Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 4755P od m. Wijewo do granicy powiatu leszczyńskiego

Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 525 69 80
  • Data zamieszczenia: 2023-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych
    Pl. Kościuszki 4
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 525 69 80
    REGON: 411103510
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_leszno

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 4755P od m. Wijewo do granicy powiatu leszczyńskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi: „Przebudowę drogi powiatowej nr 4755P od m. Wijewo do granicy powiatu leszczyńskiego” 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:Wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi powiatowej nr 4755P na całym odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką DW305 w m. Wijewo do granicy powiatu leszczyńskiego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymaganiami Zamawiającego. Wykonawca powinien wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego konieczne opinie i warunki techniczne, wszelkie uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i warunkami umowy, oraz powinien wykonać roboty budowlane i uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje o pozwoleniu na użytkowanie dla całego zakresu inwestycji.3. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na:1. Opracowaniu dokumentacji projektowejWykonawca powinien uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia oraz przygotować materiały do skutecznego złożenia wniosku w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę w imieniu i na rzecz Zamawiającego oraz uzyskać inne decyzje administracyjne niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia (min. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji pozwolenia wodnoprawnego).ZAKRES DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ:• Mapa do celów projektowych • Projekt budowlany• Projekt podziału nieruchomości do decyzji ZRID (jeśli wymagane)• Projekt wykonawczy • Badania geotechniczne oraz badania nośności drogi • Warunki techniczne usunięcia kolizji • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach• Decyzja lokalizacji celu publicznego (jeśli wymagane) • Pozwolenie wodnoprawne • Prognoza ruchu w 20 letnim okresie eksploatacji• Projekty organizacji ruchu • Uzyskanie decyzji administracyjnych na realizację robót • Harmonogram rzeczowo- finansowy • Dokumentacja powykonawcza • Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych • Kosztorysy inwestorskie i ofertowe wraz z przedmiarem robót2. Wykonaniu robót budowlanychWykonawca powinien wykonać roboty budowlane w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową, SST oraz odpowiednie przepisy prawa oraz zgodnie ze sztuka budowlaną. Po zakończeniu wszystkich robót należy uzyskać pozwolenie na użytkowanie (jeśli będzie wymagane)ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH:• wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia drogi, doprowadzenie podłoża gruntowego do grupy nośności G1,• zdjęcie warstwy humusu,• roboty ziemne,• rozbiórkę istniejących nawierzchni drogowych, pozostałych elementów korpusudrogowego oraz innych elementów kolidujących z inwestycją,• przebudowę oraz rozbudowę drogi powiatowej nr 4755P z przebudową skrzyżowań oraz zjazdów. • wykonanie mikro dywanika slurry seal,• wprowadzenie nowej organizacji ruchu, w tym ustawienie stalowych barier ochronnych jeśli będą wymagane,• budowę/przebudowę obiektów inżynierskich,• budowę/przebudowę odwodnienia drogi• budowę zatok autobusowych wraz z peronami i miejscami pod wiaty przystankowe,• budowę/przebudowę zjazdów,• budowę/przebudowę chodników, w zakresie wynikającym z bezpiecznego kształtowania ruchu pieszego w obrębie drogi,• należy wykonać wszelkie zabezpieczenia, obiekty oraz urządzenia wynikające z decyzji środowiskowej,• zabezpieczenie i przebudowę kolidujących urządzeń obcych infrastruktury pod inadziemnej zgodnie z podanymi warunkami technicznymi ich właścicieli,• wyplantowanie terenu i obsianie trawą,• roboty wykończeniowe i porządkowe zarówno w pasie drogowym jak i poza nimna działkach przyległych - naruszonych przez Wykonawcę w czasie realizacji robót,• dowiązanie do stanu istniejącego poza obszarem projektowania,• pełnienie nadzoru autorskiego,• zapewnienie badań archeologicznych w formie badań wykopaliskowych i nadzoru archeologicznego jak również konieczność wykonania programu badańarcheologicznych poprzedzonego powierzchniowym rozpoznaniem trasy inwestycji• wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia,4. Wykonawca zobowiązuje się zaprojektować i wykonać przedmiot zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami, Specyfikacją Warunków Zamówienia, Programem Funkcjonalno – Użytkowym, postanowieniami umowy, z uwzględnieniem wymogów BHP i doborem organizacji i sposobu realizacji umowy bez wprowadzenia nadmiernych zakłóceń oraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych pozwoleń i zezwoleń (w tym przygotowaniem dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie), a także wykonaniem dokumentacji powykonawczej.5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich czynności koniecznych dla zrealizowania przedmiotu zamówienia, niezależnie od tego czy w/w czynności zostały przewidziane na dzień złożenia oferty oraz do usunięcia jego wad, stwierdzonych w trakcie wykonywania umowy oraz w okresie rękojmi i gwarancji.6. Dokumentacja winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami w dacie jej opracowania.7. Zamawiający nie wymaga przygotowania jednej dokumentacji projektowej na cały zakres zadania- dopuszcza się podział dokumentacji (np. na pozwolenie na budowę i zgłoszenie)8. Wykonawca oświadcza, że posiada doświadczenie i możliwości techniczne oraz wszelkie wymagane prawem kwalifikacje stosowne dla danego rodzaju i wielkości obiektu, jak również doświadczenie wymagane do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie i na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 6 do SWZ).9. Wykonawca oświadcza, że przed zawarciem umowy uzyskał od Zamawiającego wszystkie informacje, które mogłyby mieć wpływ na określenie ryzyk związanych z realizacją inwestycji oraz na prawidłowe ustalenie zakresu prac i wysokości wynagrodzenia, a nadto oświadcza, że zapoznał się szczegółowo ze wszystkimi założeniami inwestycji i dokumentami posiadanymi przez Zamawiającego. W/w informacje i dokumenty określają przedmiot umowy w sposób wystarczający i gwarantujący jej wykonanie w całości bez konieczności uzupełnień i ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów.10. Wykonawca oświadcza, że przed zawarciem umowy zapoznał się z warunkami lokalnymi dla realizacji inwestycji, w tym szczególnie z: możliwością urządzenia zaplecza budowy, możliwościami zasilania w energię elektryczną, wodę i inne media, możliwościami dojazdu do terenu budowy, stanem dróg dojazdowych i w związku z tym nie wnosi i nie będzie podnosił w przyszłości żadnych zastrzeżeń w tym zakresie.11. Wykonawca przedłoży pisemne oświadczenie, iż projekt został wykonany zgodnie z projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 6 do SWZ), obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i zostaje wydany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć i jest wolny od wad fizycznych i prawnych.12. Wykonawca zobowiązuje się współpracować z osobami sprawujących nadzór nad realizacją niniejszej Umowy ze strony Zamawiającego.13. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z Zamawiającym sposobu bieżącej weryfikacji wykonanych robót. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji robót w sposób umożliwiający przypisanie konkretnych robót do danego Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy14. Szczegółowy zakres prac znajduje się w Programie Funkcjonalno- Użytkowym, który jest integralną cześć niniejszej umowy15. Wykonawca oświadcza, że:a) posiada niezbędne środki i kwalifikacje do pełnej realizacji przedmiotu zamówienia,b) upewnił się co do prawidłowości i kompletności złożonej oferty, jak również co do prawidłowości i kompletności opisu prac w kolejności technologicznej ich wykonania,c) zapoznał się z dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 5,d) dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 5 jest kompletna i prawidłowa w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu niniejszej umowye) wykona wszystkie roboty niezbędne do osiągnięcia rezultatu określonego w ust. 3, niezależnie od tego, czy wynikają wprost z dokumentów wymienionych w ust. 6.f) zaznajomił się z warunkami lokalnymi, w których będą realizowane roboty, w tym szczególnie z ukształtowaniem terenu budowy, z możliwościami urządzenia zaplecza budowy, warunkami hydrologicznymi, możliwościami zasilania w energię, wodę i inne media, ze stanem dróg dojazdowych, urządzeniami telekomunikacyjnymi, możliwościami zakwaterowania załogi itp. oraz uwzględnił je w kalkulacji wynagrodzenia. Zakłada się, że Wykonawca uwzględnił w wynagrodzeniu również inne warunki lokalne rozpoznane we własnym zakresie oraz że umożliwiają one właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.g) roboty będą wykonywane na terenie czynnych dróg i fakt ten uwzględnił w swojej ofercie. Zamawiający informuje, że nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego.16. Zakres i sposób wykonania robót określają:a) Program Funkcjonalno-Użytkowy, stanowiący załącznik nr 7 do SWZb) Obowiązujące przepisy techniczne,c) Obowiązujące normy,d) Specyfikacja Warunków Zamówienia, e) Projektowane postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 6 do SWZf) Oferta Wykonawcy g) Harmonogram rzeczowo-finansowy17. Materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia dostarczy na swój koszt Wykonawca.18. Użyte materiały muszą być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonym do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) oraz w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 215 z późn. zm.).Więcej informacji o opisie przedmiotu zamówienia w rozdziale II. Wymagania stawiane wykonawcy- Przedmiot zamówieniaZamówienie publiczne dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, na drogach kategorii: gminnej, powiatowej, wojewódzkiej lub krajowej, wykonał należycie co najmniej:• dwie roboty obejmujące swym zakresem budowę/przebudowę/rozbudowę drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni nie mniejszej niż 20 000 m2 (każda),• dwie roboty obejmujące swym zakresem wykonanie nawierzchni chodników, ciągów pieszo-rowerowych/ dróg dla rowerów z mieszanek mineralno-asfaltowych lub kostki brukowej, betonowej o powierzchni min. 1 000 m2 (każda)stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ;Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Do wykazu robót należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.Uwagi:1. Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” i „rozbudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. b1333 z późn. zm.).2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.4. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej następującymi osobami spełniającymi poniższe wymagania:Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydata na stanowisko kierownika budowy. Proponowana osoba musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane i przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy/robót o specjalności odpowiadającej niniejszemu zamówieniu, a także posiadać doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na minimum 2 budowach z zakresu infrastruktury drogowej w ciągu ostatnich 5 lat (Załącznik nr 5 do SIWZ).Uwagi:1. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.3. Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) i – jeżeli jest to wymagane– ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.4. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.4. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi postępowaniu publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach