby w zakresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności, wskazane powyżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.), obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy czynności wymienione powyżej będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia jako podwykonawcy. 3) W celu weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazanych powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy lub na każdorazowe wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni kalendarzowych od otrzymania wezwania, w szczególności: a) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę; b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika; c) innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. 4) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 10 pkt 1) Zamawiający zawiadomi Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli. 5) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5.000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust. 10 pkt 3), za każde zdarzenie. 11. Wymagania związane z realizacją umowy: Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu, najpóźniej w dniu przekazania terenu, do akceptacji szczegółowy harmonogram prac budowlanych, uwzględniający poszczególne etapy robót wraz z terminami ich rozpoczęcia i zakończenia, z wyszczególnieniem zadań prostych i złożonych, wynikających z technologii prowadzonych prac. Harmonogram prac budowlanych musi przewidywać takie rozłożenie prac realizacji przedmiotu zamówienia, aby gwarantował jego wykonanie w terminie określonym umową. 1) Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za: właściwe wykonanie robót, zapewnienie warunków bezpieczeństwa, wykonanie robót zgodnie z SIWZ, sztuką budowlaną oraz należytą starannością, jakość materiałów oraz za metody organizacyjno-techniczne stosowane na terenie budowy. 2) Wykonawca odpowiada za działania, uchybienia i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza, jak za własne działanie, uchybienie lub zaniechanie. 3) Wykonawca zobowiązany jest posiadać, deklarację zgodności z Polską Normą (określoną w STWIORB) lub aprobatę techniczną na wykorzystywane do robót materiały. 4) Certyfikaty, aprobaty techniczne Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed wbudowaniem materiałów. 5) Wykonawca jest w pełni odpowiedzialny za ochronę urządzeń uzbrojenia terenu takich jak: przewody, rurociągi, kable teletechniczne, geodezyjną osnowę poziomą, itp. oraz za uzyskanie u odpowiednich władz, będących właścicielami tych urządzeń, potwierdzenia informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego odnośnie dokładnego położenia tych urządzeń w obrębie placu budowy. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez niego działania uszkodzenia urządzeń uzbrojenia terenu. 6) Jeżeli na skutek działania lub zaniechania Wykonawcy lub innych podmiotów uczestniczących w robotach, ze strony Wykonawcy dojdzie do awarii, usterki lub innej szkody w infrastrukturze, o której mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do jej usunięcia lub naprawienia na własny koszt w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Z usunięcia lub naprawienia uszkodzonej infrastruktury Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia protokołu odbioru z odpowiednim gestorem sieci i załączenia do dokumentacji powykonawczej. 7) Jeżeli Wykonawca opóźnia się w realizacji powyższych postanowień Zamawiający zleci usunięcie awarii na koszt Wykonawcy, potrącając odpowiednie kwoty z faktury. 8) Wykonawca na własny koszt zorganizuje zaplecze budowy oraz zapewni miejsce składowania odpadów oraz ich usunięcia. Wykonawca pokryje wszelkie koszty niezbędne do realizacji tych robót. 9) Wykonawca będzie utrzymywał teren robót w stanie uporządkowanym i przeznaczy go wyłącznie na cel wykonywanych zadań. 10) Po zakończeniu robót Wykonawca pozostawi cały teren robót uporządkowany i nadający się do użytkowania bez konieczności wykonania jakichkolwiek dodatkowych prac przez Zamawiającego. 11) Zakończenie wykonania robót Wykonawca zgłosi na piśmie Zamawiającemu. 12) Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru ostatecznego wykonanych robót w ciągu 14 dni pisemnego zawiadomienia go przez Wykonawcę o zakończeniu wykonania robót. Wykonawca dostarczy wszelkie dokumenty i zezwolenia niezbędne do odbioru robót. 13) Zamawiający dokona odbioru z udziałem Wykonawcy i po powiadomieniu właściwych organów. Wykonawca dostarczy wszelkie dokumenty i zezwolenia niezbędne do odbioru robót i użytkowania obiektów. 14) Zamawiający sporządzi protokół odbioru, w którym określi sposób i termin usunięcia wad jakościowych. 15) Wykonawca zobowiązany jest wystawić fakturę, po pisemnym potwierdzeniu odbioru robót. Zamawiający natomiast zobowiązany jest dokonać zapłaty w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury, potwierdzonej protokółem odbioru ostatecznego. 12. Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumenty, aktualne zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej osób pełniących samodzielne funkcje w budownictwie w zakresie realizowanego zamówienia wraz z dokumentem potwierdzającym pełnienie samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie wymaganych uprawnień zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), osoby z innych państw członkowskich składają dowód na posiadanie równoważnych uprawnień uzyskanych w swoich krajach pochodzenia. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konferencji Szwajcarskiej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące dwieście 00/100). 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się PRZELEWEM na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Zgierzu, nr konta bankowego: 51878300040029006520000004. Na poleceniu przelewu należy w zależności od zadania wpisać: Wadium: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 5141E ul. Piotra Skargi w Zgierzu – przebudowa chodnika”. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299); 5. W dokumentach potwierdzających wniesienie wadium w formie niepieniężnej wymienionych powyżej, przesłanki zawarte w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy muszą być wskazane wprost. 6. Każda forma wadium musi gwarantować Zamawiającemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przesłanek zatrzymania wadium, dlatego gwarancje i poręczenia wnoszone jako wadium powinny być, nieodwołalne w trakcie trwania terminu związania ofertą oraz nie mogą być zastrzeżone pod warunkiem. 7. Gwarant /poręczyciel nie może uzależniać wypłaty wadium od spełnienia jakichkolwiek warunków lub przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. 8. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formie niepieniężnej nie mogą być uzupełniane, a ich brak powodować będzie odrzucenie oferty Wykonawcy. 9. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany powyżej. 10. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu - oryginał dokumentu zachowującego ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą musi być wystawiony na rzecz Zamawiającego (Beneficjenta) tj. Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego. Oryginał dokumentu należy zabezpieczyć w sposób gwarantujący jego nienaruszalność i złożyć, przed upływem terminu składania ofert w kancelarii podawczej Starostwa Powiatowego w Zgierzu ul. Sadowa 6 A, 95-100 Zgierz – pokój 15, z dopiskiem „Wadium depozyt – „Przebudowa drogi powiatowej Nr 5141E ul. Piotra Skargi w Zgierzu – przebudowa chodnika”. 11. Wykonawcy wspólnie składający ofertę w przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu – zaleca się, żeby w treści dokumentu zostali wymienieni z nazwy i adresu wszyscy Wykonawcy, którzy składają jedną ofertę. 12. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w załączniku nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia z art. 25 a ust. 1 ustawy aktualne na dzień składania ofert, o których mowa w dziale VII SIWZ, stanowiące załącznik nr 2 i 3 do SIWZ; 3) w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika pełnomocnictwo, przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 4) jeżeli dotyczy - zobowiązanie podmiotów trzecich; 5) w przypadku powierzenia realizacji zamówienia podwykonawcom, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, której realizację powierzy podwykonawcy; 6) w przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na dostępność oświadczeń lub dokumentów w ogólnodostępnych, bezpłatnych bazach danych, wskazuje ich adresy internetowe; 7) w przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na dokumenty podmiotowe, będące w posiadaniu Zamawiającego, informuje w jakim postępowaniu je składał i oświadcza że są aktualne i Zamawiający może zbadać je pod względem spełnienia warunków udziału lub braku podstaw do wykluczenia w niniejszym postępowaniu. 8) W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 Ustawy określającej firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub brak przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. W przypadku, gdy Wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wniesienie przedmiotowego oświadczenia stanowi obowiązek Wykonawcy i do podjęcia tych czynności, co do zasady nie jest wymagane otrzymanie wezwania Zamawiającego. Wykonawca, który nie dochowa obowiązku wynikającego z przepisu art. 24 ust. 11 ustawy zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy, jako podmiot który nie wykazał braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach