Przetargi.pl
"Przebudowa drogi powiatowej nr 2016D w miejscowości Sośnica, gmina Kąty Wrocławskie”

Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 50440 Wrocław, ul. Kościuszki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 71 72 21 700 , fax. +48 71 72 21 706
  • Data zamieszczenia: 2016-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego
    ul. Kościuszki 131
    50440 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48 71 72 21 700, fax. +48 71 72 21 706
    REGON: 93193481600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa drogi powiatowej nr 2016D w miejscowości Sośnica, gmina Kąty Wrocławskie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia określono w części 1, ust. 3 SIWZ jak poniżej: 3. Opis przedmiotu zamówienia 3.1.Nazwa zamówienia: "Przebudowa drogi powiatowej nr 2016D w miejscowości Sośnica, gmina Kąty Wrocławskie” 3.2. Nazwy i kody CPV: 1) 45 23 31 40 - 2 – Roboty drogowe 3.3 Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2016D, polegająca na budowie chodnika, budowie kanalizacji deszczowej, przebudowie rowu melioracyjnego i wykonaniu nowej warstwy ścieralnej jezdni w miejscowości Sośnica, gmina Kąty Wrocławskie. 3.4 Miejsce i lokalizacja Obiekt objęty opracowaniem znajduje się na działce nr 160/2 oraz 148 obręb Sośnica-Różaniec. Droga ta stanowi główny ciąg komunikacyjny łączący miejscowości Sośnica i Różaniec. Długość przebudowywanej drogi wynosi około 540 mb. Przedmiot zamówienia obejmuje odcinek od DW nr 347 do dz. nr ewid. 161/1, obręb Sośnica-Różaniec, w ciągu drogi powiatowej nr 2016D 3.5 Zakres prac: Zakres robót obejmuje: Dla części I:  wykonanie robót przygotowawczych ,  wykonanie robót rozbiórkowych,  przebudowa rowu melioracyjnego  budowa kanalizacji deszczowej, (część) Dla części II:  wykonanie nowych ciągów pieszych,  wykonanie nowej warstwy ścieralnej,  wykonanie i profilowanie poboczy z frezu bitumicznego,  odtworzenie i profilowanie rowów,  przebudowa i remont przepustów,  wykonanie nowych i przebudowa istniejących zjazdów na posesje,  wykonanie korytek odwadniających i wpustów ulicznych. Zamierzenie to ma na celu polepszenie stanu technicznego oraz walorów funkcjonalnych i użytkowych drogi, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu. Należy dostosować przebudowaną drogę do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez obniżenie krawężników chodnikowych oraz montaż kostki brukowej z wypustkami. 3.6 Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia: 1) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia, uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 2) Wykonawca po podpisaniu umowy przekaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i faksów oraz dokonywać będzie na bieżąco ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 3.7 Wymagania stawiane wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązuje się przejąć teren budowy w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy. 2) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi przepisami. 3) Wykonawca zobowiązuje się zorganizować, zagospodarować oraz należycie zabezpieczyć plac budowy oraz zaplecze budowy w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie budowy i w jej obrębie, zabezpieczyć teren przed dostępem osób trzecich, ewentualnie wystąpić o warunki przyłączenia dla placu budowy, warunki obsługi komunikacyjnej placu budowy, ponosić koszty zużycia wody, energii, zrzutu ścieków, ogrzewania i inne dla potrzeb placu budowy. 4) Organizacja robót prowadzona będzie zgodnie z wymogami BHP oraz p. poż., a także przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 5) Wykonawca zapewnia, że wszystkie osoby, przy pomocy których będzie realizowany przedmiot umowy, będą ubrane w odzież umożliwiającą ich identyfikację. 6) Wykonawca poinformuje wszystkich zainteresowanych o przystąpieniu do robót i ewentualnych utrudnieniach. 7) Wykonawca własnym staraniem zapewni ciągły, bezpieczny dojazd i dojście do posesji znajdujących się na odcinku remontowanej drogi. 8) Wykonawca zobowiązuje się powiadomić Zamawiającego oraz wszystkich użytkowników obiektów i gestorów sieci na piśmie o terminie rozpoczęcia prac i ich zakończenia z 14-dniowym wyprzedzeniem, celem inwentaryzacji istniejącej sieci i armatury, oceny stanu technicznego infrastruktury, sprawdzenia szczelności sieci, nadzoru nad prowadzonymi robotami, uczestnictwa w odbiorach i komisyjnej kontroli sieci i armatury. 9) Wykonawca zapewni czynny udział w odbiorach przez służby zewnętrzne. 10) Wykonawca wykona wszystkie niezbędne próby, badania, uzgodnienia, nadzory i odbiory z użytkownikami infrastruktury. 11) Wykonawca sporządzi stosowne protokoły z przeprowadzonych prób i badań odbiorczych i przekaże je Zamawiającemu. 12) Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z obsługą nadzoru technicznego sieci uzbrojenia podziemnego, w tym również koszty wyłączeń, włączeń, prób eksploatacyjnych i innych pomiarów, a także koszty geodezyjnej inwentaryzacji tych sieci wraz z ewentualną dokumentacją techniczną przed- i powykonawczą w zakresie niezbędnym dla realizacji robót objętych umową z Zamawiającym. 13) Wykonawca winien informować Zamawiającego o terminie zakrycia robót zanikających (ulegających zakryciu) oraz o terminie odbioru robót zanikających i uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego na dalsze prowadzenie prac oraz uzyskać potwierdzenie Zamawiającego w dzienniku budowy ich prawidłowego wykonania. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest odkryć roboty zanikające lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego na swój koszt. 14) Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonywane mogą być jedynie prace niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń oraz wynikające z konieczności zapobieżenia awarii. 15) Wykonawca zobowiązuje się przed rozpoczęciem robót sporządzić – zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126) – plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu. 16) Wykonawca zobowiązuje się przed przystąpieniem do robót sporządzić Program Zapewnienia Jakości oraz przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu. 17) Wykonawca na terenie robót będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca odpowiedzialny jest za przechowywanie dowodów potwierdzających ich zagospodarowanie. 18) Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu poniesie wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że nie są uwzględnione w wynagrodzeniu Wykonawcy, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy. 19) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, na czas trwania robót, kierownictwo: kierownika budowy oraz innych osób wskazanych przez Wykonawcę, działających w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, a w przypadku konieczności zmiany którejkolwiek osoby uzgodnić nowego kandydata z Zamawiającym. 20) Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu budowy i robót czystego oraz nadającego się do użytkowania. 21) Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia opłat za czasowe zajęcie działek i pokrycia wszystkich kosztów, które wynikają z czasowego ich zajęcia wraz z protokolarnym przekazaniem i odbiorem tych działek oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego. 22) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zaleceń wpisanych do dziennika budowy. 23) Wykonawca zobowiązany jest do czyszczenia opon sprzętu wyjeżdżającego z budowy na drogę. 24) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie działania i zaniechania osób i podmiotów, przy pomocy których realizuje przedmiot umowy, odpowiada za bezpieczeństwo w trakcie wykonywania robót. 25) Wykonawca ponosi ryzyko obrażeń lub śmierci osób oraz utraty lub uszkodzeń mienia Wykonawcy i osób trzecich. 26) Wykonawca odpowiada za szkody wynikłe na terenie budowy w terminie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego odebrania robót przez Zamawiającego oraz zobowiązuje się na własny koszt natychmiastowo usuwać w sposób docelowy wszelkie szkody i awarie powstałe podczas realizacji robót. 27) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym że koszt ich napraw ponosi wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że nie są uwzględnione w wynagrodzeniu Wykonawcy, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy. 28) Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiającemu o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. 29) Wykonawca winien niezwłocznie poinformować Zamawiającego o zaistniałych na terenie budowy kontrolach i wypadkach. 30) Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć teren robót, zgodnie z wymogami przewidzianymi w polskim prawie, strzec mienia znajdującego się na tym terenie. 31) Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt wykona, uzyska jego zatwierdzenie i wdroży projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729). 32) Wykonawca wykona na własny koszt i zapewni należytą eksploatację oznakowania tymczasowego, stanowiącego zabezpieczenie robót i ruchu zastępczego przez cały okres realizacji robót, zgodnie z projektem, o którym mowa powyżej, na warunkach określonych w zatwierdzeniu organu zarządzającego ruchem na drogach powiatowych. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót w sposób widoczny zarówno w dzień jak i w nocy oraz utrzymanie ich w należytym stanie przez okres trwania robót. 33) Wykonawca w cenie oferty zapewni obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót oraz ich odbioru w formie operatu kolaudacyjnego, pomiarów powykonawczych w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. 34) Wykonawca dokona pomiarów rzędnych geodezyjnych istniejących. W przypadku zmiany rzędnych terenu Wykonawca zobowiązany jest do wyregulowania poziomu istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej do projektowanej niwelety. 35) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na własny koszt inwentaryzacji powykonawczej (w wersji elektronicznej) przez osobę uprawnioną. Wersja elektroniczna mapy zasadniczej, skalibrowana w formatach do wyboru: a) grafika wektorowa – DXF, SHAPE, b) grafika rastrowa – pliki TIF i TFW o takiej samej nazwie w jednym katalogu. 36) Wykonawca zobowiązuje się używać materiałów i urządzeń odpowiadających wymogom dokumentacji przetargowej i projektowej, a ponadto: a) dopuszczone do użytku na terenie kraju na podstawie odrębnych przepisów w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 305/2011 z 3 marca 2011r. ustanawiające sharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. U. UE. 2011.88.5 z dnia 4 kwietnia 2011r.) i ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. 2016 poz. 1570) oraz odpowiednich norm technicznych i przepisów BHP, b) nadające się do zastosowania i gwarantujące odpowiednią jakość robót budowlanych będących przedmiotem umowy, a także bezpieczeństwo prowadzenia robót budowlanych i użytkowania obiektu budowlanego, c) zapewniające spełnienie przez obiekt budowlany wymogów podstawowych, odpowiednich dla przedmiotu umowy, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2016, poz. 290 ze zm.). 37) Wykonawca przedstawi osobom sprawującym nadzór nad realizacją przedmiotu mowy z ramienia Zamawiającego do akceptacji wszystkie rozwiązania robocze, rysunki warsztatowe z odpowiednimi opisami, obliczeniami, próbki materiałów wraz z wymaganymi świadectwami, atestami itp., przed wykonaniem robót lub wbudowaniem materiałów. 38) Wykonawca winien uczestniczyć, na żądanie Zamawiającego, w naradach i innych czynnościach w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz w okresie gwarancji i rękojmi. 39) Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty obrazujące realizację przedmiotu umowy: a) raporty cotygodniowe z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, zawierające planowany zakres prac do realizacji, z podziałem na każdy dzień, z zaznaczeniem wykonanych już robót oraz problemów realizacyjnych do rozwiązania, b) raporty cotygodniowe uwzględniające zakres oraz stan zaawansowania prac, charakter i zakres wykonanych robót, zakłócenia w budowie wraz z ich dokumentowaniem. 40) Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą i odbiorową dla całego przedmiotu umowy oraz przekaże ją Zamawiającemu w 1 egz. (operat kolaudacyjny). 41) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do częściowego lub końcowego odbioru przedmiotu umowy i zobowiązuje się uczestniczyć w odbiorach. 42) Wykonawca zdemontuje obiekty tymczasowe i uporządkuje teren po zakończeniu robót. 43) W dniu odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły odbioru od właścicieli urządzeń obcych znajdujących się na obiekcie oraz oświadczenia właścicieli działek, z których korzystano podczas realizacji zadania. 3.8 Organizacja ruchu: Wykonawca ma obowiązek przygotować na własny koszt projekt organizacji ruchu tymczasowego na czas prowadzenia robót i przedłożyć go do zatwierdzenia - można wykorzystać gotowe schematy organizacji ruchu 3.9 Rozliczenie inwestycji: Rozliczenie inwestycji będzie odbywało się na postawie kosztorysu powykonawczego, po protokolarnym częściowym lub końcowym odbiorze robót objętych zamówieniem. 3.10 Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, projekty budowlany stanowią odrębne pliki PDF – załączniki do SIWZ. 3.11 Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) pracowników fizycznych - brukarzy, pomocników brukarzy, monterów sieci kanalizacyjnych 2) operatorów maszyn i urządzeń (koparek, zagęszczarek, rozścielacza, walca); 3) kierowców środków transportu poruszających się po placu budowy (transport wewnętrzny). Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 3.12 Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim pkt czynności będzie polegało na: 1) Na etapie ofertowania – Wykonawca składa oświadczenie na Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznika 2.1. do SIWZ. 2) Na etapie po zawarciu umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót - Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia osób wykonujących powyższe czynności tj. oświadczenia osób wykonujących w/w czynności, potwierdzające że osoby te są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Nie przedstawienie we wskazanym terminie ww. oświadczeń, bądź przedstawienie oświadczeń niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. 3) Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie 2 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie czynności wskazanych w SIWZ, tj. oświadczenia zatrudnionych osób o zatrudnieniu na umowę o pracę, oraz będzie przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS od umów o pracę zatrudnionych osób. 3.13 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: a) za oddelegowanie do wykonywania prac na stanowiskach wskazanych w pkt. 3.11. osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę – w wysokości 1.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona wskazana w wykazie, o którym mowa w § 7 ust. 9 umowy stanowiącej załącznik do SIWZ lub Wykonawca nie przedłoży zamawiającemu do wglądu dowodów zatrudnienia jej na umowę o pracę) – dotyczy to także osób zatrudnionych przez podwykonawców, b) za odmowę podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących czynności wskazanych w pkt. 3.11. na zasadach określonych w § 7 ust. 11 umowy stanowiącej załącznik do SIWZ - w wysokości 1.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby w przypadku nie wskazania jej danych przez wykonawcę w drodze oświadczenia o którym mowa w § 7 ust. 9) umowy stanowiącej załącznik nr 4.1. do SIWZ 3.14 Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 11 800,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy osiemset złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach