Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1925N na odc. Szarejki – Nowa Wieś Ełcka – etap I

Powiatowy Zarząd Dróg w Ełku ogłasza przetarg

  • Adres: 19-300 Ełk, Kolonia
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 621 08 30, , fax. 87 621 08 31
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Ełku
    Kolonia 1
    19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 621 08 30, , fax. 87 621 08 31
    REGON: 79067572000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.elk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1925N na odc. Szarejki – Nowa Wieś Ełcka – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 1925N na odc. Szarejki – Nowa Wieś Ełcka – etap I . W ramach zadania polegającego na przebudowie drogi powiatowej nr 1925N na odc. Szarejki – Nowa Wieś Ełcka – etap I o dług. 2788 mb zaplanowano wykonanie zakresu rzeczowego: - nowej nawierzchni jezdni o dwóch pasach ruchu z betonu asfaltowego szer. 5,50m dla ruchu KR 3 na dług. 2788 mb, - przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową nr 1864N oraz drogami gminnymi, - poboczy obustronnych o szer. 1,0 m o łącznej dług. 5576 mb; - zjazdów indywidualnych i na drogi boczne - 68 szt.; - odwodnienie jezdni - przebudowa przepustu pod koroną drogi - 2 szt.; - przepustów pod zjazdami - 687 mb; - wykonanie ciągu pieszo-rowerowego - 2788 mb, - budowę zatok autobusowych - 4 szt.; - montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu - 398 mb; - wymianę i ustawienie nowych znaków pionowych - 63 szt.; - wykonanie oznakowania poziomego – 471,78 m2; - budowę kanału technologicznego – 2791 m, - wykonanie stałej organizacji ruchu i geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. Zakres robót nie związany z funkcją drogi 1925N zostanie zrealizowany w ramach tego zadania, lecz sfinansowane ze środków własnych Powiatu Ełckiego jako koszty niekwalikowane w realizacji tego zadania. Wymagania techniczne dotyczące wykonania i odbioru parametrów realizowanych robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych – załącznik nr 10 do SIWZ. Każdy z oferentów winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzenia miejsca budowy poniesie oferent. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy, - sporządzenie, zatwierdzenie projektu czasowej organizacji robót oraz oznakowanie robót na czas budowy, - zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej, - zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu, - Wykonawca w imieniu Inwestora dokona wszelkich zgłoszeń rozpoczęcia i zakończenia robót wynikających z uzgodnień, postanowień, decyzji wydanych dla całego zadania przez właścicieli urządzeń podziemych, - wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją (3 egz.), - po zakończeniu robót zlikwidowanie zaplecza budowy oraz uporządkowanie terenu. Przedmiar robót jest przykładowy. Załączony przedmiar robót (załącznik nr 8 do SIWZ) określa orientacyjny zakres robót przewidzianych do wykonania zamówienia, ułatwiając tym samym skalkulowanie ceny. Wykonawca powinien przeanalizować załączony przedmiar robót, dokumentację techniczną, szczegółowe specyfikacje techniczne i przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert wariantowych. W dokumentacji zapisy określone rozwiązaniem równoważnym czyli wariantowym Wykonawca nie powinien uwzględniać w ofercie cenowej . Zamawiający odstąpił od realizacji robót w zakresie nawierzchni z betonu cementowego. Wykonawca składający ofertę cenową na wykonanie zadania zobowiązany będzie zrealizować zakres robót obejmujący nawierzchnię z betonu asfaltowego zgodnie z dokumentacją projektową w tym zakresie. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy traktować je jako przykładowe i zastosować materiały równoważne o parametrach nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Załączony przedmiar (załącznik nr 8 do SIWZ) nie stanowi podstawy do późniejszego rozliczenia umowy – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcie realizacji. Wymagania techniczne dotyczące wykonania i odbioru parametrów realizowanych robót przedstawione są w „Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych” – załącznik nr 10 do SIWZ. W cenie oferty należy uwzględnić koszty tyczenia oraz wykonania ewentualnych robót, które nie zostały ujęte w przedmiarach, a które należy wykonać. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia w załączonym przedmiarze robót elementów niezbędnych do wykonania umowy a wynikających z załączonej dokumentacji projektowej.. Zamawiający określił wymagania co do materiałów w dokumentacji projektowej i SST. Wszystkie materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. Materiał przeznaczony do rozbiórki należy protokolarnie przekazać Zamawiającemu. Wszystkie elementy, które nadają się do ponownego wbudowania powinny być złożone na paletach dostarczonych przez Wykonawcę robót, odpowiednio zabezpieczone poprzez owinięcie foliami i taśmami uniemożliwiając tym samym możliwość przemieszczania się rozebranego materiału na paletach. Materiał nie nadający się do ponownego wbudowania Wykonawca zutylizuje na własny koszt. Wykonawca realizując przebudowę drogi zobowiązany będzie prowadzić prace budowlane przy odbywającym się ruchu drogowym połówką jezdni. Wykonawca robót zapewni niezbędną kadrę kierowniczą do obsługi budowy a w szczególności kierownika robót drogowych. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane zostały rozpoczęte bezpośrednio po przekazaniu placu budowy. Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 10 dni roboczych po podpisaniu umowy i po przekazaniu Zamawiającemu zatwierdzonego projektu organizacji ruchu na czas budowy. Gwarancja i rękojmia: - minimalny wymagany okres 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego, w tym na oznakowanie poziome 12 miesięcy od daty odbioru końcowego. Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami. Zawarte ewentualnie nazwy materiałów w dokumentacji, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych podano jako przykładowe i określające ich standard techniczny i estetyczny. W realizacji można stosować materiały innych firm, które odpowiadają standardowi określonemu w dokumentacji lub ten standard podwyższają. Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 paragraf 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks Pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, a w szczególności: a) roboty z wycinką zakrzaczenia i karczowaniem pni, rozbiórkowe i ziemne (wykopy i nasypy), b) wykonanie odwodnienia korpusu drogowego, c) wykonanie podbudów pod nawierzchnie, d) budowa ciągu pieszo-rowerowego, chodnika i zatok autobusowych, e) wykonanie nawierzchni bitumicznych, z kostki brukowej betonowej, f) montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu, g) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, h) budowa kanału technologicznego, i) inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. W celu udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, po wyborze najkorzystniejszej oferty a przed zawarciem umowy na wykonanie zamówienia Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać (zał. nr 2 do wzoru umowy). W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, wyszczególnionych w wykazie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia publicznego. Nie złożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 47 000,00 zł (słownie: czterdzieści siedem tysięcy złotych 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Podlasko-Mazurski Bank Spółdzielczy w Zabłudowie O/Ełk, Nr 19 8099 0004 0090 7602 2000 0050 - poręczeniach bankowych, - poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą. Do oferty nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego – lecz jego kopię. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, należy złożyć je w kasie Powiatowego Zarządu Dróg w Ełku, ul. Kolonia 1. Kasa jest czynna w godzinach 08:00 - 14:00 – pok. Nr 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Oferta niezabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ); b) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych. c) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SIWZ; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach