Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 4160Z Błotno – Nowogard na odcinku Strzelewo – Nowogard

Powiat Goleniowski ogłasza przetarg

  • Adres: 72100 Goleniów, ul. Dworcowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 471 02 65 , fax. 91 471 02 00
  • Data zamieszczenia: 2017-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Goleniowski
    ul. Dworcowa 1
    72100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 471 02 65, fax. 91 471 02 00
    REGON: 81168412000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 4160Z Błotno – Nowogard na odcinku Strzelewo – Nowogard
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Projekt przebudowy zakłada utrzymanie dotychczasowych klas drogi powiatowej nr 4160Z - klasy L, droga lokalna. Do rozwiązań projektowych przyjęto prędkość projektową 30 km/h. Załamania osi jezdni powyżej 3 stopni wyokrąglono łukami poziomymi R=25, R=120 ,R=220, R=250, R=400 , R=500 i R=1000. Projektowane elementy geometrii podano na planach sytuacyjno – wysokościowych (w projekcie zagospodarowania terenu ). Geometrię osi jezdni opracowano w układzie współrzędnych geodezyjnych. 2. Parametry projektowanego odcinka drogi powiatowej nr 4160Z 2.1. Długość drogi w ramach przebudowy - 4,351 km 2.2. Szerokość jezdni odcinka drogi dwukierunkowej od km 0+000,00 do km 2+365,00; - 6,00 m (dwa pasy ruchu po 3,00 m) 2.3. Szerokość jezdni odcinka drogi dwukierunkowej od km 2+365,00 do km 4+351,00; - 5,50 m (dwa pasy ruchu po 2,75 m) 2.4. Szerokość ciągów pieszych; 1,50 m - 2,00 m 2.5. Szerokość zjazdów; 3,00 m - 6,00 m 2.6. Szerokość bram wjazdowych - wysp wymuszających obniżenie prędkości pojazdów; 2,00 m - 3,00 m 2.7. Szerokość poboczy gruntowych; 0,75 m - 1,50 m 2.8. Szerokość poboczy utwardzonych; 0,75 m 2.9. Szerokość poboczy utwardzonych z warstwą filtracyjną; 1,50 m - 2,00 m 3. Rodzaje nawierzchni: · jezdnia - beton asfaltowy AC · ciągi piesze - kostka brukowa betonowa · zjazdy - kostka brukowa betonowa i beton asfaltowy AC · bramy wjazdowe - wyspy - kostka kamienna rzędowa · poszerzenia jezdni na łukach i przy bramach wjazdowych - beton asfaltowy AC ,kostka kamienna rzędowa · pobocza utwardzone - pospółka frakcji 0/31,5 mm 4. Poszerzenia 4.1. Poszerzenia jezdni Projekt uwzględnia poszerzenia istniejącej jezdni na łukach i w obrębie bram wjazdowych- wysp wymuszających obniżenie prędkości. Poszerzenia na łukach zaprojektowano w km od 2+161,00 do 2+199,50 strona lewa (nawierzchnia bitumiczna) i strona prawa (nawierzchnia z kostki kamiennej rzędowej. Poszerzenia w obrębie bram wjazdowych w km od 1+751,88 do 1+807,88 strona lewa i strona prawa oraz w km od 2+310,00 do km 2+363,00 strona prawa i strona lewa (nawierzchnie z kostki kamiennej rzędowej). 5. Zjazdy 5.1. Zjazdy o nawierzchni bitumicznej Projekt uwzględnia budowę i przebudowę istniejących zjazdów o szer. 4,00 – 6,0 0 m do przyległych terenów i obiektów. Od krawędzi jezdni zajazdy należy wyokrąglić promieniami R = 3 , R=5 , R=6 m i R=8 m. Zjazdy nie mogą posiadać pochylenia ponad 5% w kierunku pochylenia poprzecznego istniejącego terenu. 5.2. Zjazdy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej Projekt uwzględnia budowę i przebudowę istniejących zjazdów o szer. 3,00 – 5,00 m do przyległych posesji Od krawędzi jezdni zajazdy należy zakończyć skosami 1:1. i wyokrąglić łukami o promieniach R=3 m i R =5 m. Zjazdy nie mogą posiadać pochylenia ponad 5% w kierunku pochylenia poprzecznego istniejącego terenu. 6. Bramy wjazdowe - wysepki wymuszające spowolnienie ruchu Projekt uwzględnia budowę 2 „bram wjazdowych”- wysepek wymuszających obniżenie prędkości jazdy: - w km od 1+751,88 do 1+807,88, o wymiarach 15 m x 2 m, - w km od 2+311,48 do 2+363,43, o wymiarach 21,95 m x 3 m. Skosy wyjazdowe i skosy wjazdowe w obrębie wysepek należy wykonać na długości 15 m i 20 m. 7. Ciągi piesze. W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej nr 4160Z w m. Świerczewo zaprojektowano chodniki o szerokości od 1,50 m do 2,00 m (strona prawa i strona lewa). Projektowane ciągi piesze przylegają bezpośrednio do jezdni oraz są oddalone od projektowanej krawędzi jezdni poboczami utwardzonymi z warstwą filtracyjną. Z uwagi na różnicę poziomu terenu przylegającego do projektowanego chodnika od km 2+248,50 do km 2+301,00 należy wykonać murek oporowy z elementów prefabrykowanych betonowych (gazonów) na ławie betonowej 50x60 z betonu B-15.Wysokość murka oporowego 0,75 m. 8. Pobocza utwardzone. W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej nr 4160Z zaprojektowano pobocza utwardzone: · od km 2+365,00 do km 4+351,00 - pobocza obustronne o szer. 0,75 m 9. Pobocza utwardzone z warstwą filtracyjną. W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej nr 4160Z zaprojektowano pobocza utwardzone z warstwa filtracyjną: · od km 2+160,00 do km 2+214,00 strona prawa- pobocza o szer. 1,50 m - 2,00 m · od km 2+246,00 do km 2+314,00 strona prawa i lewa – pobocza o szer. 1,50 m 10. Pobocza gruntowe Pobocza należy zhumusować z wykorzystaniem pozyskanego humusu i obsiać mieszankami nasion traw. 11. Rozwiązanie wysokościowe. Rozwiązanie wysokościowe projektowanej jezdni, zjazdów, bram wjazdowych i ciągów pieszych dostosowano do istniejącego zagospodarowania terenu przylegającego do pasa drogowego drogi powiatowej nr 4160Z. Projektowane spadki podłużne: - droga powiatowa nr 4160Z, spadki od 0,10 % do 1,88 % Na łukach poziomych zaprojektowano jednostronne spadki poprzeczne 2% - 5%. Na jezdni na odcinkach prostych zaprojektowano spadki poprzeczne dwustronne 2%. 11. Konstrukcje nawierzchni . W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej nr 4160Z przyjęto konstrukcje: 11.1. Jezdnia Nawierzchnie jezdni należy wykonać z betonu asfaltowego AC 11 S dla KR 3-4 wg PN-EN-13108-1 [47] grub. 4 cm na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego AC 16 W dla KR 3 -4 grub. 5 cm wg PN-EN-13108-1 [47] i wyprofilowanej nawierzchni bitumicznej. Połączenia międzywarstwowe projektuje się z emulsji asfaltowej modyfikowanej polimeroasfaltami (C60BP3 ZM lub C60 BP4 ZM) w ilości od około 0,25-0,30 kg/m2 11.2. Poszerzenia jezdni ( nawierzchnie bitumiczne ) Podbudowę zasadniczą na poszerzeniach zaprojektowano na podbudowie pomocniczej z gruntocementu RM 5 MPa grubości 12 cm, z kruszyw łamanych frakcji 0-31,5 mm o ciągłym uziarnieniu, stabilizowanych mechanicznie grub. 20 cm po zagęszczeniu. Warstwę wiążącą projektuje się z betonu asfaltowego AC 16 W dla KR 3 - 4 grub. 5 cm wg PN-EN-13108-1 [47] na podbudowie zasadniczej z kruszyw łamanych stabilizowanych mechanicznie. Połączenia międzywarstwowe projektuje się z emulsji asfaltowej modyfikowanej polimeroasfaltami (C60BP3 ZM lub C60 BP4 ZM) w ilości 0,50 kg/m2 11.2.1. Poszerzenia jezdni (nawierzchnie z kostki kamiennej rzędowej) Nawierzchnie poszerzeń należy wykonać z kostki kamiennej rzędowej 15/17 na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 grub. 4 cm, spoiny zalane zaprawą cementową M-12. Nawierzchnie wykonać na podbudowie zasadniczej z kruszyw łamanych frakcji 0 -31,5 mm o ciągłym uziarnieniu stabilizowanych mechanicznie grub. 20 cm po zagęszczeniu. Podbudowę zasadniczą należy wykonać na podbudowie pomocniczej z gruntocementu RM 5 MPa grubości 12 cm. Obramowania nawierzchni i konstrukcji poszerzeń należy wykonać krawężnikami betonowymi 12x25 na ławie betonowej z oporem z betonu B-10 oraz krawężnikami kamiennymi 20x25 na ławie betonowej B-15. 11.3. Zjazdy 11.3.1. Zjazdy o nawierzchni bitumicznej Nawierzchnie zjazdów należy wykonać z betonu asfaltowego AC 11 S dla KR 3-4 wg PN-EN-13108-1 [47] grub. 4 cm na warstwie odcinającej z gruntocentu RM 5 MPa grubości 12 cm i na podbudowie zasadniczej z kruszyw łamanych frakcji 0 -31,5 mm o ciągłym uziarnieniu stabilizowanych mechanicznie grub. 20 cm po zagęszczeniu. Połączenia międzywarstwowe projektuje się z emulsji asfaltowej modyfikowanej polimeroasfaltami (C60BP3 ZM lub C60 BP4 ZM) w ilości 0,25 - 0,50 kg/m2. 11.3.2. Zjazdy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej Nawierzchnie zjazdów należy wykonać z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm kolorowej na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 grub. 4 cm Nawierzchnie należy wykonać na podbudowie zasadniczej z kruszyw łamanych stabilizowanych mechanicznie grub. 20 cm po zagęszczeniu i na warstwie odcinającej z gruntocementu RM 5 MPa grubości 12 cm. Obramowanie nawierzchni i konstrukcji zjazdów od strony jezdni należy wykonać krawężnikami betonowymi 15x22 na ławie betonowej z oporem z betonu B-10, a od strony posesji, poboczy gruntowych i ciągów pieszych należy wykonać krawężnikami betonowymi 12x25 na ławie betonowej z oporem z betonu B-10 Światło krawężnika winno wynosić max. +4 cm od strony jezdni. 11.4. Ciągi piesze Nawierzchnie ciągów pieszych należy wykonać z kostki brukowej betonowej kolorowej grub. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej 1:4 grub. 4 cm. Nawierzchnie należy wykonać na warstwie odcinającej z gruntocementu RM 5 MPa grubości 12 cm. po zagęszczeniu. Obramowanie nawierzchni ciągów pieszych od strony jezdni należy wykonać krawężnikami betonowymi 15x30 wystającymi na ławie betonowej z oporem z betonu B-10. Światło krawężnika winno wynosić + 12 cm , a na przejściach dla pieszych +2cm. Obramowanie nawierzchni ciągów pieszych od strony przyległych terenów do pasa drogowego należy wykonać obrzeżami betonowymi 8x30 na podsypce piaskowej grub. 5 cm. 11.5. Bramy wjazdowe- wyspy Nawierzchnie wysp należy wykonać z kostki kamiennej rzędowej 15/17 na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 grub. 4 cm, spoiny zalane zaprawą cementową M-12. Nawierzchnie wykonać na podbudowie z kruszyw łamanych frakcji 0 -31,5 mm o ciągłym uziarnieniu stabilizowanych mechanicznie grub. 20 cm po zagęszczeniu. Konstrukcje należy wykonać na warstwie odcinającej z gruntocementu RM 5 MPa grubości 12 cm. Obramowanie nawierzchni i konstrukcji wysepek należy wykonać krawężnikami kamiennymi 20x25 na ławie betonowej z oporem z betonu B-15. Światło krawężnika winno wynosić max. + 4 cm od strony jezdni. Na wyokrągleniach na wyspach należy zastosować krawężniki łukowe. 11.6. Pobocza utwardzone Nawierzchnie poboczy utwardzonych należy wykonać z pospółki frakcji 0- 31,5 mm ciągłym uziarnieniu stabilizowanych mechaniczne grub. 15 cm po zagęszczeniu na warstwie odsączającej z piasku o współczynniku filtracji k ≥ 8 m/dobę grubości 10 cm po zagęszczeniu. 11.7. Pobocza utwardzone z warstwą filtracyjną Nawierzchnie poboczy utwardzonych z warstwą filtracyjną należy wykonać z pospółki frakcji 0-31,5 mm ciągłym uziarnieniu stabilizowanych mechaniczne grub. 10 cm po zagęszczeniu na warstwie odsączającej z piasku o współczynniku filtracji k ≥ 8 m/dobę grubości 15 cm po zagęszczeniu. 11.8. Pobocza gruntowe Pobocza należy zhumusować z wykorzystaniem pozyskanego humusu i obsiać mieszankami nasion traw. 12. Uwagi końcowe 12.1. W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej nr 4160Z zachodzi konieczność rozbiórki istniejących elementów zagospodarowania w m. Świerczewo oraz nawierzchni i podbudowy w miejscach projektowanych bram wjazdowych-wysp oraz w miejscach kolidujących , tj.: - nawierzchnie istniejących zjazdów , - nawierzchnie istniejących ciągów pieszych , - krawężników betonowych , - obrzeży betonowych , - nawierzchni jezdni wraz z podbudową. 12.2. Materiały z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. Materiały nadające się do ponownego zastosowania należy przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego Materiały nie nadające się do ponownego zastosowania należy wywieźć poza teren budowy i poddać utylizacji na koszt Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233121-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 100 000,00 zł. 9.2 .Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 9.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 9.4.1 jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 9.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 15 9375 0002 0000 0459 2000 0040 Bank Spółdzielczy w Goleniowie z dopiskiem ,,wadium na zadanie Przebudowa drogi powiatowej nr 4160Z Błotno – Nowogard na odcinku Strzelewo - Nowogard”. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 9.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 9.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) wykonawca składa w formie oryginału dokumentu w Wydziale Inwestycji i Rozwoju ul. Dworcowa 1, 72-100 Goleniów, pokój nr 404. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć w formie kserokopii do oferty. 9.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 9.3. lit. b) - e) SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie „Przebudowa drogi powiatowej nr 4160Z Błotno – Nowogard na odcinku Strzelewo - Nowogard” oznaczenie sprawy: WDP.272.1.2017.MB 9.11. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 9.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 9.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium: 9.13.1 jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.13.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach