Przetargi.pl
„Przebudowa drogi powiatowej nr 3793P Stara Tuchorza – Kiełpiny – Powodowo”

Powiat Wolsztyński ogłasza przetarg

  • Adres: 64-200 Wolsztyn, ul. 5 Stycznia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 683 845 600 , fax. 683 843 538
  • Data zamieszczenia: 2019-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wolsztyński
    ul. 5 Stycznia 5
    64-200 Wolsztyn, woj. wielkopolskie
    tel. 683 845 600, fax. 683 843 538
    REGON: 41156157100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwolsztyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi powiatowej nr 3793P Stara Tuchorza – Kiełpiny – Powodowo”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia składa się z dwóch zadań: 1. Zadanie I polega na przebudowie drogi powiatowej nr 3793P Stara Tuchorza – Kiełpiny – Powodowo, 2. Zadanie II polega na budowie sieci wodociągowej w pasie drogi powiatowej nr 3793P w miejscowości Kiełpiny. Zadanie I – Zamawiający Powiat Wolsztyński Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi powiatowej nr 3793P Stara Tuchorza – Kiełpiny – Powodowo, na odcinku około 5,282 km. Planowane zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 3793P Stara Tuchorza – Kiełpiny – Powodowo”, zostało podzielone na trzy odcinki, przeznaczone do przebudowy. 1. od 0+000 km do 2+275 km 2. od 2+275 km do 3+400 km 3. od 3+400 km do 5+282,35 km Droga w stanie istniejącym należy do klasy Z, o zmiennej szerokości jezdni od 5,20 m do 6,00 m, o nawierzchni bitumicznej z poboczem zarośniętym, zmiennym od 0,75 m do 1 m. Nawierzchnia obecnie jest w bardzo złym stanie technicznym z licznymi zapadnięciami i ubytkami przy poboczu - krawędzi jezdni. W pasie drogowym brak ciągu rowerowego. Przyjęto, że po zrealizowaniu inwestycji droga będzie: jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa, o szerokości 2x3,00 m = 6,00 m, o nawierzchni bitumicznej. W ramach wyodrębnionych trzech odcinków drogi, zostaną wykonane prace, zgodne z dokumentacją projektową. Pierwszy odcinek inwestycji będzie obejmował przebudowę drogi, od przejazdu kolejowego w miejscowości Stara Tuchorza, do skrzyżowania z drogą gminną w miejscowości Kiełpiny. Przebudowana kompleksowo droga, zostanie odwodniona za pomocą istniejącej kanalizacji deszczowej oraz za pomocą rowów. Z prawej i lewej strony zostanie wyrównane oraz obsiane trawą pobocze szerokości 1,00 m. Ciąg rowerowy o szerokości 1,50 m wykonany z kostki brukowej, zostanie usytuowany po prawej stronie jezdni i będzie znajdował się poza jezdnią, oddzielony od drogi pasem zieleni szerokości 0,50 m. Na terenie miejscowości po prawej i lewej stronie zostanie częściowo wykonany ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2,50 m oraz na dwóch odcinkach zostanie wykonany chodnik, o szerokości 2,00 m. Pod wjazdami usytuowane zostaną przepusty drogowe rurowe jednootworowe. Wjazdy do posesji wykonane zostaną z kostki brukowej, natomiast na grunty uprawne z nawierzchni bitumicznej. Na terenie miejscowości przewidziano również pięć przystanków komunikacji zbiorowej, w tym dwa z peronami. Drugi odcinek od km 2+275 do km 3+400 inwestycji, będzie obejmował budowę ścieżki rowerowej z regulacją istniejących rowów, od skrzyżowania z drogą gminną w miejscowości Kiełpiny. Trzeci odcinek inwestycji, przebiegający od rozdzielni gazu do miejscowości Powodowo, będzie obejmował poszerzenie jezdni do 6 m i budowę jednokierunkowej ścieżki rowerowej o szerokości 1,5 m. W obrębie miejscowości Powodowo po lewej stronie zostanie przebudowany chodnik wraz z zatoką autobusową, a po stronie prawej zostanie wykonany ciąg pieszo – rowerowy. Na drodze powiatowej, zgodnie z załączoną organizacją ruchu, zaplanowano zastosowanie rozwiązań specjalnych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zostaną zainstalowane dwa aktywne przejścia dla pieszych z czujnikiem ruchu i doświetleniem (znak D6 aktywny „kroczący ludzik” - zasilanie solarne) oraz dwa aktywne przejścia dla pieszych z czujnikiem ruchu (znak D6) z dwoma lampami ostrzegawczymi – zasilane solarnie. Dodatkowo zostanie zainstalowany radar z aktywną tablicą zmiennej treści, informujący o prędkości ruchu pojazdu. W ramach zadania I mieści się budowa nowych wpustów ulicznych oraz wymiana istniejącej kanalizacji deszczowej. Budowa zakłada między innymi likwidację 15 wpustów ulicznych oraz wykonanie nowych studzienek ściekowych z gotowych elementów betonowych o śr. 500 mm z osadnikiem, syfonem oraz wpustem ulicznym w ilości 38 szt., z trzema studniami rewizyjnymi oraz niezbędnymi kanałami rurowymi. W ramach remontu przewiduje się wymianę starych studni rewizyjnych z kręgów betonowych śr. 1000 mm i murowanych w ilości 11 szt., na nowe betonowe o śr. 1000 mm i głębokości do 3 m z włazami żeliwnymi kl. C250. Wymianę kanału betonowego śr. 300 mm na kanał z rur PCV, łączony na wcisk o śr. zew. 315 mm długości około 136 m oraz wymianę kanału betonowego śr. 400 mm na kanał z rur PCV łączony na wcisk o śr. zew. 400 mm długości około 274 m. Z godnie z zamieszczoną opinią geotechniczną należy uwzględnić odpowiedni bilans mas ziemnych niezbędny do wykonania zadania. Zadanie II – Zamawiający ZEUK sp. z o.o. Zadanie II obejmuje budowę sieci wodociągowej w miejscowości Kiełpiny, w oparciu o dwa projekty budowlane. W zakresie zadania jest między innymi wykonanie: - sieci wodociągowej z rur PE100 SDR17 PN10 ø160 mm, o łącznej długości około 1161 mb, - przyłączy wodociągowych z rur PE100RC SDR17 PN10 ø50 mm – 5szt./41,0 mb, - przyłączy wodociągowych z rur PE100RC SDR17 PN10 ø40 mm – 51 szt./447 mb, - hydrantów p.poż. nadziemnych DN80 mm – 9 kpl. Szczegółowy zakres robót określają projekty budowlane (załącznik nr 6 do SIWZ) oraz specyfikacje techniczne (załącznik nr 7 do SIWZ). Ponadto załączono kosztorysy ofertowe, które stanowią wyłącznie elementy pomocnicze i nie są zestawieniem planowanych prac w rozumieniu art. 629 oraz 630 1 Kc (załącznik nr 8 do SIWZ). 3. Jeżeli w udostępnionych Wykonawcom dokumentach znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty, nazwy producentów pochodzenie lub źródło albo wskazany szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę są one wyłącznie przykładowymi nazewnictwami i Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o równoważnych parametrach jakościowych. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust 1 i 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ponadto, Wykonawca przy odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 266). 4. Wykonawca zobowiązuje się przedmiot zamówienia wykonać zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej oraz etyką zawodową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO O/Wolsztyn Nr 88 1020 4144 0000 6302 0007 2124 z dopiskiem: „Przebudowa drogi powiatowej nr 3793P Stara Tuchorza – Kiełpiny – Powodowo” Do oferty należy dołączyć dowód wniesienia wadium. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach należy dołączyć do oferty jako kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem. Ponadto do oferty należy dołączyć osobno oryginał tego dokumentu, którego nie należy bindować i zszywać z ofertą. 4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Z treści gwarancji, w terminie związania ofertą, winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania przez Zamawiającego. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej w dniu składania ofert. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. 9. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadium Wykonawców, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie: 1) po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy; 2) po unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia; 3) gdy upłynął termin związania ofertą; 4) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wadium składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postaci gwarancji/poręczenia musi w swojej treści wymieniać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych warunków, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz ofertowy (oryginał) podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. b) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (t.j. Dz. U. z 2018r. nr 986 ze zm.) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). c) W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy występujący wspólnie wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy PZP, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoby udzielające pełnomocnictwa były upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (t.j. Dz. U. z 2018r. nr 986) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 5. Kosztorys ofertowy. UWAGA: Kosztorys ofertowy dla Zamawiającego będzie stanowił jedynie funkcję pomocniczą. Na tej podstawie Zamawiający będzie mógł sprawdzić poziom przyjętych cen i ilości przedmiarowych w celu ewentualnego częściowego odbioru robót i ich rozliczenia na etapie realizacji inwestycji oraz rozliczeń pomiędzy zamawiającym a wykonawcą w przypadku rozwiązania umowy, udzielenia zamówień uzupełniających lub w przypadku określonym w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto kosztorys będzie pełnił funkcję kontrolną w przypadku zawierania umowy przez wykonawcę z podwykonawcą na zasadach określonych w art. 647 Kodeksu cywilnego. W razie konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych ich rozliczenie nastąpi według stawek wynagrodzenia podanych w przedmiotowym kosztorysie, a gdyby nie zawierał on stawek wynagrodzenia w odniesieniu do przedmiotu robót zamiennych lub dodatkowych, rozliczenie tych robót nastąpi w oparciu o pozycje kosztorysu pomocniczego zaakceptowanego przez Zamawiającego. Kosztorys ofertowy nie będzie elementem podlegającym ocenie i porównywania ofert. W kosztorysie ofertowym Wykonawca powinien ująć wszelkie rodzaje i ilości robót, których wykonanie uzna za niezbędne do należytego wykonania zamówienia. Kosztorys ofertowy powinien zawierać ceny jednostkowe pozycji przedmiarowych. Brak kosztorysu nie będzie podstawą odrzucenia oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach