Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 3807P – ul. Lipowa w Wolsztynie wraz z remontem odcinka drogi – od DK 32 do przejazdu kolejowego w m. Adamowo

Powiat Wolsztyński ogłasza przetarg

  • Adres: 64-200 Wolsztyn, ul. 5 Stycznia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 683 845 600 , fax. 683 843 538
  • Data zamieszczenia: 2019-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wolsztyński
    ul. 5 Stycznia 5
    64-200 Wolsztyn, woj. wielkopolskie
    tel. 683 845 600, fax. 683 843 538
    REGON: 41156157100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwolsztyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 3807P – ul. Lipowa w Wolsztynie wraz z remontem odcinka drogi – od DK 32 do przejazdu kolejowego w m. Adamowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa oraz remont drogi powiatowej nr 3807P, na odcinku około 2801 m. Zadanie polega na przebudowie istniejącego układu komunikacyjnego poprzez: przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu i przebudowę ul. Lipowej w Wolsztynie. Obecnie ul. Lipowa posiada nawierzchnię bitumiczną w bardzo złym stanie technicznym z licznymi zapadnięciami i ubytkami. Nawierzchnia wszystkich jezdni jest bitumiczna, natomiast chodniki oraz inne elementy infrastruktury w postaci zjazdów, miejsc parkingowych, itp., są wykonane z kostki betonowej. Pierwszy odcinek planowanej inwestycji, zlokalizowany jest w centralnej części miasta Wolsztyn. Prace związane z kompleksową przebudową drogi klasy Z, zlokalizowane będą na terenie zabudowanym, wzdłuż ulicy Lipowej, na odcinku od skrzyżowania ulic: Lipowej, Roberta Kocha, Wschowskiej oraz Gajewskich, do skrzyżowania z drogą krajową nr 32 przy ul. Żeromskiego. Zgodnie z dokumentacją projektową, pierwszy odcinek inwestycji będzie swoim zakresem obejmował: przebudowę istniejących ciągów pieszych, budowę azyli dla pieszych, budowę ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę wraz z budową miejsc postojowych dla samochodów osobowych na ul. Lipowej, budowę kanalizacji deszczowej. Inwestycja zakłada również kompleksową przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Lipowej, Roberta Kocha, Wschowskiej oraz Gajewskich. Projektowane zagospodarowanie terenu ma charakter liniowy i zlokalizowane jest w istniejących pasach drogowych. Drogę powiatową nr 3807P, zaprojektowano jako jezdnię dwukierunkową o przekroju 1x2 (1 jezdnia 2 pasy ruchu). Szerokość jezdni wynosi 6,0 m i posiada ona po obydwóch stronach korytka ściekowe, wykonane z kostki betonowej o szerokości 0,20 m każdy. Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z betonu asfaltowego. Na jezdni zaprojektowano pięć oświetlonych przejść dla pieszych, z których dwa są przejściami z azylem o szerokości 2,0 m. Na pierwszym odcinku po lewej stronie, w odległości 1,5 m od krawędzi jezdni, poprowadzono ścieżkę rowerową o szerokości 2,5 m. Nawierzchnia ścieżki zostanie wykonana z kostki betonowej typu cegła, w kolorze czerwonym. Natomiast po stronie prawej wyznaczono chodnik dla pieszych. Ponadto wzdłuż ul. Lipowej wyznaczono cztery ciągi miejsc postojowych, z których dwa stanowią miejsca równoległe do krawędzi jezdni, jeden miejsca prostopadłe oraz jeden miejsca ukośne do krawędzi jezdni. Nawierzchnia miejsc postojowych zostanie wykonana z kostki betonowej typu behaton, w kolorze szarym. Drugi odcinek inwestycji będzie obejmował remont nawierzchni drogi powiatowej nr 3807P, od skrzyżowania z drogą krajową nr 32, do przejazdu kolejowego w miejscowości Adamowo. Przedmiotowy odcinek drogi w stanie istniejącym należy do klasy Z, posiada szerokość, która waha się od 6,00 m do 9,60 m (przy skrzyżowaniu z drogą krajową), o nawierzchni bitumicznej. Nawierzchnia obecnie jest w bardzo złym stanie technicznym z licznymi zapadnięciami i ubytkami. Ruch pieszych, w części mocno zurbanizowanej odbywa się po przyległym chodniku i ciągu pieszo-rowerowym, wykonanym z kostki betonowej. Podstawowym celem planowanej inwestycji jest wymiana zużytej nawierzchni ścieralnej drogi, od skrzyżowania z drogą krajową nr 32 do przejazdu kolejowego w miejscowości Adamowo. Odwodnienie drogi realizowane będzie jako powierzchniowe, poprzez spadki poprzeczne i podłużne do przydrożnych rowów. Na przedmiotowym odcinku przewidziano pięć aktywnych przejść dla pieszych oraz dwa przystanki komunikacji zbiorowej, w tym jeden z peronem. Na drodze powiatowej nr 3807P, na pierwszym i drugim odcinku, zgodnie z organizacjami ruchu, zaplanowano zastosowanie rozwiązań specjalnych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zostanie zainstalowanych pięć aktywnych przejść dla pieszych z czujnikiem ruchu (znak D6) - zasilanie solarne. Ponadto w zakres inwestycji wchodzi również wykonanie budowy oświetlenia pięciu przejść dla pieszych, w tym dwóch przejść z tzw. azylem. Szczegółowy zakres robót określają projekty budowlane (załącznik nr 6 do SIWZ) oraz specyfikacje techniczne (załącznik nr 7 do SIWZ).Ponadto załączono kosztorysy ofertowe, które stanowią wyłącznie element pomocniczy i nie są zestawieniem planowanych prac w rozumieniu art. 629 oraz 630 1 Kc (załącznik nr 8 do SIWZ). 3. Jeżeli w udostępnionych Wykonawcom dokumentach znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty, nazwy producentów pochodzenie lub źródło albo wskazany szczególny proces który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę są one wyłącznie przykładowymi nazewnictwami i Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o równoważnych parametrach jakościowych. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust 1 i 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ponadto, Wykonawca przy odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 266). 4. Wykonawca zobowiązuje się przedmiot zamówienia wykonać zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej oraz etyką zawodową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO O/Wolsztyn Nr 88 1020 4144 0000 6302 0007 2124 z dopiskiem: „Przebudowa drogi powiatowej nr 3807P – ul. Lipowa w Wolsztynie wraz z remontem odcinka drogi – od DK 32 do przejazdu kolejowego w m. Adamowo” Do oferty należy dołączyć dowód wniesienia wadium. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach należy dołączyć do oferty jako kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem. Ponadto do oferty należy dołączyć osobno oryginał tego dokumentu, którego nie należy bindować i zszywać z ofertą. 4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Z treści gwarancji, w terminie związania ofertą, winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania przez Zamawiającego. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej w dniu składania ofert. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. 9. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadium Wykonawców, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie: 1) po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy; 2) po unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia; 3) gdy upłynął termin związania ofertą; 4) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wadium składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postaci gwarancji/poręczenia musi w swojej treści wymieniać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych warunków, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz ofertowy (oryginał) podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. b) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (t.j. Dz. U. z 2018r. nr 986 ze zm.) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). c) W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy występujący wspólnie wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy PZP, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoby udzielające pełnomocnictwa były upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (t.j. Dz. U. z 2018r. nr 986) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 5.Kosztorysy ofertowe. UWAGA: Kosztorys ofertowy dla Zamawiającego będzie stanowił jedynie funkcję pomocniczą. Na tej podstawie Zamawiający będzie mógł sprawdzić poziom przyjętych cen i ilości przedmiarowych w celu ewentualnego częściowego odbioru robót i ich rozliczenia na etapie realizacji inwestycji oraz rozliczeń pomiędzy zamawiającym a wykonawcą w przypadku rozwiązania umowy, udzielenia zamówień uzupełniających lub w przypadku określonym w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto kosztorys będzie pełnił funkcję kontrolną w przypadku zawierania umowy przez wykonawcę z podwykonawcą na zasadach określonych w art. 647 Kodeksu cywilnego. Kosztorys ofertowy nie będzie elementem podlegającym ocenie i porównywania ofert. W kosztorysie ofertowym Wykonawca powinien ująć wszelkie rodzaje i ilości robót, których wykonanie uzna za niezbędne do należytego wykonania zamówienia. Kosztorys ofertowy powinien zawierać ceny jednostkowe pozycji przedmiarowych. Brak kosztorysu nie będzie podstawą odrzucenia oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach