Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1477D w miejscowości Nowica

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3981667, 3993244
  • Data zamieszczenia: 2017-01-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego
    56400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3981667, 3993244
    REGON: 93196321000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1477D w miejscowości Nowica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie p. n. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1477D w miejscowości Nowica”. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7 – Roboty budowlane 45.23.32.20-7 – Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22-1 – Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 2. Przewidywany zakres robót: 1) Wytyczenie robót w terenie, 2) Roboty przygotowawcze i rozbiórka elementów dróg, 3) Roboty ziemne, 4) Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, 5) Nawierzchnie, 6) Elementy drogowe, 7) Roboty wykończeniowe. 3. Przedmiot inwestycji: Przedmiotem inwestycji jest wykonanie remontu drogi powiatowej nr 1477D, na odcinku o długości 250 mb, od km 0+000,00 do km 0+250,00, w miejscowości Nowica, polegającego na wymianie istniejącej, zdegradowanej konstrukcji drogi, na działkach: 100/2 obręb Nowica Powiat Oleśnicki, 60/1 obręb Nowica Powiat Oleśnicki. Planowane prace znacząco poprawią żywotność drogi oraz komfort jazdy użytkowników drogi, a także bezpieczeństwo pieszych. Zmniejszy się poziom hałasu emitowanego przez pojazdy. Szerokość jezdni zostanie ujednolicona z szerokości 4,5 m – 6,9 m do szerokości 5,5 m, z poszerzeniem na łukach o 0,75 m. 4. Zakres inwestycji. W ramach przebudowy przewiduje się poprawę odwodnienia drogi. Dotychczasowy sposób wykorzystania drogi, jako drogi powiatowej nie ulegnie zmianie. Przebudowa drogi nie powoduje zmiany jej przebiegu i nie wykracza poza istniejący pas drogowy. Prace polegają w szczególności na: rozbiórce istniejącej, zniszczonej, bitumicznej nawierzchni jezdni na odcinku robót (granulacja), wzmocnieniu podłoża poprzez wykonanie podbudowy MCE (recykling frezowiny i istniejącej podbudowy), wymianie konstrukcji pod nawierzchnią jezdni i wzmocnieniu podłoża poprzez wykonanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem (na odcinku od km 0+166,08 do km 0+242,02), wykonaniu nowej konstrukcji jezdni zgodnie z opisem w punkcie Konstrukcja jezdni, wykonaniu robot ziemnych, przebudowie istniejących zjazdów do przyległych nieruchomości (zabudowań i pól), do granicy pasa drogowego (ujednolicenie ich nawierzchni), wykonaniu ścinki poboczy na szerokość 1,0 m i ich wzmocnieniu kruszywem o ciągłym uziarnieniu 0/31,5 grubości 10 cm, na szerokość 0,50 m z każdej strony, ze spadkiem poprzecznym 8% (0,50 m pobocze wzmocnione kruszywem + 0,50 m pobocze gruntowe), wykonaniu nowego oznakowania poziomego i pionowego (wymianie istniejących zniszczonych znaków oraz wdrożeniu nowej docelowej organizacji ruchu drogowego), humusowaniu terenów zielonych wraz z obsianiem trawą. Charakterystyka istniejącego obiektu. Jezdnia główna. Istniejąca droga jest jedno jezdniowa, dwupasmowa o zmiennej szerokości jezdni od 4,6 m do 6,9 m. Istniejąca jezdnia posiada nawierzchnię bitumiczną, mocno zdegradowaną z licznymi spękaniami i nierównościami występującymi na całej szerokości. Nawierzchnię jezdni zakwalifikowano do całkowitej wymiany. Odwierty w istniejącej konstrukcji wskazują, że stara nawierzchnia jezdni składa się z warstwy bitumicznej o grubości od 3 cm do 5 cm. Pod nawierzchnią bitumiczną występuje istniejąca podbudowa z kruszywa łamanego, do głębokości od 30 cm do 40 cm. Głębiej występują nasypy niekontrolowane o grubości od 20 cm do 30 cm. Od głębokości 70 cm występuje piasek. Istniejące pobocza są mocno zawyżone, o zmiennej szerokości. Chodniki. Brak. Ścieżki rowerowe. Brak. Zjazdy. Istniejące zjazdy do przyległych nieruchomości (zabudowań i pól) posiadają nawierzchnię wykonaną z różnych materiałów (kostka betonowa, kostka kamienna, mieszanki bitumiczne, nawierzchnia gruntowa). Odwodnienie. Istniejące przepusty pod zjazdami są zanieczyszczone i zamulone, ze zniszczonymi ściankami czołowymi. Rowy przydrożne są mocno zarośnięte, zamulone, miejscami zakrzaczone. Oznakowanie. Istniejące oznakowanie pionowe jest częściowo zniszczone i wymaga wymiany. Wymagana jest również zmiana i wdrożenie nowej docelowej organizacji ruchu. Oznakowania poziomego brak. Wymagane jest wprowadzenie nowego oznakowania poziomego (wdrożenie nowej, docelowej organizacji ruchu). Zieleń. Na odcinku drogi przewidzianym do przebudowy występują pojedyncze drzewa, które nie kolidują z inwestycją. Nie wymagają wycięcia. W rowach przydrożnych występują drobne krzewy, które należy wyciąć. Charakterystyka wykonywanego obiektu. Droga jest do wykonania z zachowaniem wymaganych, dotychczasowych podstawowych parametrów poza szerokością pasa ruchu, który zostanie ujednolicony na całej szerokości przebudowy do 2,75 m w obu kierunkach (szerokość jezdni do wykonania to 5,5 m) z lokalnymi poszerzeniami na łukach o 0,75 m. Parametry techniczne drogi po przebudowie: klasa: Z, kategoria ruchu: KR 2, prędkość projektowa: 50 km/h, przekrój poprzeczny: 1x2, typ przekroju: drogowy, szerokość pasa ruchu: 2,75 m (poszerzenia na łukach o 0,75m), szerokość jezdni: 5,5 m, szerokość i rodzaj pobocza: wzmocnione kruszywem na szerokość 0,50 m, z przylegającym poboczem gruntowym o szerokości 0,50 m. Zakres prac remontowych. Jezdnia główna. Droga w planie. Przebudowywana droga zachowuje istniejący przebieg z korektą przekroju poprzecznego poprzez ujednolicenie na całym odcinku drogi do przekroju poprzecznego – dwa pasy ruchu po 2,75 m (ujednolicenie szerokości jezdni na całym odcinku z istniejącej szerokości 4,6m – 6,9m do szerokości 5,5 m, z lokalnymi poszerzeniami o 0,75 m na łukach). Planuje się odtworzenie nawierzchni drogi z betonu asfaltowego, o spadku poprzecznym od 2% do 5%. Długość przebudowywanej jezdni 250 mb. Konstrukcja jezdni. Konstrukcję przyjęto na podstawie katalogu Dz.U.Nr.1999.43.430 z dnia 02.03.1999 poz. 2181 oraz odwiertów przez istniejąca konstrukcję jezdni. Dla ujednolicenia nośności podłoża należy wykonać rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej oraz wzmocnienie podłoża poprzez wykonanie podbudowy MCE, polegającej na recyklingu frezowiny i istniejącej podbudowy, na głębokość 20 cm. Na warstwie MCE należy wykonać nawierzchnię bitumiczną w dwóch warstwach: warstwa ścieralna gr. 4 cm beton asfaltowy AC 11S, warstwa wiążąca gr. 5 cm beton asfaltowy AC 16W. Nawierzchnię istniejących skrzyżowań bitumicznych należy odtworzyć w technologii jak dla odcinka głównego. Miejsca koniecznego poszerzenia jezdni należy wykorytować, uzupełnić kruszywem, a następnie uzupełnić frezowiną i wykonać podbudowę MCE. Na odcinku (na łuku) od km 0+166,08 do km 0+242,02 należy wymienić konstrukcję pod nawierzchnią jezdni i wzmocnić podłoże poprzez wykonanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem, o grubości 15 cm. Należy wykonać ścinkę poboczy na szerokość 1,0 m i ich wzmocnienie kruszywem o ciągłym uziarnieniu 0/31,5 grubości 10 cm, na szerokość 0,50 m z każdej strony, ze spadkiem poprzecznym 8% (0,50 m pobocze wzmocnione kruszywem + 0,50 m pobocze gruntowe). Rozwiązanie sytuacyjno-wysokościowe. Profil podłużny został dostosowany do istniejącej nawierzchni jezdni. Należy wykonać niewielką korektę niwelety poprzez dostosowanie spadków podłużnych i poprzecznych do obowiązujących norm i przepisów technicznych. Zjazdy. Zjazdy w planie. Należy wykonać przebudowę istniejących zjazdów do przyległych nieruchomości (zabudowań i pól), do granicy pasa drogowego. Istniejącą nawierzchnię zjazdów należy wykonać na nowo, ujednolicić. Konstrukcja zjazdów Konstrukcja zjazdów do przyległych zabudowań: stabilizacja cementowa 10 cm, kruszywo 0/31,5 gr. 12 cm, podsypka piaskowo cementowa 3 cm, kostka betonowa prostokątna 8 cm grafitowa. Konstrukcja zjazdów do przyległych pól: kruszywo 0/31,5 gr. 23 cm. Odwodnienie Planuje się poprawienie odwodnienia drogi poprzez: poprawienie spadków podłużnych i poprzecznych jezdni, ścinkę poboczy i ich wzmocnienie kruszywem, konserwację i oczyszczenie rowów przydrożnych z namułu, wraz z wycinką zakrzewień. Zieleń drogowa. W ramach zadania należy wykonać wycinkę krzewów rosnących w rowach przydrożnych. W projektowanych pasach zieleni należy wykonać humusowanie i zasiać trawę. Oznakowanie pionowe i poziome. Oznakowanie pionowe. Należy wykonać zmianę docelowej organizacji ruchu (zgodnie z projektem organizacji ruchu docelowego) oraz wymianę istniejącego oznakowania pionowego na nowe. Znaki należy wykonać w rozmiarze średnim, z folii 2 generacji. Należy zastosować słupki ocynkowane stalowe o średnicy 70 mm. Stare, zdemontowane znaki należy oczyścić i wywieźć na teren Obwodu Drogowego w Oleśnicy (ZDP w Oleśnicy). Oznakowanie poziome. Oznakowanie poziome należy wykonać zgodnie z projektem organizacji ruchu docelowego, w technologii cienkowarstwowej. Kolizje. Przy realizacji robót objętych inwestycją nie występują kolizje z istniejącym uzbrojeniem podziemnym i naziemnym. Wszystkie roboty w obrębie sieci należy wykonywać ręcznie i pod nadzorem właścicieli sieci. Przed rozpoczęciem robót w pobliżu sieci – należy o tym powiadomić właścicieli sieci. Uwagi i wykonawstwo robót Przed przystąpieniem do robót należy dokonać wytyczenia trasy oraz oznakować strefę robót. Wykonawca robót jest zobowiązany do zabezpieczenia dojazdu do istniejącej zabudowy. Wykonawca zobowiązany jest do: - zorganizowania zastępczej organizacji ruchu na czas robót, wykonania i zatwierdzenia projektu zastępczej organizacji ruchu wraz z wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu w terenie, - wprowadzenia docelowej organizacji ruchu po zakończeniu robót. 5. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót: Załącznik nr 6 do SIWZ – Dokumentacja projektowa. 6. Wykonawca musi udzielić minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego (bez uwag) protokołu odbioru oraz minimum 36 miesięcy rękojmi od dnia odbioru przedmiotu zamówienia. 7. Załatwienie wszystkich formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy robót. 8. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu możliwość kontroli materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia w szczególności w zakresie ich jakości, posiadanych certyfikatów, itp. 9. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP określił w rozdziale 26 SIWZ wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późniejszymi zmianami). 10. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. 11. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 200,00 zł (słownie: pięć tysięcy dwieście złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach