Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006

Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie ogłasza przetarg

  • Adres: 14-100 Ostróda, ul. Grunwaldzka 19A
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6429800 , fax. 089 6429817
  • Data zamieszczenia: 2009-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie
    ul. Grunwaldzka 19A 19A
    14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6429800, fax. 089 6429817
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.ostroda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Podmiot reprezentujący Zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie, adres kontaktowy:14-100 Ostróda, ul. Grunwaldzka 62A, tel. (0-89) 646-24-14, fax (0-89) 642-17-62. Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek od godz. 7.00 do 15.00. Droga Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006 jest drogą powiatową klasy Z, dla której dopuszczalne obciążenie powinno wynosić 80 kN/oś, jednakże w chwili obecnej przedmiotowa droga jest w bardzo złym stanie technicznym i nie spełnia wymogów w zakresie nośności wymaganej dla dróg powiatowych klasy Z. Szerokość nawierzchni bitumicznej - 5.5 m. Przebiega przez teren pagórkowaty o dużej liczbie łuków poziomych, w dużej mierze biegnie przez tereny leśne. Przeważa na drodze ruch ciężki. Przedmiotowa droga jest jedną z najważniejszych w sieci komunikacyjnej powiatu i stanowi: -połączenie 2 dróg woj. nr 527 i 530 oraz połączenie z ponadregionalnym szlakiem komunikacyjnym-dr. kraj. nr 7 poprzez drogę woj. 530, 527 i 519 tj. transeuropejską siecią transportową (korytarz IV droga nr 7 docelowo ekspresowa), -podstawowe połączenie 2 największych miast powiatu Ostródy i Morąga, -dojazd do terenów inwestycyjnych i turystycznych zlokalizowanych na terenie dwóch gmin: Łukta (29ha) i Morąg (10,13ha). Na odcinku objętym projektem, nawierzchnia jest mocno spękana, występują liczne wykruszenia i ubytki. Konstrukcja jest mocno zniekształcona z licznymi zaniżeniami jezdni. Warstwy nawierzchniowe uległy znacznemu starciu i odspojeniu od podbudowy, którą stanowi stara nawierzchnia brukowa. Występują tu też zjazdy do posesji oraz do terenów leśnych. Droga posiada odwodnienie powierzchniowe. Parametry drogi objętej projektem: klasa drogi-Z; kategoria ruchu-KR3; prędkość projektowa-50km na h; dopuszczalny nacisk na oś-80kN na oś; długość odcinka drogi przewidzianego do przebudowy-3,87 km; szerokość jezdni-5,50m; szerokość poboczy-2x1,00m; skrzyżowanie z drogą gruntową-1 szt; zjazdy na tereny leśne-21 szt; zjazdy indywidualne z drogi-16 szt; przepusty pod drogą-1 szt; przepusty pod zjazdami-2 szt; powierzchnia projektowanej jezdni-21 429,49 m2; powierzchnia proj. zjazdów -1 400,61 m2. Przedmiotem projektu jest przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg o długości 3,87 km i obejmuje takie elementy, które mają zapewnić dostosowanie parametrów technicznych do obowiązujących przepisów prawnych i norm dotyczących dróg klasy Z. W zakres przebudowy wchodzi: wzmocnienie nawierzchni; sfrezowanie skrajnych pasów istniejącej nawierzchni szer. 0,75m i grub. 5 cm. Frezowanie dotyczy całej długości oprócz odc. 4+942-5+042, na którym nawierzchnia jest w stanie dobrym; przebudowa zjazdów; wykonanie warstwy wiążącej z masy bitumicznej o grub. 6 cm; wykonanie warstw ścieralnej z masy bitumicznej o grub. 4 cm; odwodnienie nawierzchni-przewidziano odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych jezdni z odprowadzeniem wód opadowych do rowów przydrożnych. Po lewej stronie drogi zaprojektowano od km 3+136 do km 3+162,5 ściek betonowy z prefabrykatów 50x50x20 cm o dł. 28,5 m na podsypce cementowej M-12. Ze względu na ukształtowanie niwelety i terenu przyległego, woda ze ścieku będzie sprowadzona za pomocą studni rewizyjnej betonowej o śr. 1200 mm oraz rury Pecor OPTIMA (śr.400mm) na drugą stronę drogi w kierunku naturalnego obniżenia terenu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 24 lipca2006r. w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 137 poz. 984), § 19.1 pkt 2, wody opadowe i roztopowe pochodzące z dróg innej kategorii niż krajowe, wojewódzkie i powiatowe klasy G mogą być odprowadzane do wód lub do ziemi bez oczyszczenia. Przedmiotowa droga jest drogą powiatową klasy Z; oznakowanie na czas wykonywania robót zgodnie ze Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach (załącznik do Dz. U. Nr 220, poz. 2181 z 23 grudnia 2003r.). W miejscach, gdzie wskazuje się markę materiałów, Wykonawca wykorzysta wskazane materiały lub równoważne. Przedmiot zamówienia szczegółowo omówiony jest w Specyfikacjach Technicznych oraz dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy (nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od zawarcia umowy) należy przedłożyć zaopiniowany przez Komendę Powiatową Policji schemat organizacji ruchu na czas wykonywania przedmiotu zamówienia, w celu zaopiniowania i zatwierdzenia oraz przedłożyć Inżynierowi Projektu w celu zaakceptowania receptę na masę bitumiczną. Przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram graficzny i rzeczowo - finansowy robót ma być ściśle powiązany ze zmianą organizacji ruchu na czas wykonywania robót, organizacja ma być jak najmniej uciążliwa dla ruchu drogowego. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji projektu. Na okres trwania umowy na realizację zadania Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnej z umową realizacji robót, polecać dokonywanie takich zmian ich jakości i ilości, jakie będą niezbędne dla wykonania przedmiotu niniejszej umowy, a Wykonawca powinien wykonać każde z poniższych poleceń: 1) zwiększyć lub zmniejszyć ilość robót objętych kosztorysem ofertowym, 2) pominąć jakieś roboty, 3) wykonać roboty nieprzewidziane, 4) zmiany kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie, pod warunkiem, że nie będą one miały wpływu na ostateczny termin wykonania zadania; 5) wykonania robót zamiennych w przypadku wystąpienia takiej konieczności. Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w zakresie dotyczącym: 1) zwiększenia lub zmniejszenia ilość robót objętych kosztorysem ofertowym, 2) pominięcia jakiś robót, 3) zmiany, wprowadzone oraz zaakceptowane przez Zamawiającego oraz Zarząd Województwa Warmińsko - Mazurskiego zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem rzeczowo - finansowym, kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie, pod warunkiem, że nie będą one miały wpływu na ostateczny termin wykonania zadania; 4) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych; 5) zmiany kluczowego personelu wykonawcy i zamawiającego; 6) zaktualizowania harmonogramu rzeczowo - finansowego. W przypadku wystąpienia dodatkowych wytycznych wynikających ze zmiany przepisów obowiązujących przy współfinansowaniu projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy. Zamawiający wyznaczy w drodze przetargu nieograniczonego Inżyniera Projektu, który będzie sprawował obowiązki przypisane mu w Projekcie. Personel Inżyniera będzie obejmował kwalifikowanych fachowców, zdolnych do wypełniania takich obowiązków. Inżynier nie będzie miał uprawnień do korygowania Projektu. Gdziekolwiek Inżynier pełni obowiązki lub korzysta z uprawnień wynikających z Projektu, tam uważa się, że działa on w imieniu Zamawiającego. Inżynier nie ma uprawnienia do zwolnienia żadnej ze stron z żadnego obowiązku, zobowiązania ani odpowiedzialności objętej projektem. Wszelkie zatwierdzenia, sprawdzenia, świadectwa, zgody, badania, inspekcje, polecenia, powiadomienia, żądania, próby, lub podobne działania Inżyniera, włącznie z brakiem sprzeciwu, nie zwalniają Wykonawcy Robót z żadnej odpowiedzialności ponoszonej przez niego na mocy projektu, włącznie z odpowiedzialnością za błędy, pominięcia, rozbieżności i niedopełnienia. Koordynatorem wszelkich czynności na budowie będzie Kierownik budowy - specjalista drogowy. Wykonawca, jak również podmiot od niego zależny lub z nim związany ma prawo złożenia ofert zarówno w przetargu na wyłonienie Inżyniera Projektu przy realizacji zadania pn Przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006 jak również w przetargu na wyłonienie Wykonawcy Robót zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006. UWAGA: Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) stanowi, że: Łączenie funkcji kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego nie jest dopuszczalne Tak więc oferta złożona w przetargu na wyłonienie Wykonawcy Robót dla zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006 (jeśli taki przypadek zachodzi) zostanie odrzucona, jeżeli składający ją Wykonawca jak również podmiot od niego zależny lub z nim związany występuje w wybranej przez Zamawiającego ofercie w przetargu na wyłonienie Inżyniera Projektu. Jeżeli Wykonawca występujący w wybranej ofercie na Inżyniera Projektu został zgłoszony jako Podwykonawca w ofercie na wykonawstwo robót zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1965 N Zawroty - Szeląg - dr. woj. 530 od km 3+130 do km 7+006 (jeśli taki przypadek zachodzi), nie skutkuje to odrzuceniem tej oferty. Natomiast Podwykonawca ten musi zrezygnować z podwykonawstwa przy realizacji tego zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 66 906,00 zł, słownie: sześćdziesiąt sześć tysięcy dziewięćset sześć złotych 00/100
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, spełniający postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonawca musi posiadać do dyspozycji niezbędny potencjał kadrowy wykwalifikowany w celu obsadzenia stanowiska Kierownika budowy - specjalista drogowy (osoba fizyczna) - specjalista od kierowania robotami w dziedzinie budowy dróg oraz typowych przepustów. Musi posiadać odpowiednie uprawnienia odpowiadające proponowanej funkcji w realizacji zamówienia, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.; należy wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, zrealizowano co najmniej jedno zadanie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Wymagane jest wykazanie wykonania minimum jednego zadania na roboty budowlane na wartość robót 2.000.000,00 zł. (Wykonawca przedstawia swoje doświadczenie zawodowe na wyżej wymienioną wartość robót budowlanych); Wykonawcy muszą posiadać własne lub mieć zapewniony dostęp (przez dzierżawę, wynajem, umowę kupna lub w inny sposób), do w pełni sprawnych narzędzi i urządzeń: wytwórni o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym do wytwarzania mieszanek mineralno-asfaltowych, układarek do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczanego, skrapiarek, zagęszczarek, sprężarek lub szczotek mechanicznych lub szczotek ręcznych, walców lekkich, średnich i ciężkich, walców stalowych gładkich, walców ogumionych, samochodów samowyładowczych z przykryciem lub termosów, narzędzi ręcznych, ścinarek poboczy, piły tarczowej, młota pneumatycznego, koparki. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższego dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Warunki udziału w postępowaniu oceniane są na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1, nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zgodnie z treścią (załącznika Nr 6) do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; Zamawiający żąda przedstawienia kopii zaświadczenia o ukończeniu szkolenia z zakresu wykonywania niektórych czynności związanych z kierowaniem ruchem drogowym, jakim powinien się wykazać pracownik przewidziany do kierowania ruchem drogowym; dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Dotyczy pracownika przewidzianego na Kierownika budowy; wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Wymagane jest wykazanie wykonania minimum 1 zadania na roboty budowlane na wartość 2.000.000,00 zł; wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca; pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba uprawniona do reprezentowania wykonawcy; Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.powiat.ostroda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach